utorak, 31. svibnja 2011.

Clafoutis s trešnjama


Obožavam trešnje i sve što ima veze s trešnjama. Pred nekoliko godina su trešnje bile jako rodne, a u dvorištu imamo sedam trešanja. Radila sam marmeladu i razne kolače, a kada je ponestalo inspiracije, pronašla sam fenomenalan i jednostavan recept za kojeg sve sastojke imam uvijek doma. Riječ je o clafoutisu sa bloga Da mi je nešto slatko. Bilo mi je jako simpatično kako autorica negoduje nad čišćenjem trešanja. Svoje sam muke riješila te sezone tako što sam kupila malog pomoćnika s kojim kilogram trešanja očistim za manje od 10 minuta.



Do sada smo trešnje jeli direktno sa stabla, ali kako ih je sve više, vrijeme je da krenem s desertima. Clafoutis obožavaju svi ukućani, i to ne samo ovaj slatke varijante, nego i slane s povrćem. Recept je jednostavan i  brz, a potrebno je
  • trešnje (količina ovisi o posudi u kojoj ćete raditi clafoutis - ja radim u vatrostalnom kalupu za pite promjera 26 centimetara) 
  • 170 ml mlijeka
  • 50 g maslaca + dodatna količina za namastiti kalup
  • 60 g glatkog brašna
  • 75 g šećera u prahu
  • 1 vanilija šećer
  • 3 jaja

Namastite kalup maslacem i poslažite očišćenje trešnje u jednom sloju. Maslac otopite, a mlijeko zakuhajte. U posudi za miksanje (to je ona koja ima poklopac s rupom),  pomiješajte brašno, šećer u prahu i vanilija šećer. Dodajte jedno jaje, poklopite (jer će inače jako prašiti) i krenite miksati. Dodajte sljedeće jaje, promiksajte i na kraju dodajte posljednje jaje i promiksajte. Na kraju dodajte mlijeko i otopljeni maslac. Smjesu (koja je jako rijetka) prelijte preko trešanja i stavite peći otprilike 40 minuta na 180°C. Prije posluživanja pospite šećerom u prahu. Može se jesti mlako ili hladno (kod nas se ne uspije ohladiti, što je izvrstan pokazatelj okusa clafoutisa).


Broj komentara: 11:

  1. Odličan je, pravila sam davno sa čokoladom i jagodama i bila zadovoljna.Bas dobar recept!

    OdgovoriIzbriši
  2. Tresnje,mmm! Ovdje (Australia) su jako skupe i rijetke. Odlican dessert!

    OdgovoriIzbriši
  3. Clafoutis mi je jedan od najdražih kolača za sezonu trešanja i višanja, a odličan mi je i s drugim vrstama voća. Jako ti je lijepo ispao, a s obzirom da se radi o receptu s bloga Da mi je nešto slatko znam da je odličan. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Taj me recept spasio - brz, jednostavan i jako ukusan, a moji ga se ne mogu zasititi.

    OdgovoriIzbriši
  5. Aaaaa, sto ovaj recept nisam vidjela jucer. Bila sam u ocajnoj potrazi za finim receptom sa tresnjama! Kupila sam tresnje prvi put ove godine (au Austriji ih rijetko kupujem, nema ih previse, i kad ih ima su im cijene bas visoke)... Clafoutis ti izgleda sjajno. Sve pohvale!!!

    OdgovoriIzbriši
  6. I što si na kraju napravila s tim trešnjama? Clafoutis je stvarno jako ukusan, a uloženi trud je minimalan.

    Uskoro slijedi još recepata s trešnjama.

    OdgovoriIzbriši
  7. lak , osvežavajući desert ... :D

    OdgovoriIzbriši
  8. odličan kolač , volim clafoutis sa raznim voćem (breskve, višnje, šljive....), ali sa trešnjama mi je ipak nekako najdraži. Super si ga napravila.

    OdgovoriIzbriši
  9. ovo ću isprobati.
    probala sam po jednom drugom receptu i nije mi se svidio

    OdgovoriIzbriši
  10. Zar clafoutis ne bi trebao biti čvrst?
    Ovo liči na neki krem s voćem.
    Ili sam nešto krivo razumjela?
    anjka

    OdgovoriIzbriši
  11. Vjerojatno bude čvršći kad se ohladi, mi ga napadamo toplog :D

    OdgovoriIzbriši