subota, 1. listopada 2011.

Torta od maruna


Konačno je i službeno završilo ljeto. Možda se neki neće složiti sa mnom i žale za toplijim danima, ali meni ovo ljeto ni po čemu nije bilo posebno i u mojoj obitelji su ga obilježili zdravstveni problemi. Zato se i veselim kraju ljeta, jer računam da je novo godišnje doba svojevrsno okretanje novog lista.




Zapravo, čak ni nisam pretjerani ljubitelj ljeta i moje najdraže godišnje doba je proljeće. Oduševljava me buđenje prirode i osjećam se super. Proljeće čak ni ne shvaćam kao izlazak iz zimskog sivila. Volim ja i zimu, ali pričekajmo par mjeseci pa ću pisati i o tome. Nego ... vratimo se mi na jesen. Pretpostavljam da je svima prva asocijacija na jesen kiša. E kod mene nije tako. Meni je prva asocijacija na jesen marun. Volim ga i kuhanog i pečenog, a najdraži mi je ukomponiran u kolač.

Šetnju po šumi u kojoj rastu maruni i kostanji sam obavila dosta rano, dok još plodovi nisu dozreli pa je šuma bila prazna. Društvo mi je radila suprugova teta koja živi u tom kraju i poznaje svaki kutak šume i svako stablo. Lagano smo šetale i ugodno čavrljale, a ja sam iskoristila priliku za fotografiranje. Sljedeći šumski sastanak smo zakazale za rane jutarnje sate kada ćemo brati plodove. Plodovi maruna/kestena se mogu brati u bilo koje doba dana, jer konstantno padaju sa stabla, ali je najbolje ići rano ujutro pa prije svih pokupiti one koji su napadali tijekom noći. Ono što je vrlo važno znati, ako nemate vlastitu šumu, a uputite se u potragu za marunima, je da svako stablo ima svog vlasnika. Nitko vam neće zamjeriti ako pokupite koji marun s puta po kojem prolazite, ali ići na livade i dublje u šumu ne preporučam.

Deserti s marunima zahtijevaju da se najprije obavi jedan mukotrpan posao, a to je čišćenje maruna. Marune je najprije potrebno skuhati u vodi. Kuhaju se otprilike 40 minuta, a u kipuću vodu dodajte malo soli kako biste ih kasnije lakše očistili. Skuhane marune je potrebno čistiti dok su topli. Zarežite nožem koru i ogulite ju. Razlika između maruna i pitomog kestena (osim u okusu) je upravo u čišćenju, jer se marunu puno lakše čisti kora. Očišćene marune još dok su topli propasirajte na pasirku (možete koristiti i mlinac za orahe). Ova torta je za mene najbolji desert s marunima. Iako je u originalu riječ o mini torti, biskvit pečem u standardnom kalupu za tortu, tako da se dobije podjednak omjer biskvita i kreme.

  • 5 jaja
  • 120 g šećera
  • 2 rebra čokolade (otopiti na pari)
  • 150 g pasiranog maruna
  • 1 žlica oštrog brašna
  • 1/2 paketića praška za pecivo

Miksajte žumanjke sa šećerom. Dodajte otopljenu čokoladu, marune, oštro brašno i prašak za pecivo pa miksajte dok ne dobijete ujednačenu smjesu u koju lagano umiješajte snijeg od bjelanjaka. Kalup za tortu premažite maslacem i pospite brašnom. Izlijte smjesu za biskvit i pecite 30 - 35 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Čačkalicom provjerite da li je biskvit pečen. Izvadite ga iz kalupa i pustite da se ohladi pa prerežite na pola.

  • 200 g maslaca sobne temperature
  • 200 g šećera u prahu
  • 250 g pasiranog maruna
  • 1 žlica ruma

Miksajte maslac sa šećerom pa dodajte marun i rum. Kremom premažite polovicu biskvita, poklopite drugom polovicom  pa prelijte čokoladnom glazurom za koju je potrebno

  • 150 g tamne čokolade
  • 70 g maslaca narezano na kockice

Čokoladu otopite na pari. Dodajte kockice malaca i miješajte dok se ne otopi pa prelijte po biskvitu. Tortu možete jesti odmah, a možete i pusiti da par sati odstoji u frižideru.


Broj komentara: 38:

  1. I adore chestnuts desserts! and this tart look amazing I love all your tarts! the picstures look lovely, gloria

    OdgovoriIzbriši
  2. nice photos,beautiful place,yummy cake,delicious,have nice day

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisam ni znala da postoji razlika između pitomog kestena i maruna.Kesten jako volim,sviđa mi se tortica.Slike su odlične.

    OdgovoriIzbriši
  4. Predivne slike, lijep opis i veličanstvena torta.

    OdgovoriIzbriši
  5. Divne slikice našeg predivnog kraja a evo ti ideja za još jednu šetnju http://dilajla-svatarica.blogspot.com/2010/10/marunada.html
    A torta je savršena ,obžavam slastice s marunom.

    OdgovoriIzbriši
  6. I ja kažem napokon je završila vrućina. Torta izgleda odlično, a slike su predivne

    OdgovoriIzbriši
  7. Tako lepa i jednostavna torta! A po ovakvom krajoliku šetnja mora da prija!

    OdgovoriIzbriši
  8. jako volim kestene, svaki puta kada bi dolazila u zg prva stanica bila bi jedna slasticarnica koja je imala fenomenalne porcije kestena sa slagom. torta izgleda odlicno, vjerujem da joj je i ukus mmmmmmmm

    OdgovoriIzbriši
  9. Jao i ja volim koalce sa kesten pireom.Za sada pravim smao Mont Blanc(recept je na mojim ranijim blogovima) ali probacu i ovaj...nije smao zbog cokolade ..majke mi:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Baš smo jučer obišli kestene u vrtu i biće ih ove godine, što me veseli, jer ih volim. Ono što nikako ne volim, to je to pasiranje. Torta je savršena, ali taj film moji ne budu gledali jer jednostavno nemam nikakve želje čistiti vrele kuhane kestene. Jesti da, ali čistiti!

    OdgovoriIzbriši
  11. Hvala!

    Dilajla, volim starinske domaće recepte.

    OdgovoriIzbriši
  12. obožavam kesten pire, ko klinka sam si stalno kupovala onaj smrznuti ledov, a nedavno su ga i nadogradili, sad je još bolji :) Torta je prekrasna, kesten pire u desertima je meni odličan, pogotovo u kombinaciji s rumom. Prošle godine smo mama i ja zajedno radile kesten pire, jest malo mukotrpno, ali je super osjećajk ad završiš :)
    PS. Sad bi uskoro mogli i vrganji po šumama :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Mene je pretprošle godine suprug nagovarao na kolač od maruna pa sam mu rekla da ću ga napraviti samo ako mi bude pomogao čistiti marune. Možda ih je pet očistio pa je odustao. To je stvarno mukotrpan posao, ali je zato kasnije užitak jesti kolače.

    Dobila sam prošle godine recept za kolač od kestena koji se zapravo radi s krompirom i svi koji su ga probali se kunu da nema razlike.

    OdgovoriIzbriši
  14. Divne fotografije:)Torta sa kestenom je sjajna!

    OdgovoriIzbriši
  15. Ne volim kestene, u niti jednoj varijanti, ali ove tvoje fantastične fotke jednostavno mame da se kuša komad ove divne torte..... izgleda zaista jesenski i čarobno!

    OdgovoriIzbriši
  16. e sada ti malo i zavidim zbog te setnje...slike su divne!Skoro sam pravila kolac sa kesten pireom ali ovo je sasvim nov recept za mene.Malo je reci odlicna torta!

    OdgovoriIzbriši
  17. Odlična šetnja i ulov. Nisam ljubitelj kestena u kolačima, ja ih volim onako gickati ;)

    OdgovoriIzbriši
  18. tamara, krasne fotke, divna atmosfera :)
    jako volim kestene i marune, najviše pečene. jesen u zagrebu, na svakom koraku kestenjari...

    OdgovoriIzbriši
  19. Hvala!

    Vidim da neki spominju kesten pire. Možete ga koristiti za kremu pa smanjiti količinu šećera, ali ga ne preporučam za biskvit.

    OdgovoriIzbriši
  20. Što prekrasan roman, adorel.Fotografije su odlične. imati lijep vikend. Zagrljaje, Marta

    OdgovoriIzbriši
  21. Pozdrav, ja sam poslao poruku errdo za vas, žao mi je. To je za još jedan blog prijatelja. Vaš recept je savršen za mene i ja volio fotografije. imati lijep vikend. Hvala, Marte.

    OdgovoriIzbriši
  22. Volim kesten ali retko pripremam deserte od njega. Pire od kestena mi je zaista fantastična stvar i jako zahvalna za dalje oblikovanje... Svideo mi se tekst, fotke su mi zaista prijale. Mogu misliti kako ti je bilo lepo u šumi.

    Ako ko ima problema sa reumom neka stavi po koji kesten u džepove i lagano ce pregurati zimu:)))

    OdgovoriIzbriši
  23. za tortu sam sigurna da je prefina, ali Tamara, moram reci da je za mene do sad ovo tvoj naljepsi i najpotpuniji post. Mozda ne volis jesen, ali s toliko si nam je topline priblizila da smo ju kroz ove divne fotke i pricicu o marunima gotovo i pozeljeli osjetiti.

    OdgovoriIzbriši
  24. Divne fotografije :) Listajuci blogove, ovih dana, nailazim na odusevljenje ljudi ovim godisnjim dobom, a cinilo mi se da su nakon leta svi depresivni zbog dolaska jeseni i kise..a zaboravljaju kakve lepe boje i plodove jesen donosi. Kesten i grozdje moji omiljeni. Ti si bas docarala lepote ovog perioda. Kolac je divan, obozavam cokoladne, domace, i keseten pire samo tako.

    http://saporedelmareturchese.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  25. ma ima i jesen svojih prednosti, slažem se. ali ipak mi je ljeto najdraže :D torta izgleda fantastično! šteta što nisam ljubitelj kestena. volim ih samo pečene, ali kesten pire i kolači s njime mi nikad nisu najbolje sjedali.

    OdgovoriIzbriši
  26. Prekrasne fotkice, a torta božanstvena.

    OdgovoriIzbriši
  27. Prelepe fotografije! I torte i kestena... I divan post! Podsetila si me na detinjstvo, kada smo i mi isli u sumu kupiti kestene... Mi, klinci smo se uvek malo plasili da li ce nam koja bodljikava caurica pasti na glavu sa drveta... Nazalost, u Pancevu stabala kestena nema...

    OdgovoriIzbriši
  28. I cant read the recipe, but the photos sure look great!
    T x

    OdgovoriIzbriši
  29. Krasna! Kesten je tako rijedak za pronaci ovdje :-(

    OdgovoriIzbriši
  30. Pozdrav opet .. visitandote ovaj desert izgleda ukusno kestena dragocjene fotografije bsssMARIMI ..

    OdgovoriIzbriši
  31. Da znate nekoga tu i tamo ... ...
    Slijedite miris i našao ovaj prostor.

    Poljubac Nita. Danas, dobro jutro!

    Poljubac Nita. Danas dobar vikend. Mine je na suncu. Jesen sunca!

    OdgovoriIzbriši
  32. obožavam kesten, kesten pire mi je omiljen zimski desert!!sigurna sam d je ova torta fantastična!!

    OdgovoriIzbriši
  33. Ne mogu ti opisati koliki sam ljubitelj kestena i slastica od njega,ova torta mi je fantastična i totalno po mom ukusu..veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  34. Hvala :)

    Moram priznati da me iznenadilo koliko ima neljubitelja kestena u kolačima, ravnala sam se po sebi pa sam mislila da ga svi obožavaju :D

    OdgovoriIzbriši
  35. Moj duboki naklon! Nisam niti ja ljubitelj kestena u kolačim, ja ih tamanim u slanim varijantama, ali ovom bi bilo teško doljeti. Fotografije oduzimaju dah!

    OdgovoriIzbriši
  36. Odlična torta i recept koji mi je dobro došao ! Jučer su me prijatelji pitali hoću li napraviti nešto sa kestenima :) . Ja ih volim u svakom obliku, ali ipak najviše u nekoj čokoladnoj kombinaciji. Ova tvoja mi se jako sviđa !

    OdgovoriIzbriši
  37. Hvala!


    Branka, sigurno ću staviti još koji recept. Ima dosta kolača s marunima/kestenima, ali nisu svi dobri, barem meni, jer ne volim kad je kolač dosadan (što je čest slučaj s marunima/kestenima).

    OdgovoriIzbriši
  38. baš smo danas išli brati kestene, nismo našli baš nešto jer smo išli nakon posla popodne, ali toliko da smo si malo pekli
    ja jako volim ljeto, ali ni jesen mi nije mrska, pogotovo ovako topla kao što je ova
    slikice su odlične, ja sam prošle godine za praznike radila tortu s kestenima i kocke, nisam pretjerano luda za slasticama od kestena, ja najradije pojedem samo pečenog

    OdgovoriIzbriši