četvrtak, 14. lipnja 2012.

Torta s trešnjama



Rijetko se susrećem s receptima koji su loši. Pod loši mislim zapravo na recepte s kojima je nemoguće dobiti ono što prikazuje fotografija. Međutim, upravo to se i dogodilo. Da bude stvar još bolja, apsolutno ništa ne štima u tom receptu - niti postupak pripreme biskvita, niti krema, niti vrijeme pečenja, voća je previše, ... Jedina sreća je što sam imala "pokusnog kunića".



Zahvaljujući Petri, namirnica ovomjesečne igrice Ajme, koliko nas je! su trešnje. Obožavam trešnje i kolače s njima. Razgovarajući s Tamarom s bloga Ave dulcis pao je dogovor da napravimo isti desert s trešnjama - ona sa žutim trešnjama, a ja sa crvenim trešnjama. Prepustila mi je odabir recepta, a ja sam izabrala tortu iz kuharice iz koje sam već isprobala nekoliko recepata i bila jako zadovoljna. Tamara je prva krenula s izradom odabrane torte i naišla na probleme već kod biskvita. Poštujući recept i način pripreme, dobila je tvrd i suh biskvit. Sljedećeg dana sam se upustila u izradu i trudila sam se što više poštovati recept, uz naravno izmjene koje su bile nužne. Na kraju sam ustanovila i da je previše sastojaka za nadjev, pa je recept koji sam trebala slijediti zapravo postao samo inspiracija.


Biskvit
  • 4 jaja
  • 160 g šećera
  • 40 g omekšalog maslaca
  • 70 ml vode
  • 100 g glatkog brašna
  • 20 g kakaa
  • 1/2 vrećice praška za pecivo
Izmiksajte žumanjke sa šećerom pa dodajte omekšali maslac i vodu. Dodajte prosijano brašno, kako i prašak za pecivo pa miksajte dok se sastojci ne sjedine. Vilicom umiješajte snijeg od bjelanjaka. Izlijte smjesu u kalup za tortu promjera 20 cm obloženog papirom za pečenje. Pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Provjerite čačkalicom da li je biskvit pečen. Nakon par minuta izvadite biskvit iz kalupa, odstranite papir za pečenje i pustite da se ohladi. Za to vrijeme napravite nadjev od trešanja.

Nadjev od trešanja
  • 500 g trešanja
  • 4 žlice šećera
  • liker od višanja (po ukusu)
  • 10 g gustina
Trešnje očistite od koštica i prerežite na pola. Kuhajte ih na laganoj vatri uz dodatak šećera i likera otprilike pet minuta. Procijedite trešnje pa tekućinu vratite u posudu. 1/5 tekućine pomiješajte s gustinom i dodajte ostaloj tekućini pa zagrijavajte dok se umak ne zgusne. Pustite da se ohladi. 



Nadjev od slatkog vrhnja
  • 500 ml slatkog vrhnja
  • 100 g šećera
Slatko vrhnje uz dodatak šećera izmiksajte u šlag. Donju polovicu biskvita stavite na stalak za tortu. Premažite umakom od trešanja i posložite polovice trešanja. Na trešnje rasporedite 2/3 šlaga. Poklopite drugom polovicom biskvita kojeg premažite ostatkom šlaga. Dekorirajte po želji. Tortu preko noći stavite u frižider. Zahvaljujući nogometnom ludilu, ova torta nije dočekala noćenje u frižideru. Zapravo ni sama ne znam kako sam pristala na to da odmah razrežem tortu ...

Broj komentara: 59:

  1. Joooj, ovo mi se dogodilo prije mjesec-dva s jednim kolacem. Bas sam bila ljuta jer sam upropastila puno dobre cokolade :( U svakom slucaju, izgleda jako lijepo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene na sreću niti jedna namirnica nije propala. Biskvit sam prilagodila nakon Tamarinog iskustva, za slatko vrhnje mi se činilo da će litra biti previše pa sam ga smanjila, a isto tako je bilo i s trešnjama.

      Izbriši
    2. moj recept je bio iz nekog casopisa :) nekad se pitam tko pise neke stvari :)

      Izbriši
    3. Mene fascinira kako su ostali recept koje sam isprobala iz te kuharice bili bez greške i odličnog okusa, a ovaj prepun grešaka.

      Izbriši
  2. Uz ove izmjen vidim da si zadovoljna a po meni torta izgleda fantastična pogotovo s bogatim nadjevom od trešanja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne znam kako bi ispalo da se slijedio onaj recept, a s ovim sam jako zadovoljna

      Izbriši
  3. Jako lijepo, fini okusi :) Šteta zbog problema na početku, ja sam dosta skeptična kad naiđem na neisprobane recepte.. Dugo provjeravam sastojke da vidim slažu li mi se u mojoj viziji kolača :D Ali sve je dobro kad se isproba, torta je prekrasna :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su neisprobani recepti izazov i obično bude sve ok ako se slijedi recept. Ovo je stvarno izuzetak

      Izbriši
  4. Trešnje <3!!! odlično izgleda, sigurno je i fino! Jednom smo mama i ja radile zahericu, sve po receptu, a ono ispala cigletina, a ne torta...kako smo obje dosta spretne u kuhinji, bilo je do groznog recepta. Ali moram priznati da uvijek malo preradim recepte, što se tiče kolača, redovito stavim nešto manje šećera, sa slanim receptima sam još gora! Ilina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da je i Tamara dobila ciglu kad je pekla ovaj biskvit

      Izbriši
  5. Baš si je fino sredila,izgleda stvarno odlično!

    OdgovoriIzbriši
  6. Često dolazim u situaciju u kojoj si se ti našla. Volim da isprobavam recepte iz kuvara i časopisa, mada se više vodim samim receptom koji me privuče, nego slikom koja je uz njega. Skoro pa svaki nešto moram da ispravljam. Štampani kuvari su tačniji, časopisi imaju najviše grešaka, pogotovo oni dnevni koji objavljuju po par recepata. Očigledno pozajme recept sa jedne strane, fotku sa druge ako im liči na taj neki recept i misle to prolazi. Sa druge strane, smatram da je na neki način i samo naše blogovanje tu sa ciljem da mi ukažemo na te greške ostalima. Šta znam? Meni ponekad i bude izazov kad tako treba da ispravljam, mada se desi da nekom receptu nema pomoći, jednostavno bacim sve. :(
    Inače, volim ovakve torte i ti si je baš lepo napravila. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Greške se mogu dogoditi svakome, a naša je sreća ako uspijemo pohvatati konce i na kraju napraviti uspješno jelo.

      Izbriši
  7. Vjerujem da su uvijek ne isprobani recepti mačak u vreći,i meni se dešavala slična situacija kao i tebi,ali isto uvijek nekako uspijem srediti stvar,i da na kraju ipak bude sve jestivo.Torta ti izgleda odlično!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bez obzira na ovaj recept i dalje ću isprobavati recepte iz svih mogućih izvora. A isprobane recepte pripremam isključivo kad mi dolaze gosti, tada se ne bih usudila upustiti u isprobavanje

      Izbriši
  8. Uuuu, priznajem da je razocaravajuce kada se ustanovi da recept ne stima. Po fotkama bi se reklo da si ispravila sve sto treba!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, pogotovo ako se nabrusiš na nešto, a ispadne bezveze

      Izbriši
  9. najgore su mi te netočne mjere po knjigama. usprkos svemu torta ti je stvarno savršena, jako lijepo i ukusno djeluje

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jos je gore kad takav recept izvuces iz provjerene kuharice, sad cu sumnjati u svaki njezin recept

      Izbriši
  10. Koliko puta se i meni desilo da isprobam neki recept (privuče me kako izgleda na fotografiji), a kad tamo, ispadne mi nešto što nisam očekivala. E, zato ja volim da ekspermentišem sa receptima. U svakom slučaju, tvoja torta izgleda i tekako uspešna i lepa...

    OdgovoriIzbriši
  11. drago mi je da sam probila led i upozorila te na biskvit..
    tako je moja torta završila u smeću a tvoja se veselo šepuri na stalku!!
    biskvit je od kinder pingui???prekrasna je!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Žao mi je što nema tvoje u žutoj nijansi :(
      Biskvit je onaj isti, samo što sam smanjila kakao, dodala prašak za pecivo i vodu, te eliminirala kuhanje na pari i skratila vrijeme pečenja.

      Izbriši
  12. Dešava se to. Baš sam neki dan na jednom blogu pronašla prekrasan kolač na slici i naravno moje gladne oči su poletile odmah ga napraviti. Ne znam što je bio problem ali ja sam dobila nešto tekuće nepečeno i nejestivo. Kada sam ohladila i počela rezati: šok.Ponovno sam ga dopekla, bio je jako ukusan ali ... Nisam sigurna šta je pošlo po krivom, temperatura pećnice, moja je malo čudna, sastojci ili sam ja i dobila ono što je trebalo ali to nije ono što sam očekivala. Zato volim vidjeti presjek svakog kolača.
    A i meni se samoj dešavaju pogreške kada pišem recepte, priznajem. Ili ne stisnem dobro neku tipku, ili preskočim sastojaka ili... sve stvarno nenamjerno. Zato i razumijem i opraštam tuđe pogreške.
    A što se tiče tvoje torte: iskustvo je tu, spasila si stvar a naviječi su se lijepo pogostili! A, brate dragi, prekrasno izgleda!Ku'š bolje?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno da se svakome može dogoditi da pogriješi u nekoj sitnici, ali kad se jedna greška veže na drugu, onda se definitivno može zaključiti da recept ne štima

      Izbriši
  13. Ajme jubim te za ovaj recept!! Kao da si povirila u moju kuhinju i vidjela ovu ogromnu posudu prepunu trešanja (upravo završila berba:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Blago ti se, nama je dosta plodova uništila kiša, tako da sam uspjela pobrati samo trećinu od uobičajene količine

      Izbriši
  14. Mislim da je svatko od nas prosao ovakvo iskustvo. Meni se dogodilo prije par dana. Kolac je ispao je potpuno drugaciji nego na slici no okus je i dalje bio fantastican. Jedino mi bude krivo kada hrpu dobrih i kvalitetnih namirnica moram baciti u smece..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne sjećam se da sam neki kolač bacila u smeće, ali imam jedan recept kod kojeg nikako da postignem željeni izgled

      Izbriši
  15. Desava se, ali meni je ova torta predivna i preslatka mi je ona tresnja na vrhu.

    OdgovoriIzbriši
  16. Meni se desilo samo jednom da sam se prešla i to praveći Milk kocke od vanylice sa Kulinarike. Potpuno sam neoprezno pristupila receptu vodeći se brdom hvalospeva ispod recepta i po tome da je bilo pedesatak linkova isprobavanja. Dobila sam divan izgled i jedva smo čekali da ih probamo, ali je ukus bio - hleb sa margarinom. :)) Ne sećam se da li je kod mene u komentarima ili tamo kod originala, neko napisao da biskvit natapa. Ali bilo je kasno. Fil je imao tonu gustina, margarin je bio totalni višak. Možda ga jednom izmenim i dam mu drugu šansu. Ja sam naučila lekciju. Dobro proučim svaki novi recept i eventualno uporedim sa nečim sličnim što pravim, pa onda isprobavam.

    Uglavnom kakao u većoj količini u receptu zezne biskvit. Možda je zbog toga i toliko nadeva preporučeno i možda da tortica stoji bar dva dana da se nadev lepo upije. Tvoja tortica je prelepa, a čim se pojela, znači da je bila ukusna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moja torta je visinom i količinom vidljive kreme identična onoj iz kuharice. Zato mi je i bila sumnjiva količina slatkog vrhnja i trešanja navedena u receptu.
      Nisam nikad radila torte koje bi trebale odstajati dva dana prije konzumacije, a i ne znam kako bi takva torta preživjela kod mojih nestrpljivaca.

      Izbriši
    2. Kod mene se torte, u čije korice idu cela jaja ili peče bilo kakva suvlja korica, uvek ostave da odstoje bar jedan dan, pravimo ih unapred. Takva torta je bolja kada odstoji. Onda korica bude sočna jer pokupi iz fila vlagu. Kod nekih torti ne mora, ali je neko nepisano pravilo da je torta bolja kada odstoji. Čak i kada se korice fajzaju, opet je bolje da odstoji. E sad, ako ima nestrpljivaca, to je već problem. :)))

      Izbriši
    3. Torte (ma zapravo većinu kolača) radim predvečer i odstoje preko noći u frižideru. Nikad ne vlažim biskvit nekim preljevima, jer bude sasvim dovoljno sočno od kreme. Vidjela sam i neke recepte gdje se baš navodi stajanje od dva dana, samo što mi ne bi izdržali čekati toliko :D

      Izbriši
  17. Tortica ti je super. Zao mije sto Tamarina nije uspela.

    OdgovoriIzbriši
  18. Bez obzira na sve, torta izgleda savršeno i ima sve, odličan biskvit, puno kreme i voće..Divna je!

    OdgovoriIzbriši
  19. Meni su još gori recepti kad skužiš da jedan sastojak nije dobro naveden, a sviđa ti se izgled, netko ti dolazi u goste i baš bi probao...
    ali ova torta izgleda kao da je po savršenom receptu, obožavam trešnje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sad si me sjetila da sam se zapravo davnih dana (kad sam tek počela kuhati) susrela s jednim takvim receptom. Riječ je o lažnom bureku, slijedila sam recept, a dobila sam jako puno kore sa pokojim komadićem sira.

      Izbriši
  20. Dobro si se ti snašla, torta super izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  21. FICOU LINDO DEMAIS E TEM CEREJAS LOGO É UMA DELICIA.
    BJS

    OdgovoriIzbriši
  22. Torta izgleda fenomenalno, odlicno si je prepravila:))

    OdgovoriIzbriši
  23. Torta je ispala odlično - pošalješ mi komad?
    A sad da se nadovežem na ovo s pogrešnim receptima, svaka pećnica drugačije peće primjerice tako da puno toga može utjecati na to da li će konačan rezultat biti uspješan..iako naravno, nekad je problem i u receptu..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Virtualni komad ti je uvijek na raspolaganju, a torta je bila brzo pojedena.
      Što se pećnice i vremena pečenja tiče, uvijek se vodim za mirisom. Kad počne mirisati ono što je u pećnici krenem kontrolirati i onda si zapišem vrijeme. Obično bude identično ili eventualno nešto kraće od navedenog.

      Izbriši
  24. Da nisam čitala text ne bi ni znala da si imala ikakvih
    problema s receptom, toliko dobro izgleda torta!
    Volim sve s trešnjama!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma nisu to bili neki strašni problemi, čim se biskvit dobro ispeče, sve ostalo je lako

      Izbriši
  25. A joj kako dobro izgleda. Što se tiče takvih recepata, mislim da si imamo takvih iskustava. Iako mi se nikad nije dogodilo da u knjizi nađem loš recept, no na internetu jest. Sječam se da sam jedom radila neku kremu i na kraju sam dobila neindetificiranu masu. Najgore je to što sam znatižaljna i nikad ne posumljam ako je neki neobični postupak za izradu kolača. I onda se zeznem. He,he.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene neobični postupci izrade obično privuku, ali uvijek se s nekom rezervom upuštam u postupak izrade baš zbog toga što ima neobičnih detalja

      Izbriši
  26. Odlicno si se snasla, da nisi na pocetku spomenula kakve si neprilike imala, ne bih nikada rekla da je nesto poslo kako ne treba... pssst, necemo ni mi otkriti nikome tajnu, vazno je da je tortica nestala u rekordnom roku, sa sve onom tresnjom na vrhu!:))

    OdgovoriIzbriši
  27. Que preciosa rica tarta, las fotos geniales también. ¡Ah! se me olvidó decirte en el comentario de los muffins que me gustó mucho también el jarabe de cerezas.
    Un beso!

    OdgovoriIzbriši
  28. Podsjeca me na svarcvaldicu, no tamo se biskvit natapa pa nije suh. Ombia

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iako nije natopljen, biskvit nije bio nimalo suh, dobio je dovoljno sočnosti od nadjeva. Zapravo nemam običaj natapati biskvit, probala sam jednom i nije mi se svidjelo

      Izbriši