srijeda, 5. listopada 2011.

Praline punjene kremom od maruna


Maruni i kesteni su ukusna jesenska poslastica. Malo mi nedostaje onaj pravi jesenski ugođaj, kišan i tmuran, koji se povezuje s mirisom pečenih kestena. Zato ih još uvijek nisam pekla. Pošiljka koju sam dobila bila je mala. Plodovi su isto tako mali pa sam odlučila napraviti fino punjenje za praline. Sve savjete o tome kako napraviti praline naći ćete ovdje.




Marune/kestene je najprije potrebno skuhati u vodi. Kuhaju se otprilike 40 minuta, a u kipuću vodu dodajte malo soli kako biste ih kasnije lakše očistili. Skuhane marune je potrebno čistiti dok su topli. Zarežite nožem koru i ogulite ju. Očišćene marune još dok su topli propasirajte na pasirku (možete koristiti i mlinac za orahe).

Za dvadeset većih pralina (radila sam ih u silikonskim kalupima za led) potrebno je
  • 100 g tamne čokolade
  • 100 g mliječne čokolade
  • 50 g maslaca sobne temperature
  • 50 g šećera u prahu
  • 100 g propasiranih maruna/kestena
  • 1 žličica ruma

Tamnu čokoladu sam koristila za omotač pralina, a mliječnu za poklopac. Višak mliječne čokolade iskoristila sam za dekoriranje, tako što sam vrećici za zamrzavanje odrezala vrh, napunila ju otopljenom mliječnom čokoladom i prošarala gotove praline.
Kremu sam napravila tako da sam miksala maslac sa šećerom, dodala propasirane  marune i rum. Umjesto navedene kreme, ako želite praline s okusom kestena, možete iskoristiti gotov kesten pire (koji već sadrži šećer i rum).


Broj komentara: 40:

  1. kako su divne !!!!! svaka čast!!! i fotke su fantastične :)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlično Tamara, volim kestene jako, najviše onako jednostavno, pečene, makar ni ovakve slastice s kestenom kao što je ova tvoja nebi odbila!
    Zanima me može li se umjesto svježih kuhanih kestena iskoristiti Ledov kesten pire!?

    OdgovoriIzbriši
  3. Woow... divno izgledaju, kao pravi. Rado bih probala pa makar i samo jedan:)
    Ako trebaš pravih domaćih maruna iz Lovrana samo se javi mailom, rado ću ti ih poslati.

    Lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Tamara, ovo ti je genijalno, a domaći kesten evo prvi put vidim kod vas na blogovima. Izgledaju kao ježevi.

    OdgovoriIzbriši
  5. Majstorice od pralina, fantastične su :) Kesten pire i čokolada, ma zapravo, kesten pire i bilo što drugo-super kombinacija :) Prekrasne su ti praline, ti bi ovo trebala prodavati :) Vrhunski desert!

    OdgovoriIzbriši
  6. I love all with chestnut, are delicious and these chocolates look delicious, love the pictures!! gloria

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala!

    Nada, možeš koristiti Ledo kesten pire (piše u zadnjoj rečenici posta). On nije zamjena za propasirani kesten, već je to gotovo pripravak s kojim se mogu odmah puniti praline.

    Zondra Art, hvala na ponudi, suprug i njegova rodbina imaju nešto maruna, tako da se uvijek nađe koji za potrebe kolača.

    OdgovoriIzbriši
  8. Savrsene fotke!Mora da su preukusne!

    OdgovoriIzbriši
  9. Kako su dobre, izgledaju savršeno na tvojim fotkama, kao kupovne! Na prvi mah poneka pralina mi liči na male kestene, prelepo...

    OdgovoriIzbriši
  10. Las fotos peciosas ..y el bombon de praliné una belleza bsssMARIMI

    OdgovoriIzbriši
  11. Nema na čemu:) Mislila sam da živiš na kontinentu...
    u svakom slučaju bilo je dobronamjerno.

    OdgovoriIzbriši
  12. Predivno izgledaju i maruni i praline. Zaista vrhunski.

    OdgovoriIzbriši
  13. Mnogo lepo si ovo uradila.Jako volim kesten znam d abi mi se ovo svidelo:)

    OdgovoriIzbriši
  14. Odlično izgledaju, ja sam pomalo lijena za rađenje pralina

    OdgovoriIzbriši
  15. Hvala!

    Zondra Art, znam da je bilo dobronamjerno i hvala na tome. Btw, živim u okolici Rijeke.

    OdgovoriIzbriši
  16. Predivno, recept odličan, dobro će nam doći, jer sezona upravo počinje. Fotkica originalna i privlačna.

    OdgovoriIzbriši
  17. Perfektno! Na prvoj fotki da nisi ispod pralina postavila papirić ne bih odmah ni uočila razliku:)Jako lepo i još jedan način kako upotrebiti kestenčić:)

    OdgovoriIzbriši
  18. Super, nisam znala, onda moramo na kafe:)
    Javi mi se mailom da se dogovorimo ako želiš:)

    Ugodan vikend.

    OdgovoriIzbriši
  19. tamra, preslatke su :))
    cijela ideja i odlična prezentacija, bravo.

    OdgovoriIzbriši
  20. Šta dobro? Ovo je predobro! Još se nisam upuštala u pripremanje pralina na ovaj način ali, polako doći će na red! Hvala na odličnom receptu a za početak dobro je da se može raditi i sa gotovim kesten pireom:)

    OdgovoriIzbriši
  21. Savrseno izgledaju. Ja nikako da se upustim u avanturu izrade pralina. Slike su prelijepe.

    OdgovoriIzbriši
  22. njamiii! sve u košaricu i na piknik s njima :D

    OdgovoriIzbriši
  23. Vau!!! Sjajne su! Bravo! Mnogo, mnogo, mnogo mi se dopadaju!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  24. Tamara bravo! Pravi si umjetnik slastica, dekoracije a i fotografije. Stvarno zasluzujes sve pohvale.

    OdgovoriIzbriši
  25. Ja se nešto zamislila, pa se zapitah zašto li su neki kestenovi na papiriću, a drugi nisu :-) Odlično izgledaju i fotografija je izuzetna.

    OdgovoriIzbriši
  26. prekrasne su i sigurno jako fine, ove tvoje praline, volim kesten i čokoladu!! baci se u biznis, kako kažu cure!!

    OdgovoriIzbriši
  27. Ajme ti si maherica za sve,ali stvarno,ove praline su ti genijalne,nećeš vjerovati sanjam praline punjene kestenom ovih dana,kada sam ugledala naslov posta bilo je za nevjerovati...čitaš mi misli...veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  28. Svaka cast, izgledaju fantasticno, kao naslikane, sigurna sam, da su isto tako i slasne:-))

    OdgovoriIzbriši
  29. Savršenstvo bez mane! Praline izgledaju fantastično!!! Da mi je sad samo jedna (ili dvije...;)

    OdgovoriIzbriši
  30. Žalila si za ružnim vremenom pa evo nam ga a praline su preprekrasne.Svaka čast.

    OdgovoriIzbriši
  31. Hvala!

    Bez obzira na sve, volim da je vrijeme u skladu s godišnjim dobom. Ono je već bilo stvarno pretjerano, čak se i priroda zbunila.

    OdgovoriIzbriši
  32. predivne su, ja tek ponekad napravim ovako nešto dok imam strpljenja, obično izbjegavam

    OdgovoriIzbriši
  33. prekrasno izgledaju, a kako obozavam kestene, vjerujem da je i okus fantastican!

    OdgovoriIzbriši
  34. Ove praline mi se jako sviđaju ! Ove godine odlučila sam malo više iskoristiti kestene i naći će se sigurno i u ovim pralinama. I ja najviše volim pečene i mirisne, ali ne bi ih odbila niti u ovom pralinastom izdanju.
    Jako lijepo si ih napravila i slike su mi super !

    OdgovoriIzbriši
  35. wow, kakvo savrsenstvo!!! predivne su, ovako lijepe bombonjerice nisam dugo vidjela:)

    OdgovoriIzbriši
  36. Tamara, ovo je nesto jako jako dobro. Majstorica si. Dali bi mogla ispisati step by step process kako pravis upravo ove praline? Zeljela bih da ih uradim za muza koji je iz jednog kraja u Bosni poznatim po svojim kestenjarima. Dali gotovu pralinu naknadno prelijes cokoladom kada je izvadis iz kalupa? Hvala unaprijed.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Postupak izrade pralina sam opisala u ovom postu http://cake-cookie-pie.blogspot.com/2011/07/praline.html (samo treba zanemariti dio gdje se spominju dekoracije s bijelom čokoladom). Ukratko, to izgleda ovako: otopiti tamnu čokoladu na pari, u predviđene kalupe uliti čokolade do 1/3 i manjim plosnatim kistom "pofarbati" stranice. Staviti na 15 minuta u frižider, zatim ispuniti udubljenja kremom (ali ne skroz do vrha) i staviti na 15 minuta u frižider, otopiti mliječnu (ili tamnu) čokoladu i uliti na kremu, odnosno ispuniti ostatak kalupa do samog ruba (ne preko), staviti u frižider na nekoliko sati. Izvaditi praline iz kalupa. Obično koristim kalupe koji već u sebi imaju neke šare pa ih ispunim bijelom čokoladom, a kako su ovi kalupi bili glatki, odlučila sam se gotove praline prošarati otopljenom mliječnom čokoladom (čokoladu sam stavila u vrećicu za zamrzavanja i odrezala mali dio vrha).

      Kod pralina je najvažnije koristiti kvalitetnu čokoladu, a i kalup je dosta bitan pa me zanima koju čokoladu mislite raditi i kakav kalup ćete koristiti. Ukoliko imate još nekih nejasnoća vezano za postupak izrade, slobodno pitajte.

      Izbriši