utorak, 5. srpnja 2011.

Muffini s malinama i borovnicama



Doručak, ručak i večera - tri glavna obroka u danu. Večeram jako rijetko. Ručak volim zbog obiteljskog okupljanja. A doručak? To je posebna priča. Za mene je doručak najvažniji obrok. Znam da mnogi preskaču doručak, ali kod mene je to nezamislivo. Neovisno o tome kada se probudim, da li  jako rano ili poprilično kasno, uvijek doručkujem. Ponekad je to jako zdrav i hranjiv obrok, ponekad malo manje zdrav, ali uvijek jako ukusan.




Danas sam bila raspoložena za muffine i šalicu toplog kakaa. Za 12 muffina je potrebno

  • 600 ml glatkog brašna
  • 200 ml šećera u prahu (može i obični šećer)
  • prstohvat soli
  • 2 žličice praška za pecivo
  • 2 jaja
  • 150 ml mlijeka
  • 125 ml ulja
  • 100 g kiselog vrhnja
  • 100 g malina
  • 50 g borovnica
  • 2 - 3 žlice šećera
  • 1 žličica gustina

    Kratko prokuhajte maline, borovnice i šećer na laganoj vatri. Kada voće pusti sok, dodajte gustin i miješajte dok ne dobijete umak željene gustoće. Pustite da se ohladi. U većoj posudi pomiješajte brašno, šećer, sol i prašak za pecivo. U drugoj posudi umutite jaja, mlijeko, kiselo vrhnje i ulje. Tekuće sastojke ulijte u suhe sastojke i lagano promiješajte. U metalni kalup za muffine stavite papirnate košarice. Muffine možete ispeći i bez kalupa, ali tada je potrebno stavljati 4 - 5 košarica zajedno kako  bi zadržali oblik tijekom pečenja.  Košarice za muffine ispunite smjesom do 1/3. U sredini smjese napravite udubinu i ispunite umakom od voća. Ostatak smjese rasporedite u košarice da ih ispunite do 2/3. Pecite u pećnici zagrijanoj na 200°C između 15 i 20 minuta. Pečene muffine izvadite iz metalnog kalupa i pustite da se ohlade na rešetki.



    Broj komentara: 14:

    1. jako volim muffine i to najviše ovakve voće, baš ti sočni izgledaju. Doručak je i za mene najvažniji obrok i posebno guštam u njemu. Svašta se maštovito i zdravo može pripremiti za doručak. Muffini i čaj/kava su super izbor :) Kad sam bila mlađa, doručak sam redovito preskakala, nikad mi se nije ujutro dalo ništa spremati niti sam bila raspoložena za jelo. Sad u svojim odraslim godinama shvaćam koliko je to bilo pogrešno :)

      OdgovoriIzbriši
    2. Muffine volim raditi jer se mogu kombinirati kako tko želi i brzo su gotovi. Ovi tvoji mora da su odlični!
      Nikada ne doručkujem, već dobar dio jutra jedem voće. Zimi naranče,jabuke, grejp ili mandarine, a ostatak godine sezonsko. To mi je najbolje.

      OdgovoriIzbriši
    3. Na zalost, kod mene je obrnuto... Znam da bas nije dobro, ali ovdasnji stil zivota me tjera na to (To mi je izgovor). Ove tvoje mafine bih rado za bilo koji obrok ;-)

      OdgovoriIzbriši
    4. Slazem se sa Janom.I ja bih volela da je rucak glavni obrok ali preko dana uvek nesto vaznije pa je i kod mene obrnuto;)A mafine cesto pravim ali nisma nikad kombinovala malinu i borovnicu:)

      OdgovoriIzbriši
    5. Hvala!

      I divim se svima koji ne doručkuju.

      OdgovoriIzbriši
    6. Mogu ti reći da nas dvije imamo sličan ritam jedenja. Ja ne mogu zamisliti da preskočim doručak u koje god vrijeme da se probudim. Radije ću negdje i zakasniti ali ću sjesti i doručkovati. Nakon toga do ručka jedem voće, ručam obavezno a večeru pojedem ponekad.
      Ovi muffini su mi odlični, bilo za doručak bilo kao desert. Volim voćno punjenje i kombinacija malina i borovnica je sigurno super. Ne znam da li ću ih sama sebi raditi ali kada otiđem u Dbk na godišnji mojima ću ih sigurno napraviti, ako ne i prije za prijatelje. Izgledaju jako lijepo i fino.

      OdgovoriIzbriši
    7. mirišu mi borovnice i maline kroz ekran.
      ja sam od onih koji ne doručkuju, barem ne u pravom smislu riječi, većinom jedem voće prije podne!

      OdgovoriIzbriši
    8. Branka, drago mi je da se našao netko tko razumije što mi predstavlja doručak.

      Tamara, kod mene je voće na jelovniku oko podna, taman da preživim do ručka.

      OdgovoriIzbriši
    9. Wonderfull.Looks very nice and delicious.

      OdgovoriIzbriši
    10. Slažem se što se tiće doručka, prvo što napravim kad se probudim doručak, a onda kavica.
      Muffini izgledaju odlično :)

      OdgovoriIzbriši
    11. Hvala!

      Mary, kod mene nema kavice, jer ju ne pijem.

      OdgovoriIzbriši
    12. Love the addition of raspberries to this classic -- looks delish!

      OdgovoriIzbriši