subota, 3. rujna 2011.

Atomska pita sa šljivama



Evo kako je sve počelo. Volim raditi kolače, volim pričati/pisati o kolačima i volim slušati/čitati tuđa iskustva i recepte koje su isprobali. U jednom virtualnom prostoru redovito pratim koje kolače drugi rade. Tako je netko spomenuo i atomsku pitu. Otvorila sam link, počela čitati postupak izrade i zatvorila. I naravno pomislila "još najbolje da to radim". Nakon par dana, opet netko s oduševljenjem spomene atomsku pitu. Pa još netko i tako par njih. A kad nastane pomama za određenim receptom i on postane hit u našem malom društvu, nema druge nego isprobati. Mislim si, nemam što izgubiti osim par jeftinih sastojaka, a možda je stvarno tako dobra kako pričaju. Naribala sam jabuke i krenula u izradu, računajući da će pita biti desert nakon ručka. Jedan dio pite je čak nastradao prije ručka, jer nisam mogla odoljeti mirisu pečenih jabuka i cimeta. A pita je stvarno pravo čudo. Od tako neobične pripreme i malo uloženog truda, dobije se ukusan desert.




Nego, zašto pričam o jabukama, kad u naslovu posta piše šljive? Htjela sam vam opisati svoj prvi susret s ovim receptom. Još sam ju puno puta radila s jabukama, a danas ju radim sa šljivama. Zašto? Zato što je Snježa s bloga Vrtaljica kao ovomjesečna domaćica igre Ajme, koliko nas je!  zadala šljive kao glavnu namirnicu.

Za napraviti ovaj kolač potrošit ćete otprilike pet minuta, a potrebno vam je sljedeće

TIJESTO
  • 300 ml glatkog brašna
  • 300 ml šećera
  • 300 ml griza
  • 1 prašak za pecivo

NADJEV (ako više preferirate jabuke, recept i postupak je isti, a šljive zamijenite sa 1,5 kg naribanih neocijeđenih jabuka)
  • 1 kg šljiva (očišćene i prerezane na četvrtine)
  • nekoliko žlica šećera (ovisno o šljivama)
  • 2 vanilija šećera

PRELJEV
  • 1 jaje
  • 50 ml ulja
  • 300 ml mlijeka

Pravokutni lim za pečenje s visokim rubom premažite maslacem. Pomiješajte zajedno sve sastojke za tijesto. Odvojite 1/3 i ravnomjerno rasporedite po dnu lima. Na to posložite polovicu šljiva, koje pospite sa nekoliko žlica šećera i jednim vanilija šećera. Na šljive ide 1/3 smjese za tijesto, na koju poslažite ostatak šljiva koje malo pošećerite i pospite jednim vanilija šećerom. Šljive prekrijte ostatkom smjese za tijesto. Ravnomjerno prelijte preljevom kojeg napravite tako da pomiješate jaje, ulje i mlijeko. Vilicom lagano izbodite cijelu površinu kako bi se preljev bolje upio. Pecite 35 do 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C. Može se jesti mlaka ili hladna. Po želji pospite šećerom u prahu.




24 komentara:

  1. Buna! Felicitari pentru minunatele retete si frumosul tau blog! O seara buna!

    OdgovoriIzbriši
  2. Pažljivo prepisujem recept za moje ukućane-šljivoljupce:)) Ovo mi izgleda izvrsno!

    OdgovoriIzbriši
  3. odlična ideja jabuke zamijeniti šljivama!!
    prekrasno izgleda!! može komad??

    OdgovoriIzbriši
  4. Ma nije odlicna..kod mene nema sljiva:(( Tako d aje za mene ovo ne atonska nego scince fiction pita;(

    OdgovoriIzbriši
  5. Fantastično izgleda i vredi probati...

    OdgovoriIzbriši
  6. Veoma zanimljiv i jednostavan kolač. Nikada nešto slično nisam radila ali, sigurno ću! moram!

    OdgovoriIzbriši
  7. What nic elook this, love the pictures! gloria

    OdgovoriIzbriši
  8. ljepoto, sudjeluješ li onda s nama u Čoko- Swapu :) :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala!

    Džoli, original recept je s jabukama, a njih sigurno ima ;-)

    OdgovoriIzbriši
  10. čula sam već za tu pitu, ali nikako da isprobam. Sviđa mi se što si koristila šljive

    OdgovoriIzbriši
  11. Famozno izgleda i zvuci.. Jako volim sljive u kolacima!

    OdgovoriIzbriši
  12. Draga, i ova pita ti je famozna!!!!

    OdgovoriIzbriši
  13. Ba sam i ja stavila atomsku pitu u omiljene (iako sam pravila jednom nesto slicno, i nije valjalo) da probam i taj recept (fotka izgleda super)! Sada imam jos jednu ideju, ovu sa sljivama!!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Možda ti preljev nije dospio do svih suhih dijelova? Zato i treba izbockati vilicom po površini kako bi se preljev rasporedio. Na linku original recepta također ima osoba kojima nije uspio kolač i autorica daje dodatne savjete pa možda se tamo nađe rješenje za tvoj problem.

    OdgovoriIzbriši
  15. Atomsku pitu još nisam probala, ali izgleda i zvuči odlično! Moram pod hitno isprobati ovu varijantu sa šljivama dok su još u sezoni, a s jabukama kad vani malo zahladi (da mi jabuke i cimet zamirišuuu :D).

    OdgovoriIzbriši
  16. Sa šljivama ima malo više posla dok se očiste od koštica, a jabuke ribam u multipraktiku tako da je sve posloženo za par minuta. Ovo je slučaj kada minimalan trud daje ukusan desert.

    OdgovoriIzbriši
  17. Odlično izgleda. Ide na isprobavanje čim nađem dobre šljive...

    OdgovoriIzbriši
  18. Izgleda jako socno... Pretpostavljam da je dobra i sa jabukama, ali sa sljivama je sigurno jos bolja! (Bar meni jer vise volim sljive nego jabuke). :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Hvala!

    Mom suprugu je draža ova s jabukama, jer više voli jabuke, a meni su podjednako dobre.

    OdgovoriIzbriši
  20. Nemam riječi osim predobro,naziv joj sve govori:)

    OdgovoriIzbriši
  21. Za atomsku pitu do sada nisam čula, ali izgleda izvrsno ! Uz to je i jednostavna za napraviti. Vjerujem da je ukusna i sa jabukama, iako se meni čini da šljive nekako bolje idu.

    OdgovoriIzbriši
  22. Kako mi je smesan naziv pite, toliko mi je presimpatican. Divna je i svidja mi se sto je prepuna sljiva. Zapravo, mama mi ponekad kaze, kada pravim pitu s visnjama, da pravim visnje s korama, kako kora ima vrlo malo, a visnje ispadaju svuga po tanjiru kad se zagrize. Tako da, mi se ova bas svidja i deluje hrskavo :)

    OdgovoriIzbriši