ponedjeljak, 27. veljače 2012.

Kruške

Veseli me ponovno sudjelovanje u blogerskoj igrici Ajme, koliko nas je!. Namirnica koju je za nas odabrala Ana s bloga Steamy, creamy  spada u moje omiljeno voće. Riječ je o kruškama. Uz kruške jako volim i borovnice i njih često koristim za deserte. S druge strane, kruške najčešće pojedem svježe. Stoga mi je bilo  zanimljivo proučavati recepte s kruškama.



CRUMBLE (za dvije osobe)

Crumble je odličan brzinski desert, koji uz dodatak orašastih plodova i sladoled od vanilije postaje prava delikatesa. Može se raditi s različitim voćem, a kruške u kombinaciji s orasima su bile pun pogodak.
  • 30 g glatkog brašna
  • 20 g zobenih pahuljica
  • 30 g hladnog maslaca izrezanog na kockice
  • 20 g šećera
  • 20 g oraha
  • 300 g kruški oguljenih, očišćenih i narezanih na tanje ploškice
  • 50 g šećera
  • sladoled od vanilije


Ploškice kruške pomiješajte sa šećerom i rasporedite u dvije vatrostalne posudice. Utrljajte maslac u brašno da dobijete strukturu grubih mrvica. Dodajte šećer i zobene pahuljice. Mješavinu rasporedite u posudice tako da prekrijete kruške. Pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°C. Toplo poslužite uz kuglicu sladoleda od vanilije.


CLAFOUTIS  (original recept)

Clafoutis sam već radila i u slatkoj i u slanoj varijanti, ali nikad s kruškama. Znala sam da će se kruške izvrsno spojiti s kremastom strukturom clafoutisa. Međutim, nisam očekivala da ga neće biti moguće lijepo servirati. Kako je smjesa prije pečenja došla ispod i iznad kriški kruške, jako se teško vade izrezane kriške clafoutisa i svaka se raspala. Sljedeći put ću raditi u manjim zdjelicama i u njima poslužiti.
  • 400 g kruški, oguljenih, očišćenih i narezanih na tanke ploškice
  • brusnice (količina po želji)
  • 180 ml mlijeka
  • 180 ml slatkog vrhnja
  • 2 jaja
  • 55 g šećera
  • 25 g glatkog brašna
  • 1 žličica ekstrakta vanilije
  • maslac (za premazivanje kalupa)


Kalup za pitu (s neodvojivim dnom) premažite maslacem i pospite brašnom. Kriške kruške rasporedite po dnu kalupa. Pomiješajte mlijeko, vrhnje, jaja, ekstrakt vanilije, šećer i brašno pa prelijte po kruškama. Dodajte brusnice. Pecite otprilike 25 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C. Tijekom pečenja se smjesa napuhne, ali se kasnije slegne. Možete poslužiti mlako ili hladno.


PITA S KRUŠKAMA I BADEMIMA (recept Ane Ugarković)

Anu Ugarković i njezino kuhanje pratim od samih početaka, još dok je bila u Kruškama i jabukama, pa emisije koje je prikazivala Nova tv i svakodnevni format na HTV-u. Ne mogu reći da sam neki veliki štovatelj njezine kuhinje, ali neke sam recepte isprobala i bila zadovoljna. Među njima je i ova pita.

Tijesto
  •  200 g glatkog brašna
  • 120 g hladnog maslaca izrezanog na kockice
  • 45 g šećera u prahu
  • 1 žumanjak
  • 1 žlica kiselog vrhnja
Utrljajte maslac u brašno da se dobiju grube mrvice. Dodajte šećer, žumanjak i kiselo vrhnje pa zamijesite  tijesto. Tijesto spljoštite u disk, zamotajte u prozirnu foliju i stavite u frižider na pola sata. Razvaljate tijesto i obložite kalup za pitu. Tijesto pokrijte papirom za pečenje i opteretite rižom. Peći 15 minuta na 180°C. Zatim maknite rižu i papir za pečenje pa vratite tijesto u pećnicu na par minuta da dobije lijepu boju.

Nadjev
  • 300 g oguljenih i mljevenih badema
  • 200 g šećera
  • prstohvat soli
  • 150 g maslaca sobne temperature
  • 2 jaja 
  • 4 žlice slatkog vrhnja
  • 4 kruške


Miksajte maslac sa šećerom dok ne postane pjenasto. Dodajte mljevene bademe, sol, jedno po jedno jaje i slatko vrhnje. Kruške ogulite i narežite na kriške. Na pečeno tijesto rasporedite nadjev od badema i utisnite kruške. Pecite 10 minuta na 180°C, a zatim smanjite temperaturu na 160°C i pecite još 30 - 40 minuta dok površina ne dobije lijepu boju. Ohladite na rešetki.

Broj komentara: 36:

  1. Alala vjera.Pa ti si ovo odlično odradila. I meni su kruške omiljeno voće i samo u tom obliku prolaze. Jednom sam napravila Frangipane s kruškama ali nije prošao:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moji muški vole sve frangipane pite. Interesantno kako nas se dosta izjasnilo u ovom krugu da kruške najčešće jedemo svježe

      Izbriši
  2. Ajme meni kojih divota kod tebe od kruške,ne znam što mi je ljepše,mislim da će crumble sa kruškom biti sutrašnji desert,hvala ti:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Crumble je jako zahvalan desert. Kombinacija sa zobenima i orasima mi je pun pogodak, puno bolje nego kad je samo brašno, maslac i šećer

      Izbriši
  3. njam njam, kruškice! morat ću isprobati nešto od ovoga, iako sam i ja sklona jesti ih svježe!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kao veliki obožavatelj svježih kruški, mogu potvrditi da su i u desertima jednako ukusne

      Izbriši
  4. crumble mi nekako najdraži, mada i ove druge dvije delicije ne zaostaju. krasno!

    OdgovoriIzbriši
  5. Meni se najviđe sviđa Anina pira. Vjerujem da ću je uskoro isprobati!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ta se pita inače peče u okruglom kalupu, tako da je meni ostalo viška nadjeva, a inače bude taman dovoljno

      Izbriši
  6. Zapela mi je za oko Anina pita ali ni crumble nije za odbaciti ,divan izbor.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Recept A. Ugarković se može napraviti i sa drugim voćem tako da je baš zahvalan kolač

      Izbriši
  7. Sve jedno bolje od drugoga, brzo i jednostavno za napraviti, a opet tako fino!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Plan za sudjelovanje u igrici je bio puno ambiciozniji, ali se zbog nedostatka vremena i činjenice da sam morala čekati dosta dugo da kruške sazriju sveo na par jednostavnih recepata

      Izbriši
  8. Kako sam obećala danas je tvoj crumble bio za desert,oduševljena sam,mislim da ti sve govori činjenica da je nestao brzinom svjetlosti,savršena kombinacija zobenih pahuljica i oraha,mi ga inače obožavamo u svim kombinacijama,ali ovaj sa kruškom je oduševio..hvala ti puno:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Bravo Tamara, odlične deserte sa kruškama si pripremila. Sve super izgleda, a ja bilježim omiljeni mi crumble za isprobavanje !

    OdgovoriIzbriši
  10. Sve izgleda savršeno a vjerujem da je i ukus famozan! Sve pohvale!:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Wow koliko deserata :) mora d ste se baš zasladili :) odlično izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  12. Thank you so much for following my blog - I am following you back! I love your blog - so many delicious desserts! Have a great day :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Ne bih znala za sta se odluciti, krasno je sve

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Onda možeš zamisliti kako je meni bilo kad sam pronašla hrpu recepata s kruškama, a sve izgleda super

      Izbriši
  14. buena y exquisita propuesta un postre de las mil delicias,las peras me encantan,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  15. sva tri deserta su predobra, kad bih morala birati teško bi se odlučila samo za jedan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ni ja se nisam mogla odlučiti samo za jedan pa su zato tri u prijedlogu

      Izbriši
  16. Volim kruške i sve s kruškama.
    Sad bi najradje izabrala crumble :)
    (Cookandplay)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Do ovog posta sam mislila da kruške baš i nisu nešto u desertima i rađe ih jela svježe, ali sad mi se razmišljanje promijenilo

      Izbriši
  17. Ovo je sve divno. Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
  18. Ti si temu bas dobro obradila! Svaka cast! Sve mi se dopada... Zamisli, ja jos nikad nisam probala calfoutis! E, moracu...
    Ja nazalost nisam ucestvovala, jer sam naisla samo na neke plasiticne i ultra skupe kruske. Moracu se iskupiti jednom...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Žao mi je što tema nije bila u sezoni krušaka, jer bih onda koristila domaće. Ovako sam morala čekati da kupovne sazriju. Clafoutis obavezno probaj s trešnjama, a možeš koristiti i neko drugo voće, ima puno recepata i što je najvažnije ne zahtijeva puno truda i uloženog vremena

      Izbriši
  19. Sve divno do divnog! Prvo me privuka predivna (Predivan!) tanjur, onda tri različite ideje za kruške! Naginjem svima :) Bravo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na žalost, nije tanjur u pitanju, već mini stalak - a takav tanjur već duže vrijeme bezuspješno tražim :(

      Izbriši