nedjelja, 17. lipnja 2012.

Muffini s ricottom, trešnjama i kokosom + sirup od trešanja


Muffine nisam radila stoooooooooo godina. Nekako u zadnje vrijeme češće radim cupcakese. Biskvit im je ukusniji i puno su dekorativniji. Zdjela puna trešanja me je navela na razmišljanje o muffinima, po mogućnosti za grickanje uz utakmicu. 


Postoji još jedan razlog zbog kojeg sam se odlučila za muffine. To je poklon koji sam nedavno dobila od Jasne s bloga Around the world in favorite recipes (ako još niste, svakako posjetite njezin blog, pravu riznicu recepata iz cijelog svijeta). Pretpostavljam da svi (pa tako i ja) vole poklone iznenađenja. Jasnin poklon je za mene bio pravo iznenađenje, a sastojao se od više pomno odabranih dijelova. Razgledavajući svaki od njih, osjećala sam da su birani baš za mene i prema mojim afinitetima. Jasni još jednom veliko veliko hvala na iznenađenju i prekrasnim poklonima. 


Ne mogu vam opisati euforiju koja je zavladala kad sam uzela u ruke kalupe za praline. Prekrasni oblici koje jedva čekam ispuniti čokoladom. Najrađe bih odmah krenula s izradom, ali motivi nalažu da se strpim do sljedeće godine. Zato sam se za početak odlučila upotrijebiti silikonske košarice za muffine i esenciju kokosa (svidjelo mi se je kako je Maja kombinirala višnje i kokos). Recept sa stranice Joy of baking je djelovao ukusno pa sam ga odlučila isprobati.

Muffini s trešnjama (18 muffina)
  • 250 g ricotte
  • 2 velika jaja
  • 240 ml mlaćenice (umjesto mlaćenice iskoristiti sljedeći recept: u 240 ml mijeka dodajte 1 žličicu bijelog octa ili limunovog soka i pustite da odstoji 5 minuta prije upotrebe)
  • 1 žličica esencije kokosa (ili vanilije)
  • 50 g kokosovog brašna
  • 60 g otopljenog maslaca
  • 260 g glatkog brašna
  • 150 g šećera
  • 1  1/2 žličica praška za pecivo
  • 1/8 žličice sode bikarbone
  • 1/2 žličice soli
  • 250 g očišćenih i na četvrtine narezanih trešanja
  • za dekoraciju: šećer u prahu, 50 g tamne čokolade, 18 trešanja s peteljkom

U većoj posudi pomiješajte brašno, šećer, kokos, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i sol. U drugu posud stavite ricottu. Dodajte jedno po jedno jaje i pjenjačom dobro promiješajte nakon dodavanja. Dodajte mlaćenicu, esenciju kokosa (vanilije) i otopljeni maslac pa dobro promiješajte. Dodajte mješavinu s ricottom u brašno i miješajte tek toliko da se sastojci sjedine. Dodajte trešnje. Smjesu podijelite u 12 košarica za muffine. Pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C (provjerite čačkalicom da li je pečeno). Muffine ohladite na rešetki pa pospite šećerom u prahu. Dok se muffini peku, otopite čokoladu na pari, umočite trešnje u otopljenu čokoladu i stavite ih na papir za pečenje. Kad se muffini ohlade, odvojite trešnje od papira za pečenje i stavite po jednu na vrh svakog muffina.


Još uvijek smo u mjesecu trešanja pa recept šaljem Petri kao ulaznicu za igricu Ajme, koliko nas je! Mjesec trešanja je dobro iskoristi za pripremu zimnice i spremiti trešnje u staklenke. Ove godine vrijeme nije bilo naklonjeno trešnjama u mom kraju. Previše kiše koja se izmjenjivala s kraćim sunčanim razdobljima (sve to u jednom danu) uzrokovalo je pucanje i truljenje plodova. Velika većina trešanja je propala, a s time i prilika da napravim ukusni džem.


Kod Vere sam vidjela recept za sirup od višanja. Kako višnje ne volim, a trešnje obožavam, često različite recepte s višnjama pretvorim u recept s trešnjama. Tako je bilo i ovaj put. Napisat ću omjere za 1 kg trešanja, koji se po potrebi mogu proporcionalno povećati.

Sirup od trešanja
  • 1 kg trešanja
  • 1 l vode
  • šećer - količina šećera se određuje prema količini dobivene procijeđene tekućine, a omjer je 1 kg šećera na 1 l procijeđene tekućine
  • svježe iscijeđeni sok 1 limuna

Trešnje operite, očistite od koštica i zgnječite. Dodajte limunov sok i vodu. Pomiješajte i ostavite u frižideru 24 sata. Zatim procijedite i na svaku litru tekućine dodajte 1 kg šećera. Kuhajte 10 - 15 minuta (po potrebi odstranite pjenu). Ohlađeni sirup spremite u sterilizirane boce. Budući da je sirup bez konzervansa, držite ga na hladnom i potrošite u roku nekoliko mjeseci. Konzumirajte razrijeđeno s vodom, a omjer odredite prema ukusu. 

Broj komentara: 45:

  1. ovo izgleda tako njam njam! trešnje i cijela kombinacija! hvalaa na receptu - prepisujem :D :*

    OdgovoriIzbriši
  2. Divni su Jasnini pokloni, ekstrakti su mi baš super, super :)
    Nekako ovdje u Austriji svake godine ostanem željna i trešanja i višanja, otkako ne idemo baki na selo, tako da gutam knedle dok vidim slike svježih trešanja na blogovima, sad kad im je sezona. Muffinčići izgledaju preslatko, a trešnje u čokoladi odlična ideja! Sirup je sigurno jako osvježavajući, kako bih sad slatko popila jednu bočicu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam znala da su u Austriji trešnje i višnje nedostupne, baš mi je žao što se ne možeš izguštirati

      Izbriši
  3. Izgledaju i zvuče fantastično!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Dopada mi se nacin na koji si ukrasila muffine...sasvim originalno i prakticno.
    Hvala na ukazanoj paznji; meni predstavlja zadovoljstvo kada se moj odabir poklona ukaze kao dobrodosao!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Trešnje s čokoladom sam vidjela na jednoj torti i zanimao me je okus (odlična kombinacija).
      Još jednom hvala na poklonu, bio je pravo iznenađenje.

      Izbriši
  5. ¡¡Que ricos muffins!! Hoy hemos coincidido en hacer muffins. Tu receta me ha gustado mucho y voy a probarla, deben estar deliciosos.
    Un beso muy grande.

    OdgovoriIzbriši
  6. Divno po boji, izgledu načinu na koji si pokazala. Nemam iskustva s isprobavanjem ovih kombinacija namirnica.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kombinacija je odlična i baš mi je drago da sam ove godine isprobala nešto što do sada nisam imala priliku probati - trešnje s kokosom i svježe trešnje umočene u čokoladu

      Izbriši
  7. Wow, ovo ti je draga bozanstveno. Mozda i ja vec danas probam!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se sviđa, nadam se da ćeš biti zadovoljna isprobanim

      Izbriši
  8. Vjerujem da su muffini odlični,interesantan mi je sirup od trešanja zaista me jako zanima okus:)Divna ideja za trešnje u čokoladi,kod nas su trešnje prošle tako da mi sada samo ostaje gledati ovo sve od njih:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Muffini su zbog ricotte i kokosa malo bolja verzija klasičnog biskvita s trešnjama

      Izbriši
  9. Krasni pokloni :)Bar si imala dovoljno trešanja da napraviš ovako divne muffine i ovaj sirup koji isto izgleda fino :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Trešanja je bilo puno i još uvijek ih ima, samo što su zbog kiše u jako lošem stanju tako da mi je jedno stablo cijelo ostalo nepobrano. Planova je bilo puno, a na kraju moram biti sretna da sam ostvarila barem dio. Više se uopće ne možemo osloniti na vremenske uvjete kakve smo poznavali nekada i nadamo se da ista sudbina neće zadeseti i neki drugi urod.

      Izbriši
  10. Sirupe više ne radim, djeca već mogu imati svoju djecu, a nama ne treba toliko slatkog:)) Muffini su divni, bilježim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moji jako vole sirupe, dok ja najčešće pijem vodu, ali se svaka 2-3 dana zasladim jednom čašom

      Izbriši
  11. Odlično izgleda. Posebno mi se sviđa ovaj sirup. Pretpostavljam da se može napraviti i od višanja (znam da ih ne voliš, samo pitam ;))?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo je zapravo prerada originalnog recepta koji je bio s višnjama, a kod Vere pogledaj original (imaš link odmah ispod fotke) i odluči da li želiš prokuhati sirup ili ne. Meni su nekako draže te kuhane varijante.

      Izbriši
  12. Predivni pokloni Tamara! Mogu zamisliti kako si se obradovala... :
    Ni kod nas tresnje nisu nesto rodile. Ja sam sveukupno pojela samo saku zutih tresanja, i to je sve.. :(
    Mafini su super, ali sirup bi mi sad posebno dobro dosao! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene je urod bio odličan, samo što vremenski uvjeti nisu dozvoljavali berbu

      Izbriši
  13. FICARAM LINDOS E COM CEREJAS SÓ PODEM TER FICADO UMA DELICIA.
    BOA SEMANA
    BJS

    OdgovoriIzbriši
  14. Fini sastojci, muffini izgledaju baš lijepo i mekano :) Ovi silikonski kalupići su genijalni, ja sam neki dan isprobala svoj silikonski kalup za muffine i laknulo mi je kad nisam morala skidati papirnate košarice s njih makar i s njima slatko izgledaju :)

    Sirup je lijep, mama radi takav ali s višnjama. Meni su trešnje isto finije, pa mislim da bi mi tvoja verzija sirupa bila predobra!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iznenadila sam se kad su muffini preokretanjem košarice samo ispali iz nje. Pravo otkriće! Sad ću si kupiti i silikonski kalup za mini kuglofe, a vjerojatno i neki veći = navukla sam se :D

      Izbriši
  15. zaista su divna oba recepta, a poklon je također fenomenalno iznenađenje :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Divni muffini..pošalji dva - do Varaždina!!..hehhe, ali sa sirupom, dobro rashlađenim iz frižidera, za ovih danas naših 36 C u hladu!
    Šaljem ti veliki pozdrav Tamara!

    OdgovoriIzbriši
  17. Odlicna kombinacija sastojaka za mafine.A sirup mi se posebno svidja.

    OdgovoriIzbriši
  18. savršeni muffini, mogu si misliti kako su mirišljavi!
    sok djeluje jako osvježavajuće

    OdgovoriIzbriši
  19. Yummy!They look absolutely wonderful!Have a lovely day,dear!

    OdgovoriIzbriši
  20. Mafini izgledaju predivno, a takodje i recept za sirup mi je interesantan, mada nikada nisam pripremala domaci sirup, pa bih mozda mogla da isprobam ovaj:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je domaći sirup super, ne pijem ga često pa mi dođe "za počastiti se"

      Izbriši
  21. Odlično izgleda. Baš si prava vrijednica.

    OdgovoriIzbriši
  22. Sve si prekrasno napravila, ali meni su za oko zapali ovi kalupići koje si dobila i poklončić.

    Jedva čekam da ih iskoristiš pa da vidimo praline :)

    http://artonmyway95.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  23. Muffini su super, isprobat ću ih sigurno, a sirup mi izgleda jako primamljivo, sve pohvale! :)

    OdgovoriIzbriši
  24. I u ovom krugu su ti predivne ulaznice. Sve je divno. :) Trešnje i čokolada su baš ukusna kombinacija , zar ne? :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Napravljeno - pošto sam ovo kasno videla, morala sam da koristim te mrske višnje, ali i sa njima je lepo. Jedino je moralo da se peče duže od 20 minuta, gotovo 30; pretpostavljam da to zavisi od rerne. :) Hvala vam na divnom receptu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vrijeme pečenja u svakom receptu treba uzeti kao okvirno, nisu sve pećnice jednake. Drago mi je da ste isprobali recept i da ste zadovoljni!

      Izbriši