ponedjeljak, 13. lipnja 2011.

Čoko muffini s tikvicama


Tek je krenula sezona tikvica i iznimno su rodne. Jutros sam ih brala računajući kako ću jedan dio iskoristiti za ručak, drugi za čokoladni kolač s tikvicama, a ostatak zalediti. Kako nisam imala lješnjaka, morala sam odustati od kolača. Stoga sam odlučila napraviti muffin verziju.


Postoji više različitih recepata za muffine. Nakon isprobavanja njih nekoliko, pronašla sam jedan s kojim sam zadovoljna. Koristim ga kada poželim nešto slatko, a ne raspolažem raznovrsnim namirnicama koje omogućavaju izradu nekog složenijeg kolača. Za osnovnu smjesu je potrebno

  • 600 ml glatkog brašna
  • 200 ml šećera u prahu (može i obični šećer, isprobano)
  • prstohvat soli
  • 2 žličice praška za pecivo
  • 2 jaja
  • 150 ml mlijeka
  • 125 ml ulja

U većoj posudi pomiješajte brašno, šećer, sol i prašak za pecivo. U drugoj umutite jaja, mlijeko. i ulje Tekuće sastojke ulijte u suhe sastojke i lagano promiješajte. Od ove smjese možete raditi muffine punjene nutellom, džemom, umakom od voća ili  možete dodati komadiće čokolade, kandiranu naranču, kokos, ...  Dobije se 14 do 16 muffina. Za današnju kombinaciju mi je bilo potrebno

  • 1 vrlo mlada i jako mala naribana tikvica (ribala sam ju na najsitniji ribež)
  • 150 g nasjeckane čokolade (100 g tamne čokolade i 50 g mliječne čokolade)

Naribanu tikvicu i komadiće čokolade sam dodala zajedno sa tekućim sastojcima i sve skupa lagano promiješala. U metalni kalup za muffine stavite papirnate košarice. U slučaju da nemate metalni kalup, muffine možete raditi u papirnatim košaricama, samo morate staviti 4 do 5 košarica zajedno, kako bi muffini tijekom pečenja zadržali oblik. Košarice za muffine ispunite sa 2/3 smjese. Pecite u pećnici zagrijanoj na 200°C između 15 i 20 minuta. Pečene muffine izvadite iz metalnog kalupa i pustite da se ohlade na rešetki.

Naribana tikvica daje muffinima dodatnu sočnost i ako je ne stavite previše neće se jako osjetiti pa je odlična za kombiniranje s drugim okusima. Mislim da bi u ovu kombinaciju izvrsno pasalo i malo mljevenih preprženih lješnjaka. 



Broj komentara: 14:

  1. zanimljivo! Viđam često tikvice u kolačima i slatkim kombinacijama, samo nikako da i sama isprobam :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ma, bas su ti slatke ove tikvice na slici...kombinacija tikvica u slatkisima mi nije strana, mi ovde cesto pravimo razne pite ali mafine jos nisam probala na ovaj nacin, a jos ima i cokolade unutra!;)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Tamara - samo hrabro s isprobavanjem. Ako nešto ne isprobaš, nećeš znati da li ti se sviđa.

    Mignonne - obožavam pitu od tikava, pogotovo kada je nakon pečenja prelivena kiselim vrhnjem.

    OdgovoriIzbriši
  4. znači popravila si fotić? ili nabavila novi??
    uglavnom, ni ja nikako da isprobam tu kombinaciju,
    ali sigurno su sočni zbog te tikvce???

    OdgovoriIzbriši
  5. Slikala sam mobitelom. Stari fotić se ne može popraviti, a novi još nisam kupila. Na čudu sam koji uzeti, jer je izbor prevelik.

    Imaš pravo. Tikvica daje dodatnu sočnost.

    OdgovoriIzbriši
  6. Kakva odlicna ideja! Divan nacin da sakrijemo 'omrzlo' povrce nasoj djeci!

    OdgovoriIzbriši
  7. Tikvice, čokica, muffin - kombinacija koja ne može, kako vidim, omanuti!

    OdgovoriIzbriši
  8. Bas zanimljivo...ovo nisam probala ,ali moracu :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Meni je najfinija verzija od Chocolate&Zucchini, možda baš zato što gore ima sjeckane lješnjake. Na dosta mjesta sam naletjela na kombinaciju čokolada/tikvice, valjda zato što se uopće ni ne osjete kad se ispeku. :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Recept na C&Z blogu nema lješnjake po vrhu, već šećer u prahu (http://chocolateandzucchini.com/archives/2004/04/chocolate_zucchini_cake.php). Verziju s lješnjacima sam pokupila na forumu.

    OdgovoriIzbriši
  11. Ja sam link i prvi spomen tog blog našla kod Ane Marije na Da mi je nešto slatko, a onda je ona očito preradila recept jer su mi lješnjaci ostali u pamćenju.

    OdgovoriIzbriši
  12. Tko god da je preradio i dodao lješnjake, dobro se sjetio, jer je mekan i sočan biskvit u kombinaciji s preprženim komadićima lješnjaka odlična kombinacija.

    OdgovoriIzbriši
  13. odlični muffins, a ja sam prošlo ljeto zavoljela tikvice u slatkoj kombinaciji , u kolaču sa vanillom , ali i u kombinaciji sa čokoladom. Posebno mi se svidjelo ovo sa čokoladom tako da vjerujem da bi i ovi muffins.

    OdgovoriIzbriši
  14. Nadam se da ću naći na tvom blogu recept za taj kolač sa vanilijom, ako ne moram te kontaktirati, jer zvuči zanimljivo.

    OdgovoriIzbriši