subota, 23. ožujka 2013.

Povetica

Kaže se da slika govori 1000 riječi. Zbog toga će ovaj post imati samo jednu fotku. Ne zato što je na njoj nešto toliko prekrasno, već suprotno. Znam da vas pogled na ovu neuglednu orehnjaču neće nagovoriti da ju probate, stoga, čemu ju dodatno isticati na nekoliko fotki? Morat ću upotrijebiti 1000 riječi da vas nagovorim da ju napravite. Uglavnom, krenimo od početka. Kad su blagdanski kolači u pitanju, zadnji kojeg ću izabrati s pladnja je orehnjača. Već sam više puta naglasila kako ne volim suhe kolače, a orehnjača je često upravo to - suhonjava kriškica s orasima. Dugo sam godina u potrazi za idealnim receptom i zapravo se stalno vrtim u krugu i u blagdansko vrijeme uvijek tražim novi recept, jer onaj prethodno isprobani nije zadovoljio moje kriterije. 


Konačno mogu reći da sam našla recept kojeg ću ponoviti (djelomično sam izmjenila recept objavljen u posljednjem broju časopisa Delicije). Ovo zapravo nije orehnjača, već povetica. Osnovna razlika između orehnjače i povetice je u tome što se u poveticu dodaju jabuke. Njihov okus ne prevladava u nadjevu, ali daje kolaču iznimnu sočnost.  Moja povetica je mogla izgledati ljepše i priznajem da mi se sviđaju orehnjače koje izgledaju savršeno - znate one s identičnom debljinom tijesta i nadjeva, savršeno zamotane. Međutim, kada je nadjeveno dizano tijesto u pitanju, onda volim da je tog tijesta što manje. I često pretjeram s rastanjivanjem tijesta, što je zapravo u mom slučaju veliki plus, jer je tijesta uistinu jako malo. Ne izgleda reprezentativno, ali ima savršen okus!


Tijesto
  • 40 g svježeg kvasca
  • 600 g glatkog brašna
  • 4 žumanjka
  • 120 g rastopljenog maslaca
  • 100 g šećera
  • 10 g vanilija šećera
  • 50 ml ruma

U 50 ml toplog mlijeka dodajte žličicu šećera i brašna pa razmrvite kvasac i pustite da se digne. U veliku zdjelu ili posudu samostojećeg miksera stavite brašno, žumanjke, maslac, šećer, vanilija šećer i rum. Dodajte dignuti kvasac i zamijesite glatko tijesto. Tijesto oblikujte u kuglu, stavite u pobrašnjenu zdjelu, pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže otprilike sat vremena. Dignuto tijesto lagano premijesite na pobrašnjenoj površini i podijelite na dva dijela te razvaljajte na pobrašnjenoj površini. 

Nadjev
  • 400 g mljevenih oraha
  • 200 g ribanih jabuka
  • 150 - 190 g šećera (ovisi o slatkoći jabuka)
  • 10 g vanilija šećera
  • 100 ml mlijeka
  • 100 ml slatkog vrhnja
  • 50 ml ruma
  • 4 bjelanjka

Pomiješajte orahe sa šećerom pa prelijte kipućim mlijekom. Dodajte rum, slatko vrhnje i jabuke i dobro pomiješajte. U nadjev umiješajte snijeg od bjelanjaka. Nadjev podijelite na pola i premažite po razvaljanom tijestu. Tijesto zamotajte i prebacite u lim obložen papirom za pečenje. Pecite 45- 50 minuta u pećnici zagrijanoj na 160°C. Ohladite na rešetki.

42 komentara:

  1. Ček malo, jel mi gledamo u istu fotku? :) Ovo kaj ja vidim izgleda savršeno! Vidi se koliko je fina i sočna, meni se baš svidja kako si ju napravila.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, da, gledamo u istu fotku i drago mi je da vidiš ono što ja imam priliku okusiti - sočna, meka i ukusna

      Izbriši
  2. iskreno da ti kažem i ja volim kada je manje tijesta a više nadjeva. ibaš mi se zato sviđa ova tvoja povetica. važniji je okus od reprezentativnosti. bar meni :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim kad mogu napraviti kolače po svom guštu, a kod dizanog tijesta volim da ga je što manje i zato ga razvaljam jakooooo tanko

      Izbriši
  3. Draga Tamara, verujem da je kolac fenomenalnog ukusa. Slika je sasvim dovoljna da vidimo prezentaciju recepta, a sastojci zaista obećavaju idealan spoj:) Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znala sam da će jabuke dati kolaču taman ono što mi inače fali kod orehnjače

      Izbriši
  4. Sve što je sa orasima ,jabukama i malo testa ne može da omane. Ja volim i običnu orahovnjaču a ova tvoja povetica mora da je divna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da je orehnjača super onako uz kavicu (barem tako kaže moj suprug), ali ja kavu ne pijem pa zato ni ne volim suhu orehnjaču

      Izbriši
  5. Ficou linda e com esse recheio de maça e nozes eu ia adorar.
    Bom fim de semana
    bj

    OdgovoriIzbriši
  6. Me encantan los ingredientes que tiene, el relleno, todo, es un pastel fantástico que lo probaría con mucho gusto.
    Besos Tamara.

    OdgovoriIzbriši
  7. ja obozavam orehnjace, makovnjace i slicne kolace.. ovo cu sigurno isprobati, jer jabuke i orasi, tu nema greske!! =)

    OdgovoriIzbriši
  8. svi volimo što manje tijesta a što više nadjeva,
    imamo vrlo slične recepte, ja umjesto ruma dodajem pijane grožđice

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Po ovom receptu su išle grožđice ali ih nisam htjela staviti, jer mi ne pašu uz orahe

      Izbriši
  9. Meni je ova slika savršeno prezentirala poveticu u svoj njenoj ljepoti,znam kako je divna jer radila sam ju puno puta:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Draga moja, ti si suvise kriticna prema sebi, ovim sniticama se nema sta zameriti, zapravo najradije bih ceo ovaj tanjric ponela krisom sa sobom, hihihi... pa onda grickala fino natenane, svidja mi se sto ima tako puuuno fila.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, previše sam kritična, ali sam odlučila da je recept zaslužio objavu na blogu zbog odličnog okusa i sočnosti

      Izbriši
  11. Meni orehnjača isto nije dobra ako nije sočna i prepuna nadjeva. Ja uvijek radim mini orehnjače i makovnjače po odličnom receptu i oduševljena sam. Inače me uz takve kolače vežu jako lijepe uspomene pa ih i jako volim. I da, na slici se vidi da je dobra, jako dobra, sočna, puna fila i okusa. Baš kakva mora biti!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš me zanima taj tvoj recept, imaš možda objavljeno na blogu ili neki link?

      Izbriši
  12. e, bingo, skroz po mom ukusu :) i ja se grozim suhe orahnjače, zato i radim samo one male od prhkog tijesta, i ne volim previše dizanog tijesta, volim kad je krcato nadjevom, a jabuke ovdje osiguraju sočnost. spremit ću si ovaj recept, krasan je, nisam još probala s jabukama

    OdgovoriIzbriši
  13. Tamara,

    I think you have prepared this to torture us ! :)
    Because it looks so winderful... humm...
    Love it, much more with the nuts and apple !

    Have a nice evening !

    Isabel

    OdgovoriIzbriši
  14. Obavezno cu ju isprobati...moze biti samo bolja sa dodatkom jabuka!

    OdgovoriIzbriši
  15. Orehnjača ne mora biti uredna, ona je uvijek prefina, a naročito ova tvoja.

    OdgovoriIzbriši
  16. Divno izgleda ova tvoja verzija strudle, zaista...mi u porodici svi imamo kompleks orehnjace koju je pravila moja baka i nijedna od nas nikada nije uspela da je napravi kao bakin original...svaki put se raznezim kada je vidim...kod nas je bila neizbezna a Bozic...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Žao mi je što nemam neki obiteljski recept, kako nikad nisam pokazivala pretjerani interes za orehnjačom tako se nije često ni radila

      Izbriši
    2. Ali testo je skoro isto kao testo koje je pravila moja baka...i fil je manje- vise taj, jedino sto u tvom filu ima i jabuka...to mora da mu daje neki sveziji ukus !

      Izbriši
    3. Jabuka je dala sočnost koja mi inače nedostaje kod klasičnih orehnjača

      Izbriši
  17. ...baš sam se nasmijala; kako se iz tvojih riječi vidi nezadovoljsto izgledom povetice...a ja onako gledam sliku pa čitam što pišeše, pa opet gledam sliku.... :)))
    ....ma draga Tamara slikica ti je divnaaa, ali zaista je... baš se na njoj vidi sve ono što se zapravo i voli kod orehnjače; d aje sočna, puna nadjeva, fina, meka...ma tko uopće voli suhu orehnjaču sa malo nadjeva a puno suhog tijesta... ovo tvoje je divno!!...
    ...ja češće radim male prhke orahnjačice koje obožavam, dok moja mama radi orehjnaču od dizanog tijesta prepunu nadjeva...
    ...nikad nismo probale staviti u nadjev i orahe i jabuke...dala si nam objema divnu ideju... :))
    ...lijep pozdrav draga... :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam nezadovoljna zbog njezinog izgleda, volim kad je malo tijesta, samo takva nije baš fotogenična pa zato malo njurgam

      Izbriši
  18. Kad su štrudle u pitanju, ne biram, sve volim, nema nejestivih, mada one sa samim džemom su mi na zadnjem mjestu. A uz kafu, začas nestane sve sa tanjira.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako je u pitanju džem od smokava, to mi je super, inače s nekim drugim okusima bi i meni bile na zadnjem mjestu

      Izbriši
  19. Realmente lindo y delicioso me encanta su relleno,abrazos y abrazos

    OdgovoriIzbriši
  20. GREAT POST:)
    Your blog is so wonderful and Im following...I hope you follow me also:)

    If you want some cute swedish decor inspiration...check out my blog:)

    Have a great day dear

    LOVE Maria at inredningsvis.se
    (sweden)

    OdgovoriIzbriši
  21. Nisam znala za tu razliku i za jabuke u filu!
    A slika je lepa, i mene je namamila na probu. Samo prvo da naučim par stvari :-P

    OdgovoriIzbriši