nedjelja, 9. prosinca 2012.

FBI istraga bloga Sweet and salty - slatko


Bliži se kraj godine i nema boljeg načina nego da zaokružim ovogodišnju igricu FBI rukavice slatkim receptima s bloga Sweet and salty. Prošlog sam mjeseca objavila slani post s odličnim Ireninim receptima, a sada slijedi nešto slađe i meni iznimno drago. Da samo znate u kojoj sam se šumi recepata zatekla, a iz nje je trebalo izabrati njih nekoliko za isprobavanje. U odabir sam krenula ziheraški, ali sam se i ohrabrila isprobati nešto neuobičajeno za mene. O čemu se radi, pročitajte u nastavku.


BUHTLICE S CIMETOM



Buhtlice s cimetom zapravo su preimenovani recept, jer su me ove loptice podsjetile na buhtle. Cimet i dizano tijesto su u mojoj kući već provjerena i omiljena kombinacija, a u Ireninoj izvedbi izgleda jako dekorativno pa sam bila namamljena na isprobavanje. Ne znam kako je kod vas, ali kod mene je teško odoljeti zovu toplog i mirisnog dizanog tijesta. Tako se ni ovog puta nisam ustručavala. Međutim, užitak nije bio potpun. Po vrhu buhtlica je ostao sloj šećera koji se nije otopio, već samo zapekao, što je kvarilo opći dojam, kako vizualni tako i okusni. Da li je u pitanju moja pećnica ili sam loptice previše uvaljala u šećer ne znam. Takvih problema nisam imala sa slatkim kruhom i pužićima, jer nema površinskog sloja šećera po tijestu.


  • 30 g svježeg kvasca
  • 200 ml tople vode
  • 110 g otopljenog maslaca
  • 200 g šećera
  • 200 ml toplog mlijeka
  • 1 žličica soli
  • 600 - 650 g glatkog brašna
  • 50 g otopljenog maslaca
  • 100 g šećera
  • 2 žlice cimeta
Razmrvite kvasac u 50 ml tople vode. Dodajte 1 žličicu šećera i žličicu brašna pa pustite da se kvasac digne. U posebnoj zdjeli pomiješajte brašno sa 100 g šećera i soli. Dodajte mlijeko, ostatak vode i 60 g otopljenog maslaca pa zamijesite tijesto. Oblikujte ga u kuglu i stavite u pobrašnjenu zdjelu. Pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se tijesto digne. Zasebno pomiješajte 100 g šećera sa cimetom. Nauljenim rukama otkidajte komade tijesta i oblikujte male loptice (oko 30 loptica). Svaku lopticu umočite u 50 g otopljenog maslaca pa u mješavinu šećera i cimeta. Loptice posložite u okrugli kalup, pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže još 30 minuta.  Pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C.

ČOKOLADNI TIRAMISU KOLAČ



Zbog biskvita i dodatka čokolade bio mi je zanimljiv recept za čokoladni tiramisu kolač. Slobodno mogu reći kako zapravo ne volim pravi tiramisu, prvenstveno zbog kave. Ali zato jako volim dodatak ruma u kolačima. Biskvit se odlično uklopio s kremom i krajnji rezultat je ukusan kremasti kolač. 

Biskvit
  • 75 g glatkog brašna
  • 25 g kakaa
  • 1 žličica praška za pecivo
  • prstohvat soli
  • 2 jaja
  • 150 g šećera
  • 120 g mlijeka
  • 30 g maslaca
  • rum
U lončiću otopite maslac u mlijeku na laganoj vatri. Prosijte brašno s kakaom i praškom za pecivo. Dodajte prstohvat soli. Izmiksajte jaja sa šećerom. Umiješajte mješavinu s brašnom te na kraju mlijeko s maslacem i aromu vanilije. Smjesu izlijte u lim dimenzija 33 x 38 cm obložen papirom za pečenje. Pecite 15ak minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Pustite da se hladi 10 minuta pa okrenite na krpu posutu šećerom i odlijepite papir za pečenje. Biskvit izrežite na tri jednaka dijela. Svaki poprskajte s malo ruma (prema ukusu). 


Krema
  • 100 g tamne čokolade
  • 250 g mascarponea
  • 200 ml slatkog vrhnja
  • 80 g šećera u prahu
  • 1 žličica ruma
  • ribana čokolada za dekoraciju
Na pari otopite čokoladu. Slatko vrhnje izmiksajte u šlag, a mascarpone pomiješajte sa šećerom i rumom. U mascarpone dodajte šlag i otopljenu čokoladu pa dobro promiješajte. Stavite jedan dio biskvita na pladanj za posluživanje i premažite ga sa 1/3 kreme. Na kremu položite drugi biskvit koji premažite s 1/3 kreme. Na kremu položite treći biskvit i premažite s ostatkom kreme. Pospite ribanom čokoladom i stavite u frižider na nekoliko sati ili preko noći.

PIVSKI KOLAČ


Evo, konačno je došao red i na moj izazov, odnosno recept totalno neuobičajen za mene - pivski kolač. Ne volim pivo i nikad ga nisam probala. Moram priznati da mi je sam naziv kolača poprilično odbojan, ali su me zato fotke kolača jako mamile. Kolač izgleda jako sočno, kremasto i teško mu je odoljeti. Irena je u svom postu pisala o tome kako donekle podsjeća na kremšnite, a i obećala mi je da se pivo niti ne osjeti. Zato sam ga odlučila napraviti. U najgorem slučaju, ako se meni ne svidi (antipivopija), sigurna sam da će se svidjeti ukućanima. Prilikom izrade sam imala malih problema s korama. Izvagala sam tijesto i podijelila ga na šest jednakih dijelova, ali kod valjanja tijesta nikako nisam uspjela razvaljati tijesto na zadanu dimenziju, već su mi kore bile nešto manje. Zbog toga nisam imala ostatke tijesta za posip. Što se dojma tiče, pivo se u tijestu uopće ne osjeti.

Kore
  • 250 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 160 ml svijetlog piva
  • 400 g glatkog brašna
  • 1 žličica praška za pecivo

Prosijte brašno i prašak za pecivo. U brašno utrljajte maslac da dobijete strukturu grubih mrvica. Dodajte pivo i zamijesite tijesto. Ukoliko se tijesto lijepi, dodajte još malo brašna, a ako je suho, dodajte još malo piva. Tijesto podijelite na 6 dijelova, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite u frižider na sat vremena. Ohlađene dijelove tijesta razvaljajte između dva lista papira za pečenje na dimenzije 27 x 17 cm (nožem odrežite nepravilne rubove i odložite ih sa strane, jer ćete ih kasnije ispeći). Kore izbodite vilicom i pecite 5 - 7 minuta u pećnici zagrijanoj na 220°C da samo malo dobiju boju. Čim ih izvadite iz pećnice, pokrijte ih krpom. Ispečene kore posložite jednu na drugu i pokrijte krpom pa ostavite da se ohlade. Ostatke tijesta također ispecite da dobiju boju. 


Krema
  • 1 l mlijeka
  • 200 g šećera
  • 6 žumanjaka
  • 3 žlice gustina
  • 1 žličica arome vanilije

Izmiksajte žumanjke sa šećerom. Gustin razmutite u malo mlijeka pa umiješajte u žumanjke. Smjesu izlijte u hladno mlijeko i dodajte aromu vanilije. Posudu stavite na srednje jaku vatru i miješajte dok ne zakuha. Čim smjesa zakuha, maknite s vatre, pokrijte površinu prijanjajućom folijom i pustite da se ohladi. Ohlađene kore bogato premažite ohlađenom kremom. Na posljednju koru nemojte staviti kremu, već ju spremite u frižider. Kolač opteretite nečim teškim i stavite u frižider preko noći. Premažite ostatkom kreme i pospite mrvljenim ostacima kora. Po želji pospite šećerom u prahu.

44 komentara:

  1. Čokoladni tiramisu kolač izgleda fantastično Tamara! No, vsi izgledajo fantastično, ampak tisti čokoladni me muči :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Svaka čast majstorice na odabiru i izvođenju:-) I mene čačka ova pita sa pivom:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Još uvijek ju imaš vremena isprobati u okviru igrice ;-)

      Izbriši
  3. O buhtlama smo već pričale.Možda je tvoja rerna malo jača,ali nama se baš i dopala ta korica,jer je ispod mekano testo.OK,stvar ukusa.
    Tiramisu kolač je prošao dobro?
    A pivski kolač,hm.Možda zavisi od piva ili vrste brašna,ali tvoje korice mi i deluju malo deblje od mojih.Sve u svemu,jel vam se dopao ukus?
    Hvala puno na probi,Tamara!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nitko se doma nije bunio na koricu na buhtlama, osim mene, tako da je izgleda moj ukus u pitanju.
      Tiramisu kolač je odličan, samo što sam zaboravila dodati rum.
      Kore za pivski kolač sam razvaljala koliko god je išlo, tanje od toga nije moglo, jer bi bile kao papir tanke. Ili su možda trebale biti tako jako tanke? Moram priznati da mi je u mozgu ipak neka blokada zbog tog piva tako da nisam pojela puno, ali moji doma ga jako hvale.

      Izbriši
  4. Jao buhtlice i još s cimetom, prepisujem recept i obavezno radim!!!
    Ja isto ne pijem pivo, grozan mi je okus (osim pive od višnje, Krieg, preporučam), ali u kuhinji mi je odlično, pivsko tijesto, pivski gulaš i sl. su fantastični i pivo daje tako neku ukusnu notu. Odlični recepti, hvala na prijedlozima! Ilina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko god da ne volim pivo, pivo od višnje mi zvuči još gore, jer ne volim ni višnje, ha ha.
      Ako budeš radila ove buhtlice, baš me zanima kako će se tebi svidjeti gornja korica.

      Izbriši
  5. all look amazing Tamara I love tiramisu and Pivski Kolac. look delicious:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Sve mi je fantastično,zaista u tvojoj izvedbi predivno izgleda,ali ovaj pivski kolač me jako zainteresirao,pivo kao sastojak je tu u svrsi rahle strukture tijesta sigurno,bilježim si recept:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam ga jela malo manje, ali moji ga tamane i jako hvale tako da se nadam da će se i tebi svidjeti.

      Izbriši
  7. sve mi je izvrsno, i odabir i prezentacija. iskreno i mene su privukle ove buhtlice. obožavam miris cimeta.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su primamljivi svi recepti s cimetom, pogotovo u hladnije vrijeme

      Izbriši
  8. Divne stvari. Favorit su mi buhtlice, osjetim ih kako mirisu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Miris je baš primamljiv, taman da im ne možeš odoljeti onako toplima

      Izbriši
  9. Odličan odabir. Čokoladni tiramisu izgleda posebno primamljivo.

    OdgovoriIzbriši
  10. krasan izbor, naročito je zanimljiv ovaj pivski kolač, nešto novo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš zato i volim ovu igricu, uvijek se može isprobati nešto zanimljivo i novo

      Izbriši
  11. Jako zanimljiv odabir a baš mi je fora ovaj pivski kolač.A i buhtle s c imetom su moj favorit.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moj je favorit čokoladni tiramisu, iako i cimet jako volim

      Izbriši
  12. Buhtle nisam pekla vec jako dugo, hvala na podsjeti...Hm, kolac sa pivom? - treba probati!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ponekad se dogodi da zaboravimo na dragi recept pa onda zapravo i bude bolje kad se prisjetimo nekog recepta i napravimo ga.

      Izbriši
  13. I loved all the cakes, Tamara, look so delicious !
    Lovely photos !

    Isabel

    OdgovoriIzbriši
  14. Čokoladni tiramisu izgleda savršeno!! Bilo bi lijepo probati od svega po komad :D

    OdgovoriIzbriši
  15. Vidi se da si si dala truda. Jako mi primamljivo izgleda ovaj čokoladni kolač ali isto tako i ovaj pivski.. nisam mislila da će biti tako primamljiv kad sam čula naziv "pivski". Fotke su ti divne i još si jednom pokazala da i nešto što možda zvuči nespojivo može biti fino!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni isto pivski kolač ne zvuči nimalo primamljivo, ali zato izgled jako mami

      Izbriši
  16. Super si odabrala i napravila Irenine slalstice ! Buhtlice mi do ovdje mirišu i jutros bi mi jedna uz kavu došla i više nego naručena. Zatim tiramisu koji predobro izgleda i pita koja nimalo ne zaostaje. Odlično !

    OdgovoriIzbriši
  17. Meni se sve jako svidja, vidis taj pivski kolacic mi je izgleda promakao kad sam istrazivala, a bas izgleda poput onih finih slatkih pita u slojevima, bravo za izazov i izbor!:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ponekad se i meni dogodi da tek kod nekog drugog vidim nešto što mi je promaklo u pregledu bloga. Zato i volim ovu igricu, jer se uvijek nešto zanimljivo nađe.

      Izbriši
  18. Tiramisu izgleda,fantasticno, a ovaj pivski cu svakako probati

    OdgovoriIzbriši
  19. Quiero absolutamente todos los pasteles que has presentado,desde el primero al último, no dejaría ni las migas. El de chocolate sobre todo no podré descansar hasta comerlo.
    Besos y feliz semana.

    OdgovoriIzbriši
  20. Divne recepte si odabrala. Sada me zaintirgirala ta pita sa pivom. Definitivno je beležim za probanje. Čokoladni tiramisu i je definitivno favorit. Odlično izgleda.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene čokolada uvijek prolazi, a kako je ovaj recept bez kave, morala sam ga probati. Pivski kolač je, s druge strane, bio izlet u nepoznato i drago mi je da sam se ohrabrila

      Izbriši
  21. Tamara, baš si si dala truda! Svi recepti su odlični! I meni je čokoladni tiramisu favorit :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad sam vidjela recept, znala sam da ću ga sigurno isprobati.

      Izbriši
  22. Se ve irresistible me encanta,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  23. Kod tebe je bio pravi banket! :)
    Biram tiramisu, kad sam vidjela sliku na fejsu mislila sam da je čokoladna torta. Jako lijepo si sve pripremila!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je isto bila baš na tu fotku asocijacija na čokoladnu tortu

      Izbriši