ponedjeljak, 29. prosinca 2014.

Štrudel od jabuka


Ujutro se probudiš i čuješ tišinu. Znaš da je pao snijeg i prije nego što pogledaš kroz prozor. Zanima te samo koliko ga je palo. Jesmo li zatrpani ili nam snijeg neće doprijeti ni do ruba hlača? Dižem rolete i mjerkam situaciju - zatrpani nismo. Ima ga taman toliko da se lagano umoriš dok čistiš put do ulaznih vrata. Dok sam bila dijete, grudanje i izrada snješka su bili nezaobilazni. Sada imam neke druge igre na snijegu - kako iskoristiti snijeg za fotkanje hrane i što pripremiti. Štrudel od jabuka je hrana koja me asocira na snijeg - to je desert kojeg obavezno naručujem na skijalištima, a slovenski štrudel je najukusniji štrudel koji sam jela. Bacila sam se u potragu za slovenskim receptom i odabrala ovaj. Sve sastojke imam doma i izrada može početi odmah.



Tijesto
  •  250 g glatkog brašna
  • 3 žlice ulja
  • 1/2 žličice soli
  • 100 ml mlake vode (po potrebi dodajte još vode - ja sam morala dodati još 1 žlicu vode)
Brašno prosijte na radnu površinu. Dodajte sol, ulje i mlaku vodu pa zamijesite tijesto. Oblikujte ga u kuglu, premažite uljem, poklopite staklenom zdjelom i pustite da odmara 30 minuta. Za to vrijeme pripremite nadjev.


Nadjev
  • 1,5 kg jabuka
  • 60 g šećera (količinu šećera prilagodite slatkoći jabuka)
  • 20 g vanilija šećera
  • 2 žlice soka od limuna
  • 50 g mljevenih lješnjaka
  • cimet prema ukusu
  • 40 g maslaca + 15 g za premazivanje tijesta
  • 70 g krušnih mrvica
  • šećer u prahu za posipanje
Jabuke ogulite, očistite i krupno naribajte. Pomiješajte ih sa šećerom, vanilija šećerom, cimetom, sokom od limuna i mljevenim orasima. Otopite 40 g maslaca i na njemu kratko popržite krušne mrvice.

Kad je tijesto odmorilo, razvaljajte ga na pobrašnjenoj površini, a zatim prebacite na stolnjak posut oštrim brašnom i nastavite razvlačiti nauljenim rukama dok ne bude jako tanko. Odrežite zadebljale rubove. Po tijestu rasporedite popržene krušne mrvice pa rasporedite nadjev na 2/3 tijesta. Tijesto zamotajte u štrudlu uz pomoć stolnjaka. Prebacite u lim obložen papirom za pečenje i oblikujte u potkovu. Premažite sa 15 g otopljeog maslaca. Pecite otprilike 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C, dok tijesto ne dobije lijepu boju. Kad lim izvadite iz pećnice, pokrijte ga drugim limom i pustite da odstoji 20 minuta. Prije posluživanja pospite šećerom u prahu.

Broj komentara: 26:

  1. Zima je najbolji čas za štrudlu od jabuka. Samo mu treba još malo cimeta (fali med nadjevom, ali je zato v opisu) ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cimet je naveden u popisu sastojaka, odmah poslije liješnjaka. Kad sam pročitala tvoj komentar, već sam mislila da sam ga zaboravila napisati baš zbog toga što nema neke konkretne mjere, ali vidim da ga nisam zaboravila - nalazi se i na popisu sastojaka i u postupku izade

      Izbriši
  2. Odlično si zamislila snježnu idilu, strudel od jabuka je klasik

    OdgovoriIzbriši
  3. This look absolutely delicious! I love the pictures too!

    OdgovoriIzbriši
  4. Opisala si zimsko, snezno, jutro bas kako ga i sama poimama. Jako mi se dopao uvod. A, strudel - mmm, cela kuca mirise i jos vruckastog ga capkamo i grickamo:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Teško je odoljeti toplom štrudelu, mada ove od vučenog tijesta volim pustiti da malo odmore poklopljeni i to mi teško pada :D

      Izbriši
  5. Prelepa idila na snegu i u slici u i recima. Ja sam se ponadala da ce malo snega stici do Londona, al se zaustavio negde severno. A strudlu nisam pravila odavnoo, tako zanosno mirise i na ovu dallinu.:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Mi jos provirujemo kroz prozor i cekamo hoce li proletjeti koja pahulja :))
    Krasna je strudla, s jabukama mi je oduvijek bila omiljena, a tek ovaj dodatak ljesnjaka... obavezno cu ih dodati sljedeci put

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad imam viška oraha, onda obično njih ubacim u štrudel. Ovo mi je prvi put da sam stavila lješnjake, nema ih puno, ali se fino osjeti kad se naleti na njih

      Izbriši
  7. Nedostaje mi to godisnje, jutarnje, zimsko iznenadjenje. Jedino mogu napraviti strudlu i zamisliti da sam tamo negdje gore :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sretna Nova nastupajuca i sve sto uz dobre zelje ide....zdravlje, uspjeh, mnogo dobrih momenata...

      Izbriši
  8. Prvi snijeg, topli čaj i mirisna štrudla od jabuka...predivno jutro!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bilo je predivno. Šteta što snijeg nije uranio par dana pa da zabijeli Božić

      Izbriši
  9. Mnogo su mi lepe fotkice i tako se zima slaže sa ovom štrudlicom...

    OdgovoriIzbriši
  10. Miriše dovde.Poljubac i sve najlepše u Novoj godini.
    Čitamo se :)

    OdgovoriIzbriši
  11. The strudel looks so tempting!
    Happy New Year!
    Angie

    OdgovoriIzbriši
  12. Štrude od jabuka i još sa domaćim korama , ne može bolje ! Odlično Tamara, štrudel je odličan, kore tako dobro izgledaju, a slike i prezentacija uz drva su mi i više nego super !
    Tebi i tvojima želim Sretnu, zdravu, lijepu i veselu Novu godinu, svako dobro !

    OdgovoriIzbriši
  13. Divno! Baš se mislim kako bi ja nešto mogla smotati ;)

    OdgovoriIzbriši