utorak, 4. rujna 2012.

Sale e pepe okus - rustikalne pite s voćem


Evo me opet u Sale e pepe okus rubrici, u kojoj ovog puta s Tamarom isprobavam pite s voćem. Opet se pred nama našlo šest prekrasnih recepata. Miješano voće, smokve, kupine, šljive, marelice te breskve uz još poneki dodatak "zarobljene" su u ukusno prhko tijesto i predstavljaju tradicionalne recepte talijanskih regija. Za jedan recept/voće sam 100% bila sigurna da ga Tamara neće odabrati i pretpostavljala sam što bi mogao biti njezin odabir, ali sve je bilo obavijeno velom tajni, tako da ćemo zajedno pogledati što je ona pripremila. Baš me zanima da li je ona pogodila moj izbor ...


S obzirom na voće u receptima i činjenicu da je rujan, nisam morala puno razmišljati koja dva recepta ću izabrati. Smokve i šljive! Pite odlično pašu kao desert nakon ručka, a mogu poslužiti i za slatki predah u predvečerje toplog rujanskog dana. Galette sa smokvama su prava delicija, a pita sa šljivama je tako lijepo mirisala da nisam mogla dočekati da se ohladi. Okus naravno savršen!


Galette sa smokvama i ricottom (Campania)
  • 400 g smokava
  • 240 g šećera
  • 1 jaje
  • prstohvat soli
  • 90 g omekšalog maslaca
  • 70 g jogurta
  • 300 g glatkog brašna
  • 1/2 vrećice praška za pecivo
  • 200 g ricotte
  • 2 žumanjka


Operite i osušite smokve. Odstranite im peteljku pa ih narežite na ploške. Stavite ih u posudu, dodajte pola količine šećera (120 g) i kuhajte otprilike 20 minuta na laganoj vatri. Izmiksajte jaje s ostatkom šećera (120 g), dodajte prstohvat soli, omekšali maslac i jogurt. U smjesu dodajte prosijano brašno s praškom za pecivo i zamijesite tijesto (po potrebi dodajte još malo brašna, ako je tijesto mekano). Tijesto oblikujte u disk, omotajte prozirnom folijom i stavite u frižider na pola sata. Ricottu protisnite kroz cjediljku (kako bi se razbile grudice) i umiješajte žumanjke. Dodajte smokve i lagano promiješajte. Tijesto podijelite na 4 dijela. Svaki razvaljajte na pobrašnjenoj površini i obložite 4 kalupa za pitu promjera 14 cm, izbodite dno vilicom i  napunite nadjevom.  Višak tijesta preklopite prema unutra (kako bih zadržala rustikalni izgled, nisam rezala savršene krugove, već sam nepravilno razvaljala tijesto i rukom otrgnula višak tijesta koji je visio preko kalupa). Pecite otprilike 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Pitice ohladite na rešetki.


Pita sa šljivama (Emilia Romagna)
  • 300 g glatkog brašna
  • 1 žličica praška za pecivo
  • 100 g šećera
  • 10 g vanilija šećera
  • prstohvat soli
  • 100 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 70 - 100 ml hladne vode
  • 500 g šljiva
  • 1/2 limuna (korica i sok)
  • 3 piškote
  • šećer u prahu za posipanje


Maslac utrljajte u brašno da dobijete strukturu grubih mrvica. Dodajte polovicu šećera (50 g), vanilija šećer i sol. Pomiješajte sastojke, dodajte vodu i zamijesite tijesto. Tijesto formirajte u disk, omotajte prozirnom folijom i stavite pola sata u frižider. Šljive operite, osušite i odstranite im koštice. Pomiješajte ih s ostatkom šećera (50 g), sokom i naribanom koricom limuna. Na pobrašnjenoj podlozi razvaljajte polovicu tijesta i obložite duguljasti kalup dimenzija 10 x 24 cm. Na dno tijesta stavite smrvljene piškote, a na njih nadjev od šljiva. Poklopite preostalim razvaljanim tijestom i izbodite nožem. Krostatu pecite otprilike 40 minuta u pećnici zagrijanoj na  180°C. Ohladite na rešetki i pospite šećerom u prahu. 

51 komentar:

  1. znaš da su smokve bile moj prvi izbor? a onda su ipak neke druge stvari presudile...ovu sa smokvama ću sigurno isprobati, divna je!! i eto, i ovaj put odabrale smo jedan isti recept1! LOL

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uvjerena sam da će sam se dogoditi tema kada ćemo imati potpuno isti odabir

      Izbriši
  2. Iako mi ovakvi kolači nisu od najdražih ove tvoje fotke su me očarale i ne bih se dvoumila probati :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su voćne pite odlične i nekako je ljeto rezervirano za njih

      Izbriši
  3. Odlična tema, a pite izgledaju krasno :)

    OdgovoriIzbriši
  4. sve izgleda preodlično... miris nekih prošlih vremena, jako mi se sviđa! bravo!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ova pita sa šljivama izgleda predobro! Jako mi je zanimljiv recept, baš zbog tofa što su šljive sakrivene u tijesto.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ta mi je pita bila zanimljiva zbog kalupa u kojem se peče, baš je neuobičajen. Malo me je bilo strah jer nisam znala kakvo će biti tijesto, ali sve je prošlo bez problema i krajnji rezultat je odličan.

      Izbriši
  6. ADOREI AMBAS COM FRUTOS QUE APRECIO MUITO.
    A TORTA DE AMEIXA DEIXOU AQUI A BABAR....DARIA TUDO POR UMA FATIA.
    BJS

    OdgovoriIzbriši
  7. Ajme, ova pita sa šljivama... Savršeno!

    OdgovoriIzbriši
  8. Sa smokvama i ricottom, pa ja bi ih sve pojela ajmeee :D Prekrasno :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod te je pite tijesto posebno iznenađenje, tako mekano i ukusno

      Izbriši
  9. Obožavam te, kako ih ja zovem, seljačke kolače, dakle tradicionalne pite, štrudle, zlevanke i slično. Ovu zadnju sa šljivama obavezno radim jer mi izgleda zanosno, obožavam šljive...Prekrasan post! Ilina

    OdgovoriIzbriši
  10. Fino, fino. Pita sa šljivama senzacionalno izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  11. Obje su mi pite divne, ali ova s smokvama i ricottom definitivno je moj favorit :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su obje i svaka ima svoje adute, jedna šljive, a ova sa smokvama ima prefino tijesto (i naravno nadjev)

      Izbriši
  12. Volim šljive ali u ovom slučaju kad imam na izbor radje bi ovu galetu sa smokvama, fantastična mi je!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sad kad znam kakvog su okusa, teško bih se odlučila koju prije uzeti

      Izbriši
  13. Odlično izgledaju obje! Super su!

    OdgovoriIzbriši
  14. Biram sa šljivama,iako obje varijante su savršene,prezentacija ti je savršena!

    OdgovoriIzbriši
  15. slaba sam na pite.. volim ih u svim oblicima i sa svim vocem.. dok je jos sezona moram isprobati ovu sa smokvama.. garant je za prste polizati.. mada i ova sa sljivama izgleda primamljivo =))
    nazalost nemam ovih dana uopce vremena za kuhanje i spremanje iceg konkretnog kuci.. ali mozda postignem za vikend =)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlične su i jedna i druga, mada je ova sa smokvama onako više delikatesa

      Izbriši
  16. Obozavam takve rusticne, hrskave desserte sa vocem.
    Ne znam koju bih prije...mozda ipak onu sa smokvama!

    OdgovoriIzbriši
  17. Prvo smokva, stvarno me povukla za odmah... a onda naravno i šljiva.

    OdgovoriIzbriši
  18. Ja ne znam za koju bih se odlucila, predivno :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Son una auténtica maravilla estos dulces, los higos es una fruta que me fascina, cuando he visto el pastel, he quedado enamorada.
    Abrazos y que pases un feliz día.

    OdgovoriIzbriši
  20. Me gustan las tartas rústicas está preciosa a los los higos también les llamamos brevas cuando están frescos,realmente un pastel perfecto,abrazos hugs,hugs.

    OdgovoriIzbriši
  21. Sve ne samo ovaj zadnji recept izgleda odlicno! Odlicno!
    Nezgodno doba za gledati ovakve blogove i ogladniti...
    Pozdrav, ombia

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni se isto ponekad dogodi da u "krivo vrijeme" posjećujem blogove

      Izbriši
  22. odlični recepti... u poslednje vreme i ja pratim Sale and Pepa...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imaju zanimljive recepte i oduševio me svaki kojeg sam probala

      Izbriši
  23. Smokvu obožavam i ovdje je odmah prvu biram, a za njom nimalo ne zaostaje i šljiva. Odlične pite i super mi obje izgledaju ! Baš me veseli ova vaša inicijativa, čekam slijedeći krug :)

    OdgovoriIzbriši
  24. Sad ne znam koju bih radije prvu probala jer su ti ispale odlično i baš izgledaju ukusno. Obožavam pite s voće jednako kao i one sa sirom i slične. Iako smokve ne volim, ne znam zašto ali u ovoj piti bi ih pojela :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago da te je privuklo nešto što inače ne jedeš

      Izbriši
    2. Kako ne bi kad ti to tako lijepo prezentiraš :)

      Izbriši
  25. Tamara I love figs ever and ever:) and your recipes look georgeous and delicious!:)

    OdgovoriIzbriši
  26. Prekrasno izgledaju obe!!!
    Al ova sa šljivama, mmmm, tako zanosna!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da samo znaš kako je mirisala, nije se ni stigla ohladiti :)

      Izbriši
  27. baš mi je zanimljiva ova vaša rubrika, pite su mi obje divne i teško bih odabrala samo jednu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I nama je teško između 6 recepata odabrati dva za isprobavanje

      Izbriši
  28. Ne znam koju bih prvo probala, Galette sa smokvama i ricottom me oduševljava jer obožavam sve voćkasto s ricottom, ali i pita sa šljivama fantastično izgleda... Divna prezentacija, draga Tamara!

    OdgovoriIzbriši