ponedjeljak, 30. travnja 2012.

Uskršnji vijenac



Sigurno se pitate zašto uskršnji recept objavljujem ovako kasno, kad je već Uskrs iza nas. Razlog je vrlo jednostavan, Snježin recept smo izabrali za temu KuVarijacija, a radovi se uvijek objavljuju na kraju mjeseca. Vijenac sam radila za Uskrs i baš smo se osladili. Jako volim slatki kruh, a ovaj vijenac u sebi skriva ukusni nadjev. I muški dio obitelji je bio oduševljen.





Tijesto

  • 500 g glatkog brašna
  • 7 g suhog kvasca
  • 100 g šećera
  • 250 ml toplog mlijeka
  • 50 g otopljenog maslaca
  • 1 žumanjak
  • malo ruma

Na laganoj vatri u mlijeku otopite maslac. Pomiješajte brašno sa kvascem i šećerom. U sredini napravite udubinu i dodajte jaje te mješavinu mlijeka i maslaca. Zamijesite tijesto, stavite u zdjelu, pokrijte krpom i pustite da se diže 30 minuta. Tijesto podijelite na dva dijela  i razvaljajte pravokutno na dimenziju 45 x 20 cm.


Nadjev

  • 500 g jabuka
  • ribana korica 1 limuna
  • 100 g mljevenih oraha
  • 75 g šećera
  • grožđice (po želji)

Jabuke ogulite, očistite i naribajte. Pomiješajte jabuke s ostalim sastojcima i rasporedite po tijestu. Tijesto zamotajte u roladu (svaku zasebno), tako da spoj bude na radnoj površini. Zarežite svaku roladu 2 cm duboko po dužini i zarolajte kao da cijedite ručnik. Savijte rolade u vijenac i stavite u okrugli kalup za pečenje.  Kalup prekrijte folijom i pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C. Zatim skinite foliju i pecite još 20 minuta.  Isključite pećnicu i pustite vijenac unutra još 15 minuta.


Dekoracija

  • 100 g marmelade od marelica
  • krupni šećer (po želji)

Pečeni vijenac premažite zagrijanom marmeladom od marelica i po želji pospite krupnim šećerom.


Broj komentara: 38:

  1. Uvijek me privuku recepti za dizana tijesta, pogotovu ako je to nesto ovako lijepo kao na tvojoj slici...Mislim da necu cekati sljedeci uskrs da je isprobam ;-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Prekrasno izgleda. Moram priznati da mi nije jasno zašto se neki kolači rade jednom ili dvaput godišnje, npr. krafne pečemo samo za fašnik, kao da bi nas ubio grom da ih napravimo i u štajaznam desetom mjesecu! Tako da ništa ti ne brini, neka si ti nama ovo pokazala! ;) Ilina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da je čar baš u tom iščekivanju i posebnom razdoblju. O tome sam pisala u svom postu o presnacu. Obožavam ga, ali tradicija nalaže da se radi samo za vrijeme maškara i to poštujem.

      Izbriši
  3. Super si ga napravila, baš divno izgleda, a presjek me oduševio ! Ja sam koristila bademe u nadjevu, a jabuke su mi pun pogodak jer baš daju svježinu i lakoću kolaču. Lijepo si ga prezentirala, krasne fotkice !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Po receptu sam pretpostavila da će biti ukusno i stvarno je tako bilo, odlična kombinacija jabuka i slatkog kruha

      Izbriši
  4. Vijenac za 5, prezentacija za 5 + i više. Savršeno, nema što!

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno izgleda! Što reći do li da ću recept spremiti i probati jednom s proljeća.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako probaj, odličan je. Vidim da su cure varirale orašaste plodove, tako da se svaki put može dobiti novi okus

      Izbriši
  6. Moram priznati da ti je divan ovako fino premazan marmeladom a i jako je lijepo zapleten.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A meni je baš bio fora tvoj vijenac posut šećerom u prahu

      Izbriši
  7. Izgleda kraljevski a najvise me je odusevilo kako si sve zamotala, ja se nisam bas snasla sa tim uvijanjem, moracu kod tebe i Sneze na dodatnu obuku.:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da je za izgled više pomoglo to što sam ga pekla u kalupu za kuglof, nego neko "stručno" motanje

      Izbriši
  8. kako se samo sjaji, divan je!! a da je fin, to znam.

    OdgovoriIzbriši
  9. Dobro da imam što grickati kraj sebe dok ovo gledam,perfektno izgleda,posebno presjek je famozan,a tulipani tako divno prate cijeli dojam:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Mmmmm gibanice, obožavam ih :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je gibanica nešto sasvim drugo, ali sam već čula da se u nekim krajevima ovakvi kolači nazivaju gibanica

      Izbriši
  11. Svaka cast na ovoj izvedbi, zaista prelepo izgleda, a posebno mi se dopada presek ovog venca :)

    OdgovoriIzbriši
  12. I ja sam ga premazala marmeladom i posula lesnicima.
    Odlicno izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  13. sa tim premazom od marmelade izgleda bas socno! =)
    ja sam za smjesu koristila orase, ali sa orasastim plodovima u kombinaciji sa jabukama se nikako ne moze pogrijesiti..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Orasi i jabuke su odlična kombinacija, pogotovo u slatkom kruhu

      Izbriši
  14. Divan je , mnogo mi se dopada. Baš ti je lepo ispao. :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Baš izgleda kako i treba da izgleda bajkovito Uskršnje, fotkice sa jajima i lalama su ti vrhunske!

    OdgovoriIzbriši
  16. Svaka čast kako si sve lepo "smotala" u venac, a tek kakav predivan sjaj, a miris i ukus, mogu zamisliti...

    OdgovoriIzbriši
  17. Jako lijepo izgleda, fotke su ti super :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Fantasticne slike, a vijenac divno izgleda. Svidja mi se kako si ga prezentovala, prekrasno je

    OdgovoriIzbriši
  19. Pretpostavljam da imaš veliki vrt jer u svakom postu nas iznenadiš novim slikama cvijeća. Tulipani su prekrasni...
    Vijenac izgleda fino, mekano i sočno. Sviđa mi se preljev s marmeladom od marelice...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imam veliki vrt, ali dio s cvijećem ne zauzima niti desetinu prostora.

      Izbriši
  20. Kao što znaš volim doći na tvoj blog
    jer cu tu uvijek naći nešto fino slatko,
    a ja sam kao i ti rob slatkoga :)
    Ovaj Uskršnji vijenac mi je predivan,
    jabuke i orasi u fili...mmmmmnjam!
    I lijepe su slike!
    (cookandplay.blog.hr)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako već moram biti o nečemu ovisna, drago mi je da su to kolači :D

      Izbriši
  21. Izgleda toliko dobro da mi dode da se okusam u izradi iako nisam posve na "ti" sa dizanim tijestima. Ali mislim da necu odoljeti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne trebaš se bojati dizanog tijesta, pogotovo ako recept uključuje suhi kvasac

      Izbriši