ponedjeljak, 27. listopada 2014.

Baklava


Dvoumila sam se hoću li uz baklava u naslovu dodati i najbolja. Jer ovo je stvarno najbolja baklava koju smo jeli. Dobro, možda sam ja pojela malo manje baklava, ali suprugu je ovaj kolač visoko na ljestvici omiljenih. Nisam ju dugo radila, a želja se pojavila kad sam prolistala prvi broj hrvatskog izdanja časopisa Jamie (časopis je prekrasan i jedva čekam sljedeći broj). Njegov se recept dosta razlikovao od onoga po kojem sam radila pa sam ga odlučila isprobati, uz neke izmjene. 


  • 300 ml vode
  • 300 g šećera
  • 80 ml meda
  • 1 štapić cimeta
  • 2 žličice arome naranče
U posudu srednje veličine stavite sve sastojke za sirup i kuhajte na laganoj vatri 10ak minuta, dok se količina ne smanji za trećinu. Pustite da se sirup ohladi. Kod pripreme baklave postoje dva pravila: vruća baklava - hladan sirup ili hladna baklava - vrući sirup. Do sada sam hladnu baklavu prelijevala vrućim sirupom, ali puno mi se više sviđa rezultat koji se dobije prelijevanjem vruće baklave hladnim sirupom - sočna baklava s hrskavom gornjom korom.


  • 200 g oraha
  • 100 g badema
  • 1 žličica mljevenog cimeta
  • 125 g rastopljenog maslaca
  • 6 listova kora za savijaču 
Orahe i bademe grubo sameljite. To je najlakše napraviti uz pomoć multipraktika, dovoljno je samo nekoliko puta kratko pulsirati pa dio bude fino, a dio grubo mljeven. U mješavinu dodajte cimet. Lim dimenzija 40 x 25 cm premažite rastopljenim maslacem. Kore za savijaču prerežite na pola da dobijete 12 listova koji odgovaraju dimenziji lima. Na dno lima stavite jednu koru, premažite ju rastopljenim maslacem, a zatim ovaj postupak ponovite s još tri kore. Na kore rasporedite polovicu mješavine orašastih plodova. Pokrijte s jednom korom, premažite ju maslacem pa postupak ponovite s još tri kore. Na kore rasporedite ostatak mješavine orašastih plodova pa ponovite postupak slaganja preostale četiri kore. Dijagonalno narežite baklavu sve do dna pa prelijte površinu ostatkom rastopljenog maslaca (po potrebi ga kratko zagrijte ukoliko se ohladio). Pecite otprilike 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C, dok površina ne poprimi lijepu boju. Izvadite baklavu iz pećnice i odmah ju prelijte ohlađenim sirupom (moj ohlađeni sirup je bio poprilično gust, onako kao med). Pustite da se baklava u potpunosti ohladi i budite karakter pa ju nemojte probati do sljedećeg dana. Meni taj dio najteže pada, najprije stradaju okrajci, a zatim krenemo po redu, mada uspijem sačuvati nekoliko komadića za sljedeći dan i tada si kažem kako bi sljedeći put bilo bolje pustiti ju da odstoji.

Broj komentara: 27:

  1. Već danima razmišljam o tim baklavama, sad ću ih sigurno isprobati :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Kad sam bio mali, bio sam lud za baklavom. Ova tvoja je zaista fenomenalna.

    OdgovoriIzbriši
  3. nema riječi!!
    zbog ove baklave mogla bi prekršiti sva pravila prehrane po kojima sad jedem!

    OdgovoriIzbriši
  4. Nunca comi mas é daquelas que pelos ingredientes que leva tenho a certeza que ia gostar
    Ficou uma delicia
    Boa semana
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  5. Taman sam se nekako uspjela odhrvati onoj iz časopisa kad evo je i kod tebe....al ne dam se :))
    Super ti je ispala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znači ako se još negdje pojavi, nećeš uspjeti odoljeti :)

      Izbriši
  6. Bravo i za tebe i za Jamie, odlicna kombinacija, divno napravljena:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo je definitivno za moju bolju polovicu jer mu ih ja nikad nisam ni radila a tvoje izgledaju tako dobro.

    OdgovoriIzbriši
  8. Divno izgleda i svidja mi se dodatak aromaticnih sastojaka. Bomba (kaloricna) jeste, ali komadic povremeno je pozeljan!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čini mi se da je manje bombastična u odnosu na ostale, znam da po nekim receptima ide i više od 1 kg šećera

      Izbriši
  9. I ja sam primetila ovu divnu baklavu i planiram ju praviti! :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Gledam ovu baklavu po više na znam ni ja koji put i stvarno te moram pohvaliti, svaka čast :) Moram priznati da ja još nisam pravila baklavu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Ne mogu vjerovati da majstorica od kolača kao što si ti još nije napravila baklavu. Sigurna sam da ćeš ju odlično napraviti

      Izbriši
  11. Ja još uvijek tragam za savršenim receptom. Moja kuma pravi najbolju baklavu ali zato o tortama nema pojima. Sramota je reći, imam poprilično godina a nikad nisam napravila baklavu (pri tome ne mislim na one voćne, to je zalivena pita) to mi je doktorat iz slastičarstva. kad se čitaju recepti izgleda sve lako ali ima toliko "caka" da ju je lakše pokvariti nego napraviti kako treba.
    Neki dan sam saznala da se baklava može zamrznuti pa bi mi to bio spas kad je nekad uspješno napravim da je ne pojedem cijelu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne zamrzavam kolače, jedino banana bread i to samo zato što napravim duplu količinu baš da mogu dio odmrznuti prema potrebi.
      Mislim da je kod baklave glavna caka da bude hrskava i sočna, te je lakše dobiti gnjecavu nego hrskavu baklavu

      Izbriši