četvrtak, 29. rujna 2011.

Ferrero torta



Kaže se da iza svakog uspješnog muškarca stoji žena. U slučaju ove torte tu ću izreku parafrazirati pa ona glasi: za suprugove uspjehe ispašta supruga. Zašto? Ukratko rečeno, suprug je sportaš. Dugo godina je igrao za jedan klubu i njegovim su suigračima dobro poznati moji kolači. Ove je sezone promijenio klub i na jednom od treninga je rekao da će donesti tortu ako bude bolji od svog suigrača. S obzirom da je bio bolji, naručio je da napravim ferrero tortu. I ne samo to, također je rekao da recept moram staviti na blog i kako to da već do sada nisam stavila recept.


Kako je zapravo nastala ta zaluđenost ferrero tortom? Mogu zahvaliti svojoj alergiji na kupovne jagode. Bila sam s prijateljicom u gradu u vrijeme sezone jagoda i ona je poželjela pojesti neku tortu od jagoda. Otišle smo u Dolce Bolero i bila sam  na čudu što uzeti, jer je sve crvenilo od jagoda. Tamo negdje u kutu frižidera ugledala sam čokoladnu tortu i kraj nje piše ferrero torta. Naručila sam ju. Toliko sam bila oduševljena da sam odmah kad sam došla doma, krenula tražiti recept po internetu i naišla sam na ovaj. Djelovao je obećavajuće i već nakon par dana sam napravila tortu. Oduševljenje!! Tortu radim već nekoliko godina i od tada nije bilo rođendana ili neke posebne prilike a da ju nisam napravila. Ova torta ne samo da je kultna torta u mojoj kući, već sam s njom zaludila i jedan dio virtualnog prostora u kojem se redovito priča o kolačima. Ako se pitate zašto je toliko popularna, krajnje je vrijeme da ju isprobate.























S vremenom sam neke sastojke iz kreme promijenila pa sada tortu radim ovako
  • 400 ml smeđeg šećera 
  • 200 ml glatkog brašna
  • 200 ml oštrog brašna
  • 1 1/2 žličica praška za pecivo
  • 1 1/2 žličica sode bikarbone
  • 150 ml kakaa
  • 2 jaja
  • 200 ml mlijeka
  • 100 ml ulja
  • 2 žličice arome vanilije
  • 100 ml kipuće vode

U većoj posudi pomiješajte sve suhe sastojke, a u manjoj sve mokre sastojke. Postupno dodavajte mokre u suhe sastojke i miksajte dok se svi sastojci ne sjedine. Dodajte kipuću vodu i promiješajte vilicom (nemojte miksati). Kalup za tortu premažite maslacem i pospite krušnim mrvicama. Ulijte smjesu za biskvit (koja će biti dosta rijetka pa pazite da ste dobro zatvorili kalup) i pecite 40 - 45 minuta u pećnici zagrijanoj na 170°C. Čačkalicom provjerite da li je biskvit pečen. Pustite par minuta u kalupu, a zatim izvadite iz kalupa i pustite da se biskvit ohladi pa ga prerežite na pola. Za to vrijeme pripremite kremu.

  • 500 g mascarponea
  • 500 g nutelle
  • 250 g lješnjaka

Lješnjake rasporedite u jedom sloju na lim pa ih stavite u pećnicu (koja je već zagrijana od pečenja biskvita) na par minuta dok im kožica ne raspuca. Stavite ih u kuhinjsku krpu, spojite krajeve i trljajte lješnjake jedne o druge kako bi im se ogulila kožica. Polovicu lješnjaka sameljite, a drugu polovicu grubo nasjeckajte - to je najjednostavnije napraviti tako da stavite sve lješnjake u multipraktik i uključite ga na nekoliko trenutaka (tako će se dio lješnjaka fino samljeti, a ostatak će biti u komadićima). Pomiješajte mascarpone i nutellu pa dodajte lješnjake. S dvije trećine kreme premažite polovicu ohlađenog biskvita, poklopite drugom polovicom biskvita pa ostatak kreme premažite preko cijele torte. Po želji pospite grubo sjeckanim lješnjacima.


Broj komentara: 36:

  1. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fererica!!!i moj favorit, obožavam je!!

    OdgovoriIzbriši
  2. mmmm, čim ima nutelle izgleda lijepo =)

    OdgovoriIzbriši
  3. Fenomenalno zvuči ova tortica i jako lepo izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Es una torta increible ..se ve fantastica ..apunto en favoritos .bsssMARIMI

    OdgovoriIzbriši
  5. Mmmm Tamaraa, lješnjaci, čokolada..ah što reći osim jako fino! Divno!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ajme meni...
    Bacit ćeš me u trošak, udebljat ću se barem dva kila, ali ja jednostavno sutra idem u dućan po sastojke...

    OdgovoriIzbriši
  7. Zaista prelepa torta, ukusna je svakako, obzirom na sastav krema...

    OdgovoriIzbriši
  8. Love this tarta, look really delicious! gloria
    from Canela Kitchen

    OdgovoriIzbriši
  9. Mnogo OBECAVA ovaj tvoj recept! Kad se odlucim da ju pravim, vraticu se po njega ;-)

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlično izleda, radim po sličnom receptu

    OdgovoriIzbriši
  11. Izgleda tako mmmmmmm, a ja sam tako na dijeti iz zdravstvenih razloga, grr..

    OdgovoriIzbriši
  12. Čula sam za tu tortu, ali je nisam nikad ni pravila, ni probala, morat ću jer si me ovim postom i fotkicom oduševila za tu krasotu.

    OdgovoriIzbriši
  13. aaaa, koja nirvana! Prekrasna torta!

    OdgovoriIzbriši
  14. Koja bomba! 500 g mascarponea i 500 g nutelle O.o Ima da se udaviš u toj kremi od finoće :D

    Stvarno rijetko kad radim ovakve stvari, ali ovo sam bukmarkirala za obavezno probavanje. Bliži mi se rođendan, taman bi mogla ovo napraviti, da baš pošteno obilježim tu svečanu prigodu :D

    OdgovoriIzbriši
  15. To jednostavno ne može ne biti odlično! :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Eto ja se uvijek mislim da je probam ali put me odnese u sasvim drugom smjeru...mom sinu je uskoro rodendan i za njega vazi samo tiramisu torta,no mogla bih ja ipak malo taj raspored pobrkati jer me bas,bas zanima okus ,a mislim da ni on nece biti tuzan kada mu kazem koliko nutele ide u nadjev !!!:)

    OdgovoriIzbriši
  17. Nisma pravial ali cu.Nije mi cudo da prijatelji tvoga muza vole akd mi ovo napravis.A naravno i on;)

    OdgovoriIzbriši
  18. 500 g nutelle?? Mislim da ovo nije za mene, obitelj mi je puna srčanih bolesnika:p

    OdgovoriIzbriši
  19. Ovakve torte obožavam, voćne im nisu ni do koljena. A kod mene u obitelji, torta nije torta ako nema čokolade u njoj. :) Predivno si ju napravila, to je sigurno zbog dugogodišnje prakse. ;)

    OdgovoriIzbriši
  20. s ovoliko nutelle i ne može biti loša :)
    uvijek više naginjem čokoladnim slasticama...da, volim voćne ali rijetko koji voćni kolač me obori s nogu. najgore mi je kad sam na nekom rođendanu ionda se nađe torta ''biskvit, šlag, biskvit, voće, šlag...'' uf...
    onda pojedem jedva dva zalogaja koja obilno zalijevam vodom i pomolim se da me takvo što ne zadesi uskoro :)

    ova torta bi sigurno kod mene izazvala oduševljenje..a kako mi se uskoro bliži rođenda mogla bi dečku podmetnuti ovaj recept..možda bi je i uspio napraviti sam :)))

    OdgovoriIzbriši
  21. Uh,uz ovakve sastojke ovo je bomba!!!

    OdgovoriIzbriši
  22. Hvala!

    Moonea, torta je jednostavna za izradu i vjerujem da bi ju i totalni početnik mogao napraviti bez problema.

    OdgovoriIzbriši
  23. Ajme fenomenalna je,ov je torta san snova..uvijek me iniciraš da nakon tvojih postova moram tražiti nešto slatko za pojesti...

    OdgovoriIzbriši
  24. Zvuči kao bomba, a utisci su jako živopisni, tako da me baš mamiš! Od ovakvih sastojaka i ne može da ispadne ništa osrednje. Samo još treba uvežbati samokontrolu u konzumaciji, pa krenuti u izradu :)
    Pamtim recept (stavljam zvezdicu), vratiću mu se za neku specijalnu priliku.
    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  25. Hvala!

    Nely, ako sam te navela da pojedeš nešto slatko, znači da sam dobro odradila posao :)

    Majo, bolje da ne krenem pričati o svojoj nepostojećoj samokontroli i koliko sam jednom prilikom pojela ferrero torte za doručak :D

    OdgovoriIzbriši
  26. wow! kak izgleda, fantastično. E to moram isprobati

    OdgovoriIzbriši
  27. Fenomenalna torta! Moracu ju probati!!! :) Tvoj blog sve lepse izgleda... :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Torta izgleda i zvuči tako da se njome ne može biti nego oduševljen ! Oduševljena sam i ja !!

    OdgovoriIzbriši
  29. Upravo sam je napravila! Jako, jako fina torta!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  30. Meni bi trebala torta velicine 30x35, da li da dupliram sastojke??

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno, ovo je recept za tortu promjera 26 cm. Možda bi bilo najbolje zasebno ispeći dva biskvita u navedenoj dimenziji. Što se kreme tiče, koliko god je napravite, nikad je neće biti viška jer je fantastična

      Izbriši