četvrtak, 1. ožujka 2012.

Iz Jelenine pekare

Kada je Jelenin blog Food for thought izglasan za istraživanje u okviru igrice FBI rukavice (igre za food blogere koju je pokrenula Maja), nisam puno razmišljala što ću staviti visoko na listu recepata za isprobavanje. Mislim da vam i naslov otkriva o čemu se radi, ali pričekajmo još malo s receptima. Ako do sada niste pratili Jelenin blog, krajnje je vrijeme da to napravite. Na blogu ćete naći mnogo različitih recepata, a Jelena se potrudila svaki recept detaljno objasniti i fotografirati korake pripreme. Ima tu odličnih prijedloga za ručak, prekrasnih torti, raznih kolača, juha, recepata koji će vam dobro doći za razne proslave ... te kruh i peciva. To mi je prva asocijacija na Jelenu i zato sam odlučila isprobati recepte iz njezine pekare.



AUSTRIJSKI SELJAČKI KRUH

Volim napraviti domaći kruh. Uživam mijesiti kruh, udisati božanstveni miris tijesta koje se peče i na kraju nikako ne uspijevam odoljeti toplom kruhu. Raženi kruh volim i često ga pečem, a raspuknuti izgled ovog kruha me odmah osvojio.

I dio
  • 260 g raženog brašna
  • 260 ml tople vode
  • 5 g suhog kvasca
II dio
  • 135 g glatkog brašna
  • 135 ml tople vode
  • 5 g suhog kvasca
III dio
  • 170 g raženog brašna
  • 100 g glatkog brašna
  • 70 ml tople vode
  • 5 g suhog kvasca
  • 2 žličice maslinovog ulja
  • 1 žličica soli

U jednoj posudi umijesite sve sastojke iz I dijela, a u drugoj posudi sve sastojke iz II dijela. Posude pokrijte i pustite da se tijesto diže oko 16 sati na sobnoj temperaturi. Tijesto sam zamijesila oko 15 sati, kako bih sljedećeg dana odmah ujutro mogla krenuti s daljnjom izradom.


Spojite I i II tijesto, dodajte sastojke iz III dijela i zamijesite glatko i elastično tijesto. Jelena je napisala kako je morala dodati još 150 g brašna da bi zamijesila tijesto, a meni je bilo potrebno samo malo dodatnog brašna za pobrašniti površinu i ruke. Ostavite tijesto da se diže još 2 do 4 sata. Premijesite tijesto i stavite ga u lim obložen papirom za pečenje. Tijesto dobro pospite brašnom, pokrijte suhom kuhinjskom krpom i ostavite da se diže još 2 sata - tijesto će se raspuknuti. U pećnicu stavite posudu s vodom i zagrijte na 200°C. Pecite kruh 15 minuta pa smanjite temperaturu na 180°C i pecite još 40 minuta. Uz domaći (topli) kruh najbolje pašu domaći proizvodi, pa sam iskoristila priliku da u blog uvrstim dio suprugovog rada i truda, odnosno "plodove štale" kako ih on zove.

BAVARSKA PECIVA 

Ova peciva izgledaju neodoljivo i zato sam ih morala isprobati. Nikad nisam radila tijesto koje se najprije kuha, a zatim peče. Rezultat me oduševio - fina hrskava korica i sredina taman kako treba.

Tijesto
  • 450 g glatkog brašna
  • 1 paketić suhog kvasca
  • 1 žličica šećera
  • 100 ml + 180 ml tople vode
  • 1 ravna žličica sitne soli 
Za kuhanje tijesta
  • 3 l vode
  • 60 g sode bikarbone
  • krupna sol (za posipanje)

U zdjelu stavite 100 g brašna. Dodajte kvasac,  šećer i 100 ml tople vode, promiješajte vilicom i ostavite na toplom 30 minuta. Dodajte 180 ml tople vode i sol pa postepeno dodajte ostatak brašna dok ne dobijete elastično tijesto. Mijesite tijesto otprilike 5 minuta. Stavite u zdjelu, pokrijte kuhinjskom krpom i pustite da se diže sat vremena. Nakon što prođe 45 minuta, stavite na štednjak veliku posudu s 3 litre vode da voda zavrije.


Premijesite tijesto i formirajte ga u valjak. Narežite ga na 8 jednakih dijelova. Na blago pobrašnjenoj površini razvaljajte valjkom tako što ćete početni dio ostaviti malo deblji. Ako se tijesto lijepi za valjak, nemojte dodavati puno brašna, već provucite valjak kroz pobrašnjenu ruku (ako stavite previše brašna, peciva će se odmotati prilikom kuhanja). Zamotajte tijesto oko početnog debljeg dijela i po potrebi oblikujte krajeve rukom. U uzavrelu vodu dodajte sodu bikarbonu i sva peciva (peciva se neće zalijepiti). Kuhajte jednu minutu. Izvadite ih i slažite na kuhinjsku krpu tako da spoj bude okrenut prema dolje. Po potrebi ih oblikujte rukom. Odmah ih prebacite na lim obložen papirom za pečenje (ne smiju predugo stajati na krpi da se ne zalijepe). Nožem zarežite dijagonalno svako pecivo i malo razmaknite prorez. Peciva pospite sezamom i/ili krupnom morskom soli i pecite 20ak minuta u pećnici zagrijanoj na 220°C.


HRENOVKE U KIFLICAMA  I KIFLICE BEZ HRENOVKI

Ovo je 2 u 1 recept i zapravo sve ovisi da li volite/jedete hrenovke ili ne. Moj suprug ih voli i zato sam odlučila isprobati recept. Za 8 kiflica s mini hrenovkama i 8 praznih kiflica potrebno je

  • 30 g svježeg kvasca
  • 50 ml mlake vode (dodati prstohvat šećera i prstohvat brašna)
  • 500 g glatkog brašna
  • 125 ml mlakog mlijeka
  • 125 ml ulja
  • 75 ml mlake vode
  • 1 žličica soli
  • 8 mini hrenovki (koristila sam Cekin hrenovke sa sirom)
  • 1 jaje i 1 žlica vode
  • sjemenke po želji za posipanje


Kvasac razmrvite u mlaku vodu uz dodatak šećera i brašna. Pustite da se digne. U veću posudu stavite brašno. Dodajte dignuti kvasac i ostale sastojke pa zamijesite tijesto. Tijesto ćete trebati vrlo malo mijesiti, jer se lako oblikuje. Od tijesta formirajte valjak, koji podijelite na jednake kriške. Svaku krišku formirajte u lopticu i malo stanjite rukom. Razvaljajte valjkom tako što ćete početni dio ostaviti malo deblji, a ostatak stanjite što je više moguće.  Uz taj deblji dio stavite hrenovku i zarolajte u kiflicu (razvaljani dio sam rezala u oblik trokuta, a ostatke iskoristila za prazne kiflice). Slažite na lim za pečenje obložen papirom za pečenje. Razmutite jaje s vodom i premažite kiflice pa pospite sjemenkama. Pecite 15 - 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 210°C. Zatim smanjite temperaturu na 160°C i pecite još 10 - 15 minuta.

33 komentara:

  1. Koje krasne igre tijestom :) Seljački kruh super izgleda, jako mi se sviđa, a i bavarska peciva, savršeno su ti ispala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Taman se super poklopilo moj veći interes za dizano tijesto i istraga Jeleninog bloga

      Izbriši
  2. Baš ti hvala Tamara na isprobavanju i tako mi je drago da se recepti šire a ponajviše za ove bavarske kifle koje skoro uvek imam u rezervi u zamrzivaču. Nekad su manje nekad su veće, nekad pravim odokativno, nekad duplo veću meru, ma zarazne su. Sledi jedan recept za bavarke perece malo drugačiji na blogu pa kad si ovo isprobala moraćeš i njih uskoro. Neko mi je rekao da imaju ukus slanih štapića i zaista imaju. Hleb ti je ispao odlično i moram da priznam da i ja u poslednje vreme kad imam vremena zasučem rukave i napravim domaći. Kad se uvežbaš možeš da eksperimentišeš do mile volje. Ovo je Jasnin recept i mene je isto oduševio naročito što je baš različit u postupku od drugih. Onaj sa kukuruznim brašnom jojje sjajan i gustinom u testu. Hvala još jednom na isprobavanju, a i kiflice su ti medene.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Navukli smo se na bavarce, tako da jedva čekam da objaviš taj recept za perece. Najprije sam mislila isprobati neke kolače, a sad mi uopće nije žao što sam se odlučila za dizano tijesto.

      Izbriši
  3. Ovo je jako zanimljivo, a i izgleda stvarno presuper! morat ćemo probati uskoro! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene je privukao izgled, a na kraju smo se oduševili i okusom

      Izbriši
  4. odličan izbor Jeleninih recepata!!Kruh je predivan!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Pravi domaći specijaliteti, izgledaju famozno! Sve pohvale, uživala sam u ovom post!

    Puse!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zbilja sve izgleda tako savršeno,ne znam što je primaljivije,iskreno od svega bih po malo probala:)

      Izbriši
    2. Baš me zanima za čime bi najprije posegnula da je sve zajedno na stolu

      Izbriši
    3. Iskreno prvo bih pancetu,češnjak i kruh..Slavonka sam ne zamjeri:)

      Izbriši
  6. Super izbor i odlicno izgleda sve. Divan post

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlicno ti je sve uspjelo. Recept za 'Bauernbrot' sam dugo trazila i usavrsavala; uzme dosta vremana da se pripremi, ali vrijedi. Bavarska peciva jos nisam pravila - gledajuci tvoju kreaciju, rado bih probala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako se dobro isplanira, kruh bude gotov taman za ručak. Bavarska peciva ti svakako preporučam, nas su oduševila

      Izbriši
  8. Divna peciva a i "plodovi štale" :) Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
  9. Predivna peciva! Sve sto si napravila jako volim... :) A i slaninica na prvoj fotki je divna... Njami! :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Tamara, predivna izvedba Jeleninih jela! Predivan odabir :) Jelenin blog prava je riznica blaga, divim se vašim kreacijama! Ja na žalost nemam vremena koliko god sam htjela sudjelovati u ovom krugu FBI rukavica, no na žalost to će morati malo pričekati dok sve obveze ne prođu :) A i nakon završetka ove igrice, tko nam brani da isprobavamo Jelenine recepte? :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da samo znaš koliki spisak sam imala za isprobavanje, a na kraju nisam stigla isprobati sve što sam htjela. Kao što kažeš na kraju, završetkom igrice ne završava isprobavanje

      Izbriši
  11. all these breads look amazing, love them!

    OdgovoriIzbriši
  12. Ovi kruščići prefino izgledaju...jedan ovaj s hrenovkom bih tako rado sad pojela za doručak :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cijela kolekcija je bila odlična, čak su se i meni svidjele kiflice s hrenovkama, a hrenovke nisam jela već godinama.

      Izbriši
  13. me encantan estos rollos lucen hermosos y tentadores,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  14. Oni izgledaju ukusna, kruh i croissants ispunjene buenisimos uhmmmmm .. koja prolazi dobar nedjeljni poljubaca Marimi

    OdgovoriIzbriši
  15. Odlično si ovo odabrala i pripremila ! Kod Jelene su kruh i peciva zbilja posebno poglavlje na blogu. Rado bih gricnula peciva koja si pripremila, ali ipak dajem malu prednost seljačkom kruhu koji mi super izgleda ! Nisam ga napravila u okviru igrice , ali bilježim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kruh i peciva su mi prva asocijacija na Jelenin blog i zato nisam htjela u okviru igrice isprobavati išta drugo

      Izbriši
  16. Izvrastan odabir. Kruh izgleda savršeno.

    OdgovoriIzbriši
  17. Super ti je sve ispalo, ja baš nisam za ove "dizane" stvari...morala bi se više ispraksirati! :) Tvoje sve izgleda svršeno!

    OdgovoriIzbriši
  18. Tamara hoy me atreví hacer estos hermosos rollos para un onomástico son una delicia ,deseaba encontrar esta linda receta,tuve éxito y no quedaron ni migas,gracias,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši