ponedjeljak, 23. travnja 2012.

Istražujemo blog Laka kuharica


U okviru FBI rukavica (igre za food blogere koju je pokrenula Maja) ožujak i travanj su bili rezervirani za istraživanje bloga Laka kuharica. Katarina se potrudila i za svaki recept ponudila verziju za laki ispis, vrijeme i složenost pripreme, broj porcija i nutritivnu vrijednost. Na njezinom blogu možete pronaći različite recepte, neovisno o tome da li tražite brzi obrok za obiteljski ručak, dijetalni obrok ili desert. Zastupljeni su i korisni postovi, od kojih mi se najviše svidio onaj o začinskom bilju i njihovim zamjenama. Katarina ima puno recepata koji mi se sviđaju, a za sudjelovanje u igrici sam izabrala sljedeće recepte (nazivi su link na original recept)




Tko može odoljeti ukusnom i brzo napravljenom pudingu - ja nisam mogla, s obzirom da je riječ o domaćem pudingu za kojeg je potrebno

  • 2 žlice gustina
  • 40 g kakaa
  • 100 g šećera
  • prstohvat soli
  • 480 ml mlijeka
  • 1 jaje
  • 30 g maslaca
  • 2 žličice ekstrakta vanilije




















Gustin, kakao, šećer i sol stavite u manji lonac i pomiješajte. U drugoj posudi pjenjačom umutite mlijeko i jaje.  Mješavinu mlijeka i jaja postupno dodajte suhoj mješavini uz stalno miješanje kako se ne bi napravile grudice. Smjesu zagrijavajte uz stalno miješanje na srednje jakoj vatri dok ne zakuha. Kuhajte jednu minutu pa maknite s vatre. Umiješajte maslac i ekstrakt vanilije. Kalupe za puding isperite hladnom vodom pa rasporedite puding i pustite da se ohladi.




Ako koristite kupovno svježe lisnato tijesto, ovu ukusnu grickalicu pripremit ćete na brzinu. Nama je odlično sjela poslije popodnevnog rada u vrtu. Štapiće  smo umakali u mješavini krem sira, kiselog vrhnja i začina.

  • 250 g lisnatog tijesta (koristila sam svježe lisnato tijesto iz Lidla)
  • 1 jaje
  • grubo naribani ementaler (količina po želji)
  • 4 žlice grubo nasjeckanih sjemenke bundeve 
  • krupna morska sol



Lisnato tijesto narežite po širini na 10 jednakih traka. Razmutite jaje i premažite svaku traku. Trake posipajte  sirom i sjemenkama bundeve te malo posolite. Trake presavijte na pola i lagano utapkajte rubove da se slijepe. Zavrnite svaku traku nekoliko puta. Posložite ih na lim obložen papirom za pečenje, pospite sezamom i pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°C, dok štapići ne poprime lijepu zlaćanu boju. Poslužite tople ili mlake.


Smotanac sa začinima i sirom


Smotanac sa začinima i sirom me osvojio na prvu, jer volim doručkovati takvu hranu. U odnosu na originalni recept, izostavila sam peršin. Činilo mi ga se jako puno i nekako mi se nije uklapao u ostale sastojke. Kod ovog recepta je super što se začini mogu dodavati i oduzimati prema ukusu.

  • 400 g brašna
  • 1   1/2 žličica praška za pecivo
  • 3/4 žličice soli
  • 45 g hladnog maslaca narezanog na kockice + 15 g omekšalog maslaca
  • 140 ml mlijeka
  • 60 ml vode

Pomiješajte brašno s praškom za pecivo i soli. Utrljajte hladni maslac u brašno da se dobiju grube mrvice. U sredini napravite udubinu i ulijte mlijeko i vodu zamijesite tijesto. Razvaljajte ga na pobrašnjenoj površini u pravokutnik veličine 38 x 28 cm. Tijesto premažite omekšalim maslacem. Po tijestu pospite posip koji napravite tako da pomiješate sljedeće sastojke

  • 100 g grubo naribanog ementalera
  • 50 g ribanog svježeg parmezana
  • 2 žlice sjeckanog svježeg ružmarina
  • 2 žlice origana (koristila sam sušeni)


Tijesto po dužini savijte u roladu koju narežite na 10 jednakih dijelova. Komade rolade posložite u okrugli kalup za pečenje promjera 20 cm obložen papirom za pečenje.

  • 1 žumanjak
  • 2 žličice vode

Pomiješajte žumanjak i vodu pa premažite tijesto. Pecite 25 minuta u pećnici zagrijanoj na 200ºC.





Tiramisu ne volim zbog kave i jaja u kremi. Ovaj recept je bez jaja, a kavu sam zamijenila mlijekom. Tako sam dobila finu šarlotu.

  • 300 g piškota
  • 250 ml mlijeka
  • 2 žlice ruma 
  • 400 g mascarponea
  • 200 ml slatkog vrhnja
  • 100 g šećera
  • kakao za dekoraciju


Na pladanj za serviranje stavite obruč kalupa za tortu. Piškote skratite za visinu obruča. Pomiješajte mlijeko i rum pa kratko umočite piškote i poslažite uz obruč. Dno također prekrijte piškotama umočenim u mlijeko i rum. Izmiksajte slatko vrhnje u šlag pa dodajte mascarpone i šećer. Polovicu kreme premažite preko piškota u kalupu. Na kremu posložite piškote namočene u mlijeko s rumom. Premažite ih ostatkom kreme i pospite kakaom. Stavite u frižider na par sati.

Mali trik: piškote uvijek umočim u tekućinu samo s jedne strane i tu stranu stavljam kao vanjsku. Nenamočena strana je u dodiru s kremom pa se od nje navlaži. Na taj način piškote nisu suhe i budu dovoljno stabilne da mogu stajati kad se posluži šarlotu.

54 komentara:

  1. Sve predivno izgleda, al me ovaj puding najviše mami... Mogla bih takvih milijun napravit i pojest :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imam doma jednog takvog. Vjerujem da mu ni milijun pudinga ne bi bio previše

      Izbriši
  2. Bravo, jako si bila vrijedna, sve izgleda super!

    OdgovoriIzbriši
  3. Lijepe fotke Tamara! Biljezim smotanac za isprobavanje!

    OdgovoriIzbriši
  4. Joooj, ovo sve tako super izgleda! Domaći puding je nešto što obavezno moram uskoro napraviti! Odlična ideja! :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Predivno je sve, puding izgleda fantasticno, krasno prezentovano i super izbor

    OdgovoriIzbriši
  6. Sve fino izgleda :)Ovaj puding sam i ja gledala za isprobati, ali nikako da se bacim u izradu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Puding je stvarno jednostavno napraviti i mislim da ti neće trebati više od 15 minuta

      Izbriši
  7. Ajme toliko je sve savršeno uvijek kod tebe da iskreno ostanem bez teksta..puding je i mene osvojio skroz:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Odlično ! Super si sve odabrano pripremila i ne znam što bih prije zagrizla, ali definitivno mi je puding no.1,izgleda presavršeno !

    OdgovoriIzbriši
  9. Savršeno ti je sve ispalo,slike su ti odlične!

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlican izbor recepta, smotanac mi je posebno privukao paznju, ali i domaci puding ima odlicnu prezentaciju. Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  11. OMG I love all look absolutely georgeors dear and this chocolate dessert really nice love it!

    OdgovoriIzbriši
  12. Predivna prezentacija, uzivam u tvojim fotkama... dobar je trik za piskote, neki put se stvarno mucim da ih odrzim uspravne dok ne sipam fil, to cu da usvojim.;))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obično paralelno slažem okomite i vodoravne i poslije samo s odrezanim komadićima s okomitih piškota popunim praznine

      Izbriši
  13. Baš si se potrudila, odličan je izbor jela, a slike obaraju s nogu.

    OdgovoriIzbriši
  14. Jako fina gozba. Super mi je tanjur na kojem su servirani pudinzi...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tanjur je kupljen u Coin casa, mislim da je bio maksimalno 3 eura

      Izbriši
  15. Prekrasne slike i recepti. Ti si sve vrhunski pokazala.

    OdgovoriIzbriši
  16. kod tebe red slatkog pa red slanog...puding je i mene osvojio, ali volim i smotuljke i štapiće!!
    krasan izbor!

    OdgovoriIzbriši
  17. krasan izor, ovaj puding tako dobro izgleda i ne može se usporediti s kupovnim, baš je moćan! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Puding se nikako ne može usporediti s kupovnim, ni što se tiče okusa, izgledom je puno tamniji od kupovnog, a o sastojcima da i ne govorim

      Izbriši
  18. Prekrasna prezentacija, odličan odabir. Da je barem moj puding tako izgledao:)) Puno ti hvala,
    Jedino što me malo buni, to je recept na kraju jer ga ne prepoznajem, tj. nikada nisam objavila ništa tipa tira mi su. Ali, nema problema da se i ja pohvalim super slasticom:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Recept za tiramisu sam našla u postu "gošća s tortama" http://lakakuharica.blogspot.com/2011/12/gosca-s-tortama.html
      Pretpostavila sam da neće biti problema ako isprobam recept u okviru igrice, iako ga nisi ti radila, računajući kako je za sudjelovanje bitno da se nalazi na tvom blogu.

      Izbriši
    2. Savršeno - sasvim sam na to zaboravila. To je recept moje sestre, pa kao da je i moj:)) Baš ti hvala:)

      Izbriši
    3. Čini mi se da se ne kuži da su naslovi zapravo linkovi na original recepte, morat ću to nekako poboljšati

      Izbriši
  19. Sve što si isprobala izgleda potpuno čarobno!

    OdgovoriIzbriši
  20. Otkako sam probala domaći puding prošle godine, ne kupujem ga više, i ovaj čokoladni obavezno moram isprobati. Lijepe si recepte probrala i odlično prezentirala, ne znam koji mi se više dopada, a posljednja slika sa šarlotom mi je baš super!

    OdgovoriIzbriši
  21. bravo tamara! sviđa mi se tvoj izbor ali i izvedba i prezentacijam:))

    OdgovoriIzbriši
  22. Sve je tako predivno, ne mogu se odlučiti šta je lepše, puding, ili tiramisu šarlota ili... Fotke govore više od reči, svaka čast, nepogrešiva si u izboru menia...

    OdgovoriIzbriši
  23. Stvarno si se potrudila. Sve je prekrasno!
    Ja sam više za slatko, pa biram puding i šarlotu..njam:)
    (cookandplay.blog.hr)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma i ja sam više za slatko, ali ponekad volim ubaciti i nešto slano između

      Izbriši
  24. Divan izbor Tamara. A tek slike. Ne znam šta me više mami. Slatko ili slano.

    OdgovoriIzbriši
  25. Savrsena prezentacija i izbor. Puding tako savrseno izgleda - steta ga je 'unistiti'!

    OdgovoriIzbriši
  26. Pravila sam i ja ovaj smotanac. Toliko se brzo pojeo da ga nisam stigla ni slikati... :(
    Sve je predivno!!! Puding izgleda stavrno extra!!! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moji doma su se naučili da moraju pričekati dok pofotkam

      Izbriši
  27. Jao kako me je odusevila poslednja fotografija! Sve su divne ali ova 'starinska' je sjajna, kao i set za posluzivanje. Jel je ovo dekupazirano ili si nasla takvo posto vidim da je isti motiv kao na salvetama?
    Trik za piskote pamtim.

    Fine si recepte odabrala, imamo poklapanje sa pudingom, samo ja svoje nikako da objavim :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pladanj i špatulicu sam kupila u kompletu, a kasnije sam ugledala u hobby dućanu salvete pa im nisam mogla odoljeti.

      Izbriši
    2. Mnogo mi se komplet dopao, pa jos i salvetice. Sve fotografije su ti divne, ali ta poslednja mi je nekako najdraza.

      Izbriši
    3. Za sada ti mogu ponuditi samo da ti nabavim salvetice, a ukoliko naletim na komplet svakako ću te se sjetiti. Kupljen je u Konzumu, imali liniju na ruže koja je ako se dobro sjećam osim desertnog tanjura uključivala i male šalice za kavu i set za doručak.

      Izbriši
    4. Hvala puno ali nemoj se muciti za salvetice, sigurno ima slicnog i ovde. :*
      Pogledacu za komplet u IDEA-i jer je to pandan vasem Konzumu, valjda je isti vlasnik ... mozda ima nesto slicno.

      Izbriši
    5. U Konzumu kod mene ovih kompleta više nema, ja sam svoj kupila pred skoro godinu dana. Nadam se da ćeš imati sreće!

      Izbriši
  28. Krasan izbor. Puding i tiramisu šarlota sta divna, divna :).

    OdgovoriIzbriši