utorak, 13. ožujka 2012.

Tart s makom


Post sam počela pisati dan prije izrade ovog deserta. Inspiracija za uvodni dio nikako nije dolazila pa sam samo napisala recept i odlučila prespavati pisanje uvoda. Ne kaže se  uzalud da je jutro pametnije od večeri. Ne samo što sam sljedećeg dana bila "pametnija", nego sam bila i pod dojmom isprobanog recepta. Mak obožavam i kada je Mignonne objavila svoj post, znala sam da ću vrlo brzo isprobati recept. Ono što me oduševilo je dvostruki sloj nadjeva i tijesto od svježeg sira. Nije mi se svidjela ideja s grožđicama i koricom limuna u nadjevu pa ih nisam stavila. Prije nego što sam zamijesila tijesto, bila sam skeptična prema količini brašna i mislila sam kako je to premalo tijesta za sve slojeve. Kad sam razvaljala onaj veći dio, bio mi je taman za pokriti samo dno kalupa (umjesto za cijeli kalup) pa sam odlučila zamijesiti još jedno tijesto za obložiti cijeli kalup, a ostatke sam planirala iskoristiti za trakice. U nastavku pišem te duple mjere, jer ću sljedeći put odmah zamijesiti tijesto u duploj količini. I još nešto - više ne radim makovnjaču - tart s makom je puno jednostavnije za napraviti i brže je gotov, a odličan je desert za sve ljubitelje maka.


  • 600 g glatkog brašna
  • 2 žličice praška za pecivo
  • 250 g svježeg sira
  • 150 g šećera
  • 14 žlica mlijeka
  • 10 žlica ulja
  • prstohvat soli




Pomiješajte brašno, prašak za pecivo, šećer i sol. Dodajte svježi sir, mlijeko i ulje. Zamijesite srednje meko tijesto i podijelite ga na tri dijela - jedan veći i dva manja. Razvaljajte veći dio tijesta i obložiti kalup za pitu. Jedan manji dio tijesta okruglo razvaljajte na dimenzije kalupa za pitu, a drugi manji dio tijesta pravokutno razvaljajte i izrežite na trake širine 2 cm.

  • 250 g mljevenog maka
  • 100 g šećera
  • 75 g maslaca
  • 100 ml mlijeka
  • 1 jaje
  • malo naribane limunove korice

Pomiješajte mak i šećer. Rastopite maslac i zagrijte mlijeko pa prelijte preko mješavine maka i šećera. Dodajte naribanu koricu limuna, a kad se smjesa malo ohladi, dodajte jaje. Nadjev podijelite na dva dijela pa polovicu premažite po tijestu. Preko nadjeva stavite tijesto razvaljano u krug i preko njega premažite ostatak nadjeva. Po vrhu poslažite trake tijesta u obliku mreže i premažite ih mlijekom. Pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C. Ohladite na rešetki. 


54 komentara:

  1. Fotke i tart su ti predivni. Veliko bravo! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ajme! Odusevila sam se! Moracu da isprobam - mak mi je omiljeni!

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala ti puno sto si isprobala receptic, tart je divno uspeo i posebno mi se svidja kako si uplela trakice odgore.:)) Uh, slike preseke taaako mame, ne znam jedino kako je zafalilo testa, mozda je moj kalupic bio manji ili sam nesto tanje razvila , ali u tvojoj izvedbi izgleda zaista fantasticno, bas mi je drago da vam se svideo!:))) Saljem ti veeeliki pozdrav!;D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imala sam dovoljno svježeg sira tako da nije bio problem zamijesiti još jedno tijesto. Najvažnije je da je jako fino.

      Izbriši
  4. Čim sam vidjela naslov pomislila sam da si radila Lanin tart. I mene je privukao taj recept. Super izgleda u tvojoj izvedbi i lijepo si nam opisala izmjene koje si napravila. Jako mi se sviđaju slike ! Odlično !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dva sloja nadjeva su me oduševila i morala sam isprobati

      Izbriši
  5. Ja sam mislila da se ovo može vidjeti samo u američkim filmovima! divno izgleda! može li se napraviti s punjenjem od jabuke? Nisam neki fan maka, ali zato sve kolače s jabukama obožavam! Ilina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na blogu imam dva recepta za pitu od jabuka (američku i francusku verziju), a vjerujem da bi i ova pita bila ukusna s jabukama.

      Izbriši
  6. Zaista tvoja izvedba ostavlja bez daha,gledam princip kako si uplela gornju rešetku i divim se ..prekrasan tart:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rešetku nije teško napraviti - najmjestiš sve vodoravne trake, a onda upleteš okomite tako da podižeš ove vodoravne kad okomita treba ići ispod njih.

      Izbriši
  7. jako volim mak..mislim da je ovo sljedeći kolač koji ću napraviti. ja sam do sada samo znala amk zamotati u lisnato tijesto. to mi je domaet..ali ovo mi izgleda jaaaako uskusno! :)

    OdgovoriIzbriši
  8. I ja sam zapazila ovaj tart kod Lane - mnogo mi se dopao! Tvoje izvođenje je savršeno, trakice izgledaju predivno i uredno, pravi su ukras kolača. Bravo.

    OdgovoriIzbriši
  9. Savršeno!!! Ja obožavam mak,tart mi se baš puno sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  10. dopada mi se što ima tijesto i u sredini, jako lijepo izgleda, a kako obožavam mak biti će i kod mene isproban

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Središnji dio tijesta je bio jedan od razloga zašto sam isprobala recept

      Izbriši
  11. Genijalno, tijesto sa sirom je odlična ideja. A mak obožavam, tj mislim da je riječ "obožavam" čak preblaga prema tome koliko ga volim! Sigurno ću ovako nešto spremiti.
    Pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Krasno izgleda. I ja sam zabilježila recept za isprobati.

    OdgovoriIzbriši
  13. Fantastično!!! Joj, kako ti zavidim! Toliko volim mak a ovi moji ne mogu ga smisliti! Nešto si razmišljam, zašto ne orasi? Hm, što misliš? Prva prilika probam! Priznajem, sada sam na dijeti:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo sam radila samo za svoj gušt, budući da i kod mene ima onih koji ne mogu smisliti mak. S orasima će isto biti super.

      Izbriši
  14. prava šteta što mak ne ljubim jer ovo divno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo već su iznad bili prijedlozi za jabuke i orahe, tako da nema veze što ne voliš mak

      Izbriši
  15. Tamara, prekrasno ti je ispao! Ne moram ti niti govoriti kako sam oduševljena ovim fotkama, ovo su mi najljepše tvoje fotke do sada! Predivno!

    OdgovoriIzbriši
  16. Secam se ovog Laninog recepta i samo cekam da kupim mak da bih ga probala... Samo ne znam, da li da krenem odmah sa duplom merom testa?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Predlažem da napraviš po njezinim količinama pa ako ti se dogodi kao i meni lako zamijesiš još jedno tijesto. I obavezno javi koliko ti ga je trebalo, baš me zanima

      Izbriši
  17. Stalno gledam taj kalup za tart i sve mislim da mi ne treba. E sad je ispalo da mi treba, moram da isprobam ovo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Malo ću preoblikovati poznatu izreku - od viška kalupa glava ne boli

      Izbriši
  18. Prekrasno izgleda; skoro kao torta. Mak jako volim!

    OdgovoriIzbriši
  19. Te ha quedado perfecta luce riquísima y hermosa ,felicitaciones,abrazos hugs,hugs.

    OdgovoriIzbriši
  20. Wow, tart izgleda famozno! Predivno si napravila ovu rešetku na vrhu. Ja se još nisam usudila isprobati napraviti je.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rešetke na piti mi nisu novitet, suprug obožava rešetkastu pitu s jabukama. Nije ju problem složiti, a vidim po internetu da ima i trikova kako napraviti lažnu rešetku - na razvaljanom tijestu se kvadratnim izrezivačem rade rupe koje bi inače nastale slaganjem trakica

      Izbriši
  21. Izgleda nevjerojatno profesionalno.. bolje nego u dućanima.. stvarno svaka čast! Inače volim mak u desertima, pogotovo ako je u obliku sočnih punjenja.. :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Tamara ,svaka čast:))sjajno si sve uradila,sličice su ti super:))i ja se spremam da ga isprobam;))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš me zanima da li će i tebi biti potrebna dupla doza tijesta, javi kad isprobaš

      Izbriši
  23. what really amazing and nice look this, love this type of tart! lovely!

    OdgovoriIzbriši
  24. it looks really beautiful with those layers, you did a great job!

    OdgovoriIzbriši
  25. Savršena je, svaka ti čast! Divno izgleda, nemam riječi!:)

    Lijep pozdrav!:)

    OdgovoriIzbriši
  26. Divan makasti tartić, jako zavodljivo, moram to prvom prilikom napravit.

    OdgovoriIzbriši
  27. Promakao mi je kod Lane...Bas je zanimljiv. Prelepo izgleda u tvojoj izvedbi :)

    OdgovoriIzbriši