četvrtak, 15. studenoga 2012.

FBI istraga bloga Sweet and salty - slano


Studeni i prosinac, barem što se tiče igrice FBI rukavice proći će u znaku Ireninog bloga Sweet and salty. Iznimno mi je drago što je njezin blog izglasan za istraživanje, ne samo zato što sam ga ja predložila, već i zato što obiluje raznovrsnim i odličnim receptima. Na početku je uslijedio težak zadatak, napraviti uži izbor recepata i konačno odlučiti što ću isprobati u okviru igrice (sigurna sam da će Irena tijekom ova dva mjeseca objaviti još neki recept koji će mi se svidjeti pa možda i promijenim planove). Predstavljanje slatkih recepata puštam za neku drugu priliku, a za početak vam donosim dva slana recepta. Također ću iskoristiti priliku da vas podsjetim na još jedan odličan i nama jako drag Irenin recept, a to je recept za punjenu pogaču koju sam već više puta napravila.



MINI SAVIJAČE SA SIROM



Uklupčana pita sa sirom osvojila me je na prvu. Čim sam "prelistala" Irenin blog, znala sam da ću ju sigurno napraviti.  Jako je ukusna, a zbog jednostavne i brze pripreme je idealna za doručak ili druženje. Hrskava površina, ukusan nadjev, masno i slasno taman s mjerom. Original recept sam izmijenila tako što sam prepolovila količine sastojaka i dodala kiselo vrhnje u nadjev pa ću napisati sastojke koje sam koristila.

  • 7 kora za savijaču
  • 250 g svježeg sira
  • 200 g kiselog vrhnja
  • sol
  • 2 jaja
  • 50 ml mlijeka
  • 50 ml ulja
  • 50 g maslaca


U svježi sir dodajte kiselo vrhnje i posolite prema ukusu. Razmutite jaja i umiješajte ih u svježi sir. Svaku koru premažite najprije uljem, a zatim mlijekom. Rasporedite nadjev (nekoliko centimetara od ruba nemojte stavljati nadjev) pa dijagonalno zamotajte u roladu. Dobivenu roladu zamotajte u oblik puža. Pužiće poslažite na lim obložen papirom za pečenje. Maslac narežite na kockice i rasporedite po pužićima. Pecite otprilike 35 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C dok ne dobiju lijepu boju. Navaliteeeeeeeee!

PEKARSKE KIFLE


Irena je recept za pekarske kifle objavila početkom studenog kao dobrodošlicu FBI istraživačima. Napravila sam ih već sljedećeg dana. Moram priznati da nikad nisam radila s mekšim tijestom i zapravo sam s nestrpljenjem čekala da budu pečene. Pretpostavka da će to biti najmekše kiflice koje sam ikad jela se ispunila. Mjere u receptu sam prepolovila i dobila 15 kiflica/peciva.

  • 500 g glatkog brašna
  • 20 g svježeg kvasca
  • 2 žličice šećera
  • 2 žličice soli
  • 250 ml toplog mlijeka
  • 150 ml ulja
  • 1 jaje
  • 1 bjelanjak
  • 1 žumanjak
  • par žlica tople vode
  • sjemenke lana


U 50 ml toplog mlijeka razmrvite kvasac. Dodajte žličicu šećera i žličicu brašna pa pustite da se digne. U brašno umiješajte ostatak šećera i sol. Napravite udubinu u sredini pa dodajte ostatak mlijeka, ulje, jaje, bjelanjak i dignuti kvasac. Zamijesite tijesto. Tijesto je iznimno mekano, zapravo najmekše tijesto s kojim sam radila. U posljednje vrijeme sam postala lijena, zapravo navukla sam se na tijesto koje zamijesi mikser tako da sam i ovaj put tijesto mijesila u mikseru. Tijesto oblikujte u kuglu, stavite u nauljenu zdjelu i pokrijte prijanjajućom folijom. Pustitei da se diže sat vremena. Premijesite tijesto i podijelite na 15 jednakih dijelova. Svaki oblikujte u kuglicu pa razvaljajte tako da početni dio (1/4) pustite nerazvaljan. Tijesto zarolajte počevši od debljeg dijela prema tanjem i poslažite na lim obložen papirom za pečenje. Pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže 30 minuta. Žumanjak razmutite s nekoliko žlica tople vode pa premažite peciva. Pecite 15-20 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°, dok ne poprime lijepu boju.


34 komentara:

  1. Odlican izbor, ove mini pite su preslatke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I jako ukusne. Radila sam i verziju s jabukama, isto je odlična.

      Izbriši
  2. Gostei de ambas as receitas mas esse pão ficou fantástico com sementes mesmo ao meu gosto.
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  3. ove kiflice tako primamljivo izgledaju!!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su isto primamljivo izgledale kad ih je Irena objavila, zato sam ih i napravila sljedećeg dana

      Izbriši
  4. Kako bi mi sada prijao ovakav doručak kao na ovoj slici sa kiflama,pršutom,sirom,malo maslina mmm predivno si sve prezentirala:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pekarske kifle su kao stvorene za doručak, mogu poslužiti i za slani i za slatki doručak

      Izbriši
  5. Beautiful colour, lovely shape, these breads are really great ! :)

    Hugs

    OdgovoriIzbriši
  6. obožavam ove pute sa sirom i pite opčenito mogla bi to jesti svaki dan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ova pita je odlična, po meni su taman svi okusi lijepo izbalansirani

      Izbriši
  7. krasan izbor, eh što volim ta domaća peciva! :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Una delicia está de lujo,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  9. Svidja mi se ova plata s kiflama i popratnim sadržajem :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Jaoooj, ne znam da li bih pre smazala male gibanice, ili kiflice.
    Pozivam vas da ovaj, ili neki drugi post podelite sa ostalim EX YU Bloggerima: http://creactiveallaround.blogspot.com/2012/11/ex-yu-blog-party-pioniri-maleni-in.html

    Veliki pozdrav,
    Aleksandra

    OdgovoriIzbriši
  11. I love these Tamara look delicious but really love too your pictures look awesome, so nice!!

    OdgovoriIzbriši
  12. ciao...carino il tuo blog...ti seguiamo...ti va di ricambiare iscrivendoti al nostro blog http://aleanna-cakes.blogspot.it/...
    grazie alla prossima :)))

    OdgovoriIzbriši
  13. Tamara, odličan izbor i divne slike :D

    OdgovoriIzbriši
  14. Super mi izgledaju i male pite i kiflice , baš si ih super napravila. Kifle me mame od kada sam ih vidjela kod Irene, a sada sam sigurna da ću ih isprobati, izgledaju mi tako mekano i jako dobro.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kifle su baš ukusne i mekane, taman kao stvorene za slani ili slatki doručak

      Izbriši
  15. Oh. My. Goodness. I am in love with these rolls! I am a bread fanatic. Your blog has me drooling over here.

    Thanks for stopping by This Gal Cooks!

    Julie

    OdgovoriIzbriši
  16. odličan izbor i jako lijepo si sve napravila, slike su prekrasne

    OdgovoriIzbriši