petak, 12. listopada 2012.

Nutella mousse trio = mission failed


Ovomjesečni krug igrice Ajme, koliko nas je! s pravom nosi onaj ajme na početku i reći ću ajme - nutella. Naša domaćica Irena nije mogla zadati bolju namirnicu, s obzirom da sam i sama prošli mjesec kao domaćica ove igrice razmišljala o nutelli. Nutellu ili volite ili ne volite, a mi doma spadamo u kategoriju onih koji vole nutellu. Ponekad je to čista pervezarija kada se žlica nutelle umoči u mljevene orahe, a najčešće završi u nekom konkretnijem desertu ili posluži kao namaz za palačinke. 


Mousse od nutelle želim napraviti već neko vrijeme i bio je u planu za ovaj mjesec, tako da se odlično uklopio u temu igrice. Na sam dan izrade, pojavile su se neke dvojbe. Da li samo napraviti mousse i servirati u čašama ili napraviti i podlogu od keksa. Kad je odluka pala na podlogu od keksa, pojavila se dvojba da li poslužiti u čaši ili napraviti tortice u kalupu. Kako bih donesla odluku, napravila sam predah uz nekoliko žlica nutelle i odlučila. Napravit ću sve tri varijante!


Zašto uz naslov stoji mission failed. Zato što nisam uspjela napraviti mousse od nutelle već sam dobila kremu. I to jako ukusnu kremu. Zbog toga je moj trio postao duo, jer su se tortice uklanjanjem kalupa počele lagano slijevati. Da li je omjer nutelle i slatkog vrhnja pogrešan pa se krema nije stisnula ili se nutella ne može pretvoriti u mousse onako kako je to moguće s čokoladom? Na ta pitanja ću odgovor naći s vremenom i sljedećim eksperimentiranjem. Do tada uživajte u desertu u čaši s kremom od nutelle, a na vama je da odlučite da li ćete napraviti podlogu od keksa, koristiti biskvit za podlogu ili ćete se počastiti ovom delicijom bez podloge. 

  • 250 g nutelle
  • 400 ml slatkog vrhnja
  • 1 žlica šećera
  • 100 g keksa (koristila sam McVitie's kekse)
  • 50 g maslaca
  • 5 g ribane čokolade (za dekoraciju)

Nutellu zagrijte na pari da omekša (ovaj korak možete i preskočiti, ali lakše je raditi sa zagrijanom nutellom). Razlomite kekse na manje komade, stavite ih u plastičnu vrećicu i pređite preko njih nekoliko puta valjkom za tijesto, dok se u potpunosti ne smrve. Maslac otopite na laganoj vatri pa umiješajte smrvljene kekse (količina smjese dovoljna je za 4 porcije). Slatko vrhnje izmiksajte u šlag. Za mousse je potrebno 300 ml slatkog vrhnja, a ostatak se koristi za dekoraciju uz dodatak žlice šećera. U tučeno slatko vrhnje dodajte nutellu i dobro promiješajte. Smjesu rasporedite na podlogu od keksa (količina je dovoljna za 4 porcije, a ovisno o veličini čaša/kalupa, eventualni višak možete poslužiti u manje zdjelice bez podloge od keksa). Dekorirajte ostatkom tučenog slatkog vrhnja i pospite ribanom čokoladom. Stavite preko noći u frižider (ili ako ste nestrpljivi minimalno 2  do 3 sata).



53 komentara:

  1. Odlicno izgleda :) Svidja mi se i ova tackasta tkanina, prelijepo se slazu boje.
    Super ulaznica za igru

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na tkanini su moje omiljene boje i zato mi je jako draga, a ulaznica tj. krema je jako ukusna

      Izbriši
  2. Ukus je sigurno ekstra! Bas i ja razmatram jedan mus od nutele, ali sa kiselom pavlakom... Necu stici nista komplikovanije, ali mozda se jos i predomislim...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jedva čekam da isprobaš, baš me zanima kako će ispasti

      Izbriši
  3. Ideja ti je bila odlična! Iako nije ispao mousse vjerujem da je jako fino :) A možda i Nutella nije predviđena za raditi mousse, drugačija je od čokolade... imam ti ja jedan prijedlog, ako ti se svidi... vjerujem da znaš za Eurokrem Blok tj. čokoladicu s okusom Eurokrema. Jest da nije Nutella, ali se uklapa u temu izazova. Pa pošto je to zapravo u obliku čokolade možda bi ti od nje bilo lakše napraviti mousse. Čisto eto pišem jer mi je palo na pamet :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To s čokoladicom bi sigurno upalilo, jer se otopljena čokolada drugačije ponaša od nutelle

      Izbriši
  4. I ja kažem ajme Nutella,ako nešto volim to je ona i sve kombinacije s njom,tako da je ovo pun pogodak za mene,jako mi se sviđa ovaj desert:)

    OdgovoriIzbriši
  5. možda bi šlagfix pomogao da slatko vrhnje zadrži čvrstinu?? ili da si s kiselim vrhnjem radila?,u svakom slučaju meni se ovaj tvoj duo/trio baš sviđa!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne vjerujem da bi šlagfix značajno popravio stanje, a evo čekam da Miki isproba recept s kiselim vrhnjem

      Izbriši
  6. njam obožavam mus pogotovo od čok baš lijepo izgleda

    OdgovoriIzbriši
  7. odlična je ... u kombinaciji sa keksom, savršena .

    OdgovoriIzbriši
  8. Ah, ovo je kao stvoreno za one dane :))) Svidja mi se tvoja tekstura i kombinacija, vise sam za puniji okus :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U te dane više paše slatko u koje ne treba uložiti nimalo truda, dakle teglica nutelle i žlica

      Izbriši
  9. Moguće je da je problem bio u nutelli, makar ja u desertu ne vidim manu ;) Volim taj okus i sigurno bi mi bilo fino pa je desert uspio u svakom slučaju. Možda bi bilo drukčije da je mousse s jajima, ali nutella je dosta čvrsta pa ko zna, sad već nagađam, trebala bih imati pravu slastičarsku naobrazbu da shvatim problem :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovaj desert nema manu, ali to nije ono što sam zamislila da ću na praviti. Vjerojatno je problem u tome što se nutella ne ponaša kao otopljena čokolada, a i dodatak jaja bi sigurno pridonesao čvrstoći

      Izbriši
  10. Gledam sliku, gledam naslov i pokušavam da povežem šta je neuspelo, kad meni izgleda savršeno! Pročitala sam ceo tekst, shvatila sam.
    Odličan recept, a nutela umočena u lešnike - jao!!!! To mi još nije palo na pamet, a srećom ni mom detetu - on jede čistu nutelu supenom kašikom :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Toliko daleko još nisam dogurala, kod mene je u upotrebi žličica. Volim usput strugati sa stjenki staklenke nutellu, a to je sa žlicom jako teško

      Izbriši
  11. Ummmmmmm!!!!! da leccarsi i baffi!!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Neka si ti nama isprobavala recepte, samo reci ako ti sledeci put zafale degustatori...tesko da ce se naci neko ko nije ljubitelj Nutelle, ne znam nikog takvog u blizoj okolini, hihihi...:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za ovakve stvari degustatora uvijek ima viška, možda čak i previše za moj ukus ;-)

      Izbriši
  13. krema mi se čini jako fina, mislim da ja ne bih stavila nikakvu podlogu nego samo kremu u čašama, meni dosta

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da je sve bilo ok i ispalo onako kako sam očekivala, glavna prezentacija bi bila tortica s podlogom od keksa i dva sloja (nutella i šlag). Kako se ta ideja nije uspjela održati čvrstom zbog toga što se smjesa nije pretvorila u mousse, ovo su rezervne varijante, a svakako se slažem da je za ovakvu kremu podloga višak

      Izbriši
  14. Odlicno izgleda, mada i ja imam cesto problem sa slatkom pavlakom, narocito kada je kombinujem sa jos nekim sastojkom, pa zato vise puta upotrebim zelatin u prahu kako bi krema postala cvrsca. U svakom slucaju ova tvoja izgleda prefino i verujem da je jako ukusna:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno da bi želatina učvrstila kremu, ali ne volim kolače sa želatinom. Ovako je super za serviranje u zdjelice ili čaše, ali nije za tortice na kat

      Izbriši
  15. Debe estar riquísima con el sabor Nutella. Muy buena receta.
    Besos y que pases un feliz sábado.

    OdgovoriIzbriši
  16. Savršeno, za ove kremice treba mi samo žličica i ništ više :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Neki klasici su nastali "greskom". Obzirom da ces pokusavati dalje, vidim da ce ovo postati klasik kod tebe. I da, drago mi je vidjeti da nisam jedina koja vise puta prekraja recepte :) Zelim puno srece u testiranju!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ukoliko neki recept ne rezultira ukusnim jelom, više ne eksperimentiram. Ali ovdje je okus odličan i sad samo moram poraditi na čvrstoći

      Izbriši
  18. Muy buena me gustaría probar,la idea quedó genial,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  19. Looks delicious, Tamara, and also I loved the way you decorated it ! :-)

    OdgovoriIzbriši
  20. ...divna...divna kremica... svakako ću je isprobati... niti meni ne bi trebala nikakva podloga od keksa...dovoljna je žličica i malo mira za uživanje u ovoj divoti... mislim da je definitivno stvar u nutelli koja se ne može učvstiti kao što to čini čokolada...lijep pozdrav ti ostavljam... :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imaš pravo, za ovakav tip kreme, podloga je višak, sve što je potrebno je žličica

      Izbriši
  21. Jos nisam upoznala osobu koja nevoli Nutelu...
    Mousse ili krema sa Nutellom - nije bitno; moze sve!

    OdgovoriIzbriši
  22. Ma, krema je divna i uopće nema veze što nije mousse! Znam, ti si zamislila nešto drugo i nije išlo po planu, ali sjeti se kako su neke od najpoznatijih svjetskih slastica upravo i nastale kao posljedica pogreške ;) Okus je, naravno, najbitniji i ne sumnjam da je savršen, ali kužim te da ti je bila bitna i čvrstoća jer je ona meni sa mojim tortama jako bitna pa sam primorana uvijek raditi kompromis između neodoljivog kremastog razlijevajućeg okusa i stabilnosti slastice... no, tako je samo u mom poslu, ovaj desert je divan!

    A što se tiče bolje čvrstoće, umjesto jednog dijela slatkog vrhnja se može dodati marcarpone sir i eto čvršće kreme... ne znam da li voliš tu kombinaciju sira i nutelle (to je u biti krema iz ferrero rocher torte), i ja sam bila u početku skeptična, ali jako je fino... još kad se u tu kremu dodaju krupno sjecakni popečeni lješnjaci, ajmeee...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ferrero tortu radim već godinama i jako dobro sam upoznata s tom božanskom kremom. Međutim, ovdje je cilj bio napraviti mousse. Nema veze što nisam uspjela, i ova krema je isto jako ukusna, a možda će moje iskustvo pomoći nekome drugome.

      Izbriši
  23. Nutella je nutella, kod mene obožavana i ove tvoje slastice definitivno ulaze u tu kategoriju ! Nema veze što se nije stisla, žličicu u ruke i uživancija !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sreća da sam napravila verzije za zdjelicu i čašu, jer bi inače stvarno bilo razočaranje tortica koja se pomalo slijeva. Ali samo razočaranje zbog prezentacije, jer je okus savršen.

      Izbriši
  24. Baš dobro izgleda, kao da je bitno jel mousse ili krema. Bitno da ima nutelle u sebi.

    OdgovoriIzbriši
  25. što reče Branka nutella je nutella , sa njom nema greške. Meni se ova krema baš dopada. Nema veze što nije čvrsta. :)

    OdgovoriIzbriši
  26. Ide mi voda na usta, jednostavno rečeno. :)

    OdgovoriIzbriši