ponedjeljak, 14. srpnja 2014.

Ljetni kolač + ljetno darivanje


Ljetni kolač puno bolje zvuči od kolača sa slatkim mrvicama. Barem su mu takav naziv dali u časopisu Čarolija okusa. Ali, kako sam malo intervenirala u sastojke, odlučila sam intervenirati i u naziv kolača. S obzirom da je ovo pravi ljetni kolač, takav je naziv i dobio. Odlično bi se složio s kuglicom sladoleda, ali ... zaboravila sam ga kupiti. No, bio je fin i ovako. Sve počinje kao izrada prhkog tijesta, ali zatim skreće prema biskvitu. Izvrsno se slaže sa ljetnim voćem, a meni je nekako najdraža šarena kombinacija borovnica i ribizla (našla se i pokoja malina). Kako napraviti ovaj kolač pročitajte u nastavku.




  • 110 g glatkog brašna
  • 150 g oštrog brašna
  • 150 - 200 g šećera (ovisno o voću koje se koristi)
  • 125 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 2 jaja
  • 10 g vanilija šećera
  • 1 žličica praška za pecivo
  • 100 - 125 ml mlijeka
  • 200 g ljetnog voća (koristila sam maline, borovnice i ribizle)

Pomiješajte obje vrste brašna sa šećerom. Utrljajte maslac u tu mješavinu da dobijete strukturu grubih mrvica. Odvojite šalicu (200 - 250 ml) mrvica, a u ostatak dodajte prašak za pecivo, vanilija šećer i (vilicom) umiješajte jaja. Uz neprestano miješanje dodajte 100 ml mlijeka. Smjesa treba biti nešto gušća nego smjesa za klasični biskvit, tako da možda nećete trebati ostatak mlijeka (meni nije trebalo). Smjesu rasporedite u duguljasti lim za pitu obložen papirom za pečenje. U smjesu utisnite voće i pospite mrvicama. Pecite u pećnici zagrijanoj na 180°C otprilike 30 - 40 minuta, dok površina ne dobije lijepu boju. Pustite u kalupu 10 minuta pa izvadite i ohladite na rešetki.


Uz ljetni kolač će se odlično uklopiti i ljetno darivanje. Primijetila sam na facebooku kako se komentari obično vrte oko toga gdje nabaviti drvene štapiće za sladoled. Kod nas jako teško (ili čak nikako), pa sam uz kalup za sladoled odlučila pokloniti i štapiće. Jedna osoba će osvojiti kalup za sladoled i 50 drvenih štapića, a druga 100 drvenih štapića za sladoled. Dobitnici će biti izabrani slučajnim odabirom putem random.org.

Ukoliko želite sudjelovati u darivanju, ostavite u komentaru na ovaj post - napišite koji vam je najdraži sladoled i svoju e-mail adresu. To možete učiniti do kraja tjedna, zaključno sa nedjeljom 20.7.2014. Dobitnike ću objaviti u sljedećem postu i na facebook stranici bloga.


Za kraj bih vam željela skrenuti pažnju na novi broj on-line časopisa Bakina riznica, u kojem, od ovog broja, možete pronaći i moje recepte. Objavljen je ljetni trobroj, koji nudi odličnu inspiraciju za lagane ljetne obroke. Naglasak je stavljen na raskoš ljetnog povrća, a nisu zapostavljeni ni ljetni deserti.

P.S. Ukoliko niste znali, blog možete pratiti i na facebookuinstagramugoogle+ i pinterestu.

43 komentara:

  1. ovo je baš fino, uz ledeni čaj!!
    odlična nagrada!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne znam kako bi se ledeni čaj uklopio, ali za sladoled sam sigurna da bi bilo super

      Izbriši
  2. A ja imam pitanje gdje si nabavila ovu dugu tepsijicu za pečenje ja ju već dugo tražim i nigdje ne nalazim a ovakve kolače volim i kod mene se nađu.Jako dobro darivanje

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imam baš ovaj http://www.amazon.co.uk/Alan-Silverwood-Tarte-Maison-Loose/dp/B000GW89QE/ref=sr_1_10?ie=UTF8&qid=1405359127&sr=8-10&keywords=tart+tin
      Kod nas teško da ćeš naći takav kalup, tražila sam ih i u Italiji, a na kraju kupila u Engleskoj pred četiri godine.

      Izbriši
    2. Baš ti hvala Tamara jer ga preko nisam našla a ni kod nas a evo i prilike da ga s kupim.

      Izbriši
  3. Kolač odlično izgleda. Moj omiljeni sladoled je od čokolade bez obzira što dalje i u kojoj formi. suzanaoko@ymail.com

    OdgovoriIzbriši
  4. krasan kolač! i super je nagrada :)

    OdgovoriIzbriši
  5. super recept, a kolač bajno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  6. Hm...jedino mog komentara nema?
    Da probam ponovo. :) Rekoh kako tragam već dzgo za drvenim drškicama i do sada nisam imala sreće, pa rekoh da okušam ovde. :)
    Omiljeni mi je sladoled od jagode, a za mejl ćeš me već naći, ako zatreba. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Samo jedan tvoj komentar mi je došao za objavu i to ovaj :)

      Izbriši
  7. Ajme presavršena nagrada.. već dugo su mi na listi ovi kalupići za sladolede a za štapiće i sama znaš :)).
    Moj je najdraži sladoled.. hm.. teško bi se odlučila jer jedem sladoled cijele godine u prevelikim količinama.. imam jednu omiljenu slastičarnicu u svom gradu a obožavam i rumenko sladoled u dućanima.. također i u Lidlu ima nekoliko sladoleda koje volim.. jedni su slični Snjeguljici ali meni osobno bolji od Snjeguljice.. a postoji i neki od pistacije, također odličan!
    Moja e-mail adresa: happinessishomemade905(at)gmail(dot)com
    Što se tiče kolača, fantastično izgleda, baš ljetno.. i ja moram takav kalup nabaviti.. i sviđa mi se ideja da se posluži sa kuglicom sladoleda jer je tako sve još bolje, posebno u ovo ljetno vrijeme :).. fotke su krasne!
    Vidim da si kalup naručila s Amazona? Kako je kad se od tamo naručuje.. plaća se poštarina? I kako su cijene u odnosu na eBay, tj. gdje se više isplati kupovati?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imamo rodbinu u Engleskoj pa preko njih naručim, tako da ne znam za poštarinu. Osobno mi se Amazon više sviđa od eBaya, nemam neki konkretan razlog :) Vidim da na eBayu ima dosta kineskih sellera koji čak i šalju besplatno neke stvari, ali sam skeptična prema kvaliteti njihovih proizvoda, pogotovo onih koji se koriste za pripremu hrane (kad sa svih strana iskaču upozorenja kako su kineski artikli puni štetnih i otrovnih sastojaka) pa ih izbjegavam.

      Izbriši
  8. Divan kolac, divne bobice i divna nagrada :) Super ideju si mi dala za ovaj kolac, imam puno bobica u basti :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super za bobice, kod mene ih nema previše, trenutno čekam da kupine sazriju

      Izbriši
  9. Predivan kolac, predivna nagrada i predivne slike :)))

    OdgovoriIzbriši


  10. Savrsen kolac sa divnim ljetnim bobicama koje ga istovremeno dekoriraju i daju mu okus.
    Na mene ne racunaj za igricu (ovdje stapica ima za kupiti) ;-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma znam ja da kod vas ima svakakvih divota za kupiti, a mi kao da smo na rubu svijeta :(

      Izbriši
  11. Kolač je odličan, ja sam pravila slično ali sa kupinama i oduševila se, jer smo navikli da od ovog testa pravimo kolač sa jabukama, retko višnje, a eto ja sam probala kupine a probaću i ovu kombinaciju jer imam svoje voće pa mogu da pravim kad hoću. Što se tiče sladoleda obožavam sve vrste ali onaj sa lešnicima i čokoladom mi je naj bolji. Pokloni su ti super i ja nigde nisam videla štapiće da mogu da se kupe, tako da ovakav poklon uvek dobro dodje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moje kupine još nisu sazrile, a svakako će dio završiti u ovom kolaču. Reci mi za jabuke, jesi ih ribala ili rezala na kriškice?

      Izbriši
  12. super recept, a kolač bih sa slike pojela kako dobro izgleda! Uvek glasam za neki voćni sladoled, jagoda, malina...
    Tanjica011@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  13. Omiljeni sladoled punč, a mail blogdomacica@gmail.com :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Obozavam ovakve jednostavne, a socne letnje kolace. Mozes ga kombinovati sa raznim voce, ali i brasnom. Vec imam neke ideje :) Ja volim belu cokoladu, vanilu i plazmu u sladoledima, ali kada su u pitanju domaci popsicles, onda su definitivno vocni bez premca.

    sashkonela@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  15. Odličan letnji kolač nagradice su ti jako lepe., inače meni su najlepši sladoledi u kornetima preliveni čokoladom i posuti sa puno lešnika ili kikirikija.. Mene ne moraš uvrstitinu u ovu nagradnu igricu.

    OdgovoriIzbriši
  16. Ovaj kolač je tako pisan i izgleda odlično.
    A sladoled sigurno domači banana-malina.

    OdgovoriIzbriši
  17. Moj je malaga, skoro je objavila Olivera!
    filipovabaka@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  18. Odličan recept :) Najdraži sladoled mi je od čokolade.

    emina108@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  19. Sladoled od limuna

    monica.bell22@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  20. Ni meni ovi kalupi nisu potrebni odavno smo nabavili...Htedoh samo da kažem da je kolač divan

    OdgovoriIzbriši
  21. Ti kao i ja na Čaroliji, uvijek je inspiracija...Prelistat cu novi broj riznice. Kalupe imam identične, a tako ih rijetko koristim

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čaroliju obožavam prolistati - divne fotke, jeftin časopis i zanimljivi recepti

      Izbriši
  22. super kolac, super slike, superrr darivanje ;)
    moj omiljeni sladoled je od jogurta
    suzana.sainovic@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  23. U kuci svi obozavamo sladoled, moj i Lenkin je omiljeni vocni, najvise jagoda, ali i ostali su omiljeni, kako ona kaze ;)
    Kolac izgleda fantasticno, a jos uz sladoled verujem da je prava čarolija ukusa, Lenkica bi se baš obradovala ovim kalupima ;)

    OdgovoriIzbriši
  24. Na darivanje kasnim, ali na kolač stižem :) Jako mi se svidio već na prvi pogled a zatim i na prvo čitanje, odličan je i zabilježen !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jedva čekam da ga isprobam uz sladoled i u nekoj drugoj kombinaciji voća

      Izbriši
  25. cestitam na receptima u casopisu bakina riznica! =)

    ovaj kolac biljezim jer jako volim te jednostavne kolace u fazonu "smuckaj i zapeci" =))

    OdgovoriIzbriši
  26. Kolač je baš po mom ukusu, jer volim svaki kolač gde ima voća. Inače sladoled obožavam a najviše od jagode i lešnika.

    OdgovoriIzbriši
  27. Ovaj kolac je izuzetan. Uvek kad ga napravim odusevimo se njegovim ukusom. Divota.

    OdgovoriIzbriši