četvrtak, 27. prosinca 2012.

Daring Bakers December 2012 - Panettone challenge


The December 2012 Daring Bakers' challenge was hosted by the talented Marcellina of Marcellina in cucina. Marcellina challenged us to create our own custom Panettone, a traditional Italian holiday bread! In this challenge, the mandatory requirement was to make a panettone in the traditional tall cylindrical shape usin the recipe provided from Marcellina and for the filling we could use different flavours. Thanks Marcellina for the wonderful challenge!

Sponge
  • 3,5 g active dry yeast
  • 40 ml warm water
  • 35 g all purpose flour

Mix the yeast and water ina a small bowl and allow to stand until creamy (about 10 minutes). Mix in the flour. Cover with plastic wrap and allow to double in size (about 20 - 30 minutes).

First dough
  • 3,5 g active dry yeast
  • 22,5 ml warm water
  • 1 large egg, at room temperature
  • 88 g all purpose flour
  • 28 g sugar
  • 58 g buttter, at room temperature

In the mixer bowl, mix together the yeast and water and allow to stand until creamy (about 10 minutes). With the paddle attached mix in the sponge, egg, flour and sugar. Add the butter and mix for 3 minutes until the dough is smooth and even. Cover with plastic wrap and allow double in size (about 1 hour).


Second dough
  • 1 large egg
  • 2 large egg yolks
  • 75 g sugar
  • 1   1/2 tablespoon honey
  • 1/2 tablespoon rum
  • 1/2 teaspoon orange extract
  • 1/2 teaspoon salt
  • 113 g butter, at room temperature
  • 210 g flour + 50 g for kneading

With the paddle mix in throughly the egg, egg yolks, sugar, honey, rum, orange extract and salt. Mih in the butter until smooth. Add the flour and slowly incorporate (the dough will seem a little too soft). Replace the paddle with the dough hook and knead for about 2 minutes. Turn out the dough and knead it on a well floured surface until it sort of holds its shape (don't knead in too much flour). Oil a large bowl lightly, plop in your dough and cover with plastic wrap. Rise in a warm place for 2 hours.

Filling and final dough
  • 125 g golden raisins
  • 50 g candied orange peel
  • grated zest of 1/2 orange
  • grated zest of 1/2 lemon

Soak the raisins in water 30 minutes before the end of the rise. Drain and pat dry with paper towels. Combine all filling ingredients and mix well. Press onut the dough into an oval shape and sprinkle over with one half of the filling. Roll up the dough into a log. Press out again into an oval shape and sprinkle over the rest of the filling. Roll into a log shape again. Shape the dough into a ball and slip into prepared pan (I used 15 cm diameter emptx can lined with paper). Cut an X into the top of panettone and allow to dobule in size (about 2 hours).

When you think the dough has only 30 minutes left to rise, preheat your oven to moderately hot 200°C. Just before baking carefully (don't deflate it) cut the X into the dough again and place in a knob (a nut) of butter. Place your panettone ina the oven and bake for 10 minutes. Reduce the heat to moderate 180°C and bake for another 10 minutes. Reduce the heat again to moderate 160°C and bake for 30 minutes until the top is well browned and a skewer inserted into the panettone comes out clean. Leave panettone in pan for 15 minutes and then remove. Lie panettone on the side cushioned with rolled up towels. Turn gently as it cools.


Do sada niti jedan prosinac, odnosno blagadni, nije prošao bez panettonea. Tradicionalna talijanska slastica koja u Italiji ima smiješnu cijenu u usporedbi s cijenama tog istog proizvoda kod nas. Kupovali smo panettone za poklon i pakiranje od 1 kg košta u Trstu 3,5 eura. Sasvim slučajno smo vidjeli da se taj isti panettone u Konzumu prodaje po cijeni od 99,99 kn. Još me skupocjeni panettone i nije toliko iznenadio, koliko sam ostala iznenađena činjenicom da u Trstu, u četiri dućana nisam uspjela pronaći papir za pečenje panettonea. Nije bio rasprodan, nego ga jednostavno ne drže. To me nije pokolebalo u namjeri da sudjelujem u ovomjesečnom Daring Bakers izazovu. Marcellina s bloga Marcellina in cucina izazvala nas je da napravimo panettone i ukoliko nemamo poseban papir za pečenje panettonea, dala nam je nekoliko alternativa. Meni se najviše svidjelo pečenje u konzervi promjera 15 cm, koju sam obložila papirom za pečenje. Sam recept ima nekoliko faza i potrebno je dosta vremena za sva ta dizanja, ali krajnji rezultat je jako ukusan panettone.

I. faza
  • 3,5 g suhog kvasca
  • 40 ml tople vode
  • 35 g glatkog brašna

U manjoj zdjelici pomješajte kvasac i vodu. Pustite da odstoji 10 minuta, a zatim umiješajte brašno. Zdjelicu prekrijte prijanjajućom folijom i pustite da odstoji 20 - 30 minuta dok se smjesa ne udvostruči.

II.faza
  • 3,5 g suhog kvasca
  • 22,5 ml tople vode
  • 1 veliko jaje, sobne temperature
  • 88 g glatkog brašna
  • 28 g šećera
  • 58 g omekšalog maslaca

Tijesto možete raditi ručno ili u mikseru. U zdjeli miksera pomiješajte vodu i kvasac i pustite da odstoji 10 minuta. Dodajte tijesto iz I. faze, jaje, brašno i šećer i miksajte da se sastojci sjedine. Dodajte brašno i miksajte 3 minute dok tijesto ne postane glatko. Zdjelu prekrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže sat vremena.


III. faza
  • 1 veliko jaje
  • 2 žumanjka 
  • 75 g šećera
  • 1   1/2 žlica meda
  • 1/2 žlice ruma
  • 1/2 žlice ekstrakta naranče
  • 1/2 žličice soli
  • 113 g omekšalog maslaca
  • 210 g brašna + max 50 g za zamjesiti tijesto

U dignuto tijesto umiksajte jaje, žumanjke, med, rum, ekstrakt naranče i sol. Dodajte maslac i miksajte dok tijesto ne postane glatko. Dodajte brašno i kratko miksajte na najmanjoj brzini, tek toliko da se brašno umiješa. Uz pomoć nastavka za tijesto miksajte otprilike dvije minute. Istresite tijesto na pobrašnjenu površinu. Tijesto je dosta mekano i ljepljivo, ali dodajte jako malo brašna (maksimalno 50 g) i zamijesite tijesto u kuglu. Nauljite veliku zdjelu i stavite tijesto u nju te ga pustite da se diže otprilike dva sata, dok se ne udvostruči. 

IV. faza
  • 125 g grožđica
  • 50 g kandirane korice naranče
  • ribana korica 1/2 naranče
  • ribana korica 1/2 limuna

Trideset minuta prije kraja dizanja tijesta iz III. faze, namočite grožđice u vodi. Ocijedite ih i osušite kuhinjskim papirom. Pomiješajte sve sastojke za nadjev. Na pobrašnjenoj površini tijesto pritisnite šakama i rastanjite u ovalni oblik. Pospite polovicom nadjeva, zamotajte u roladu i ponovno rastanjite u ovalni oblik. Pospite ostatkom nadjeva i zamotajte u roladu. Tijesto oblikujte u kuglu i stavite u pripremljenu posudu za pečenje ili papir za pečenje. Na vrhu zarežeti u križ, pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže dva sata.

Trideset minuta prije kraja dizanja, zagrijte pećnicu na 200°C. Dignuto tijesto pažljivo zarežite u križ (da se ne spusti) i u sredinu stavite kockicu maslaca. Pecite 10 minuta, a zatim smanjite pećnicu na 180°C i pecite još 10 minuta. Pećnicu smanjite na 160°C i pecite još 30 minuta dok površina ne dobije lijepu boju. Čačkalicom provjerite da li je tijesto pečeno. Ostavite panettone 15 minuta u kalupu, a zatim ga izvadite i ohladite na rešetki. Panettone bi, zapravo, da je pečen u papiru za panettone, trebalo pri dnu probosti metalnim ili drvenim štapićima i preokrenuti te pustiti da tako stoji dok se ne ohladi.


Broj komentara: 56:

  1. My mouth is watering! Your panettone looks delicious! Thank you for taking up the challenge!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nunca fiz mas tenho a certeza que ia gostar.
    O teu ficou lindo e com um interior delicioso.
    Gostei muito.
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  3. Obožavam panettone i slažem se sa ovime što si primjetila oko cijene i Italiji i kod nas. Iako sam ga nekada znala kupiti nema mi do domaće verzije i uvijek mi je vrijedno truda oko njega se pozabaviti.
    Odlično si napravila ovaj panettone, sviđa mi se okrugli izgled i dobro si se snašla i bez papira ...., i , uglavnom jedan komad bih sada i više nego rado zagrizla !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iako smo naviknuti na okus kupovnog paettonea, svi su komentirali kako je ovaj domaći puno ukusniji i sočniji, a i meni je super jer sam mogla povećati količinu grožđica i kandirane naranče, što mi je uvijek glavna zamjerka u kupovnom

      Izbriši
  4. Your panettone is wonderful and the photos are so festive! Wishing you happy holidays!

    OdgovoriIzbriši
  5. Pravi praznicni kolacic, najlepse ga je ovako grickati uz jelkicu.:)) Secam se da su kupovni uvek bili skupi, jos uvek cuvam jednu kutijicu sa vrpcom u kojoj je bio spakovan jedan maleni panettone, a tvoj je bas fino uspeo... zelim ti sve najlepse u Novoj godini!:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Više neću kupovati panettone, ovaj recept je odličan. Još samo da nabavim papir ili smislim neku improvizaciju pa da ga mogu preokrenuti kako bi se pravilno ohladio

      Izbriši
  6. Fantastic job! Your panettone looks amazing!!

    OdgovoriIzbriši
  7. što reči nego njam njam hehe pozzz i sve naj

    OdgovoriIzbriši
  8. Love your panettone look amazing, Tamara hope you had a lovely Christmas!!!

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja sam se ove godine po prvi put okusala u pravljenju panettonea i prezadovoljna sam. Takoder, ove sam godine po prvi put nasla papirne kosarice za panettone cak i u samoposlugama, a ako ti kazem da dva komada kostaju 3,5 eura onda ti je jasno zasto ih nitko ne kupuje, za te novce kupis gotovi panettone

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prošle sam godine u Udinama vidjela te papire, ali mi onda nisu bili zanimljivi, a ove godine u Trstu nisam imala sreće. S obzirom na cijenu, nije ni čudo da ih ne drže i da ih nitko ne traži.

      Izbriši
  10. love the way you styled your panettone! it looks so festive with the lights in the background :)

    OdgovoriIzbriši
  11. What a lovely panettone (the truffles in the next post are gorgeous too!).

    OdgovoriIzbriši
  12. It looks wonderful, especially with the holiday decorations in the background!

    OdgovoriIzbriši
  13. Gledam ga već po drugi put, baš mi je krasan ovako visok.

    OdgovoriIzbriši
  14. nicely done. Congratulations on a wonderful looking bread

    OdgovoriIzbriši
  15. Super si ga spremila i baš ti zavidim! Ja nisam imala vremena,a tako sam želela da ga probam.Drugi put...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jedva sam pronašla vrijeme da ga napravim (radila sam ga zadnji dan). Na kraju sam čim sam ga izvadila iz pećnice morala juriti dalje, ali mi je jako drago da sam sudjelovala, jer je recept stvarno jako ukusan i nije težak, samo treba naći vremena

      Izbriši
  16. Your panettone turned out amazing, they look so festive! It was an amazing challenge, wasnt it, I thoroughly enjoyed making them too.Happy holidays to you!

    OdgovoriIzbriši
  17. Pored svih želja za ove blagdane još bih samo poželjela šnitu ovoga tvoga panettonea,i to bi bilo to..predivan je:)

    OdgovoriIzbriši
  18. thank you for stopping by and I hope your panettone contributed to make these holidays special. buon anno! Barbara

    OdgovoriIzbriši
  19. Your panettone looks beautiful! And the photos are so festive, I love it.

    OdgovoriIzbriši
  20. your panettone is an absolute beauty :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Do sad sam jela samo kupovne kojih i ovdje ima jako puno pred Bozic. Nisam se usudila probati praviti sama, a ovaj tvoj odlicno izgleda. Zelim ti sve najbolje u narednoj godini :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Your panettone looks delicious! happy new year!!

    OdgovoriIzbriši
  23. Your panettone looks so perfect - I'm sure it must have made your house smell amazing whilst it was cooking - I know mine did - even if it didn't look quite as beautiful as yours!!!

    OdgovoriIzbriši
  24. Divan je ovaj panettone. Inače ga volim, a vidim da i nije baš samo tako za napraviti, ali vrijedi!
    Sretna ti 2013-a godina!

    OdgovoriIzbriši
  25. Que bueno se ve por dentro.
    Un saludito

    OdgovoriIzbriši
  26. This looks delicious!! Thanks for stopping by my blog - I'm following your lovely blog back.
    Thanks
    Angie
    godsgrowinggarden.com

    OdgovoriIzbriši
  27. Your Panettone looks amazing! And your pie crust in your profile picture is simply stunning.

    OdgovoriIzbriši
  28. Svaka čast i puno jednostavniji recept nego po kojem sam ja radila ali razlika je u tome što sam ja radila s kiselim tijestom koji sam održavala na životu 10 dana pa tek onda krenula u izradu i ja sam tražila preko papir za peći i nisam ju našla iako mi je Dajana rekla da skoro svaka veća samoposluga ga ima,I da slažem se s tobom okus je prekrasan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prošle godine sam papir vidjela u Udinama u Iperu. Imali su više različitih dimenzija, ali tada nisam kupila. Sad kad mi je trebao, mislila sam da ću ga naći u bilo kojem dućanu u Trstu, ali sam se prevarila.
      Zanimljiv mi je i taj recept s kiselim tijestom, sigurno je panettone bio jako ukusan.

      Izbriši
  29. I love your Panettone! It looks so majestic and festive. You did a beautiful bread.
    Happy Holidays!

    OdgovoriIzbriši
  30. divno ti je ispao, ja sam odustala od ovog zadatka jer mi je bio kompliciran ali bi svakako rado probala fetu ovog tvog!
    fotke su krasne!

    OdgovoriIzbriši
  31. Divno, mislim da cu ga praviti za Bozic ...Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  32. It looks great! I especially love the pictures, the tree in the background looks so elegant.

    OdgovoriIzbriši
  33. I baked that too. Its looking great!

    OdgovoriIzbriši
  34. your delicious looking photos make me want a slice right now!

    OdgovoriIzbriši