četvrtak, 18. prosinca 2014.

Božićni tart

Ove godine nikako da me obuzme blagdansko raspoloženje. Prosinac je već od prvog dana bio obilježen stresom na poslu, a taj se stres preslikao na ostatak mjeseca. Dani prolaze, a ja mrzovoljna i nervozna. Vesela i bezbrižna Tamara je nestajala, a njezino mjesto je polako počela zauzimati osoba koju ne prepoznajem. Osoba koja se budi s glavoboljom i s glavoboljom odlazi na spavanje. Osoba koju ne zanima i ne veseli apsolutno ništa. To nisam ja! I ne želim biti takva! Želim razmišljati o toploj čokoladi, raditi popis blagdanskih kolača, šetati Korzom dok mi bura štipa obraze i uživati u tome. Želim se, kao nekad, probuditi s osmjehom na licu i s užitkom izaći na ulicu.



Popričala sam sama sa sobom i potjerala osobu koju ne poznajem. Stara Tamara je odmah otišla do kioska kupiti sva ona posebna izdanja koja nude pregršt ideja za blagdanske delicije. U moru keksića za oko mi je zapeo tart iz posebnog priloga Dobra hrana. Kako sam dan prije dobila pošiljku Brankinih marmelada, isprobavanje tarta je uslijedilo odmah. Tijesto za tart je fantastično, oduševio me bademasti okus osvježen limunom. Brankina marmelada je sama po sebi presavršena, mirisna i jako ukusna te se odlično uklopila s ostatkom nadjeva.

Tijesto
  • 180 g glatkog brašna
  • 50 g mljevenih badema
  • 100 g šećera
  • 125 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 1 limun (sok i korica)
  • 1 žlica hladne vode (po potrebi)
Maslac utrljajte u brašno dok ne dobijete strukturu grubih mrvica. Dodajte bademe, šećer, limunov sok i koricu pa zamijesite prhko tijesto. Po potrebi (ako vam se smjesa čini suha), dodajte malo hladne vode. Tijesto podijelite na dva dijela, svaki spljoštite u disk, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite pola sata u frižider. Na pobrašnjenoj površini razvaljajte jedan dio tijesta. Obložite kalup za pitu i izbockajte dno vilicom (umjesto jedne velike pite, odlučila sam se napraviti više manjih pita).


Nadjev
Izmiksajte žumanjke sa šećerom. Dodajte mljevene bademe i snijeg od bjelanjaka pa miksajte dok se sastojci ne povežu. Nadjev rasporedite na tijesto, a preko njega premažite marmeladu. Tanko razvaljajte drugi dio tijesta. Uz pomoć rezača za kekse izrežite dekorativne otvore, položite tijesto na nadjev i spojite rubove. Pecite 30 - 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 160°C. Pitu ohladite na rešetki. Prije posluživanja pospite šećerom u prahu.

Broj komentara: 37:

  1. vizualno izgleda spektakularno, a sigurna sam da je jako i ukusan ovaj tart. Ja nemam baš nešto iskustva sa tim engleskim tipom deserta (tart je njihov, zar ne?) , ali voljna sam probati. Nadam se da ću stići isprobati ovaj recept, jer već imam dosta naružbi:) pri tome mislim na muža i njegove omiljene kolače.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ajme, kad krene taj spisak želja i kalkuliranje što i kada napraviti - slatke muke!

      Preuzela sam naziv iz original recepta, mada bi ovo zbog gornjeg tijesta više bila pita, budući da tart ima samo tijesto za podlogu. Radila sam veće s otvorima i manje bez otvora (tada je potrebno izbockati površinu da se tijesto ne napuhne tijekom pečenja), a može se napraviti i mrežica od tijesta.

      Izbriši
  2. 'Popricala sam sama sa sobom...' Bas si me odusevila.
    Tart izgleda prekrasno i spremno za Bozicnu trpezu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za Božić ću morati napraviti novi, ovog više nema :D
      Što se pričanja sam sa sobom tiče, ja sam ti takva. Nema kod mene duuuugih perioda nezadovoljstva. Zapravo dva tjedna kad sam bila sva nikakva su za mene dugačko razdoblje. Sad sam posložila prioritete, stavila na zadnje mjesto ono što stvarno nije vrijedno ni trunke moje energije i k'o nova sam :)

      Izbriši
    2. Ponekad damo sve od sebe za nesto, ne uzvrati nam se onim sto smo ocekivali i onda nastupi razocarenje (tj. lekcija!). Posloziti prioritete je prava rijec za takve momente. Nemoj mi zamjeriti na 'filozofiji'; upravo pokusavam preusmjeriti prioritete ;-)

      Izbriši
    3. Želim ti da ti se kockice što prije poslože, jer neke stvari stvarno nisu vrijedne našeg lošeg raspoloženja

      Izbriši
  3. prosetaj malo uz more, po lukobranu, udahni duboko.. ili po zurkovu.. popij toplu cokoladu (ne znam gdje je sad dobra, al' nekad je u "kosom tornju" meni bila omiljena).. dvanaesti mjesec uvijek nosi dozu stresa u sebi.. ali kako dodje tako prodje ;))

    tart prefino izgleda, a mogu zamisliti koliko je dobar sa Brankinom marmeladom =))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bila sam na dvije tople čokolade ovaj tjedan, prisustvovala otvaranju jedne izložbe, muvala se po Kontanju, napravila đir po Korzu i napokon pečem kolače. U nedjelju idem planinariti. Ali najvažnije je da sam popričala sama sa sobom i rekla "dosta je bilo"

      Brankine marmelade su stvarno božanstvene, nisam mogla vjerovati da marmelada može biti toliko ukusna

      Izbriši
    2. gdje se ovih dana pije dobra choksa? =))

      Izbriši
    3. Manje više svugdje je solidna. Nemam više neko kultno mjesto kao nekad kad sam bila mlađa, a i rijetko sam na Korzu pa se prilagođavam onima koji piju kavu i idem tamo gdje je njima dobra kava

      Izbriši
  4. drago mi je da se vratila naša 'stara' Tamara i otjerala sive oblake.... Obožavam prhka tijesta na sve načine i ova pita mi izgleda baš ukusno.a i slikice su divne,efektne i prave praznične...

    OdgovoriIzbriši
  5. Svi ponekad popustimo pod stresom. Dobro si odlučila ne dati se. Bravo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Davno sam naučila da postoji stres koji ne možeš izbjeći i stres kojeg možeš šutnuti nogom u guzicu i riješiti ga se dok kažeš keks - samo treba tako i napraviti i to čim prije.

      Izbriši
  6. složimo spisak zajedno, izmamiti ću ti osmijeh na lice!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Bravo za Tamaru!! I za rasterivanje oblaka i za tartove, izgledaju bas onako "engleski" :))

    OdgovoriIzbriši
  8. Olá amiga, hoje quero agradecer a Deus pelo dom da sua vida, e desejar a você e sua família
    um feliz e santo Natal, cheio de saúde e alegria!!!
    Que seu coração esteja preparado para receber o Menino Deus!!!
    Um grande abraço, Marie.

    OdgovoriIzbriši
  9. Najbolji nacin za dobro raspolozenje je pravljenje kolacica, divnu su ti ovi praznicni tartici.:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad nisam od mota nije me volja ni peći. Mnogi misle da mi je pečenje kolača svojevrsna terapija, ali kod mene je baš obratno, pečem kad sam sretna

      Izbriši
  10. Nismo uvijek od dobre volje i to je normalno, a vidim da si se uspjela "vratiti" i sigurno ti je ovaj tart dodatno popravio raspoloženje. Sviđaju mi se zvjezdice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Htjela sam napraviti pahuljice, ali ovo tijesto nije pogodno za izrezivanje finih detalja pa su ipak morale biti zvjezdice, a zadovoljna sam kako je ispalo

      Izbriši
  11. Baš divno da si sretna i to se i vidi na ovoj krasnoj prezentaciji,tartići su savršeni..uživaj mi i tjeraj tamne oblake od sebe :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Falilo mi je i pečenje i fotkanje pa mi je drago da vam se sviđa prezentacija

      Izbriši
  12. Ovo izgleda zaista super. I dekaracija naprvi onaj pravi božični duh.

    OdgovoriIzbriši
  13. Ni meni ovaj prosinac nije naklonjen, jedva čekam da prođe, a tako volim sve vezano uz Božić, ali sve te bolesti su stvarno previše. Tart super izgleda

    OdgovoriIzbriši
  14. Srecan Bozic draga Tamara; Tebi i tvojoj obitelji zelim srecu, zdravlje i blagostanje.

    OdgovoriIzbriši
  15. Draga Tamara, odičan mi je ovaj tart i jako mi je drago da je i moja marmelada tu našla svoje mjesto i da ti se svidjela. Tart ću svakako isprobati, imam još nešto marmelade od malina u zalihama :) Drago mi je i da si opet ona vesela Tamara , dođu tako te male krize kada nas malo što veseli i najbolje je sama sa sobom popričati, glavu gore i osmijeh na lice i opet sve bude dobro i lijepo ! Veliki pozdrav ti šaljem !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Neki dan je suprug radio palačinke i kaže daj malo onih egzotičnih marmelada šta si dobila. Nisam popustila - moram opet nešto posebno napraviti s njima, a u palačinkama bi se smazale odmah.

      Izbriši