srijeda, 28. ožujka 2012.

Čokoladna jaja


Sjećate se priče o izradi pralina? Tada sam se požalila kako nemam termometar za mjerenje temperature čokolade. To se promijenilo i termometar za čokoladu je već duže vrijeme u ladici. Kao i kalup za čokoladna jaja. Kad se samo sjetim prošlog Uskrsa i nade da ću kupiti kalup za čokoladna jaja. Ali nisam imala sreće. Donekle me je utješio uskrsni kalup. Kako to obično bude, kalup za čokoladna jaja sam kupila kad sam se najmanje nadala - na jednom štandu u Trstu za vrijeme Barcolane. Čudim se sama sebi kako je cijelo to vrijeme otkad ga imam pospremljen u ladicu i niti jednom nisam došla u napast da radim čokoladna jaja.



Informacije o tome kako temperirati čokoladu sam potražila u kuharici o čokoladi, a pomogao je i Rudolph van Veen i njegova emisija Rudolph's bakery na programu 24kitchen. Temperatura otopljene tamne čokolade treba iznositi 50°, a mliječne čokolade i bijele čokolade 46°C. Na mramornu podlogu istresite 2/3 otopljene čokolade i slastičarskom špatulom rastežite i skupljajte čokoladu po podlozi dok se ne ohladi na 27°C. Tako ohlađenu čokoladu dodajte u čokoladu koja je ostala u zdjeli, promiješajte i možete početi raditi praline. Savjete o tome kako otopiti čokoladi i napraviti praline pogledajte ovdje. Da bih od polovica jaja dobila cijela čokoladna jaja, nakon punjenja kremom, nisam radila poklopce od čokolade, već sam istisnula iz kalupa polovice bez poklopca i spajala ih s malo otopljene čokolade.


Budući da nam je Pamela s bloga Charmpam zadala mentu kao glavnu namirnicu za ovaj krug igrice Ajme, koliko nas je!, napravila sam ganache punjenje od tamne čokolade s mentom, na način da sam u slatko vrhnje prilikom zagrijavanja dodala svježe listiće mente. Tamnu čokoladu sam narezala na komadiće i dodala sam par omota after eight čokoladica. Iz slatkog vrhnja sam izvadila listiće mente i prelila preko čokolade te miješala dok se čokolada ne otopi i svi sastojci ne sjedine. Pustila sam da se malo zgusne na sobnoj temperaturi i punila praline.


U ovaj post se izvrsno uklapa društvo pilića koje uživa u svom novom domu. Pilići su fotkani kad su bili stari jedan dan, a sada imaju dvadesetak dana i nisu više tako slatki. Za dekoraciju čokoladnih jaja sam iskoristila napušteno i djelomično razbijeno gnijezdo. Najviše me namučila podloga od mahovine, budući da je sušno razdoblje, pa je mahovina vrlo suha. Taj sam problem riješila tako što sam na dno stavila vatu i namočila ju vodom te na nju poslagala mahovinu. U samo nekoliko minuta mahovina je dobila lijepu zelenu boju. Nekoliko cvjetića i dekoracija za stol je gotova. 

Broj komentara: 50:

  1. Ma predivno, razveselila sam se ovim jacekima ko dijete. Divno si to aranzirala, krasan Uskrsni aranžman, prekrasno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uskrsni aranžman je putem "izgubio" čokoladna jaja pa se sad u gnijezdu nalaze mini plastična jaja

      Izbriši
  2. Pravi proljetni post. Sada bih i ja kalupe za Uskrs ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemoguće je riječima opisati stanje u kojem sam bila prošle godine dok sam tražila kalup za ova jaja. Onaj sa zečićima i patkama sam naručila online iz Dora usluge, a online narudžba ovog drugog kalupa je bila previše skupa, kao da živim na drugom kraju svijeta

      Izbriši
  3. Prekrasno ali, ovo je samo za strpljive. Što znači da ti skidam kapu na svemu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ova jajašca su predivna,cvjetni aranžman savršeno se uklapa u cijelu priču,zajedno sa ovim slatkim pilićima..divno i svaka čast zaista:)

      Izbriši
  4. predivno draga! nemam što za dodati... ovo je veličanstveno! izgledaju tako divno... neodoljivo!!! a piceki su tako preslatki... ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Toliko lijepo izgledaju, da ih je šteta pojesti :)

    I ja sam se nosila mišlju da nabavim varjaču sa termometrom i kalup za jaja od čokolade. Prije par dana sam bila u prilici da sve to naručim, medjutim kod nas je toliko otoplilo (danas je temperatura dostizala 26 stepeni) da sam shvatila da bi se jaja od čokolade istopila i izdeformisala :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene je isto toplo (po vani smo u kratkim rukavima)i jaja su cijelo vrijeme bila vani, tako da se ništa ne brini.

      Izbriši
  6. Krasna čoko jaja!
    I slatko si sve to aranžirala!
    A piceki mali preslatki :)
    (cookandplay.blog.hr)

    OdgovoriIzbriši
  7. Evo i mene nakon nekog vremena izbivanja. Eee pa ovo je stvarno prekrasno, no na to smo vec navikli jer nasa Tamara ima super mastu i vrijedne ruke. Uz ovaj predivan aranzman zelim ti SRETAN USKRS!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ste navratila i hvala na lijepim riječima, a za čestitku ću Vas probati uloviti na chatu

      Izbriši
  8. Jao što su lepa! Prelepo si ih aranžirala. Sada i ja hoću kalupčiće za jaja :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Predivna su! Ja još nemam termometar ali baš ih gledam po netu u posljednje vrijeme :D
    Punjenje od mente, ne može bolje!

    OdgovoriIzbriši
  10. Savršeno,svaka ti čast na strpljenu i umeću.A i dekoracija je bez mane.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imaš nagradicu kod mene
      http://sweetandsalty-irena.blogspot.com/2012/03/pecena-cokoladna-krema-sa-malinama.html

      Izbriši
  11. Bravo, svaka čast. Ona kupovna čokoladna jaja nisu ni do koljena ovima, zaista si ih savršeno izradila, prelijepa su. A vjerujem da su i okusom miljama iznad kupovnih, naravno. Kalupići za njih su ti preslatki, a rastopila sam se i na fotke ovih pilića :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super je što se mogu napraviti različita punjenja, a kod onih kupovnih nema tolikog izbora okusa

      Izbriši
  12. bravo, prekrasna su! ja se jos nisam upustila u avanturu zvanu praline, ali kad vidim ovo i jedne praline koje radi moja frendica, odmah poželim :) bravo jos jednom! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da nećeš ostati na "poželim" nego da ćeš se upustiti u avanturu

      Izbriši
  13. Ja sam zapanjena :D stvarno su savršena :) I fotke i trik sa mahovinom ;)

    OdgovoriIzbriši
  14. Krasno izvedeno i 'uslikano'...Odlicna ideja za Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  15. stvarno umjetničko djelo! predivna jaja, a i gnjezdašce... i sigruna sam da je tu bilo potrebno jaaako puno strpljenja, svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jako sam strpljiva osoba tako da je izrada pralina kao stvorena za mene

      Izbriši
  16. preslatko!
    jaja su divna, divna! super za nabavljeni termometar, uživaj :))

    a pilići, totalni rastop!

    OdgovoriIzbriši
  17. dekoracija ti je savršena, dala si mi divnu ideju

    OdgovoriIzbriši
  18. odličan recept :D moraću i ja nabaviti jer odokativna metoda ne daje uvek rezultate. Jaja su savršena...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Do sada nisam imala problema ni s odokativnom metodom, a za temperiranje sam se odlučila zbog toga što je trebalo spajati dvije polovice

      Izbriši
  19. Praline izgledaju kao iz trgovine, nisam znala da se toliko treba 'zezati' s temperaturom za pravljenje pralina, a dekoracija ti je super :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Divaaan uskrsnji aranzman, ma ti bi mogla komotno otvoriti jednu cokolateriju, kakve bi tek cokoladne minijature tamo stvarala!:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odgovor je i dalje isti - ništa od toga, ovo je samo za moju dušu, ne volim raditi kolače po narudžbu

      Izbriši
  21. Ovo je prekrasno. Prekrasana dekoracija.

    OdgovoriIzbriši
  22. these look absolutely beautiful, still I dont make any to Easter!!

    OdgovoriIzbriši
  23. Que ingeniosa Bravooo..lucen absolutamente hermosos,una gran idea rica,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  24. Bravo Tamara, stvarno predivno izgledaju!!

    OdgovoriIzbriši
  25. Divim se i dovodim ljude pred komp da im pokažem da je moguće i to napraviti. Svi komplimenti.

    OdgovoriIzbriši
  26. Kalup za čokoladna jaja se može nabaviti i kod nas ili.. ?
    Stvarno su ti super ispala.. nekako mi se čini kompliciran postupak za izradu.. stvarno svaka čast..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovakav kalup na žalost ne prodaju kod nas. Dosta sam se namučila dok sam ga našla u Italiji. Kod nas jedino možeš naručiti Silikomartov uskrsni kalup online na Dora usluge (tog sam od njih naručila), ali nema ovako lijepe kalupe za jaja (dok su zečići i patkice slatki). Ma nije kompliciran postupak izrade, samo treba raditi s kvalitetnom čokoladom

      Izbriši