srijeda, 27. ožujka 2013.

Daring Bakers March 2013 - Hidden veggies challenge


Ruth from Makey-Cakey was our March 2013 Daring Bakers’ challenge host. She encouraged us all to get experimental in the kitchen and sneak some hidden veggies into our baking, with surprising and delicious results! In this challenge the mandatory requirement was to bake a sweet cake, biscuit or confectionery with a hidden vegetable ingredient. Thanks Ruth for the wonderful challenge!


I decided to make "chestnut" roll using  potatoes instead of chestnuts. Recipe for the sponge is from my friend Irena and my neighbor gave me the recipe for the filling.

Sponge
  • 75 g flour
  • 25 g cocoa powder
  • 1 teaspoon baking powder
  • 2 eggs
  • 120 g sugar
  • 120 ml milk
  • 30 g butter
Preheat the oven to 180°C and line baking pan (40 x 40 cm) with parchment paper. In a small saucepan heat milk and butter until butter melts. Mix eggs with sugar. Add sifted flour, cocoa powder and baking powder and mix until combined. Stir in the milk and melted butter. Pour the mixture into prepared pan and bake for 15 minutes. Turn sponge onto a kitchen towel sprinkled with caster sugar. Remove parchment paper and roll the sponge up from the short side rolling the kitchen towel inside the cake. Stand the rolled sponge o a wire rach  and allow the sponge to cool to room temperature. Carefully unroll and spread the filling over the sponge, leaving 1 cm border all the way around. Re-roll the cake without the kitchen towel and place cake seam-side down onto serving tray. Refrigerate over night and cut into slices to serve. 


Filling
  • 500 g potato
  • 100 g grounded walnuts
  • 2 - 3 tablespoons rum
  • 100 g softened butter
  • 75 - 100 g icing sugar
Peel and dice the potato. Cook it in water until soft. Purée, stir in walnuts and rum and set aside to cool. Mix butter with icing sugar. Add the mixture into potatoes and mix until combined. 


Nakon kratke pauze, ponovno sudjelujem u Daring Bakers izazovima. Ovog puta nam je Ruth s bloga Makey-Cakey dala zadatak da sakrijemo povrće u slatke deserte. Uobičajeno povrće u takvim receptima su tikvice (isprobala sam i objavila nekoliko recepata), grah (ne zvuči mi privlačno), cikla (ne volim ju), mrkva (računala sam da će biti puno mrkvastih recepata). Na kraju mi je sinuo recept koji nikako da isprobam, a dobila sam ga prije nekoliko godina od susjede. Riječ je o lažnom kolaču od kestena, a umjesto kestena se koristi krompir. Umjesto biskvita preporučenog u receptu (štedim jaja za Uskrs), odlučila sam ponoviti Irenin recept koji sam koristila prilikom izrade čokoladnog tiramisua.

Biskvit
  • 75 g glatkog brašna
  • 25 g kakaa
  • 1 žličica praška za pecivo
  • 2 jaja
  • 120 g šećera
  • 120 g mlijeka
  • 30 g maslaca
  • rum
U lončiću otopite maslac u mlijeku na laganoj vatri. Prosijte brašno s kakaom i praškom za pecivo.  Izmiksajte jaja sa šećerom. Umiješajte mješavinu s brašnom te na kraju mlijeko s maslacem i rum. Smjesu izlijte u lim dimenzija 40 x 40 cm obložen papirom za pečenje. Pecite 15ak minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Biskvit preokrenite na kuhinjsku krpu posutu šećerom, odstranite papir za pečenje i zamotajte zajedno s krpom. Pustite na rešetki da se ohladi.


Krema
  • 500 g krompira
  • 100 g mljevenih oraha
  • 2-3 žlice ruma
  • 100 g omekšalog maslaca
  • 75 - 100 g šećera u prahu
Krompir ogulite i narežite na kockice. Kuhajte u vodi dok ne omekša. Skuhani krompir procijedite i onako vrućeg izmiksajte mikserom u pire. Umiješajte orahe i rum i pustite da se ohladi. Izmiksajte maslac sa šećerom pa dodajte u smjesu s krompirom. Odmotajte biskvit i premažite kremom. Zarolajte, položite na pladanj, dekorirajte po želji i stavite u frižider preko noći. 

Broj komentara: 85:

  1. That's a really beautiful rolled cake with exciting flavors! I'd like to try to make one sometime :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Genijalno i vrlo lep rolatic.:)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlicno si ovaj zadatak odradila
    Nakon ovakvih fotki tko bi mu odolio??

    OdgovoriIzbriši
  4. Achei a receita muito interessante ,e ficou uma torta linda.
    Gostei muito.
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  5. Ha, koja luda kombinacija! Baš me interesira kakav je okus... a izgled je odličan :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Okus je takav da bi se svatko prevario i pomislio kako je to rolada s kestenom

      Izbriši
  6. Your "potato roll" looks so elegant! I'd never guess the secret ingredient ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo izgleda savrseno. Presek je fenomenalan!!!
    Isprobala sam dosta slatkiša gde je glavni učesnik krompir i bila sam veoma zadovoljna ukusom. Moraću da isprobam i ovaj tvoj recept!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je ovo prvi desert s krompirom, baš me zanima kako ga se još može iskoristiti u slatkim receptima

      Izbriši
  8. Savršeno izgleda, moram ovo isprobati!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uspjela sam prevariti supruga koji je inače iz kraja u kojem rastu maruni, nije mogao vjerovati da jede krompir

      Izbriši
  9. Jako zanimljivo i izgleda super! A kad sam vidjela samo fotku, mislila sam zbilja da se radi o kestenima :D

    OdgovoriIzbriši
  10. It's beautiful !!! Perfect cake for Christmas :D (without telling the trick to guests obviously !)

    OdgovoriIzbriši
  11. Prekrasno izlgeda! Nisam nikada probala kolač s povrćem (osim mrkve) i baš sam znatiželjna...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam probala kolače s mrkvom, ali zato jesam s tikvicama i super su

      Izbriši
  12. a joj! krumpir u ovoj predivnoj roladi. ko bi mogao i naslutiti!
    izvrsno!
    nisam još nikada jela ovako nešto osim šufnudle, knedle, ...
    ali, ko zna!?

    OdgovoriIzbriši
  13. ovo je fenomenalno, krasan i zanimljiv recept!

    OdgovoriIzbriši
  14. This looks simply amazing! I'm definitely going to try it! :)

    OdgovoriIzbriši
  15. ...ajme lažni kesten pire !!!!... :))
    ...tako je moja baka meni često podvaljivala krumpire pod kestenje i još sve ukrasila šlagom, na nekom običnom žutom biskvitu... moram priznati da sam oduvijek voljela taj lažni kesten pire... ;))
    ...prekrasne slikice... divna, jako ukusna rolada...:)

    OdgovoriIzbriši
  16. ¡Increíble! Súper original y precioso, una auténtica delicia.
    Besos guapa y felicidades por este pastel.

    OdgovoriIzbriši
  17. Prvo na što sam pomislila je kesten,savršeno mi djeluje,a vjerujem da je ukusom slično kestenu:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mi smo naviknuti na okus maruna koji je intenzivniji od kestena, ali pod kesten prolazi

      Izbriši
  18. A really unsual idea. It sounds really delicious!

    OdgovoriIzbriši
  19. Very pretty dessert, I'm sure this would make any kid eat it's vegetables ;)

    OdgovoriIzbriši
  20. Jako-jako zanimljivo i mnogo lepo izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Rolat izgleda predivno, a kombinacija je zaista zanimljiva!

    OdgovoriIzbriši
  22. Fantastic job! Your cake looks lovely!

    OdgovoriIzbriši
  23. That is beautiful - and such an ingenious way to use potatoes! A very daring hidden veggies recipe :-) Thanks so much for taking part this month Rx

    OdgovoriIzbriši
  24. Štediš jaja za uskrs a ja ne znam šta ću s njima.
    Za tu zamjenu, krompir umjesto kestena sa odavno čula ali je nikad nisam probala zato što ne znam da li vilim kesten pire.
    Ne usuđujem se da probam a niko u mojoj okolini neće ništa da napravi sa njim, pa da vidim kakvog je to ukusa.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prošli tjedan su nam psi podavili kokoši, ostale su mi samo dvije, zato sam u prisilnoj štednji, inače ne bi bilo problema.
      Imaš za kupiti gotov kesten pire u malim porcijama od Leda, stoji u dijelu sa smrznutim desertima, mislim da su čak izbacili i jako mala pakiranja, kao rum štangice, taman idealno za prvu degustaciju

      Izbriši
  25. That looks GREAT! TRUE!
    I bet children of all ages won't notice the hidden veggies too!
    Great job!
    Cheers! Joanne

    OdgovoriIzbriši
  26. I love chestnut desserts and never would have thought to use potatoes instead. I also love rolls, so this is the perfect match! A job well done on the challenge!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potatoes are great substitute, cake tastes just like chestnut roll

      Izbriši
  27. Oh my gosh, that looks awesome - and the potatoes were a great idea! I bet it was delicious!

    OdgovoriIzbriši
  28. Ovaj tvoj rolat se mora probati...izgleda savrseno!
    Nekada sam morala sakrivati povce u kolace; danas ne - decki sve jedu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni za sakrivanje služi quiche, nikad nisam pokušavala sakriti povrće u slatkiš

      Izbriši
  29. my my the rolls look so damn good!

    OdgovoriIzbriši
  30. Your potato roll looks AMAZING. I would have never guessed there were potatoes in it
    You did a wonderful job on this challenge

    OdgovoriIzbriši
  31. Nikad mi ne bi palo na pamet stavit krumpir u kolace;), al super izgleda. Genijalna fora!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da nije bilo ovog recepta ni ja nikad ne bih stavila krompir u kolač

      Izbriši
  32. Prekrasno izgleda. Nikad nebi rekla da je krumpir u kremi. Svakako treba probati. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Suprug koji je znao da radim kolač s krompirom i da jede krompir u kremi je pitako da li sam stavila kakvu aromu kestena unutra

      Izbriši
  33. Looks beautiful - and such a professional finish! I'm loving seeing what Daring Baker's are doing all around the World :)

    OdgovoriIzbriši
  34. Odlična ideja! Jela sam jednom tortu sa krompirom i skroz je dobra bila. Ovaj tvoj rolat predivno izgleda!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  35. No way! There is potatoes in this frosting!!! I'm very impressed!! Beautiful challenge!!!

    OdgovoriIzbriši
  36. That looks beautiful! I wouldn't have guessed any veggies were hidden in it. Nice job on the challenge!

    OdgovoriIzbriši
  37. na prvi pogled i izgleda kao da je u pitanju kesten, a ne krumpir.. kad ono glede unatoc ko bi rekao.. =)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lako se je prevariti kako zbog izgleda tako i zbog okusa

      Izbriši
  38. Your roll looks absolutely gorgeous and love your crockery (plates).

    OdgovoriIzbriši
  39. Radila sam davnih dana jednu tortu od krumpira, svi koji su probali mislili su da je od kestena.
    U tvojoj kremi još ima i oraha, a gdje su orasi kod mene to odmah ima prolaz. :) Savršeno izgleda, kao nacrtana!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stvarno je nevjerojatno kako ovaj recept može zavarati one koji probaju

      Izbriši
  40. Oh, wow. I saw this one and thought it looked so interetsting. You did a beautiful Job!

    OdgovoriIzbriši
  41. Super diferente, deve ser muito deliciosa.

    OdgovoriIzbriši
  42. I really appreciate your blog.
    You have here some delicious recipes.
    Beijocas

    OdgovoriIzbriši
  43. Odličan dodatak krumpira u kremu a fotkice predivne.

    OdgovoriIzbriši
  44. Rolada izgleda prefino. Biskvit, sve mi izgleda savršeno. Jedino ja ne volim rum pa bi radila bez njega ali inače, nemam riječi. I tko bi rekao da se krumpir može staviti u kolač, stvarno zanimljiva i neobična kombinacija.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rum je uobičajen u kolačima s kestenom, tako da je i ovdje morao biti na popisu sastojaka

      Izbriši
  45. You deserve a great appreciation. Amazing clicks.

    OdgovoriIzbriši
  46. Ovo ti divno izgleda, nešto što svakako moram probati. Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  47. How clever! This cake looks delicous!

    OdgovoriIzbriši
  48. Dear Tamara,

    This chestnut roll is perfect, I really stared in checking the ingredients and realised you have used potatoes !
    Really good choice !
    Wonderful participation in the challenge ! :)

    Have a nice week !

    Isabel

    OdgovoriIzbriši
  49. Prekrasna rolada. Moram probati :D

    OdgovoriIzbriši