četvrtak, 3. svibnja 2012.

Pita s koprivama


Volim brati jestivo samoniklo bilje. Sezona krene sa šparugama, nastavlja se s koprivom i maslačkom, a završava gljivama. Branje ima višestruke koristi - od boravka na svježem zraku i šetnje prirodom do ukusnog i jeftinog obroka. Ne mogu baš reći besplatnog obroka, jer samoniklom bilju treba dodati druge namirnice.



Kopriva je u našem dvorištu zaštićeni stanovnik. Za jelo se koriste samo vrhovi. Najlakše ju je brati i s njome rukovati u gumenim rukavicama za pranje suđa. Pobranu koprivu pustim da odstoji 5 - 10 minuta u vodi, tako da isplivaju sve nečistoće (najčešće su to mravi, pokoja gusjenica i otpalo cvijeće trešnje). Zatim još dodatno isperem svaki vrh pod mlazom vode.













Koprivu jedem od malena i to najčešće dinstanu, na isti način kao što pripremamo blitvu. Nekima je ovako pripremljena kopriva preintenzivnog okusa pa je miješaju s blitvom. Naviknuta sam na njezin okus i ne miješam ju s blitvom. Suprug nije nikad prije jeo koprivu i njemu je prejaka samostalno pripremljena. Rješenje je bilo napraviti pitu. I inače mu uspijem u tom obliku podvaliti povrće koje ne voli (npr. brokulu). Inspiraciju sam još prošle godine pronašla u Tadejinom receptu.

Tijesto
  • 300 g glatkog brašna
  • 150 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 20 g svježe ribanog parmezana
  • 1/2 žličice soli
  • 100 g kiselog vrhnja
Utrljajte maslac u brašno da se dobiju grube mrvice. Dodajte sol, parmezan i kiselo vrhnje pa zamijesite tijesto. Spljoštite ga u disk, omotajte prozirnom folijom i stavite u frižider na pola sata. Razvaljajte tijesto na pobrašnjenoj podlozi i obložite kalup za pitu. Prekrijte papirom za pečenje i opteretite rižom pa pecite 15 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Odstranite rižu i papir za pečenje pa vratite tijesto u pećnicu na par minuta da dobije lijepu boju.


Nadjev
  • 300 g očišćenih vrhova koprive
  • 200 g skute
  • 100 g kiselog vrhnja
  • 3 jaja
  • 70 g svježe ribanog parmezana
  • 150 g pancete narezane na kockice
  • 1 manja ljubičasta kapula
  • sol i papar
Pancetu popržite na tavi bez dodatka ulja. Izvadete ju pa na masnoći koju je pustila prodinstajte nasjeckanu kapulu. Dodajte dobro ocijeđenu koprivu i dinstajte dok kopriva ne povene i dok ne ispari sva tekućina. Izmiksajte skutu i kiselo vrhnje. Dodajte jedno po jedno jaje. Posolite i popaprite. Pjenjačom umiješajte ribani parmezan, pancetu i koprivu. Smjesu izlijte na pečeno tijesto i pecite 20 do 25 minuta, dok nadjev ne očvrsne. Pitu ohladite na rešetki.



Broj komentara: 68:

  1. Mnogo dobro, jel skuta sir?Ja ću umesto koprive staviti španat...

    OdgovoriIzbriši
  2. Koprivu nikada nisam probala moram priznati,fantastično mi izgleda ova pita:)

    OdgovoriIzbriši
  3. njam, super receptić a koprivu nisam jela od malih nogu kad je moja baka pripremala, ja još nisam al budem, obožavam takva jela :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Divno,ovo cu sigurno praviti.probajte i corbu od kopriva,bozanstvena je.Pozdrav za sve drage blogerke koje dodju na tvoj blog.Meni je ovde jako lepo i cesto te citam:)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Predivna pita s dobrim sastojcima.

    OdgovoriIzbriši
  6. Divna je, a ja još uvijek nisam probala koprivu... osim u čaju :D
    Jako lijepo izgleda, volim pite i sviđa mi se parmezan u tijestu :)

    OdgovoriIzbriši
  7. jooooj kopriva! koliko to dugooo nisam jela.. super izgleda u ovoj piti.. steta sto ne mogu koprivu naci ovdje u Bruklinu.. a rado bi je ponovo probala =)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Vrlo izgledna pita, a sigurna sam i vrlo, vrlo ukusna! Pospremit ću recept! :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Joj kako bi sada pojela jedno parče... predivno!

    OdgovoriIzbriši
  10. I love this quiche look delicious!
    gloris

    OdgovoriIzbriši
  11. isto volim koprivu. u piti ju još nisam jela, ali radila sam gustu krem juhu :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A ja još nisam radila krem juhu, sigurno je bogatog okusa

      Izbriši
  12. ovo stvarno zvuči zanimljivo! :) nisam još nikad jela koprivu u ovom obliku...

    OdgovoriIzbriši
  13. Baka je često pravila pitu s koprivom, ali kao dijete nisam htjela ni da je probam. Sad kao odrasla nemam gdje da je uberem, pa da je probam. A htjela bih, vrlo vrlo rado...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerujem da svi imamo neko jelo iz djetinjstva koje nismo mogli smisliti, a sad bi ga tako rado jeli

      Izbriši
  14. Krasna ti je ova pita, blago tebi kad imaš gdje nabrati koprive. Kad si u gradu, pa čak i na periferiji, koprive ako i iima, obilježili su je peseki.

    OdgovoriIzbriši
  15. Dobrota prirode u ljepoti izvedbe...mmmm!

    OdgovoriIzbriši
  16. Prekrasna pita! Baš pričam s mamom kako je nabrala koprivu pa bi ju trebali na juhu ili u ptrudlu. Ova pita je isto super varijanta.
    Ja sam koprivu tek nedavno prije koji tjedan jela prvi put i baš mi se dopao okus. Jela sam krem juhu i štrukle od koprive.

    OdgovoriIzbriši
  17. Baš kak veli Dunja, blago tebi! :)
    U zadnje vrijeme sam se baš navukla na pite,
    ali s koprivom jos nisam probala.
    (cookandplay.blog.hr)

    OdgovoriIzbriši
  18. Una quiche sabrosa y hermosa,de lujo,abrazos hugs,hugs.

    OdgovoriIzbriši
  19. Koja lepota! Kako ti zavidim što možeš da odeš i da je ubereš kad poželiš. Spojila si divne namirnice i rezultat je fantastičan!

    OdgovoriIzbriši
  20. I ja puno volim koprivu i najcesce ju spremam kao salatu. I to jos pomesanu sa listicima maslacka... Ove godine sam zelela probati i neki drugaciji recept (npr. ovu super pitu) ali jos nisam stigla...

    OdgovoriIzbriši
  21. Ni ja nikada nisam jela koprivu i svesna sam da mi je to veliki minus i promašaj.... Inače, na ono tvoje da se dobija jeftin i ukusan obrok, dodala bih i vrlo, vrlo zdrav, jer nema mnogo namirnica koje mogu prići gljivama, koprivama, maslačku, sremušu, zovi.....

    OdgovoriIzbriši
  22. Divno :) Kod nas na žalost po pijacama ne prodjau samo vrhove kopriva nego i celu drvenastu grančicu. :( Zato ja sa sobom nosim gumene rukavice kada krenem davozam bajs i kada nadjem lepu i zabačenu livadicu naberem samo vrhove. Mogla bih baš za vikend.
    Ovaj tvoj slani tart je odličan. Baš mi se mnogo dopada.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod nas je kopriva cijela u upotrebi. Ja poberem samo vrhove, a ostatak se iskoristi ili za gnojivo ili kao hrana domaćim životinjama

      Izbriši
  23. Odlično izgleda pita. I moj muž ima sličan ukus kada je riječ o zelenilu ;) Radila sam roladu od kopriva. Na kraju sam je ja jedina jela...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moj dinstanu koprivu ne bi jeo, ali zato ju obožava u piti

      Izbriši
  24. nikada nisam jela koprivu, ali volim i blitvu i špinat, jako me zanima okus budući da si rekla da je vrlo intenzivan...pita krasno izgleda

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Okus je dosta jak i drugačiji od blitve i špinace, najbolje da probaš

      Izbriši
  25. divna je! A bogme sam ti i ja zavidna na mogucnosti da ju uberes kad pozelis :). Ovo cu svakako isprobati.

    OdgovoriIzbriši
  26. Ja obožavam koprivu,ali nemam je gde ni kupiti ni nabrati.Zato jedva čekam da odem kod tetke,ona pravi najbolje stvari s koprivama.
    Pita ti je FENOMENALNA!

    OdgovoriIzbriši
  27. Baš ti je lijepa pita, nisam koprivu nikad jela, moj susreti s koprivom svode se peckanje :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene je rijetko peckala, ali je zato svake sezone na tanjuru

      Izbriši
  28. Ne pamptim kada sam poslednji put jela koprivu, ali bih rado smazala jedno parce :) Predivno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  29. odličan recept! i još bolje fotke. koprivu obožavam, ali sam u toj svojoj strasti jedina među ukućanima pa ju nit berem nit jedem... a nije da ju imam prilike ni gdje ubrati, osim u (pre)kratkim izletima do svoje stare bake.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam kako je teško kad jedina voliš nešto jesti a ostali ne, onda te nije volja niti pripremati to jelo

      Izbriši
  30. Izgleda kao Pacman! :))

    divno!
    Ja još nisam imala priliku jesti koprivu, nadam se da hoću uskoro :)

    OdgovoriIzbriši
  31. These are great photos, and really inspiring,

    OdgovoriIzbriši
  32. Odlično izgleda :)
    ja sam koprivu jela skuhanu kao špinat i bila mi je jako fina, definitivno ću ovo isprobati :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako ti je kopriva tako pripremljena fina, onda će ti se i pita svidjeti

      Izbriši
  33. koprive nisam jela kao mala, sjećam se da ih je baka brala samo za patke ili guske, tek kad sam sama počela istraživati otkrila sam koprivu, ne samo kao jestivu već i vrlo ljekovitu
    pitu nisam isprobala, ali biti će i ona na popisu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mi najprije poberemo koprivu za sebe, a ono što ostane služi kao hrana peradi

      Izbriši
  34. Idem redom, pa do kud stignem! Odlična izgleda, a poznavajući koprivu, uvjerena sam da je i odličnog okusa. Fotke super! :)

    OdgovoriIzbriši
  35. Bravo, pita savrseno izgleda!!!
    Kod mene svi u kuci vole koprivu. To mi je prva asocijacija na rec prolece, ali je i cele zime prisutna u vidu caja. Koprivu koristim u pripremi razlicitih jela, corbica, dinstana samostalno ili uz dodatak pecuraka, pirinca, sira... Pasulj mi je na prolece nezamisliv bez kopriva... Sad za vikend se spremamo da idemu u "lov" na koprivu da bi napravila sok. Kazem, bas nam je zastupljena u prolecnoj ishrani.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod nas je još rano za koprivu, ali nadam se da će uskoro krenuti. Sok od koprive zvuči jako zanimljivo, baš me zanima recept.

      Izbriši
  36. I kod nas su jos bas mlade, ali se nadam da ce do vikenda biti taman kako treba, makar da napravim sok od pola mere. Evo imas kod mene recept.
    http://zacarana-kuhinjica.blogspot.com/2012/04/sok-od-koprive-sirup.html

    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši