utorak, 7. veljače 2012.

Kruh s češnjakom i parmezanom



U zadnje vrijeme češće mijesim dizano tijesto i nekako naginjem slanim receptima. Ne znam da li je u pitanju zasićenje  od slatkog ili sam jednostavno ušla u tu fazu kada me više privlače dizani i slani recepti. Tako je došlo vrijeme da napokon isprobam kruh s češnjakom i parmezanom.



  •  2 žličice suhog kvasca
  • 300 ml mlake vode
  • 2 žličice maslinovog ulja
  • 2 žličice soli
  • 550 g glatkog brašna
  • 50 g omekšalog maslaca
  • 2 sitno nasjeckana zrna češnjaka
  • svježe naribanog parmezana
  • ljute paprike

U većoj posudi pomiješajte kvasac i vodu. Pustite da odstoji 5 minuta dok se kvasac ne zapjeni. Umiješajte maslinovo ulje, sol i brašno. Miksajte 5 minuta (koristite nastavke za tijesto). Prebacite tijesto u lagano nauljenu posudu, poklopite čistom kuhinjskom krpom i pustiti da se diže 1,5 do 2 sata.


U original receptu se rade kuglice od tijesta koje se umoče u otopljeni maslac, a ja sam se odlučila za isti princip rada kao i kod slatkog kruha s cimetom. Pravokutno razvaljajte tijesto i izrežite na šest vertikalnih traka. Izrezane trake tijesta premažite omekšalim maslacem, pospite ljutom paprikom i češnjakom pa rasporedite naribani sir. Nemojte pretjerati s količinom sira kako kruh ne bi bio previše gumen. Trake posložite jednu na drugu. Izrežite na 6 jednakih kvadrata i poslažite u kalup za kruh obložen papirom za pečenje. Pokrijte kuhinjskom krpom i pustite da se diže pola sata. Pecite 25 - 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Izvadite ga iz kalupa i pustite da se ohladi na rešetki.

Miris koji se širio iz pećnice bio je božanstven i nisam mogla dočekati da se kruh ispeče. Za to vrijeme sam napravila zapešt. Ne znam kako je nastao zapešt, ali u kuhinji mog kraja ima dvije funkcije - nezaobilazan je sastojak maneštre, a posebna je delicija namazan na kruh. Osnovni sastojak zapešta je strpljenje te
  • panceta
  • češnjak
  • peršin

Za zapešt nema nekih posebnih omjera, sve količine su proizvoljne, odnosno količina češnjaka i peršina ovisi o količini pancete. Pancetu narežite na sitne komadiće. Češnjak i peršin sitno nasjeckajte. Sve zajedno "tucite" nožem na drvenoj dasci dok se ne pretvori u paštetu. Rashladite i poslužite uz domaći kruh. Zapešt se može napraviti i u multipraktiku, ali ostala sam vjerna tradiciji tako da još uvijek mlatim po sastojcima i zato je strpljenje najvažniji sastojak zapešta.


33 komentara:

  1. Kakav divan hleb! Ucinio mi se oblik poznat, a eto, ti si iskoristila ideju i bas super izgleda.
    Za zapest nisam do sada cula, ali je odlicna ideja. Ja cu to u multipraktik. :))
    :*

    OdgovoriIzbriši
  2. Pull-apart bread ili trgajuci kruh mi je prekrasan, to gotovo da mi je citav objed u kruhu. I ja ga radim http://www.coolinarika.com/preview/recept/trgajuci-kruh-pull-apart-bread/ al nikako uhvatit vremena pa sve recepte sa Coolinarike da prebacim na blog.
    Prekrasno ti izgleda, odlicnog je okusa a sa pestom je zaista citav obrok !

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovaj pešt ti je nešto šta i mi u Dalmaciji preferiramo :) O kruhu samo riječi hvale, nenadmašiv spoj parmezana i češnjaka. Pa ko može platit nešto ovako domaće? Odlično!
    Btw, skroz efektno izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Pravila sam ga jednom i fantastican je bio... Ne znam ni sama zasto ga ne pravim cesce.
    Predivan ti je! :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Jedva sam čekala novi recept za kruh!! Ovo mi izgleda kao nešto što ću sigurno obožavati... sve sastojke imam i sutra samo moram zasukati rukave:)) Samo se nadam da će i izgledom barem približno sličiti ovome tvome...

    OdgovoriIzbriši
  6. Taci, multipraktik koristim za olakšanje nekih poslova (npr. ribanje jabuka), ali za zapešt si još nisam odlučila olakšati

    Branka, slabo pratim coolinariku i čak ni ne znam koje sve blogerice imaju tamo profil. Žao mi je što prije nisam vidjela tvoj kruhić, sviđa mi se boja koju je dobio pečenjem na većoj temperaturi.

    Maja, drago mi je čuti da se i u drugim krajevima radi zapešt

    Miki, možda je problem u usklađivanju, dosta vremena prođe na dizanje tijesta pa ga možda zato često ne radiš

    Eda, što se izgleda tiče, za ovaj kruh se ne moraš bojati, kad se drugi put tijesto digne kriškice se poslože kako njima paše i zato se dobije ovako neformalan izgled

    OdgovoriIzbriši
  7. Wooow, ce bunatate, imi place mult si arata super!
    Un premiu drag te asteapta pe blogul meu! Pupici!

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovo sve je za mene novost i sviđa mi vaša rasprava i sve sličice.

    OdgovoriIzbriši
  9. Kako mi fantastično izgleda ovaj kruh,posebno je efektan upravo zbog načina ovakvog slaganja tijesta,u ukus ne sumnjam,sastojci su mi odlični,i samo preostaje da ga probam..

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovo je meni fantastično ali ja to moram izbjegavati jer ja se ne bih mogla kontrolirati!
    Ipak, moram bar jednom napraviti, moram!

    OdgovoriIzbriši
  11. Ovo miriše do neba, je l' da? Odlično izgleda, ideja za 5!

    OdgovoriIzbriši
  12. Izgleda primamljivo, a oblik je jako zanimljiv, mami da se proba!

    OdgovoriIzbriši
  13. Ovo izgleda fantastično, i to sami sastojci koje obožavam!! Kradem ti ovaj recept jako brzo :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Nely, thank you

    Suzana, u tome i je čar bloganja, da se nauči nešto novo i da se prenesu informacije

    Nely, najbolje je što nož uopće nije potreban, samo trgaš kriškice

    Snježa, prava je zaraza, ne možeš se odvojiti od njega dok je topal i često odmah sav "nastrada"

    Opasna, prekrasno je mirisalo dok se pekao

    Fikreta, hvala

    Jasna's kitchen creations, hvala

    Just Cake Girl, hvala

    OdgovoriIzbriši
  15. Famozno izgleda, recept je stvarno divan a kruhek moram isprobati što prije!

    Pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  16. oba receptića su fenomenalna, definitivno idu na to do listu!!!

    OdgovoriIzbriši
  17. izvrsno izgleda. Navikal sam ovo vidjeti u slatkoj varijanti. Odlična ideja.

    OdgovoriIzbriši
  18. Ma bucur ca ai ridicat premiul, il meriti cu adevarat! Pupici!

    OdgovoriIzbriši
  19. Fora izgleda kruh, mora da je fino s parmezanom unutra :) a i 'namaz' je primamljiv :)

    OdgovoriIzbriši
  20. O, divote :) Podsjeća me oblikom na cimetni kruh, samo što i meni nešto bolje sjeda slano ovih dana, svaka čast ovo je fenomenalno. I prvi put čujem za zapešt a tako jednostavno za napraviti, ovo bi se mojima jako svidjelo :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Zondra Art, hvala

    Cinnamon and White Chocolate, svaki je poseban na svoj način, a oba jako ukusna

    Petra Kranjica, meni je isto slatki bio prva verzija, a kad sam ugledala slanu verziju, morala sam isprobati

    Nely, thank you for the blog award

    Amaterka, hvala

    Tamara, nekako mi je više smisla imalo da izgleda kao cimetni kruh, nego ove loptice slagati

    OdgovoriIzbriši
  22. Kruh je fantastičan i sviđa mi se ideja da ga napraviš u ovom obliku, baš super izgleda. Meni je pažnju privukao i zapešt,jedno sa drugim je sigurno teško prestati jesti !

    OdgovoriIzbriši
  23. Mislim.. deset je sati navečer, a ja buljim ovdje u monitor i pokušavam si doloviti miris kruha, a bome i onaj zapešt. Taj namaz nikada nisam imala priliku probati ga.

    Divno izgleda, veoma primamljivo i napravit ću ga kada slijedeći put budem imala goste. :)

    OdgovoriIzbriši
  24. Kruh je fenomenalan, a li oduševljava me i zapešt! Nisam do sada za njega čula, a znam pouzdano da bi mi se jako svidio!

    OdgovoriIzbriši
  25. Branka - byB, dobro si pogodila, kad se toga uhvatiš, ne staješ dok ne nestane

    Nataša, bio je to miris kojem se ne može odoljeti

    Monika, cilj mi je bio izreklamirati zapešt i kako vidim po reakcijama, uspjela sam

    OdgovoriIzbriši
  26. Predivno izgleda, mogu samo zamisliti kako je ukusan.

    OdgovoriIzbriši
  27. Fantastičan hleb mila, a i fotke su divne! Recept za zapešt sam i ja prvi put skoro videla na coolki i zaista me zaintrigirao. Mada sam dugo živela u Dalmaciji sad sam tek čula za njega, verujem da je odličan, posebno zimi kad nam organizam traži kaloričniju hranu.

    OdgovoriIzbriši
  28. jako mi se sviđa slani kruh i odlična ideja da se maže peštom....to sam jela u Dopo lavoro na Učki, nikad ga nisam probala na kruhu, kod nas ide obično u maneštre, jote...

    OdgovoriIzbriši
  29. Neznam što je bolje kruhić ili pešt koji i kod nas omiljen.

    OdgovoriIzbriši
  30. jučer sam i sama mjerkala ovakav sličan recept, na kraju sam ipak odustala jer ne bih smjela toliko dizanog jesti, češnjak je ovdje dobitna kombinacija

    OdgovoriIzbriši
  31. Jako mi se svidja i hleb i zapešt! Beležim recept!

    OdgovoriIzbriši
  32. Gordana, hvala

    Jacamaca, hvala

    Tamara, kod nas ide i u maneštru i na kruh

    Dilajla, oboje - zajedno :)

    Ninakuhinja, mene u zadnje vrijeme lovi manija dizanog tijesta, a nikad prije ga nisam toliko često radila

    Knjiški moljac, hvala

    OdgovoriIzbriši