subota, 7. travnja 2012.

Uskrsne košarice



Stara izreka kaže "ako je ulika suha, pogača će biti mokra". Vrijedi i obrnuto - "ako je ulika mokra, pogača će biti suha". Na žalost, zakačio nas je ovaj prvi dio. Cvjetnica je bila suha i sunčana. To je odmah bio znak da će na Uskrs padati kiša. Međutim, kišno vrijeme nas prati već nekoliko dana. Kišu još mogu kako tako podnesti, ali me zato magla deprimira. Svanulo je maglovito jutro i najrađe bih se bila poklopila pokrivačem preko glave i cijeli dan ostala u krevetu. Kako bih se malo izvukla iz sivila vremena, odlučila sam u post ubaciti voćke u cvatu.


Trešnja

Dugo sam razmišljala o naslovu posta. Prvo što mi je palo na pamet je bilo "cupcakes za Uskrs". Međutim, mučio me taj engleski kraj hrvatskog i to još za Uskrs. Možda ste primijetili da nisam objavila ništa tradicionalno i postoji razlog. Kad je riječ o tradicionalnim jelima mog kraja, držim se nepisanog pravila i radim samo onda kada se to, uvjetno rečeno, smije raditi. Tako sam naviknuta od djetinjstva, a znate kako je teško iskorijeniti stare navike. Zapravo, to su situacije u kojima niti ne bih htjela prekršiti naše običaje.

Jabuka

Na novotarije se ovi običaji ne odnose i zato sam napravila cupcake košarice. Ako izostavimo i u potpunosti zanemarimo vjerski aspekt, asocijacija na Uskrs je šarenilo, barem meni. Cupcakes su poznati po šarenilu i bezbrojnim mogućnostima dekoracije. Ja sam vjerna čokoladi, ponajprije zbog okusa. Koliko god mi raznobojne kreme djelovale lijepo, nisu mi primamljive za jelo. Zato na mojim cupcakesima nema zelene travice, šarenog cvijeća i ofarbanih jaja. Samo ganache krema od tamne i bijele čokolade. I pokoja pralina s okusom kokosa (sve o izradi pralina možete pročitati ovdje).

Kruška

Ganache kreme sam napravila dan ranije (navečer), kako bi se krema preko noći ohladila na sobnoj temperaturi. Sljedeće jutro sam krenula s pečenjem cupcakesa i stavila sam kreme u frižider kako bi se dodatno stisnule za lakše dekoriranje.

Breskva

Ganache od tamne čokolade
  • 200 g tamne čokolade nasjeckane na komadiće
  • 200 ml slatkog vrhnja

Zagrijte slatko vrhnje do točke vrenja. Prelijte po čokoladi. Pustite da odstoji par minuta pa krenite miješati dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Pustite da se krema ohladi na sobnoj temperaturi pa ju stavite u frižider da se dodatno stisne dok se peče biskvit. Ako se krema previše stisne, pustite ju kratko vrijeme na sobnoj temperaturi.

Višnja

Ganache od bijele čokolade
  • 200 g bijele čokolade nasjeckane na komadiće
  • 200 ml slatkog vrhnja

Zagrijte slatko vrhnje do točke vrenja. Prelijte po čokoladi. Pustite da odstoji par minuta pa krenite miješati dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Pustite da se krema ohladi na sobnoj temperaturi pa ju stavite u frižider da se dodatno stisne dok se peče biskvit. Ako se krema previše stisne, pustite ju kratko vrijeme na sobnoj temperaturi.

Šljiva

Cupcake (14 komada)
  • 160 g glatkog brašna
  • 1   1/4 žličice praška za pecivo
  • 1/2 žličice sode bikarbone
  • 1/2 žličice soli
  • 2 jaja
  • 150 g šećera
  • 1   1/2 žličica ekstrakta vanilije
  • 115 ml ulja
  • 115 ml mlaćenice (umjesto mlaćenice iskoristite sljedeći recept: u 115 ml mlijeka dodajte 1/2 žličice limunovog soka ili bjelog octa i pustite da odstoji 5 minuta prije upotrebe)

Amul

Pomiješajte brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i sol. U većoj posudi miksajte jaja 20 sekundi. Dodajte šećer i nastavite miksati otprilike 30 sekundi na srednjoj brzini. Dodajte ekstrakt vanilije i ulje pa kratko miksajte. Smanjite mikser na najmanju brzinu pa dodajte pola mješavine s brašnom i pola količine mlijeka. Kratko miksajte pa dodajte ostatak brašna i mlijeka. Miksajte tek toliko da se sastojci povežu.


U kalup za muffine stavite papirnate košarice. Da biste ravnomjerno napunili košarice smjesom, koristite žlicu za sladoled i u svaku košaricu ulijte jednu žlicu smjese. Pecite 12 - 14 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Cupcakese izvadite iz kalupa nakon 2-3 minute i pustite da se ohlade na rešetki. Dekorirajte po želji (za izradu košarica sam koristila Wiltonov nastavak broj 47). 


Svima želim sretan i blagoslovljen  Uskrs! Sretan Uskrs nam je poželjela i Boysmama sa svojom prekrasnom tortom. Boysmama piše blog Slatka zavrzlama i prava je majstorica kada su u pitanju torte i fondant. Zamolila sam ju da nam otkrije svoje tajne i u sljedećem postu ćete moći pročitati sve što ima za reći na temu fondanta. 

Broj komentara: 47:

  1. OMG These are absolutely cute!!! I love all! and your pictures are amazing, here soon begin the Autumn but I love autumn too:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Košarice su prekrasne kao i fotografije rascvjetalih voćaka :) Sretan Uskrs ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. košarice izgledaju apsolutno savršeno i prefino! a slike cvijeća su wow! baš lijepi post :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Oduševio me način na koji si prezentirala ove košarice,dekoracija uokolo i košarice na čašama ,ma genijalno..sretan ti Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga, najprije sretan Uskrs tebi i obtielji! Bravo za trud, ove kreacije su zbilja fenomenalne!

    OdgovoriIzbriši
  6. Prelepe su korpice i odlican je ovaj tvoj univerzalni recept.
    Jedan predlog, da probas da zamenis polovinu brasna istom kolicinom mlevenih sirovih badema. ;)

    Pralinice su me raspametile. Inace sam detaljno iscitala tvoja objasnjenja za izradu, pa bi trebalo da se upustim uskoro u avanturu. :))

    Sto se obicaja tice isti slucaj. Samo sto ja imam slike od prosle godine pa mogu sad da postavim nesto od toga, a ovo sto radim za ovaj Uskrs ce cekati sledecu godinu da se objavi lol

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da ćeš uživati u izradi pralina kao i ja. Blago tebi, ja nemam nikakvih fotki u zalihi, ali ću zato imati sljedeće godine :D

      Izbriši
    2. Moje fotke i nisu bas nesto jer su radjene mobilnim, bice bolje ovogodisnje ... ali ce te stare posluziti.

      Za pralinice javljam kada napravim. :*

      Izbriši
  7. Divne slike i krasne kosarice, a sto se vremena tice kod nas je kisno sa malo snijega tu i tamo.Ugodni praznici

    OdgovoriIzbriši
  8. Ove košarice su me oduševile, divne su, a slike cvijeća krasne! Recept za cupcakese rado bilježim, a radujem se i idućem postu jer nisam neki majstor za izradu fondanta!

    Sretan i blagoslovljen Uskrs Tebi i Tvojoj obitelji!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da nakon sljedećeg posta početničke greške nisu moguće

      Izbriši
  9. Sve si predivno napravila, svidja mi se i to u zelenoj varijanti a i cvetovi stabljika, prolece je stvarno najlepse!Tebi i tvojoj familiji zelim sve najbolje!!!

    OdgovoriIzbriši
  10. Slatke su ove korpice, odlična ideja :) Srećan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  11. Košarice su preslatke a fotke voćkica u cvatu divne :)
    Tebi i tvojima sretan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  12. Sretan ti Uskrs Tamara, tebi i obitelji.
    Blog je sve inspirativniji i kvalitetniji, bravo!

    OdgovoriIzbriši
  13. Sve najlepse za Uskrs tebi i tvojima, i kod nas je osvanulo kisno jutro, ali zato su mi ove rasvetane grancice ulepsale dan, a korpice su bas medene ovako od cokolade (ne bih tu nista menjala;)). pozzzz

    OdgovoriIzbriši
  14. Hvala puno!Uvek mi bude jako lepo na
    tvom blogu.Sve je divno,sareno,mastovito.Mozes pogledati jos neke ideje za ovaj praznik na mom blogu http://tajanstvena-mojkuvarskiatelje.blogspot.com/.Mislim da ce ti se svideti

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ideje su genijalne, a posebno mi se sviđaju ona prva jaja od špage.

      Izbriši
  15. Sretan Uskrs tebi i tvojima!
    Prekrasne košarice i pralinice, zeko mi je najsladji :)
    (cookandplay.blog.hr)

    OdgovoriIzbriši
  16. Fantasticna dekoracija!!! Svaka cast!
    I prelepe fotke procvalog voca... :)
    Srecan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  17. Zavidim vam na 'proljetnom' Uskrsu...Sve je tako lijepo iscvjetalo. Tvoji cupcakes-i se savrseno uklapaju u tu ljepotu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jučer i danas baš i nije proljetna atmosfera, jako je zahladilo, a i bilo je u zadnje vrijeme kišovito

      Izbriši
  18. jako mi se sviđaju ovi kolačići!! prekrasno si ih dekorirala!
    jedva čekam sljedeći post!!
    Sretan Uskrs želim tebi i tvojoj obitelji!

    OdgovoriIzbriši
  19. Svaka čast na strpljenju,ja ovo nikad ne bih mogla.
    Slike su ti odlične!
    I srećan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  20. košarice su ti predivne i svaka ti čast na strpljenju oko "pletenja" istih... i ovaj Wiltonov nastavak mi se baš sviđa... a voćke su se baš lijepo uklopile u uskršnju priču, iako nas je svih zatekla iznenadna hladnoća i sivilo ovih dana :( i ja jedva čekam sljedeći post, možda nešto i naučim o fondantu :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hladnoća je ponajprije iznenadila povrće u vrtu pa su se mladi izdanci smrznuli. Sad opet najavljuju neku kišu. Užasno vrijeme, hoću suuuuuuuuuuunceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

      Izbriši
  21. Baš lijep post, od tradicionalne vremenske prognoze za Uskrs, preko recepta za ove ukusne košarice i predivnih fotografija,pa do preporuka za novi lijepi food blog:)Sretni uskršnji prazniiici!

    OdgovoriIzbriši
  22. Prekrasan proljetni post, šteta što je tkao hladno vani :( Jako mi se sviđaju ove košarice :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Doći će opet topliji dani, danas već nije toliko hladno

      Izbriši
  23. Divna slikice proljeća iako za Uskrs bi se moglo reći da nam se vratila zima.
    Sretan Uskrs...

    OdgovoriIzbriši
  24. Baš su zgodni.Slikice iz vrta su prekrasne.

    OdgovoriIzbriši
  25. Odlični su cupcakesi. Slažem se s tobom, nema potrebe za šarenim kremama, čokolada je super. Nego, čitam nazive ispod slika i nabasam na amul. Šta je to?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za amul ne znam drugi naziv osim tog, a fotke ploda pogledaj ovdje http://teuta-ika.bloger.hr/post/amule/833087.aspx

      Izbriši
  26. Malo kasnim.. :)
    Draga Tamara, srećan Uskrs tebi i tvojima Košarice su prelepe.

    OdgovoriIzbriši
  27. Baš pravi proljetni boom :) Predivno! Košarice su divne :) S zakašnjenjem, draga tamara, tebi i tvojima sretan i blagoslovljen Uskrs :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Una receta muy rica y con una presentación muy apetitosa.
    Seguiré tu blog
    ¡Saludos!

    OdgovoriIzbriši