srijeda, 23. svibnja 2012.

Vijenac iz Koruške


Još jedan putopisno-receptni post. I to poduži. Ako vas zanima samo recept, pronaći ćete ga pred kraj posta.



Ukoliko nemate mogućnosti posjetiti cijeli svijet ili to želite učiniti u jednom danu - želja je ostvariva. Sve što trebate napraviti je posjetiti Minimundus. Minimundus je park minjaturnih građevena, a nalazi se u Klagenfurtu. Zanimljivo je da park nije nastao kao turistička aktrakcija, već je u početku služio za maturante građevinske škole koji su izlagali svoje maturalne radove - makete građevina. Od prvotnih 14 radova (koji danas više ne postoje), park je narastao na više od 150 modela iz cijelog svijeta prikazanih u mjerilu 1:25. Svi modeli su napravljeni od istog materijala kao i originali i podložni su vremenskim utjecajima, budući da je park na otvorenom. Od otvaranja 1958. godine, park je posjetilo više od 15 milijuna posjetitelja, a čak 90% od iznosa ulaznice odlazi u dobrotvorne svrhe. 

Minimundus - neke od najpoznatijih svjetskih građevina

U Minimundusu možete pronaći neke od najpoznatih građevina, kao što su Bijela kuća, Partenon, Slavoluk pobjede, zgrada Opere, Bazilika svetog Petra, Kineski zid, Kip slobode, itd. 

Posebno su me oduševile građevine za koje nisam nikad čula, kao što je npr. hram Borobudur u Indoneziji.

Hram Borobudur (Indonezija)

Kada su građevine u pitanju, moja velika ljubav su dvorci. U Minimundusu se nalazi dvorac Miramare (Italija), Dachau (Njemačka), Chenonceau (Francuska), Neuschwanstein (Njemačka), Ort (Austrija), Belvedere (Austrija), Porcia (Austrija), Kraljevski dvorac u Varšavi (Poljska), zamak Falkenstein (Austrija), Hochosterwitz (Austrija), Heidenreichstein (Austrija), Chur (Italija), Coca (Španjolska), Bled (Slovenija).

Dvorac Neuschwanstein (Njemačka)

Hrvatsku predstavlja svjetionik Porer izgrađen na istoimenom otočiću.

Svjetionik Porer (Hrvatska)

Minimundus se nalazi u neposrednoj blizini jezera Wörtersee. Postoji zanimljiva legenda koja se vezuje uz nastanak jezera. U davnini su stanovnici Klagenfurta bili jako lijeni, stalno su se zabavljali i nisu radili. Tri dana za redom im je u posjetu dolazio patuljak koji ih je opominjao da ne mogu tako nastaviti živjeti i da trebaju početi raditi, a ne se zabavljati po cijele dane. Stanovnici njegovu opomenu nisu shvatili ozbiljno pa je patuljak otvorio bačvicu iz koje je potekla voda koja je potopila grad, te se formiralo jezero. Kao uspomena na tu legendu, u Klagenfurtu postoji kip patuljka s bačvicom iz koje teče voda. Patuljka treba dotaknuti po ruci, kako bi se ostvarila sreća na poslovnom planu, a bacanjem novčića u fontanu povećavaju se šanse za sreću. Na žalost, za vrijeme našeg posjeta, fontana se renovirala, tako da nismo mogli dotaknuti patuljka, jer je bio ograđen.

Patuljak - Klagenfurt

Jezero je zapravo istog ledenjačkog porijekla kao i Bledsko i Bohinjsko jezero. S obzirom da sam taj podatak znala prije posjeta jezeru, a slovenska jezera su prekrasna, očekivala sam nešto slično. Međutim, posjet jezeru me je razočarao. Nemoguće ga je obići cijelog (barem ne s one strane s koje smo mi došli). Na dijelu obale se nalazi ograđeni privatni klub s kupalištem pa je pristup zabranjen. S druge strane je pristanište za brodove i ostalo nam je svega nekoliko stotinjaka metara slobodne obale. Na tom se dijelu mogu vidjeti labudovi i patke kako plivaju uz obalu i nadaju se komadiću kruha.

Wörtersee jezero

Klagenfurt je glavni grad pokrajine Koruške, a službeni naziv grada je Klagenfurt am Wörtersee. To je simpatičan gradić na čijem se glavnom trgu Neuer platz nalazi simbol grada - zmaj Lindworm. Prema legendi, zmaj je u prošlosti terorizirao stanovništvo. Pojedini vitezovi su ga pokušali ubiti, ali nisu imali sreće. Tek kada su se svi stanovnici Klagenfurta ujedinili, uspjeli su zajedničkim snagama i mudrom stupicom savladati zmaja.

Fontana Lindworm - Klagenfurt

Na glavnom trgu se nalazi i spomenik Mariji Tereziji (jedina žena koja je vladala Habsburškom monarhijom). Interesantno je da su stanovnici grada imali pravo odluke čiji kip će se uz Lindworma staviti na glavni trg - da li spomenik Mariji Tereziji ili spomenik osnivaču grada Bernhardu von Spanheimu. Stanovnici su odlučili da će se na glavni trg postaviti spomenik Mariji Tereziji, a Bernhard von Spanheim je postavljen na susjedni trg, točno paralelno sa spomenikom Mariji Tereziji.

Spomenik osnivaču grada - Klagenfurt

Klagenfurt je prvi grad u Austriji koji je uveo pješačku zonu. Sve znamenitosti grada moguće je obići pješke u pola sata. Uz već navedene znamenitosti, u gradu se nalazi i najstarija sačuvana kuća koja na pročelju čuva dio šiljka kojim je ubijen zmaj Lindworm. Kuća je smještena na starom trgu Alter platz, a naziva se kuća zlatne guske, prema skulpturi guske koja se nalazi iznad ulaznih vrata. Gradska vijećnica i kazalište su još neke od znamenitosti grada. U gradu se nalazi i barokna katedrala.

Pogled s Alter platza - Klagenfurt

Sam centar grada djeluje jako mirno. Trgovci svoju robu izlažu i na ulici, što mi je bilo jako zanimljivo vidjeti. Jedina mana je što se dućani subotom zatvaraju u 17 sati, a shopping centar City Arkaden u 18 sati. Kafići i restorani imaju duže radno vrijeme.

Klagenfurt - pješačka zona

Iako je kiša bila najavljivana za jutarnje sate, uspjeli smo obići sve što smo planirali i tek na povratku je počela padati kiša. Zbog čudnog radnog vremena trgovina ostala sam bez suvenira, što znači da nema recepta iz nove kuharice. Kako nisam htjela odustati od deserta za ovaj post, obratila sam se za pomoć Tanji s bloga Tanja's cooking corner koja mi je predložila nekoliko koruških recepata. Ovim putem joj se želim još jednom zahvaliti, a vama predstavljam  Kärtner Reinling.


Tijesto

  • 500 g oštrog brašna
  • 65 g maslaca
  • 1 jaje
  • 2 žumanjka
  • 5 g soli
  • 65 g šećera
  • 200 - 250 ml mlakog mlijeka
  • 30 g svježeg kvasca
  • ribana korica 1 limuna

Razmutite kvasac u malo mlijeka. Dodajte prstohvat šećera i malo brašna i pustite da se kvasac digne. Ostatak šećera, maslac, jaja, žumanjke, sol i mlijeko (dodajte 200 ml mlijeka, a ostatak ćete po potrebi dodati kasnije, kad zamijesite tijesto) zagrijte na pari da smjesa postane mlaka. U velikoj zdjeli pomiješajte zagrijanu smjesu, kvasac i brašno te po potrebi dodajte ostatak mlakog mlijeka i zamijesite tijesto. Pokrijte krpom i pustite da se tijesto digne i udvostruči. Dignuto tijesto razvaljajte u pravokutnik debljine prsta.


Nadjev

  • 50 g otopljenog maslaca
  • 60 g šećera
  • 2 žličice cimeta
  • 40 g meda
  • 100 g grubo mljevenih oraha
  • 100 g grožđica (namočenih u rumu)
  • 1 žličica kakaa

Razvaljano tijesto premažite otopljenim maslacem. Pospite mješavinom cimeta i šećera, te grožđicama i orasima. Prelijte medom i pospite kakaom. Zarolajte i stavite u namašteni kalup. U originalu se peče kao kuglof, ali mi se činilo previše tijesta za taj kalup pa sam napravila vijenac i pekla u kalupu za tortu. Pustite da se tijesto opet digne. Pecite 30 do 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 170°C. Pustite 5 minuta u kalupu pa izvadite i ohladite ga na rešetki. Po želji pospite šećerom u prahu.


Broj komentara: 45:

  1. Ooo lijep svjetionik Porer, gledam ga s obale svake godine kad odem na more :)
    A vijenac lijepo izgleda, baš je nekako nježan, volim takve recepte koji me podsjećaju na ono što mi je baka oduvijek pekla :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moja baka nije radila takve kolače, ali sam voljela jesti sve kolače koje mi je radila

      Izbriši
  2. Sjajan post, divno cijeli svijet u malom, odusevio me je ovaj svetionik iz Hrvatske, zanimljivo da je bas to izdvojeno.
    Vijenac je divan, sad bih mogla jedan komad ili dva :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako se ne varam, ranije je u Minimundusu Hrvatsku predstavljala crkva sv. Marka

      Izbriši
  3. Kao prvo, neizmjerno sam uzivala u postu, divno si opisala Klagenfurt, Minimundus (koji sam posjetila neke davne 2004.g.) i Wörthersee. Klagenfurt opcenito volim, to je jako simpatican gradic, najbolja prijateljica mi je godinama zivjela tamo tako da sam redovno isla tamo u posjetu. Vidi se da ste se lijepo proveli, i super sto vas kisa nije omela :-) Sto se Kärntner Reinlinga tice, ne mogu ti reci koliko sam na iglama bila dok sam cekala rezultat, da ipak nismo nesto slucajno pogresno protumacili postupak kuhanja sastojaka na pari. Ali ne, kolac je ispao fantasticno, i jos mi je ljepsi u obliku vijenca nego u kuglof varijanti! Odusevljena sam, i mislim da cu i ja probati da ga napravim (probala sam samo kupovni):-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je kuhanje na pari isto bio najnapetiji dio i kad je to prošlo kako treba, znala sam da se dalje ne moram brinuti. Zapravo je bilo jako zanimljivo raditi takvo tijesto i prvo dizanje je bilo dosta brzo, vjerojatno zbog toga što su svi sastojci bili topli

      Izbriši
  4. Baš ti zavidim na ovom putovanju.Venac/kuglof izgleda baš primamljivo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da samo znaš koliko sam dugo vremena željela posjetiti Minimundus i baš sam bila oduševljena kad mi se napokon ispunila želja

      Izbriši
  5. Uh, jako ti zavidim!!! Meni je sada mrsko skoknuti do Šibenika kada moram a tek tako otići nekuda dalje, vrlo teško?! Prekrasno si nam opisala svoj posjet i Klagenfurt. Stvarno sam uživala u cijeloj priči, slikama, legendama a vijenac je odličan!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Legende su mi i inače super i zato sam morala ove spomenuti

      Izbriši
  6. Uživala sam u postu, mnoštvo novih informacija i lijepih fotografija...Posebno me zaniteresirao Minimundus, a i ja kao i ti volim dvorce. Kolač ti je baš lijepo ispao :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bilo je jako zanimljivo vidjeti toliko dvoraca na jednom mjestu. A sigurno je pravi gušt razgledati ih sve iznutra

      Izbriši
  7. thod look perfect and beautiful and what amazing pictures!!

    OdgovoriIzbriši
  8. Minimundus je ocaravajuci...bas kao i tvoj vijenac; dragi su mi ovakvi kolaci, bilo za dorucak ili uz kafu / caj.

    OdgovoriIzbriši
  9. zato i kažu da je cijeli svijet selo, nikad nisam posjetila Minimundus ali baš je zgodna ideja za jedan izlet. Naravno, posebno mi je sviđa "moj" Porer i tvoj vjenac! Sigurno si se osjećala ko Veli Jože??

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Građevine su različitih visina, npr. može se proći ispod Eiffelovog tornja, dotaknuti vrh Kosog tornja u Pisi, a ima i onih malih koje su mi bile do koljena pa se osjećaš kao div

      Izbriši
  10. predivan putopisni post, a vijenac mi se posebno dopada, slikice su sve predivne

    OdgovoriIzbriši
  11. Krasan post, dobijem želju da idem na izlet i sama doživim Minimundus. Vijenac je lijep i meni su tvoji slikovni recepti zakon.

    OdgovoriIzbriši
  12. Zanimljiv post. Ja sam razmišljala da odem par dana na neko njihovo jezero.Bila sam na Bohinju i Bledu pa da se ne ponavljam ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Postoje agencijski aranžmani za austrijska jezera pa možda dobiješ inspiraciju. Mene ovo baš i nije nešto oduševilo jer sa strane s koje smo došli (odmah od Minimundusa na par minuta) nije bilo baš puno za šetati

      Izbriši
  13. Da nije djece valjda ne bi ni otišla o onda sam se ugodno iznendila i uživala a ti si me opet vratila tamo.Vijenac je krasan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iako postoje sadržaji za djecu, mislim da puno više uživaju odrasliji

      Izbriši
  14. Ti si to tako dobro opisala i vjerno dočarala da imam osjećaj kao da sam i ja bila na tom čarobnom mjestu! Cijeli svijet za jedan jedini dan, šteta što te radno vrijeme trgovina poremetilo u ostalim planovima...

    OdgovoriIzbriši
  15. Ja sam odusevljena posebno svetionikom.Predivna Austrija i predivni kolac!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Još da je bilo moguće grickati kolač za vrijeme razgledavanja

      Izbriši
  16. Divan post... Bas sam ga lepo iscitala i pogledala fotke. Vi izgleda prilicno cesto putujete. Blago vama, to je bas super!
    Divan venac, mnogo mi se svidja recept...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na žalost, ne putujemo često, niti u onoj količini koliko bih htjela, ali ovi mali izleti budu odličan punjač baterija

      Izbriši
  17. super post, uživancija za čitanje i gledanje, evo prijateljica baš ide ovo vidjeti sutra
    a receptić je isto divan

    OdgovoriIzbriši
  18. Bas sam uzivala u tvom putopisnom postu, nadam se da ce vam se pruziti prilika da ponovo odete, nisam znala za te minijaturne gradjevine i verujem da je bilo pravo uzivanje setati se pored svih tih malih-velikih dela ljudske ruke. I ovaj lepi venac se odlicno uklopio u celu pricu, pa kao da smo napravili kratak predah i posle duge setnje seli negde u bastu da se okrepimo sniticom kolaca i soljicom kafe.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U slučaju da mi neka građevina nije bila poznata, najprije sam se divila minijaturi, a onda se zamislim koliko je truda uloženo u pravu građevinu

      Izbriši
  19. Tako si nam sve lepo opisala i dočarala divnim slikama da ima veliku želju da odem. A venac je predivan :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Krasan post baš za uživanje,zaista vam je bilo lijepo sudeći po slikama,toliko toga zanimljivog i lijepog,naravno i ovaj kolač dođe kao šećer na kraju,sve u svemu divno:)

    OdgovoriIzbriši
  21. otkinula sam na ovu sliku s ružama u vijencu ... sjećaš se filma "moje debelo grčko vjenčanje" kada buduća svekrva dolazi Grcima na ručak i nosi kolač za desert kao poklon, teta odmjeri kolač s rupom u sredini i na kraju ga iznese na stol s cvijećem u sredini da popuni rupu ... lol...

    Inače, kako pomidori? Ćemo se takmičit ovo leto?
    D.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Gledam vazicu, gledam rupu i zaključim da bolje izgleda u vijencu lol

      Što se pumidora tiče, najavi mužu da sam nepobjediva. Morat ćemo utvrditi kategorije za takmičenje (najteži, najljepši, najružniji).

      Izbriši
  22. Nakon ovog tvog posta, zaista imam veliku zelju da ga posetim:) Slike su predivne i odlicno si nam docarala ovaj mini svet na jednom mestu:) Recept za venac je takodje odlican i divno izgleda:)

    OdgovoriIzbriši
  23. Volim postove koji nam osim recepta donose i pricu; ova tvoja je bas lijepa i bajkovita :) A vijenac izgleda jako ukusno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Putovanje je samo po sebi super, ali je još bolje ako uključuje isprobavanje odličnog deserta

      Izbriši
  24. Koruški vijenac izgleda divno, ali ono što me najviše oduševilo je Minimundus. Nisam ni znala da takvo nešto postoji, tisuću puta ti hvala na tome :) Slike su predivne i drago mi je da si se zabavila i lijepo provela :)

    OdgovoriIzbriši