ponedjeljak, 16. travnja 2012.

Torta s čokoladom i jabukama


Današnji post će biti dugačak s puno fotki pa ako vas zanima samo recept, preskočite poduži uvodno dio i potražite recept pred kraj posta.



Nedavno sam bila u Padovi i na sajmu Verdecasa (peti po redu). Prostor sajma nije bilo jako velik i dva sata su bila i više nego dovoljna za razgledati sve štandove, isprobati sve što se nudilo, obaviti kupnju te sjesti i predahnuti uz jelo i piće. Na ulazu su nas dočekale lukovice raznog cvijeća, kaktusi različitih veličina i oblika te začinsko bilje. Posebno je interesantno bilo vidjeti različite vrste bosiljka, ljutih papričica, lavande i ostalog začinskog bilja.



















Zatim je uslijedio najšareniji dio prostora sajma ispunjen raznovrsnim cvijećem.



















Zanimljivo je bilo pogledati bonsai izložbu, a najviše me se dojmio bonsai ružmarin u cvatu. 



















Na sajmu je bilo i raznim vrsta voćki. Prevladavale su sadnice limuna i naranče, a svakako je bilo zanimljivo pogledati izložene sorte jabuka i kruški, te voće i povrće spremljeno u staklenke, kao i raznovrsnost proizvoda od meda.



Jedan štand je posebno privlačio pažnju svojim biljkama. Riječ je o biljkama kojima za rast nije potrebna niti zemlja niti voda. Osim što su neobičnog i zanimljivog izgleda, privlačna je i činjenica da oko njih nema nikakve brige (barem tako kaže teta na štandu). 


Na kraju dvorane u kojoj se održavao sajam, bili su postavljeni vrtovi koji su se natjecali pod temom Giardini d'arte (Design + Garden + Art). I ustinu su bili prava umjetnička djela. 



Posjetitelji su mogli glasati za najljepši vrt, a moj glas je dobio rad pod nazivom Pachamama, autorice Serene Preto. 


Nakon posjeta sajmu, slijedio je kraći razgled središta Padove. Padova je antički grad bogate povijesti, a mi smo imali sreću da je naš turistički vodič studirao povijest, pa smo čuli mnogo zanimljivih priča i podataka. Posjetili smo svetište Sv. Leopolda Mandića, kapelu degli Scrovegni, baziliku Sv. Antuna Padovanskog (i vidjeli njegove relikvije), Duomo di Padova (Catedrale di Santa Maria Asunta), ...


Ugođaj Padove (za koju smo se složili da je vrlo živahan i čist grad) smo iskusili na Piazza della Erbe i Piazza dei Signori (uz razgled znamenitih građevina), Prato della Valle (veliki trg sa skulpturama slavnih građana), te na ulicama i kafićima (među kojima je najpoznatiji Caffe Pedrocchi). 



















Slobodno vrijeme smo iskoristili za istraživanje ulica koje nismo posjetili u razgledu grada, pri čemu smo imali priliku pogledati probu dvije umjetnice koje će sudjelovati na Danza & Teatro, manifestaciji koja se odvija u travnju i svibnju. Njihova proba je bila posebna po tome što su plesale na pročelju zgrade.


Kada nam je vodič najavio da imamo slobodnih dva sata vremena, najprije sam posjetila knjižaru. U posljednje vrijeme mi je najdraži suvenir s nekog putovanja nova kuharica. Provela sam dosta vremena ispred police s kuharicama i na kraju izabrala knjigu Marine Neri Torte e cupcake iz koje ću vam predstaviti današnji desert. Riječ je o torti s čokoladom i jabukama.




















  • 200 g glatkog brašna
  • 50 g kakaa
  • 3/4 žličice sode bikarbone
  • prstohvat soli
  • 125 g omekšalog maslaca
  • 150 g šećera
  • 1 vanilija šećer
  • 2 veća jaja
  • 300 g sitno ribanih jabuka
  • 90 g čokoladnih kapljica (možete koristiti i čokoladu narezanu na komadiće)
  • 50 g sjeckanih oraha

Pomiješajte brašno s kakaom, sodom bikarbonom i soli. U drugoj posudi miksajte maslac sa šećerom i vanilija šećerom. Dodajte jedno po jedno jaje. Pjenjačom umiješajte brašno pa dodajte jabuke. Smjesu izlijte u namašten i pobrašnjen kalup promjera 20 cm. Po smjesi rasporedite čokoladne kapljice i orahe. Pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Provjerite čačkalicom da li je biskvit pečen. Pustite da odstoji 5 minuta u kalupu pa izvadite ih kalupa i poslužite mlako. 


Broj komentara: 58:

  1. Lijepa Padova a na razgledu sajma ti i zavidim , mene posebno interesira ona bordo bazilika nikako da u mom vrtu opstane a torta je baš punog okusa.Taj dodatak jabuke je pun pogodak.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jabuku se uopće ne osjeti, samo daje sočnost biskvitu.
      Da sam znala ranije, mogla sam ti donesti novu sadnicu ili pitati kakav savjet.

      Izbriši
  2. Zanimljiv izlet. Bila sam u Padovi, samo u prolazu. Jako mi se sviđa kolač, volim puno čokoladnog okusa ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Vrlo zanimljiv post, volela bih da sam i sama bila tamo. Čini mi se da ne bih odolela da od svake vrste bosiljka ponesem bar po saksiju.
    Pametno si odabrala kuvar, vrlo lep recept.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stvarno je teško izabrati samo jednu biljku kad je izbor prevelik. S kuharicom sam jako zadovoljna, jedva čekam da isprobam i ostale recepte.

      Izbriši
  4. Predivne slike! A i kolač mi se baš sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  5. Bas su predivne fotkice iz Padove!Torta se vidi da je presočna!

    OdgovoriIzbriši
  6. U Padovi sam bila jako, jako davno, ali ostala mi je u sjećanju kao prekrasan gradić. Vjerujem da si uživala u posjetu, slike to dokazuju. Što se kolača tiče, volim takve, jednostavne, fine i sočne. Odlično.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zaintrigirao me je dodatak jabuke pa sam zato najprije isprobala taj recept. A Padova je istinu prekrasna.

      Izbriši
  7. Kakvo divno sarenilo na sajmu; Cvijece i hrana su uvijek najprimamljiviji.
    Torta/ kolac izgleda jako fino!

    OdgovoriIzbriši
  8. Jest' da mi je oduzeo malo više vremena tvoj post, ali vredelo je. Uživala sam gledajući svu tu lepotu iz Padove. A, torta, tako jednostavna a sočna, njam, njam...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago da si sve pročitala i da ti se sve sviđa

      Izbriši
  9. what nice and beauty pictures and I love the tarta!!

    OdgovoriIzbriši
  10. Prekrasan post,uživala sam od početka do završetka,zaista ti je bilo divno na ovome sajmu,svega se tu moglo vidjeti za istinske ljubitelje cvijeća,Padova mi je dobro poznata,no nažalost nikada nisam u njoj bila kao posjetitelj sajma,nadam se da hoću..savršen suvenir kojeg bi i sama odabrala a iz njega i ovaj kolač:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Zamisli: Nikada nisam nogom kročila u Italiju. Bila sam svukuda ali, nisam čak ni do Trsta otišla:) Nadam se da ću ispraviti to!
    I uopće mi nije palo na pamet nešto preskočiti. Ne daj Bože!
    Odličan post a i kolač je pravo dobar zbog svoje jednostavnosti i vjerujem, zbog jabuke, i da je sočan!

    OdgovoriIzbriši
  12. Moja mama obožava cvijeće pa sam sigurna da bi joj sajam bio super, baš sam se nje sjetila kad sam čitala. :)
    A kolač me također podsjeća na nju i na baku. Već dugo ga nisam jela, ali znam da je mama pekla nešto slično, kolač "na šalice" - šalice su služile kao mjera.
    Jabuke su mi super u čokoladnim kolačima jer su zbog njih kolači sočniji i zanimljiviji. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je jabuka novitet u čokoladnom kolaču i baš mi se svidjelo

      Izbriši
  13. hvala što si i mene povelča na ovaj izlet!! barem kroz priču!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Užasno me zaintrigirala ova kombinacija:) izgleda predivno, hoće li biti u redu s obzirom na mjere ako tortu radim u kalupu od 26 cm???

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možeš slobodno raditi u kalupu od 26 cm, samo što će onda torta biti niža i treba prilagoditi vrijeme pečenja. Često puta sam tako radila dok nisam kupila rastezljivi obruč za torte.

      Izbriši
  15. Volim ovakve postove i nije predug, bas sam uzivala. Kolac je predivan.

    OdgovoriIzbriši
  16. Draga moja kolač ti je stvarno predivan, vjerujem da mu je okus savršen!
    Super post i divne fotke!

    Pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  17. Kao neko ko nigdje ne putuje, uživala sam u tvom postu. Moj san je da imam malu bašticu sa začinskim biljem, ali sve što sam do sada zasadila nije niklo, ali baš ni malo. Imala sam neki sličan recept ali ga dugo nisam pravila jer nije "in". Moram da prekopam stare sveske sa receptima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je ovo novitet i drago mi je što si napisala da takvi recepti postoje i u starim tekicama

      Izbriši
  18. Padova je krasna. E, ove biljke koje ne treba zalijevati - to su za mene :D
    Zanimljiv desert, djeluje divno sočno! Mislim da nisam nikada radila kombinaciju jabuke i čokolade.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Genijalne su te biljčice, što zbog izgleda, što zbog jednostavnosti održavanja

      Izbriši
  19. Blago ti se, sigurno ti je bilo fantastično! Ja obožavam Italiju i preselila bih se tamo da mogu :) Sviđa mi se jako ovo cvijeće i bonsai. A tortu moram jednom isprobati :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Uzivala sam u postu i slicicama, ma kao da smo i mi bili sada tamo.:)) Dobila sam pre nekog vremena paketic sa raznim semenkama zacinskog bilja, pa videcu da li ce nesto biti od moje bastice (u saksijama), makar da fotkam i zacinim rucak ili dva.:)) Svidja mi se kolac i vidi se kako je divno mekan i socan, divota!:)))

    OdgovoriIzbriši
  21. Tamara, desert je odličan! Jabuka se uopće ne vidi i pretpostavljam da se niti ne osjeti previše skupa sa dominantnim okusom čokolade... jako zanimljivo! A Padova je divna, posebno za ljubitelje cvijeća kao što sam i sama... predivan post, svaka čast na fotkama!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jabuku se ne vidi jer je sitno naribana, a čokoladni okus ju je nadvladao pa ju se niti ne osjeti

      Izbriši
  22. divno si nam prenjela atmosferu, ja bih isto vjerojatno izabrala ove biljčice koje rastu bez zaljivenja
    torta je lijepa, nisam kombinirala čokoladu i jabuke, mada nema sumnje da je dobro

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na početku mi je malo bilo žao što se ne osjeti okus jabuke, ali čokoholičar u meni je bio jako zadovoljan

      Izbriši
  23. fenomenalna torta!!! izgleda savršeno! s čokoladom je nemoguće pogriješiti... ;)

    OdgovoriIzbriši
  24. Uživala sam u postu, slkama I riječju si nam prekrasno pribliżila taj divan grad, hvala ti.

    OdgovoriIzbriši
  25. Krasan post s prelijepim fotografijama, a torta izgleda tako jednostavno i fino :)

    OdgovoriIzbriši
  26. Prekrasan izlet.I ja si kao suvenire poklanjam kuharice. Bilježim recept za isprobati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kuharica je po meni najbolja uspomena s nekog putovanja, a još je veći gušt na povratku listati ji

      Izbriši
  27. Super izlet! :)
    Nisam ljubitelj jabuka u kombinaciji sa čokoladom,
    ali torta lijepo izgleda.
    Kuharica nikad viška :)
    (cookandplay.blog.hr)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da probaš tortu, a da ne znaš da je unutra jabuka, ne bi ju ni osjetila

      Izbriši
  28. Jako lijepi dojmovi sa izleta u Padovu, super post ! Sajam je jako zanimljiv, ne znam što me se više dojmilo od svega što si nam pokazala.
    U Padovi sam bila jako davno, na jednodnevnom izletu, lijepe uspomene imam ali već je vrijeme za ponovni posjet :)
    Kolač je fantastičan, krasno pripremljen i krasno prezentiran, onaj komad sa prve slike bih rado odmah probala !

    OdgovoriIzbriši
  29. Hvala ti na divnoj virtualnoj šetnji Padovom i sajmom, a vrtovi su stvarno prava umjetnička djela! Užitak za oči :-)
    Kolač djeluje jako fino, volim kombinaciju čokolade i jabuke, pa ću morati iisprobati recept što prije :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovdje se jabuku ne osjeti, što me je malo razočaralo na prvu, jer me baš zanimao okus te kombinacije

      Izbriši
  30. Kolac je predivan, a ja sam bas uzivala i u divnom uvodnom delu posta! Taj sajam me bas odusevio!!! Obozavam sve izlozbe cveca! :)

    OdgovoriIzbriši
  31. Uživala u postu. Baš si nam lepo dočarala sajam, hvala. A kolač super izgleda. Sočan i čokoladan . mmmmm

    OdgovoriIzbriši
  32. Prekrasan post! Nisam ljubitelj jabuka u kolaču, al ovo izgleda odlično!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jabuke se u kolaču niti ne osjete, tako da ne bi znala da ih jedeš

      Izbriši
  33. Predivno Tamara! Baš sam uživala u postu i fotkama, a ovaj bonsai ružmarin me blago rečeno oduševio. Tek kada nešto ovakvo vidim, shvatim da smo još uvijek na Balkanu i da će morati proći još neko vrijeme prije nego nešto slično dođe i kod nas. Makar samo i u Zagrebu :)
    Volim ići na putovanja, i obožavam šetati po knjižarama, razgledavati kuharice i onda birati jela. Ovo je jedno od takvih slastica :) Jako mi se sviđa kombinacija, a i slikice su mi fenomenalne ovako u prirodi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bonsai ružmarin je stvarno bio poseban.
      Mogu povući više paralela vezano za sajmove, kako božićni, tako ovaj za cvijeće ili chocofest i u usporedbi s organizacijom i ponudom vani jako zaostajemo na žalost.

      Izbriši
  34. ...divan post...fotografije predivne...proučavala sam bonsai drveća na fotki...ajme kako mene ta bonsai drveća oduševljavaju...koje je to remek djelo...kupila bi si i ja jedno da sam sigurna da će svi listići ostati na drvetu ako ja brinem o njemu...ne znam zašto imam strah od toga da će uginuti kod mene...a toliko su mi prekrasni...a ovaj ružmarin me oborio...dok nisam detaljnije pogledala tortu i pročitala recept...vidjela čokoladu s jabukama i orahe...i koliko je zapravo sve jednostavno...i eto...onda me torta oborila...toliko da sam odmah poželjela napraviti ovu divotu...:))
    ...prekrasno!!! :)
    ...lijep pozdrav šaljem...:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ružmarin je definitivno plijenio najviše pažnje. Imamo istu fobiju - da bonsai ne ostane bez listića, samo gole grane

      Izbriši
  35. Que bonito y que interesante al igual que la receta, buenísima esa mezcla de manzana y chocolate.
    Besos

    OdgovoriIzbriši