četvrtak, 11. prosinca 2014.

Štrudlice s džemom od trešanja


Skoro pa svakodnevno nailazim na recepte koje želim isprobati. Recept obično "zapišem" u svoju memoriju i tamo čeka sve do isprobavanja. Neki recepti čekaju i po više od mjesec dana, dok drugi budu isprobani relativno brzo. Ove sam štrudlice vidjela subotu navečer i odmah sam ih sljedećeg dana napravila. Sjećam se da sam kao dijete obožavala štrudle s marmeladom od smokava. Vjerojatno sam zbog te uspomene tako brzo isprobala Suzanin recept i u njega utrošila taman posljednju količinu prošlogodišnje masti. Nisam imala čvršći pekmez pa sam iskoristila džem od trešanja.


  • 400 g glatkog brašna
  • 1 vrećica praška za pecivo
  • 200 ml svinjske masti
  • 200 ml kiselog vrhnja
  • 2 žlice šećera
  • čvršći pekmez (u mom slučaju džem od trešanja)
  • šećer u prahu za posipanje


Prosijte brašno zajedno s praškom za pecivo. Dodajte mast i kiselo vrhnje pa zamijesite tijesto. Tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj površini (nije ga potrebno stavljati u frižider) i podijelite na trake širine 8 cm. Na sredinu svake trake rasporedite pekmez/džem. Rubove tijesta spojite i cijelu štrudlicu prenesite u lim obložen papirom za pečenje, tako da spoj okrenete prema dolje. Izrežite na komade dugačke 5 cm. Postupak ponovite s preostalim trakama. Pecite 12 - 15 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C, pazeći da štrudlice ne potamne. Pustite ih da odstoje na limu otprilike pet minuta, a zatim ih pažljivo prebacite na rešetku da se ohlade do kraja. Prije posluživanja pospite šećerom u prahu.

23 komentara:

  1. Joj divno izgledaju, mene je kod tih štrudlica uvijek smetao taj nadjev nikako ne volim pekmez od smokvi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja nisam voljela one s višnjama, a sa smokvama sa obožavala

      Izbriši
  2. Sastojci obecavaju divno prhko tijesto; pretpostavljam da i druga punjenja mogu doci u zamjenu.
    Probam jednom...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma naravno, kod mene je bio džem od trešanja, jer sam jedino to imala

      Izbriši
  3. Odgovori
    1. Ja sam im tepala da su male musavice, za što je "zaslužan" džem

      Izbriši
  4. Stavljas me na slatke muke, taman sam odabrala receptice sa tvog bloga za probu, sada cu morati da revidiram spisak.:))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jedva čekam da vidim što si izabrala, a sad me naravno zanima i ako će štrudlice biti isprobane

      Izbriši
  5. Moj se spisak zelja neprestano siri, a testane kolace kad vidim sve ostalo zaboravim. Imam na listi te dzemom od smokava koje stalno gledam a nikako da napravim. Tresnje mi divno zvuce kao zamena:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ove godine nisam pojela niti jednu smokvu - nisu uspjele dozrijeti zbog kišnog ljeta, tako da nemam niti džem od smokava. Možda mi se sljedeće godine posreći sa smokvama, pa ću sigurno opet napraviti štrudlice, mada su i s trešnjama jako fine

      Izbriši
  6. Ovo je baš blagdanski, veselim se ostalim blagdanskim receptima :)

    OdgovoriIzbriši
  7. E pa baš su ti lepe štrudlice! One su super sa bilo kojim džemom, a sa trešnjama ih još nisam probala pa verujem da su bile ukusne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Džem od trešanja mi je najdraži, odmah me podsjeti na tople dane i fine trešnje

      Izbriši
  8. Pravila sam slične štrudlice i zaista su fantastične...ja bih preporučila, odmah u startu početi sa duplom dozom.

    OdgovoriIzbriši
  9. znači svaka trakica zasebno? stavljam i ovog na listu za probanje.

    OdgovoriIzbriši