ponedjeljak, 13. listopada 2014.

Tiramisu


Na blogu se već sakupio popriličan broj recepata za (ne)tiramisu pa je konačno došao red na to da objavim i recept za pravi tiramisu. Premišljala sam se, zapravo, hoću li objaviti recept za nešto što nisam probala. Ne volim kavu pa zbog toga niti ne jedem klasični tiramisu. Ukoliko kao i ja ne volite kavu, svakako pogledajte recepte za tiramisu s ananasomčokoladni tiramisu kolač i tiramisu šarlotu. Za sve one koji žele saznati kako se radi pravi talijanski tiramisu, donosim recept iz vesele talijanske kuharice (kuharica ima 300ak stranica, a posebna je po tome što ne sadrži fotografije pripremljenih recepata). 


  • 8 šalica kave (skuhana u moki, vjerojatno inače ne bih uspjela skuhati dobru kavu)
  • 1   1/2 + 6 žlica šećera
  • 4 jaja
  • 500 g mascarponea
  • 300 g piškota
  • kakao za posipanje 
Svježe skuhanu kavu pomiješate sa 1  1/2 žlicom šećera i pustite da se ohladi. Žumanjke izmiksajte sa šećerom. Dodajte mascarpone i miksajte dok se sastojci ne povežu. Bjelanjke izmiksajte u snijeg i lagano umiješajte vilicom u smjesu s mascarponeom. Krema je dovoljno čvrsta pa se piškote mogu slagati direktno na pladanj za posluživanje, mada se može i klasično složiti u četvrtasti kalup. Piškote kratko umočite u kavu i složite jednu do druge na dno pladnja/kalupa. Na piškote rasporedite polovicu kreme. Zatim slijedi red piškota umočenih u kavu pa ostatak kreme. Tiramisu stavite u frižider na minimalno 3 sata, a ukusniji je što duže stoji u frižideru (barem pet sati). Prije posluživanja pospite kakaom.


Napomena: Ukoliko niste sigurni u svježinu jaja koja koristite ili vam nisu dostupna domaća jaja, možete ih i termički obraditi. Žumanjke izmiksajte sa šećerom pa kuhajte na pari uz neprestano miješanje dok se ne zgusnu i posvijetle, otprilike 5 - 10 minuta (pazite da posuda u kojoj se nalaze žumanjci ne dodiruje vodu). Kad su žumanjci kuhani, maknite zdjelu s pare i pustite da se ohlade pa dodajte mascarpone i nastavite daljnju pripremu po receptu. Snijeg  od bjelanjaka možete zamijeniti tučenim slatkim vrhnjem (400 - 500 ml slatkog vrhnja). 

44 komentara:

  1. ja obožavam tiramisu, i to baš ovakav, pravi...
    ponekad kremu razmekšam slatkim vrhnjem

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U svoj tiramisu više volim staviti tučeno slatko vrhnje, a ovaj recept ne smijem mijenjati, jer je, navodno (kažem navodno jer ga nisam probala pa ne mogu tvrditi), savršen upravo ovakav

      Izbriši
  2. Fiz este fim de semana para sobremesa.
    O teu ficou lindo...lindo
    Boa semana
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  3. ne mogu si zamisliti da ja napravim kolač kojeg uopće ne probam (makar barem komadić) :D u svakom slučaju, jako volim tiramisu i savršeno ti je ispao!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja si u ovom slučaju to itekako mogu zamisliti :D Ne sviđa mi se okus kave i zato nikad nisam ni probala pravi tiramisu

      Izbriši
  4. Odlično izgleda, obožavam tiramisu! Jesi li ikada prije probala tiramisu i kako ti se činio?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nikad nisam probala pravi tiramisu, pa čak ni sada kad sam ga radila :D

      Izbriši
  5. Such a beautiful dessert. ~ Catherine

    OdgovoriIzbriši
  6. fantazija ti je ispao! bas onaj pravi domaci =))

    OdgovoriIzbriši
  7. Izgleda prefino, jako volim ukus kafe u kolacima, tako da molim odmah jednu sniticu za probu.:))

    OdgovoriIzbriši
  8. Jedan od najdrazih deserta; cak su ga moji decki sami pravili.
    Moram spomenuti fobiju sa jajima...U mojih 4 desetljeca, cesto sam pravila kolace (i ostalo) sa termicki neobradjenim jajima; nikada nisam imala nikakvih problema, niti ja niti oni koji su degustirali moju hranu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mi doma držimo kokoške tako da o kvaliteti i svježini jaja niti ne razmišljam

      Izbriši
  9. Super izgleda. Takav otvoreni tip tiramisuja (da nije u kutiji) je zaista odličan.

    OdgovoriIzbriši
  10. toliko ne voliš kavu!?
    razumijem da ne probaš kolač koji napraviš...i sama sam takva...sada...prije nisam bila :)
    uh, s kakvim bih ga ja zadovoljstvom smazala da smijem..i moji dečki ga vole iako jedan od njih isto tako nije lud za okusom kave u kolačima :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma ne volim kavu uopće, probala jednom i nikad više. Ali eto, nije mi problem napraviti kolač s kavom :)

      Izbriši
  11. odlično izgleda! Obožavam i tiramisu i kavu :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Uvijek se bojim tih jaja zbog djece pa izbjegavam svježa

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zato sam i stavila napomenu na kraju za one koji ne žele koristiti termički neobrađena jaja

      Izbriši
  13. Odgovori
    1. Vjerojatno bi tiramisu bio nešto niži da sam ga slagala u kalup

      Izbriši
  14. Tiramisu si fenomenalno napravila ! Imala sam i ja nekih pokušaja, ali obično piškote previše namočim pa to više i nije tiramisu za poslužiti. Ali, volim ga i ne bih ostala ravnodušna pored ovog koji si stavila pred nas :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Treba biti umjeren s namakanjem piškota jer dodatno omekšaju zbog kreme. Ja ih stvarno kratko namočim

      Izbriši
  15. Ja volim tiramisu kolač / tortu, ali se ne bih usudila da je napravim sa svežim, ne prerađenim jajima. Tvoja izgleda jako lepo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod nas se i inače jedu svježa jaja u šatou, a koristim najsvježija

      Izbriši
  16. This looks delicious, I just came from YBR at Spicie Foodie. Tiramisu is one of my favorite desserts.

    OdgovoriIzbriši
  17. Pijem kavu i umjesto da jedem kolac, gledam tvoj :) Izgleda odlicno!!!
    Upravo sam prosla rezultate Ajme koliko nas je igre ( tema keks). Odlicne ulaznice!

    OdgovoriIzbriši
  18. Odličan recept, odličan. Tiramisu nestao u sekundi!Kremu sam radila na pari.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad desert nestane u trenu, znači da se svima jako svidio. Hvala na isprobavanju, nadam se da će vam se svidjeti i ostalo što budete isprobali

      Izbriši