ponedjeljak, 30. svibnja 2011.

Krešenti

 
Svakog jutra prošećem do Plodina. To mi je jutarnji ritual. Ponekad kupim par sitnica koje su mi potrebne za taj dan, a ponekad idem samo da prošećem. Kada sam ugledala bademe na akciji, sjetila sam se recepta za krešente i kupila ih (a poslužit će i za još pokoji recept). Ti bademi čekaju već par dana, a krešenti nikako da dođu na red. Nisam ih imala ni danas namjeru raditi, ali u receptu kolača koji sam htjela raditi postoje neke nejasnoće pa sam ga pustila sa strane i odlučila napraviti krešente. Kako bademima nisam odstranila kožicu ranije, danas sam napravila ubrzanu verziju. Bademe se stavi u kipuću vodu otprilike jednu minutu, procijedi ih se u cjediljku i istiskuje iz kožice. Budući da su mokri, trebalo bi ih pustiti jedan dan da se osuše (inače ih je nemoguće samljeti). Nisam imala toliko vremena. Stavila sam ih na lim za pečenje u jednom sloju pa u pećnicu na 150 stupnjeva, otprilike 15ak minuta i svako toliko protresla lim. U početku su bademi malo prilijepljeni jedni za druge, a kada se posuše i protresete lim, biti će odvojeni. Prilikom mljevenja badema (ako to radite u multipraktiku) potrebno je dodati malo šećera.


Nakon što sam ispekla prvu turu, vidim da su mi keksići po vrhu malo raspucali i odlučim virnuti na Coolinariku (jer sam se sjetila da je Tamara na svom blogu pisala kako je tamo nastala prava pomama pa računam da će biti više slika za usporediti). Lijevo od recepta stoje sličice koje prikazuju izradu i po prvoj slici vidim da mi nešto ne štima. Ja sam zamijesila prhko tijesto, a ovdje na slici vidim metlicu miksera. Pročitam princip izrade i vidim da je potpuno drugačiji od mog. Uzmem isprintani recept na kojem lijepo piše "izmiksati omekšali maslac ...". Da mi je samo znati kako taj dio nisam vidjela.
 
Uglavnom, za napraviti krešente potrebno je
  •  350 g glatkog brašna
  • 200 g maslaca
  • 150 g šećera
  • 1 vanilija šećer
  • ribana korica 1 limuna
  • 1 jaje
  • 2 žumanjka
  • 2 žlice ruma
    Za zamijesiti tijesto, možete napraviti kao što piše u originalu, a možete slijediti i moj primjer. Utrljati maslac  narezan na kockice u brašno da se dobiju grube mrvice. Dodati šećer pomiješan sa vanilija šećerom i koricu limuna, pomiješati, formirati hrpicu i u sredini napraviti udubinu. U udubinu staviti jaje, žumanjke i rum pa umijesiti glatko tijesto. Podijeliti na dva dijela. Svaki oblikovati u kuglu, zamotati u prozirnu foliju i staviti u frižider na sat vremena.
    • 2 bjelanjka
    • 150 g mljevenih badema

      Od tijesta kidati male komade i radite kuglice veličine trešnje. Kuglice umočiti u bjelanjak (samo malo umućen) i uvaljati u mljevene bademe. Stavljati ih u lim  obložen papirom za pečenje i peći 20 minuta na 180°C. Ukupno sam ispekla 60 kuglica. Vjerojatno bi bila i koja više, ali je tijesto prefino i dio sam pojela dok sam radila kuglice. Interesantno je kako mogu jesti sirovo prhko i dizano tijesto, a tiramisu ne bih jela nikad jer su u kremi sirova jaja.
      • 100 g čokolade za kuhanje
      • 40 g maslaca

        Kada su sve kuglice pečene, treba ih spojiti. Na pari otopite čokoladu. U otopljenu čokoladu dodajte maslac narezan na kockice i miješajte dok se maslac ne otopi. Pustite 10 minuta da se prohladi pa spajajte po dvije kuglice.


        Broj komentara: 14:

        1. Kojim god principom si ih radila, odlično su ti ispali! Nadam se da ste guštali, baš su slatki :)

          OdgovoriIzbriši
        2. Bili su gotovi oko osam pa smo suprug i ja kad je pao prvi mrak sjeli na ljuljačku u dvorištu ispod lipe i uživali u keksićima, mirisu lipe i cvrkutu ptica. Bolje ne može

          OdgovoriIzbriši
        3. ooo!!! baš su prekrasni!!!
          možda se i ja upustim u avanturu!!??

          OdgovoriIzbriši
        4. Kako volim ovakve kolacice,koje bez razmisljanja stavim u usta.Ima tu sta da se grizne:)

          OdgovoriIzbriši
        5. Muito saudável o seu hábito de caminhar todas as manhãs! Os cookies ficaram ótimos. Um abraço, Marta.

          OdgovoriIzbriši
        6. Muito obrigado por me seguir e visitar também. Seja muito benvinda. Um abraço, Marta.

          OdgovoriIzbriši
        7. Nisam ljubitelj takvih kolačića, ali tvoji lijepo izgledaju. Sviđa mi se ovaj tanjur/podložak/svijećnjak za dušice - i ja ga imam i više na njega stavljam hranu, nego zapaljene mirisne dušice.

          OdgovoriIzbriši
        8. Meni je taj tanjur idealan za praline (koje obožavam raditi) i na etiketi je pisalo da je to pladanj.

          Ni ja nisam obožavatelj ovakvog tipa kolača (rađe biram nešto čokoladno ili kremasto), ali povremeno napravim koji.

          OdgovoriIzbriši
        9. keksići su ti odlično ispali bez obzira na situaciju sa tijestom. Baš lijepo i slatko izgledaju.
          Volim i ja došetati do Plodina, ali su mi na drugom kraju grada pa ih na žalost dosta rijetko posjetim, uglavnom kada mi nestane tapioke koju samo tamo nađem.

          OdgovoriIzbriši
        10. Hvala!

          Meni su Plodine na 10ak minuta udaljenosti, tako da rađe odem u njih nego u lokalni (preskupi) dućan.

          OdgovoriIzbriši
        11. Da, baš su neodoljivi. Stalno smo se muvali oko pladnja :D

          OdgovoriIzbriši
        12. Ovi keksići su zbilja veliki hit među blogericama, a jako lijepo izgledaju pa sam i ja počela razmišljati da ih napravim. Baš su ti lijepo ispali bez obzira na to što si ih ti radila po svom, a ne kako kaže recept. :)
          Inače ja na isti način radim s bademima, nikad ih nemam oguljene od ranije već to sve radim kad krene izrada kolača, tada ih samo malo posušim u pećnici. :)

          OdgovoriIzbriši
        13. Obožavam kad nastane pomama za nekim receptom pa svi krenu raditi. Čim sam na Tamarinom blogu vidjela uvodni dio koji naglašava da je to hit recept, odmah sam znala da ću ih napraviti.

          OdgovoriIzbriši