ponedjeljak, 14. siječnja 2013.

Slani doručak

Nakon slatkog, red je da vas počastim i slanim doručkom. Kad bih morala birati koji doručak mi je najdraži, teško bih se odlučila. Podjednako volim slane i slatke doručke, a obično ne volim jesti stalno jedno te isto pa su ponekad slana jela odlična za početak dana. Uz prijedlog za slani doručak odlično paše i svježe pečeni kruh. Iz arhive objavljenih recepata izvlačim sljedeće prijedloge:
  1. Panzerotti
  2. Slani muffini s tikvicama
  3. Slane kiflice
  4. Mini pite sa sirom
  5. Slani kolač
  6. Pizza pužići
  7. Brzo i fino kiflice




Tijesto za pizzu odlično je za izradu panzerotta i kiflica, a što se nadjeva tiče, samo nebo je granica.    Kad već spominjem pizzu, za doručak su odlični i pizza pužići, koji dobivaju sasvim novu dimenziju ako se šunka zamijeni sa hamburgerom. Osim sa slatkim, brzo i fino kiflice mogu se poslužiti i sa slanim nadjevima. Slani kolač također nudi varijacije na temu, a pita pužići asociraju na burek, samo što je njihova izrada poprilično jednostavna. Uz već spomenute recepte, nedavno sam za doručak napravila i dva noviteta - slane pužiće i punjeni kruh.


SLANI PUŽIĆI

Obično "padam" na određene tipove recepata. U takve se recepte ubrajaju i slani pužići. Nadjev sam malo izmijenila i prilagodila svom ukusu, te dobila ukusne zalogajčiće.


Tijesto
  • 350 - 400 g glatkog brašna
  • 125 ml tople vode
  • 1 jaje
  • 90 ml mlijeka
  • 30 g maslaca
  • 6 g suhog kvasca
  • 1 žličica šećera
  • 1/2 žličice soli
U mlijeko dodajte maslac i zagrijavajte na lagnoj vatri dok se maslac ne otopi. U zdjeli za miksanje pomiješajte 300 g brašna, suhi kvasac, šećer i sol. Tijesto možete zamijesiti i ručno, ali taj posao u posljednje vrijeme prepuštam mikseru. Dodajte jaje, mlijeko s maslacem i vodu pa miksajte na maloj brzini 3 minute. Postupno dodavajte ostatak brašna i miksajte (mijesite) dok ne dobijete meko i glatko tijesto. Tijesto oblikujte u kuglu, stavite u posudu premazanu uljem, pokrijte prijajanjućom folijom i pustite da se digne (otprilike sat vremena). Dignuto tijesto premijesite pa razvaljajte na pobrašnjenoj površini na debljinu 3 - 5 mm.


Nadjev
  • 3 žličice senfa
  • 1 žličica sitno sjeckanog ružmarina
  • 3 režnja češnjaka sitno sjeckanog
  • 300 g šunke
  • 150 g ementalera

Razvaljano tijesto premažite senfom pa pospite ružmarinom i češnjakom. Poslažite kriške šunke, a zatim i kriške sira. Tijesto zamotajte u roladu i režite na kriške debljine otprilike 3 cm. Slažite na lim obložen papirom za pečenje (ostavite dovoljno razmaka između kriški), prekrijte prijanjajućom folijom i pustite 30 minuta da se diže. Pecite 35 - 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 180ºC dok ne dobiju lijepu boju.

PUNJENI KRUH

Moglo bi se reći da je punjeni kruh zapravo drugačija verzija tosta, koja nudi odmak od klasičnog nadjeva i pretvara se u deliciju koja će, osim za doručak, odlično poslužiti za popodnevno grickanje ili neki party. Sve što trebate napraviti je izabrati kruh (npr. okrugla pogača, manja peciva i slično) i nadjev po želji.


  • 4 žemlje
  • 20 g otopljenog maslaca
  • 2 žlice senfa
  • 3 režnja češnjaka (sitno sjeckano)
  • peršin (sitno sjeckan)
  • 100 g hamburgera
  • 100 g ementalera


Žemlju zarežite po središnjem dijelu, pazeći da ne zarežete do dna. Na isti način zarežite dijagnonalno po cijeloj dužini s razmakom od 1 cm između rezova. Pomiješajte otopljeni maslac i senf, dodajte češnjak i peršin pa žličicom rasporedite u rezove (ostavite dio smjese za premazivanje površine peciva). Hamburger i ementaler narežite na manje dijelove pa rasporedite u rezove. Žemlje zamotajte u aluminijsku foliju i pecite 5 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C (okruglu pogaču pecite 10-15 minuta). Odmotajte foliju s gornjeg dijela peciva, premažite ostatkom smjese sa začinima i pecite još 5 minuta dok se sir ne rastopi. Poslužite toplo. Možete otkidati komade kruha (pri čemu će vam ostati donji dio korice) ili jesti kao bilo koji drugi sendvič. U svakom slučaju uživat ćete u spoju začinjenog hrskavog kruha i rastopljenog sira.


51 komentar:

  1. Eto sad sam gladna a ne znam za sta bi se odlucila!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sam gladna :D i izabrala bih pizza pužiće jer ih već dugo vremena nisam radila

      Izbriši
  2. ti si prava vrijednica. kod mene je već dugo doručak lovački: ko šta ulovi u frižideru i špajzu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jako volim doručkovati pa mi zato ništa nije teško napraviti za doručak, a kod mene je doručak jako rijetko lovački

      Izbriši
  3. Mımmmm..They are all delicious..These are wonderful for breakfast..

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlicno ovako na jednom mjestu vise ideja za dorucak. Sve odlicno izgleda. Punjeni kruh divno izgleda, osjetim i miris :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Sve mi izgleda mljac, no kad bih od svega mogao birati odabrao bih panzerotte. Ja sebe već godinama nikako ne mogu uvjeriti i natjerati da doručkujem, jednostavno mi je organizam naviknuo se da pojedem jedan dobar dnevni obrok i nekakav snack tokom dana, jer fizički nisam previše aktivan pa ne unosim toliko hrane ( tečne ili suhe ) u organizam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Panzerotti su super, obično napravim nekoliko okusa kad ih radim

      Izbriši
  6. Divan izbor, meni isto neki put vise pase slatki a nekada slani dorucak, nekada je i samo vockica dovoljna ili par keksica uz caj... trcim sada brzo da pogledam i slatki meni, to sam prosli put propustila.:))

    OdgovoriIzbriši
  7. You always make me so tempted and hungry when I come here to read about what you have been up to !

    OdgovoriIzbriši
  8. Gostei de todos nem saberia o que escolher.
    O meu pequeno é mais simples ,são cereais com leite de soja e algumas sementes misturadas,pela manhã sou um pouco preguiçosa.
    Boa semana
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  9. Tesko je odluciti sta bih najradije...Mozda ipak one puzice!

    OdgovoriIzbriši
  10. Opet je kasno navečer i opet čitam tvoj post s doručkom :D I opet sam gladna... prefino sve izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  11. all look amazing Tamara, love the rolls, delicious:)))

    OdgovoriIzbriši
  12. Odlično, posebno mi iskače slani kolač.

    OdgovoriIzbriši
  13. njami, njami, njami I've got love in my tammy! eh, I wish... ovo izgleda tako dobro!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Sve do prošle godine sam rijetko doručkovala, samo vikendom kad bih mogla mirno sjesti i uživati. Sad sam, nakon mnogo muka da naviknem stomak na doručkovanje (moj droučak prije se sastojao od jedne ogromne šoljice kafe) prešla na zobene pahuljice, s voćem i medom, a ponekad volim pojesti svjež kruh, nekad slatko nekad sa slanim nadjevom. Obavezna je i kafa s mnogo mlijeka :) Ovi prijedlozi me tjeraju da gutam knedle, ovi pužići, a i kiflice posebno :) Odoh sad škicnuti prijedloge za slatki doručak, totalno sam u zaostatku s čitanjem postova...

    OdgovoriIzbriši
  15. Sve je super (znas vec da sam pobornik slanog dorucka), ali Punjeni kruh je posebno dobar! Nesto jako slicno smo jeli jucer za dorucak, ali sa starim kiflama. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Može se koristiti i stari kruh, meni obično ostane žemlji i za drugi dan

      Izbriši
  16. Divan izbor, ovo je za mene, ma sve je izazovno.

    OdgovoriIzbriši
  17. Joj ja sam se raspametila onako blago,ne znam što mi je bolje,ja bih stvarno mogla od svega po malo..skromna sam inače:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerujem da bih i ja od svega po malo da se odjednom sve ovo nađe na stolu

      Izbriši
  18. I do not know which one to choose it's all great.

    OdgovoriIzbriši
  19. krasan izbor, ovaj punjeni kruh je super ideja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim recepte kod kojih u jednoj turi možeš dobiti više različitih okusa. Zato mi se i sviđa punjeni kruh, jer svatko može napraviti po svom guštu, a sve zajedno idu u pećnicu

      Izbriši
  20. Prikazala si nam prelepu prezentaciju ideje za doručak i veruj da ne znam za šta bih se pre uhvatila. Sve izgleda njam, njam...

    OdgovoriIzbriši
  21. Tamara, love this kind of breads and all of these are great and delicious... also they look really great, I loved them all !

    Hugs,

    Isabel

    OdgovoriIzbriši
  22. S obzirom da i dalje najavljuju snijeg pa se necemo puno micati od doma - znam sta cu raditi slijedecih dana ;)

    OdgovoriIzbriši
  23. Amiga Tamara que belleza de recetas están de lujo,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  24. Lovely!!! I am hungry.....

    P.S. How can I follow your blog and your posts?

    OdgovoriIzbriši
  25. Iako je kod mene češći slatki ili voćni doručak i slani ima svoje mjesto poneki dan u tjednu. Za sve što si nam preporučila rado bih se odlučila, a pužići su me ipak osvojili na prvi pogled , a sigurno bi i na prvi zalogaj. Odličan izbor za slani doručak si pripremila !

    OdgovoriIzbriši
  26. Ja bih rado kod tebe na doručak, slano više volim od slatkog i poneću i domaći kefir sa sobom a može i domaće kiselo mleko.

    OdgovoriIzbriši
  27. Mene mami ovaj Slani kolač!
    Inače, krasna paleta slanih doručaka.

    OdgovoriIzbriši
  28. Ogladnila sam čitajući (i gledajući) ovo. Izgleda preukusno :D

    OdgovoriIzbriši
  29. Hey thanks for joining the breakfast fun over at Carole's Chatter. Cheers

    OdgovoriIzbriši