petak, 24. veljače 2012.

Jednostavne čokoladne košarice


Dani su duži, sunce grije, kraj je veljače. Za zaljubljenika u proljeća kao što sam ja, to je dovoljno da počnem razmišljati o nadolazećem godišnjem dobu. Danas sam bila toliko nestrpljiva pa sam odlučila prošetati šumom i potražiti ljubičice. U potrazi su mi se pridružili kućni ljubimci - mačak D'Artagnan i mačka Tara.




Tražili smo i tražili, ali čak ni zajedničkim snagama nismo mogli naći ljubičice. Tek pokoji žuti cvjetić koji uživa u suncu, iako je oko njega trava još uvijek suha.



Ne znam kako se zovu ovi cvjetići, ali još iz djetinjstva pamtim livade kako se žute od njih. Oni uvijek prvi procvatu i volim ih zato što nagovještaju proljeće. U našoj potrazi za ljubičicama našli smo i maleno gnijezdo.


Posebno je simpatično zbog ova dva lista koja je bura donesla. Izgledaju kao dva jastučića koja nestrpljivo iščekuju ptičja jaja. Već smo skoro htjeli odustati od potrage za ljubičicama, jer smo pretražili sva mjesta na kojima one inače rastu i nigdje još nije bilo cvjetova. Na posljednjem mogućem mjestu, zaštićene kamenom, dočekale su nas dvije ljubičice. Prekrasno miriše.



Čokolada je namirnica koja ima sposobnost svaki desert pretvoriti u vrhunski užitak. Ne mora to uvijek biti neki zahtjevan recept. Često se i s malim brojem namirnica i jednostavnom izradom dobije ukusna slastica. U svom postu o izradi pralina spomenula sam mogućnost izrade pralina u petit four papirnatim čašicama. Ukoliko takva pralina ne dobije kapicu, odnosno poklopac od čokolade, dobit ćete košarice koje je moguće puniti različitim kremama. Odabir je pao na košarice od bijele čokolade s kremom na bazi maslaca i čokolade te posipom od krokanta. Potrebne namirnice su

  • 100 g bijele čokolade
  • 100 g tamne čokolade
  • 100 g maslaca (sobne temperature)
  • 100 g šećera u prahu
  • rum
  • krokant (ili sjeckani orasi/lješnjaci/bademi)


Na pari otopite bijelu čokoladu. Dno petit four čašica (stavite nekoliko čašica zajedno kako bi oblik bio što čvršić pa će se kasnije jasno vidjeti oni rebrasti utori) ispunite čokoladom do 1/3, a stijenke čašica premažite debelim slojem čokolade. Stavite čašice u frižider da se čokolada stisne. Za to vrijeme napravite kremu. Otopite tamnu čokoladu na pari. Izmiksajte maslac sa šećerom, dodajte rum i otopljenu čokoladu. Kremu stavite u slastičarsku vrećicu i napunite košarice. Pospite krokantom i stavite u frižider na par sati. Ogulite papirnate čašice. Košarice prije posluživanja pustite da odstoje na sobnoj temperaturi 15ak minuta.

Broj komentara: 30:

  1. Prekrasan post i fotke!

    Praline izgledaju prefino, sve pohvale. Imaš jako lijepo mačje društvo, vidi se da uživaju u vrtu.

    Kiss i ugodan vikend!:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odusevis me svaki put sa pralinama, pod hitno da otvoris jednu finu cokolateriju!:)) Prekrasne i jasne fotke, pogotovo ta nezna ljubicica na kraju.:))

    OdgovoriIzbriši
  3. Tako mi jednostavno zvuči i tako primaljivo izgleda! Nisam niakda radila praline, pogotovo ne ovako da sama topim čokoladu u košarice, imam osjećaj da bi mi se sve zameljalo i raspalo :) Ali, sad si me stvarno uvjerila da ih moram probat napravit. Zadala sam si dva cilja ove godine: praline i macaronse :)
    Tamara, slike su fantastične, volim ove veće formate slika, tako su predivne!

    OdgovoriIzbriši
  4. E ovo ja zovem pravim proljetnim postom,dakle ne znam što je ljepše ove fotke kojima si totalno dozvala proljeće,ovaj žuti cvjetić se zove žuta kaljužnica,i on je zaista među prvim cvjetovima koji nagovještavaju proljeće,ili praline, zaista ih radiš s ljubavlju to se vidi,predivne su:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Predobre ;oko praline!I fotkice sa macom!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja sam mislila da su to jaglaci? Obožavam ljubičice, jedva čekam da dođu i kod nas. Nisam nikad radila ovakve praline. Rado bih probala koju ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Preslatke su ti praline:))a tek slike dolazećeg proleća,blago tebi kon nas sneg nikako da se otopi!

    OdgovoriIzbriši
  8. njam, ovo izgleda tako fino, a tako jednostavno za napraviti!
    hvala na lijepom receptiću :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Zondra Art, ovo je samo polovica mačjeg društva, druga dva mačka još nisu naučila što znači kad krenem iz dvorišta na tu stranu jer su još mladi (za par mjeseci će imati godinu dana)

    Mignonne, nisi jedina koja mi je to predložila

    Maja, možeš ili staviti jako tanak sloj čokolade pa razliti po košarici ili staviti više košarica zajedno da bude čvršće pa onda može i deblji sloj, vidim da sam to zaboravila napisati u postu pa ću dopisati

    Nely, kod nas nitko ne zna kako se zove taj cvjetić, baš ti hvala

    Vera, hvala

    Jubistacha, jaglac ima pet latica srcolikog oblika, a pri dnu su spojeni i nisu sjajne

    Gloria, thank you

    Stočiću postavi se, nas je snijeg u onom valu hladnoće potpuno zaobišao i pala je samo pokoja pahulja nošena burom

    Cinnamon and White Chocolate, hvala

    OdgovoriIzbriši
  10. Divno,praline mi se svidaju iako moji vise vole cokoladu od njih,pa ih tako niti ne radi cesto..dolazi vam proljece,bice sada svakakvog cvijeca,ovdje je meni sve isto osim zimskog perioda koji izgleda kao kasna jesen u nasoj zemlji,prave zime zasada nema..sve su ti slike lijepe !!!!

    OdgovoriIzbriši
  11. prekrasne čokolade košarice! idem i ja u potragu za ljubičicama!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Kod tebe uvijek prekrasne minijature, samo čekam da otvoriš svoju slastičarnu s ovakvim slatkišima, kao u Čokoladi sa Juliette Binoche, ja bih ti bila prvi gost :) Ove košarice su neodoljive, kao i mačke :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Predivne čokoladne korpice...svaka čast i na svim pralinama koje praviš jer su savršene sve do jedne!

    OdgovoriIzbriši
  14. Mirjana, hvala

    Tamara, da li si našla koju?

    Tamara, ne znam kad bih sama uspjela napraviti dovoljnu količinu različitih okusa, tako da ništa od slastičarne

    Maslinka, hvala

    OdgovoriIzbriši
  15. Mačke imaju cool imena :) A ove košarice su bajne!!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Aaaaa prekrasne fotke! I recept, baš kad ti nešto fino treba za goste :)!
    Mace! Ja sam luda na mačke, hihi...I mi imamo 2, Rio i Isa :). Jaku su lepi!

    OdgovoriIzbriši
  17. Podsjetila si me na proljece u mom rodnom kraju - fotke su prekrasne. Cokoladne kosarice takodjer!

    OdgovoriIzbriši
  18. Elegantes bombones una delicia suave al paladar,amo los gatos bellas imágenes,abrazos hugs,hugs.

    OdgovoriIzbriši
  19. Proljece, proljece! Prekrasne slike, a kosarice su fantasticne

    OdgovoriIzbriši
  20. Izgleda jako fino :) I mačke su baš slatke :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Slike prirode su me posebno odusevile! Divno!!! Ljubimci su bas slatki... :) Mislim da smo mi ovaj zuti cvetic zvali zlatica, ali nisam sigurna. Bas je simpatican! :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Just Cake Girl, moji kućni ljubimci uvijek imaju cool imena (npr. King, Allegra, Kleopatra, Neron, ...)

    Cinnamon and Thyme, jako mi se sviđa ime Rio, sljedećeg ljubimca ću tako nazvati

    Jasna's kitchen creations, hvala

    Rosita Vargas, thank you

    Gordana, hvala

    Marinica, hvala

    Miki, kod nas nikad nije imao naziv, zvali smo ga "one žute rožice"

    OdgovoriIzbriši
  23. Ovakve poslastice najviše volim: jednostavne, brze i lake za pripremu, a opet posebne. Bilježim!

    OdgovoriIzbriši
  24. divne su ti slike proljeća! A košarice savršene!

    OdgovoriIzbriši
  25. Jako lijep post i drago mi je što si na kraju u lijepo društvu maca uspjela pronaći ljubičice.
    Košarice sa čokoladom se odlično uklapaju, i one su proljetno nježne i vjerujem jako ukusne. Izgledaju prekrasno !

    OdgovoriIzbriši
  26. Prekrasne su...ja sam takve košarice radila sa crnom čokoladom i super su ispale,danas sam probala sa bijelom, ali mi nije bila dobra čokolada...možeš mi molim te reći koju si bijelu čokoladu kupila

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bijelu čokoladu kupujem u Italiji. Za ove košarice sam prvi put isprobala Sparovu bijelu kuverturu - čisto iz znatiželje, jer sam čula dosta pohvala za nju.

      Izbriši