utorak, 20. rujna 2011.

Raspuknuti keksići


Ovi jako mekani, ukusni i dekrativni keksići bili su pravi hit prošle godine u dvanaestom mjesecu. Tko god ih je probao, bio je oduševljen i okusom i izgledom. O njihovoj popularnosti svjedoče i brojne varijante ovog recepta, koje se razlikuju samo po omjeru sastojaka, a moguće ih je pronaći u stranim kuharicama, časopisima koji objavljuju recepte i blogovima.



Keksići me obično asociraju na blagdansko vrijeme, ali sam ih odlučila napraviti i sada te ih pokloniti svojoj chocolat swap partnerici uz još neke sitnice koje će zajedno činiti poklon s čokoladnom tematikom. Već sam ranije spomenula da ima različitih recepata, a nedavno sam listajući jedan stari broj časopisa Čarolija okusa našla recept u koji osim standardnih sastojaka ide i par žlica mljevenih lješnjaka. Dodatak lješnjaka mi se svidio, ali sam ih ovaj put izostavila, jer znam da su neki alergični na orašaste plodove pa šaljem poklon bez mogućih alergena.


  • 200 g tamne čokolade
  • 80 g maslaca sobne temperature
  • 100 g šećera
  • 2 jaja
  • 1 žličica ekstrakta vanilije
  • 200 g glatkog brašna
  • 1 žlica kakaa
  • 1 žličica praška za pecivo
  • šećer i šećer u prahu

Čokoladu otopite na pari. Prebacite ju u zdjelu za miksanje i dodajte maslac, šećer i ekstrakt vanilije pa miksajte dok ne dobijete ujednačenu smjesu. Dodajte jedno po jedno jaje i lagano miksajte. Dodajte prosijano brašno, prašak za pecivo i kakao pa miješajte pjenjačom dok se sve ne sjedini. Stavite u frižider na minimalno tri sata (a može i preko noći). Žličicom vadite smjesu i oblikujte kuglice koje najprije uvaljajte u obični šećer pa zatim obilno uvaljajte u šećer u prahu. Kuglice slažite na lim za pečenje obložen papirom za pečenje i pecite 8 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Pustite da se malo prohlade (par minuta) prije vađenja. Smjesa je dovoljna za 40ak kuglica, ovisno o veličini.



























Ukoliko već niste, još uvijek se možete prijaviti za darivanje.

33 komentara:

  1. Jako volim ove keksice a kad su jos onako fino topli, tek izvadjeni iz rerne, nemoguce im je odoleti... tvoji keksici su bas krasno uspeli!;))

    OdgovoriIzbriši
  2. Stavrno su ispali fenomenalni:))

    OdgovoriIzbriši
  3. Merhaba;tariflerin çok güzel,bu kurabiyeye bayıldım.
    http://erguvanvakti.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  4. Bas mi se svidjaju ovi tvoji keksici. Kradem ti recept (jos jedan ljepotan za Bozic/ Novu godinu) ;-)

    OdgovoriIzbriši
  5. Pravila sam ih,po ne znam kom receptu i stvarno su ukusni.Tvoji izgledaju savršeno.

    OdgovoriIzbriši
  6. ovo je jedan od recepata koje već dugo želim probati ali nikako da dođu na red...moram ih konačno napraviti jer izgledaju sjajno! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Super izgledaju, a čokolada je neodoljiva, pa je sigurno i ukus izvrstan, Probat će se...

    OdgovoriIzbriši
  8. Jako su lijepi. Čekam da dođu na red ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. Baš su lijepi:)
    Ja sam ih planirala raditi prošle godine za Božić, ali nije mi se dalo. Pa sam razmišljala da ih radim za Uskrs, ali opet mi se nije dalo. Razmišljat ću da ih radim za Božić, pa ćemo vidjeti:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Pun pogodak :) ovo su ti meni najdraži keksići (uz prutiće od oraha), spremam ih za svake zimske blagdane i jako su zabavni :) Ja sam jednom otrkila Dajanin recept po kojemu od tada radim. Vjerujem da su zanimljivi i s dodatkom orašastih plodova. Savršeno su ti ispali.

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlično izgledaju, namjeravam ih raditi za Božić

    OdgovoriIzbriši
  12. Hvala!

    Tamara, mene je iznenadilo na koliko sam sve mjesta pronašla recept. Činilo mi se kao ona fora sa šparogama - samo je potrebno da ugledaš prvu. Onda sam se čudila kako ih prije nisam otkrila.

    OdgovoriIzbriši
  13. jako su mi simpatični ovi keksići iako ih nisam radila, možda se ove godine za praznike odlučim da isprobam

    OdgovoriIzbriši
  14. Fantastično ti izgledaju...meni su ovi keksići potpuno otkriće bili,baš ih često pravim,jer ukus im je poseban:)

    OdgovoriIzbriši
  15. ooooooo kako su lijepi!! obožavam ih!! fotogenični!!

    OdgovoriIzbriši
  16. Jako su ti lepo ispali i ja ih mnogo volim. Jednostavni a efektni! Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  17. Divni su! Predivni! Nisam ih jos pravila, ali definitivno hocu! :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Savršeni su ti! Ja moram ponoviti radnju, jednom sam radila i nisam bila zadovoljna, nisu ovako lijepo izgledali! :(

    OdgovoriIzbriši
  19. Hvala!

    Tadeja, možda si radila premale kuglice pa se zato nisu lijepo raspuknuli.

    OdgovoriIzbriši
  20. Jako volim ove keksiće jer su super ukusni a i jako dekorativni :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Izgledaju fantastično. Ja sam nedavno dobila jedan recept na istu temu, Izgledom su slični, ali je postupak i sastojci nešto drugačiji i zove se "međimurski kruheki". Ali ovi tvoji mi izgledaju puno ljepši. Morat ću isprobati da pokažem svojoj mami kak to treba izgledati...he he
    I ako nije kasno prijavljuzjem se za darivanje
    pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  22. Hvala!

    Goog Ghost, za darivanje se prijavljuješ u komentarima posta na kojeg vodi link.

    OdgovoriIzbriši
  23. Mmm, kako dobro izgledaju ovi kolačići! Probaću!

    OdgovoriIzbriši
  24. look delicious, followed your GFC #234

    OdgovoriIzbriši
  25. I just love these cookies! Thanks for posting them on our Blog Hop Recipe Swap!

    OdgovoriIzbriši
  26. Baš su prekrasni! Lijepo raspuknuti s jakim kontrastom <3 Divni na oko i preukusni :)

    OdgovoriIzbriši
  27. upravo isprobani i već napola pojedeni :) jako jako fini ...zapisujem recept za u buduće :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Najbolji keksići ikada, ja dodam još cimeta, ruma i koricu narandže, i uvijek ali baš uvijek pravim duplu smjesu jer nestaju u trenu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. S mirisnim dodacima su još ukusniji, a dupla doza je obavezna

      Izbriši