subota, 15. rujna 2012.

U čokoladnom iščekivanju MasterChefa


Na početku rujna me je Anuja s bloga Simple baking pozvala da se pridružim blog hopu s temom Cook like star koji je posvećen MasterChefu. Uz Anuju, organizatorice su Zoe i Baby Sumo. Kako smo u iščekivanju nove sezone hrvatskog MasterChefa, odlučila sam se prihvatiti poziv i proučiti recepte stranih emisija. Na kraju su mi se svidjela dva recepta, oba čokoladna. A ima li nešto bolje nego grickati čokoladne keksiće ili uživati u čokoladnom souffleu dok gledaš MasterChef? Po recepte sam "skoknula" do daleke Australije. 


Dvostruko čokoladni keksići (original recept)


  • 250 g glatkog brašna
  • 1/2 žličice praška za pecivo
  • 50 g kakaa
  • 150 g smeđeg šećera
  • 50 g bijele čokolade
  • 200 g tamne čokolade
  • 200 g maslaca
  • 2 jaja

Prosijte u zdjelu brašno, kakao i prašak za pecivo. Uz povremeno miješanje, otopite na pari čokoladu i maslac. Pustite da se 5 minuta hladi pa umiješajte jaja. Ulijte čokoladnu smjesu u zdjelu s brašnom i pomiješajte tek toliko da se sastojci povežu. Žličicom uzimajte smjesu i oblikujte u kuglicu (otprilike 20 komada). Kuglice poslažite na lim obložen papirom za pečenje i lagano ih spljoštite. Pecite 10 - 12 minuta u pećnici zagrijanoj na 170°C. Pustite kekse da odstoje pet minuta u limu, a zatim ih prebacite na rešetku i ostavite da se ohlade do kraja. Bijelu čokoladu otopite na pari. Stavite ju u vrećicu za dekoriranje (kojoj odrežite vrh) i prošarajte ohlađenje kekse. Kekse možete čuvati u hermetički zatvorenoj posudi do dva tjedna.

Čokoladni souffle s čokoladnim umakom (original recept)


  • 25 g otopljenog maslaca
  • 50 g + 4 žličice šećera
  • 100 g tamne čokolade
  • 2 jaja
  • 100 ml slatkog vrhnja
  • 100 g tamne čokolade

Dva kalupa za souffle premažite otopljenim maslacem i svaki pospite sa 2 žličice šećera (pomičite kalupe tako da se oblože šećerom, a zatim istresite višak). Kalupe stavite u frižider. Na pari otopite čokoladu. Bjelanjke izmiksajte u mekani snijeg pa postupno umiksajte šećer (50 g), jednu po jednu žlicu. Žumanjke umiješajte u ohlađenu otopljenu čokoladu. Lagano umiješajte snijeg od bjelanjaka i rasporedite smjesu u kalupe. Pecite 10 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C. Dok se souffle peče, pripremite umak tako da na pari otopite čokoladu uz dodatak slatkog vrhnja i miješate dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Pečeni souffle poslužite uz čokoladni umak.


Za kraj je još samo ostalo da proslijedim nagradu koju sam dobila od Lole velasco. Lola hvala na nagradi! Potrebno je odabrati 15 blogova. To su:
  1. Art on my way
  2. Astal - kuhinja moje ravnice
  3. Cimet i bijela čokolada
  4. Crumbs from my table
  5. Kuhinjske priče
  6. Koštice, kikiriki, zanimacija
  7. Kruha i
  8. Kuhinja zaposlene žene
  9. Majina kuhinja
  10. Mala ljetna radionica
  11. Mimi's kingdom
  12. Moje grne
  13. Slatka zavrzlama
  14. Sweetheart
  15. Thursdays cooking

Nedavno sam dobila još jednu nagradu. Hvala Aria! Nju je isto potrebno proslijediti na 15 blogova, pa ovu nagradicu dodjeljujem gore spomenutim blogovima. Uz ovu nagradu je potrebno napisati 7 random stvari o sebi, što sam ja već odradila kad sam prvi put dobila ovu nagradu.

Broj komentara: 58:

  1. Čokoladni suffle izgleda savršeno! Ja se ne usuđujem to još probati, barem da nabavim ove keramičke posudice... a pećnica mi nije baš najbolja pa se bojim da ne uspije :( Ali ove bi keksiće mogla probati! Hvala ti na nagradici :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Keramičke posudice sam kupila još davno, kad mi je lava cake bio opsesija, a bilo ih je dosta teško naći kod nas. Sada su puno dostupnije.

      Izbriši
  2. BABEI COM ESSE SUFLÊ ESTA DIVINO.
    AS BOLACHAS TAMBÉM ME AGRADARAM ,ADORO FAZER BOLACHAS.
    BOM FIM DE SEMANA
    BJS

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam takav fanatik Masterchefa <3 a pogotovo Australskog :) Ova dva deserta su mi tako dobra makar sama još nisam radila soufle. Moram anbaviti kalupiće ;) Fotke su mrak :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. MasterChef blog hop traje do kraja mjeseca tako da možeš učestvovati ako stigneš. Ja se veselim i ovom našem i jedva čekam da krene.

      Izbriši
  4. Hi Tamara, thanks for joining us in Cook Like a MasterChef. Both of your chocolate desserts look yummy. I love souffle and yours look beautifully done.

    OdgovoriIzbriši
  5. Tamara I love these look delicious!

    OdgovoriIzbriši
  6. Irresistible soufflé realmente te ha quedado perfecto una tentación la salsa ,felicitaciones por sus premios...abrazos hugs,hugs.

    OdgovoriIzbriši
  7. Jao ovaj souffle izgleda nevjerojatno, odličan recept i ideja...
    I hvala ti puno na naggradi! Drago nam je da si nas se sjetila! Pusa, Cimetićke

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jučer mi je bio takav dan, sav u čokoladi i MasterChefu

      Izbriši
  8. Draga, hvala na nagradi, a moram reći da sam i uživala uz ove receptiće :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ajme, znaš koliko sam bila zaposlena da sam skroz nakon nekog vremena smetnula s uma tvoju nagradu i nisam je ni postavila na blog... :D Baš mi je žao, ponekad stvari samo skrenu s puta pa ne stignem obaviti sve što želim i eto.. I sad se sjetim, idem popraviti grešku i postaviti ju na blog. Hvala još jednom :*

      Izbriši
    2. Ma nije problem. Ja sam se danas, nakon što sam objavila post, sjetila da nisam u post uvrstila novu nagradu koju sam dobila prije par dana.

      Izbriši
  9. Ja sam isto u iščekivanju Masterchefa...a gdje je meni malo čokoladnog soufflea? tc tc... :D
    Jako fino izgleda, i još s umakom!njam!
    I keksiće si lijepo ukrasila.


    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za keksiće sam se zapravo snašla. Bila sam uvjerena da imam čoko kapljice u špajzi i kad sam krenula po njih ustanovila sam da sam ih potrošila. Kako mi se nije dalo bijelu čokoladu sjeckati na komadiće, odlučila sam da ću prošarati pečene keksiće otopljenom čokoladom.

      Izbriši
  10. mljaccc, overdoziranje čokoladom
    masterchefu se veselim ali moram ga nekako uklopiti u već prepun raspored

    OdgovoriIzbriši
  11. Predoziranje čokoladom, baš kako Tamara kaže - ja sam prva u redu :)
    Prošle godine nisam gledala Mastercheffa jer ne volim emisije tog tipa, ali ove godine mi je frendica sudjelovala pa ću ga s uzbuđenjem pratiti. Još 10ak dana, zar ne? :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne znam kad točno počinje, nisam vidjela najave. Nadam se da mi neće biti jako žao što se nisam mogla prijaviti.

      Izbriši
  12. Kada je čokolada u pitanju tu zaista nema pogovora,meni omiljena i također recepti s njom moraju biti savršeni..jako lijepo izgledaju obje varijante:)..Masterchef počinje od 24.rujna ako se ne varam.

    OdgovoriIzbriši
  13. Prvo da se zahvalim za nagradu!Da me ti sada nisi obradovala, nešto me zaobilaze nagrade u zadnje vreme..:)Sufle je vrh!Praviću!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da se netko veseli prosljeđivanju nagrade :)

      Izbriši
  14. Muchas gracias por publicar el premio. Tu receta es fantástica, me comería unas cuantas.
    Besitos y mil gracias.

    OdgovoriIzbriši
  15. Volim čokoladu i sve što je čokoladno.A sada imam jedno pitanjce za tebe:Za jednu svadbenu tortu trebam napraviti čokoladne košarice.One kao za muffin-e.Već danima eksperimetiram i potrošila sam več brdo čokolade(neuspjele sam pojela)Radim ih u silikonskim kalupima ali nikako da dobijem košarice koje nemoraju stajati u frižideru: ili mi čokolada dobije mramorni izgled a kada stavim malo ulja u nju onda mora u frižider.Nije problem sa frižiderom jer ih ionako punim parfe kremom ali dok ih ne napunim htjela bih da budu na zraku jer mi treba 120 komada a imam sam jedan frižider i djecu koja bi jela nešto dugo osim čokolade.Imaš li kakav savjet za mene(Molim ne spominji mi temperiranje čokolade jer sam probala i nisam zadovoljna rezultatom)?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na žalost, spomenut ću temperiranje čokolade, upravo zato što osigurava stabilnost čokolade na sobnoj temperaturi pa se neće topiti pod prstima. Nikako ne bih stavljala ulje u otopljenu čokoladu, a mramorni čokoladni izgled se dobije ukoliko se prevruća čokolada stavi u kalup.

      Zanima me koju čokoladu koristiš i zašto nisi bila zadovoljna rezultatom temperirane čokolade.

      Jedino što mi još pada na pamet je da ne vadiš čokoladu iz kalupa do upotrebe pa bi onda možda bile praktičnije papirnate čašice za muffine s obzirom na to koliko ti ih treba. Prije slaganja na tortu samo oguliš papir i staviš kamo treba. U tim papirnatim kalupima sam radila mini verzije koje možeš pogledati ovdje http://cake-cookie-pie.blogspot.com/2012/02/jednostavne-cokoladne-kosarice.html dok je moja kolegica blogerica radila baš u papirnatim kalupima za muffine http://ave-dulcis.blogspot.com/2011/05/kosarice-punjene-cokoladnom-kremom-i.html

      Izbriši
    2. Baš sa temperiranom čokoladom sam dobila mramorni izgled.I to se pojavio tek sutradan ,nakon noći provedene na zraku.Mom razočarenju nije bilo kraja.Papirnate čašice su mi nezgodne jer guljene papira ne ide baš brzo.Samo da ogulim papir sa 120 čašica trebati će mi 1 dan.Iz silikonskih kalupa se lako vade i zadovoljna sam,ali s obzirom da ih imam samo 12 moram raditi u etapama.Čokolada koju koristim je iz Lidla ili Kauflanda sa 52% kakaa jer mi je ona najprihvatljivija cijenom.Na netu sam malo istraživala i vidjela da neki stavljaju ulje a neki ne.Problem je što ako ne stavim uje čokolada bude toliko gusta da je jedva mogu razmazati po kalupu.Mislim da ću nakon 1kg čokolade i još 20-tak pokušaja doći do optimalnog.Ionako se najbolje uči na svojim pogreškama.

      Izbriši
    3. Pretpostavila sam da je u pitanju čokolada lošije kvalitete. Kvalitetna čokolada će prilikom topljenja postati tekuća, a ne gusta kao što opisuješ. Ukoliko se uklapa u tvoj budžet, od čokolada na našem tržištu preporučam Nestle Dessert čokolade. Radila sam nekoliko puta praline s njima i pokazale su se odlične. Inače u Italiji kupujem čokoladu s kojom sam jako zadovoljna, a za Nestle čokoladama posežem samo kad ispraznim zalihe.
      Napisala sam post o izradi pralina bez termometra pa možda nađeš neki koristan savjet http://cake-cookie-pie.blogspot.com/2011/07/praline.html

      U svakom slučaju, želim ti sreću s izradom košarica i baš bih voljela vidjeti kako izgleda gotova torta.

      Izbriši
    4. Hvala na trudu oko objašnjenja i na brzom odgovoru.S obzirom da mi je Italija jaaako daleko motam probati s tom Nestle.Sve ovisi o tome koliko bi me to koštalo.Čini mi se da sam je dosada izbjegavala radi cijene( 200 g oko 20 kn).Izračunala sam da bi mi trebalao oko 2 kg čokolade za košarice,pa kada to pomnožim sa cijenom čokolade dobije se pozamašan iznos.Neće biti zgodno kada mladenki kažem da samo za čokoladu mora dati oko 400 kn.I ja sam svjesna toga da što god kvalitetniju čokoladu staviš krajnji rezultat bilo kojeg deserta će biti bolji,ali u današnje vrijeme štednje i besparice-snađi se kako znaš.Imam još vremena,a i planiram posjetiti jednu tetu koja je profesionalni slastičar.Možda ona zna neke trikove.
      U svakom slučaju sličice torte će osvanuti na mom blogu.
      Pozz

      Izbriši
    5. Da, cijena Nestle čokolade za 200g je oko 20 kn, što znači da 2 kg ispadnu 200 kn. Ne znam koliki ti je budžet mladenka dala ni koliko košta ta čokolada iz Lidla, samo znam da se s ovom Nestle super radi.
      Jedva čekam vidjeti tortu, mislim da je super ideja to s čokoladnim košaricama.

      Izbriši
    6. Imaš pravo.Od silne brige i mozganja pokvario mi se kalkulator.2kg=200 kn!

      Izbriši
    7. I to zvuči puno, ali kad se uzme u obzir da je to za 120 košarica, to je malo više od 1,50 kn po košarici

      Izbriši
  16. Uh, dupla cokolada, pa di ces lepse od toga... volela bih da mozemo ovde da pratimo epizode Masterchef-a, mozda ce ove godine uspeti da nesto urade po tom pitanju, u svakom slucaju bice pregrst zanimljivih ideja i recepata.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sjećam se da su prošle godine na stranici Masterchefa imali video prikaze emisija, ali se nisu mogle gledati izvan Hr. Nadam se da će ove godine i to biti moguće. A zanimljivih recepata i ideja će sigurno biti.

      Izbriši
  17. Čestitam na nagradama, a ovaj tvoj sufle je malo nezgodno gledati u ove sitne sate koji vole slatko, i još sa tim tufnicama,uh...:)))

    OdgovoriIzbriši
  18. Your souffle is so gorgeous! And looks divine with the chocolate sauce.

    OdgovoriIzbriši
  19. Both of your chocolate desserts looks wonderful but I like the chocolate souffle with chocolate sauce more for its very unique and irresistible texture :D

    OdgovoriIzbriši
  20. Hvala puno! :) Kolačići su baš po mom ukusu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično je što ih se može spremiti u metalnu kutiju pa grickati svakodnevno :D

      Izbriši
  21. Super je čokolada u ovim izdanjima koja si pripremila, a ja bih rado gricnula koji keksić ! :)
    Masterchef volim pogledati i baš se veselim novoj sezoni !

    OdgovoriIzbriši
  22. Your chocolate desserts look delicious!!

    OdgovoriIzbriši
  23. Puno, puno hvala na nagradi!
    Divni kolacici! :)

    OdgovoriIzbriši
  24. I ja obožavam Masterchef i jedva čekam da počne.. već je bilo i vrijeme.. mogla si se i ti prijaviti da te gledamo :).
    Hvala na nagradici, budući da nije ista napravit ću post koji dan :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobila sam ponudu da se prijavim, ali ju nisam mogla prihvatiti. A i čisto sumnjam da bih prošla dalje, ipak su meni deserti prva ljubav, a tek zatim ide ostalo kuhanje. Iz prošle sezone je vidljivo da su tamo deserti puno manje zastupljeni, ali je baš bio gušt gledati slatki tjedan i Petrine savjete

      Izbriši
    2. Dobila si ponudu? Wow! Svaka čast.. baš šteta što te nećemo gledati.. ali da, i meni je žao što su deserti toliko malo zastupljeni.. možda ove sezone bude drugačije..

      Izbriši
  25. i bet these choc cookies must be so addictive. I'm impressed with your choc souffle, they look fluffy and light too! happy to follow you back :)

    OdgovoriIzbriši
  26. Hi Tamara,
    Thanx for joining us in the Cook Like a Star blog hop. Your souffle and cookies look super amazing. Love your clicks.
    Have a wonderful weekend!
    Anuja

    OdgovoriIzbriši
  27. Ma videla sam ga,ali smetnula sa uma.Tako je to kad stavljas po dva recepta u jednom postu :)

    OdgovoriIzbriši