petak, 3. lipnja 2011.

Mini pite od trešanja


Niti jedno drugo voće ne budi u meni uspomene iz djetinjstva kao trešnja. Dok smo bili djeca, penjali smo se na trešnje (naravno, susjedove). Uz to što smo se najeli, uvijek smo se dobro zabavljali, smijali i pričali. Današnja djeca mi, u usporedbi s nama, djeluju otužno. Ne primjećujem da se igraju vani kao i mi, a još manje da netko po susjedstvu krade trešnje. 


Više se ne penjem na trešnje. Sada ih berem na način koji priliči mojim godinama. Uzmem košaricu, popnem se na ljestve i berem. I ne pjevam dok berem, nego svako toliko stavim poneku trešnju u usta i uživam. Uz borovnice, trešnje su mi omiljeno voće. Stoga se jako veselim piti od trešanja. Za danas sam napravili mini pite, a sljedeći put će biti jedna velika.



Za šest mini pita potrebno je
  •  300 g glatkog brašna
  • 140 g maslaca
  • 2 žlice šećera
  • prstohvat soli
  • 3 žumanjka
  • 2 - 3 žlice hladne vode

Od navedenih sastojaka zamijesite prhko tijesto. Utrljate maslac u brašno dok ne dobijete grube mrvice. Dodajte sol i šećer pa pomiješajte. U sredini hrpice napravite udubinu, u koju stavite žumanjke, postupno dodavajte vodu, miješajte vilicom i zamijesite glatko tijesto. Oblikujte ga u kuglu i spljoštite, zamotajte u prozirnu foliju i stavite u frižider na pola sata do sat vremena.

U međuvremenu pripremite nadjev od
  • 750 g trešanja očišćenih od koštica
  • 4 žlice šećera
  • 1 vanilija šećer

Očišćene trešnje stavite u posudu, dodajte šećer i vanilija šećer, promiješajte i kuhajte na srednje jakoj vatri 20 minuta. Pustite da se ohladi. Tijesto razvaljajte pa obložite kalupe za mini pite. Na tijesto rasporedite nadjev, a ostatak tijesta iskoristite za dekoraciju. Zagrijte pećnicu na 180°C i pecite pitice 20 minuta. Nakon toga pojačajte na 200°C i pecite još 5 - 10 minuta, dok tijesto ne dobije lijepu boju. Kada su pitice pečene, stavite kalupe na rešetku i pustite da se ohlade. Pospite šećerom u prahu.



Broj komentara: 19:

  1. A da li ste se vjesile trešnje na uši kao naušnice? koja je to radost bila. Ovo ti je divno, jedino me muči čišćenje trešanja - treba vremena očistiti skoro kg. Hm, ne znam. A imam u vrtu koliko ti duša želi, više ih ne mogu ni jesti.

    OdgovoriIzbriši
  2. Naravno da jesmo. I sad se nasmijem kad uberem "naušnice" i dođe mi da ih stavim :)

    Pogledaj u mom prethodnom receptu (clafoutis)kakvog pomoćnika imam za čišćenje koštica. To je pravi spas!

    OdgovoriIzbriši
  3. baš volim ovakve pitice,super su ove tvoje sa trešnjicama;))moraću da probam

    OdgovoriIzbriši
  4. Ooo these are super cute! Love the heart cutouts.

    OdgovoriIzbriši
  5. Divne su ove mini pite , baš super. Ja sam ovu godinu malo zakazala sa trešnjama, ali mogla bi ih baš sutra kupiti i nešto sa njima napraviti, naravno ako ih prije ne pojedem kako se to obično dogodi.

    OdgovoriIzbriši
  6. Obozavam tresnje i ovde su bas skupe cak i kad su u sezoni.Sreca pa bastu kiti jedno takvo drvo.To smo davno obrali ,pojeli i stavljali u kompot i kolace.Zapisacu i ovaj recept.:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala svima!

    Pitanje za cure koje žive vani - kolika je cijena trešanja. Vidim da sve napominjete kako su skupe pa me baš zanima.

    OdgovoriIzbriši
  8. Eto i mene...jel ostala mozda jos koja korpica?:)) Divne su ti ove tresnjice u filu, pa jos i srdasca odgore...ovde nikako da stignu tresnje, barem ne u nekoj vecoj kolicici, prodaju ih u samo u malim vezicama od po desetak komada, moracu izgleda da nadjem neko drvce u obliznjem komsiluku!;)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Naravno, ovih virtualnih ima koliko hoćeš ;-) Što se pravog kolača tiče, to kod nas nestane u par sati, a ove minijature u par minuta

    OdgovoriIzbriši
  10. Izgleda super a vjerujem da je i ukusno. Ja volim i visnje ali u biskvitu.

    OdgovoriIzbriši
  11. Za razliku od tebe, nisam ljubitelj višnji. I ono jedno stablo koje imamo u dvorištu potpuno ignoriram.

    OdgovoriIzbriši
  12. Eh ja sam baš dijete s asfalta i nažalost nemam ovakvih uspomena, iako ni te moje nisu loše. Ipak trešnje oduvijek obožavam, a ove pitice izgledaju vrlo privlačno. I kod mene bi ovo ponestalo u rekordnom roku. :)

    OdgovoriIzbriši