utorak, 2. listopada 2012.

Frangipane pite s jabukama


Ako volite jabuke, onda sigurno volite i pitu od jabuka. Ovaj klasik među kolačima uvijek je omiljen u našoj kući. Kako ne bih svaki put radila jednu te istu pitu od jabuka, volim varijacije na ovu temu. Tako u nepravilnim intervalima izmjenjujem nekoliko recepata - američku pitu od jabukafrancuski tart s jabukama, jednostavni crumble i ekspresnu atomsku pitu. Uz ove navedene recepte, radim i mini verziju s frangipane nadjevom. Recept je za 6 pita promjera 10 cm ili 4 pite promjera 14 cm, ovisno o veličini kalupa kojeg koristim.


Tijesto
  • 300 g glatkog brašna
  • 140 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 2 žlice šećera
  • prstohvat soli
  • 3 žumanjka
  • 3 žlice hladne vode
Utrljajte maslac u brašno da se dobije grube mrvice. Dodajte ostale sastojke i zamijesite tijesto. Spljoštite ga u disk, omotajte prozirnom folijom i staviti u frižider na pola sata. Razvaljajte tijesto na pobrašnjenoj podlozi i obložite kalupe. Tijesto prekrijte papirom za pečenje i opteretiti rižom pa pecite 10 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Zatim maknite papir i rižu i vratiti tijesto u pećnicu još par minuta da dobije lijepu boju.


Frangipane nadjev
  • 50 g omekšalog maslaca
  • 70 g šećera
  • prstohvat soli
  • 100 g mljevenih badema
  • 1 jaje
  • 2 žlice slatkog vrhnja
Izmiksajte maslac sa šećerom. Dodajte ostale sastojke i miksajte dok se ne sjedine. Dobivenu smjesu rasporedite po pečenom tijestu.


Nadjev od jabuka
  • 4 jabuke
  • 10 g maslaca
  • 2 žlice šećera
  • cimet po ukusu
Jabuke ogulite, očistite i narežite na tanke ploškice. Ploškice složite po frangipane nadjevu i pospite mješavinom šećera i cimeta. Pecite još 15 - 20 minuta na 180°C. 


Recept sam prijavila na jesenski natječaj kolača s jabukama


Broj komentara: 45:

  1. Jednom sam u Lisabonu jela najsavršeniji kolač od jabuka i otada ga pokušavam naći...Ovaj kolač je upravo takvo jedno savršenstvo i OBAVEZNO ću ga probati! Izgleda prekrasno još s tim preljevom...mmmmm Ilina

    OdgovoriIzbriši
  2. Just lovely Tamara I adore frangipane!! love these little tarts!x

    OdgovoriIzbriši
  3. Ljubičice ponovno cvjetaju?
    Obožavam ovaj frangipane nadjev i još s jabukama, čini mi se izvrsna kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iako je priroda pošandrcala pa mi jorgovan ponovno cvjeta, ovo ipak nisu ljubičice nego ciklame. Frangipane nadjev odlično paše uz voće, pa tako i uz jabuke

      Izbriši
  4. Es absolutamente delicioso. Te ha quedado perfecto y las fotos dan ganas de comérselas.
    Besos Tamara!

    OdgovoriIzbriši
  5. wooow kak lijepo izgledaju uvijek mi se jede nešta kad gledam tvoj blog pozzzz

    OdgovoriIzbriši
  6. JÁ FIZ UMA TARTE COM FRANGIPANE MAS ERA DE CEREJA E FOI TÃO BOA.
    ESSA FICOU LINDA E COM CERTEZA QUE UMA DELICIA.
    LINDAS FOTOS.
    BSJ

    OdgovoriIzbriši
  7. Such gorgeous apple pies! I love the way you presented them. I wish I could carry the whole basket of pies home.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ajme Tamara koja prezentacija,prekrasno zaista izgleda ovaj šumski štih sa divljim ciklamama u pozadini,a pite su malo reći predobre:)

    Zbilja sve zajedno savršeno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U šumu sam krenula s ciljem da u košarici donesem suho lišće, imala sam neku drugu ideju za prezentaciju. Međutim, kad sam vidjela ove ciklame ispod jasena s kojeg je otpalo lišće, promijenila sam odluku i vratila se u šumu s pitama.

      Izbriši
  9. Pite od jabuka uvijek prolaze. Ove tvoje su preslatke i sigurno jako fine. p.s. kod mene u kvartu sam neki dan primjetila da jorgovan ima cvijet...mislila sam da sanjam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moj jorgovan je u blizini stabla kake i svaki put kad idem po plodove, ne mogu se načuditi jorgovanu

      Izbriši
  10. E baš ovakve pite volim, sočne i bogate!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja još nisam naišla na pitu s jabukama koja mi se ne bi svidjela, volim sve varijacije na temu

      Izbriši
  11. Pite volim u bilo kojem obliku. Došla sam ovdje napisati da mi se posebno sviđa tvoja jesenska dekoracija!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko god volim proljeće, jesen me izgleda najviše inspirira

      Izbriši
  12. Nisam nikad jela ovu kombinaciju frangipane-a i jabuka, jako primamljivo izgleda i zvuči! Upravo sam dobila 5 kg domaćih jabuka za koje sam se već mislila u kojim ću ih sve kombinacijama peći/kuhati... e, pa sad imam još jednu koju obaveznu probavam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Preporučam ti da probaš i ostale pite koje sam navela gore u linku, sve su odlične. Imam još jednu za objaviti i ta mi je zapravo najbolja.

      Izbriši
  13. obožavam pite sa jabukama i stalno isprobavam drugačije nadjeve
    slike su ti prekrasne, baš jesenske

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obožavam isprobavati različite recepte za pitu s jabukama

      Izbriši
  14. Te ha quedado de lujo Tamara una delicia en mi casa es siempre un éxito los pasteles de manzana,abrazos hugs,hugs.

    OdgovoriIzbriši
  15. Draga, ovo ti je savrseno, bas savrseno.....i fotke su prekrasne!

    OdgovoriIzbriši
  16. Stvarno su divne! Nisam još radila ovakve a ni frangipan nadjev, vidjela sam o offertissimi lijepe kalupe pa s emožda odvažim!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično paše, svakako probaj. Baš mi je žao što u mojoj blizini nema Offertissime, izgleda da ima dosta zanimljivih stvarčica

      Izbriši
  17. Lovely, fantastic, delicious !
    Love it !

    :-)

    OdgovoriIzbriši
  18. These are beautiful pies. They are picture perfect and delicious looking.
    You have a lovely and delicious blog.
    Thank you for your visit to my blog and for following. I am following your blog too. Blessings dear. Catherine xo

    OdgovoriIzbriši
  19. Odlicno izgledaju.Ni ja nisam radila frangipan nadev nikada do sada, mada sam bila u iskusenju da kupim industrijski. Bas mi je interesantna ova tvoja domaca verzija, moracu da je zabelezim:) Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako se ne varam, kod nas se ne može kupiti industrijski frangipane nadjev, tako da ne preostaje ništa drugo nego napraviti ga doma. Jednostavno se radi i odlično paše uz voćne pite.

      Izbriši
  20. Moram da probam da napravim, toliko mi fino izgleda!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Frangipane nadjev daje sasvim novi okus klasičnoj piti od jabuka, tako da se nadam da će ti se svidjeti

      Izbriši
  21. Non ho mai pensato ad una frangipane con le mele e ho fatto malissimo, le tue sembrano deliziose!!
    Grazie del commento ;)

    loredana

    OdgovoriIzbriši
  22. ora metto il translator per leggere la ricetta ma la foto promette benissimo.
    Un bacione

    OdgovoriIzbriši
  23. Iako jako volim jabuke i često pravim kolače s jabukama, nisam još isprobala ovakvo nešto, čini mi se baš zanimljivo. Spremila sam recept, nadam se da ću ga nekom prilikom isprobati!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Frangipane nadjev baš podigne okus klasične pite od jabuka, tako da se nadam da će ti se svidjeti

      Izbriši