ponedjeljak, 7. srpnja 2014.

Kolač od mrkve s integralnim brašnom


Otkad znam za sebe radim u vrtu. Sve je krenulo s čupkanjem korova i skupljanjem zlatica, a kako sam rasla dobivala sam i ozbiljnije vrtlarske zadatke. Prva biljka koju sam posadila bile su tikvice. Sjećam se kako su mi rekli da se po rastu tikvica vidi koliko osoba koja ih je posadila laže. Onako naivno dječje sam sva u strahu obilazila oko tih tikvica u nadi da će biti što manje, a kad tamo one su lijepo rasle. Ali ja uopće ne lažem!


Sve što znam o vrtlarstvu sam naučila od tate. On je na mene prenio ljubav prema biljkama, ljubav prema vrtlarstvu i hrani iz vlastitog uzgoja. Prošle je godine naš vrt bio najtužnije mjesto, jer više nije bilo njegove ruke koja bi sadila i njegovala povrće, a ja sam poslove obavljala mehanički, tupa od bola i potpuno nezainteresirana za sve oko sebe. Ove su godine s proljećem došle nove misli i novi ciljevi - naš će vrt biti njemu na ponos i biti će ljepši nego ikada. Marljivo radim u vrtu, primjenjujem sve što me je naučio, istražujem i uvodim neke svoje novine. A vrt mi vraća prekrasnim plodovima. 


Nedavno je Rudolph van Veen pripremao kolač od mrkve. Bila sam toliko nestpljiva da ga isprobam pa sam odmah sljedećeg dana otišla u vrt, iščupala nekoliko mrkvi i napravila ga. Razmišljala sam hoću li sirup od agave zamijeniti medom, ali sam na internetu pronašla informaciju da je agavin sirup rjeđi i da ne postoji dostojna zamjena kako po pitanju gustoće tako i po pitanju slatkoće. U DM-u ga prodaju po pristojnoj cijeni, u Bio&bio je skuplji.


  • 115 g omekšalog maslaca
  • 75 ml sirupa od agave
  • 2 jaja
  • 200 g naribane mrkve
  • prstohvat soli
  • 100 g nasjeckanih datulja
  • 250 g integralnog brašna (imala sam 200 g integralnog brašna + 50 g bijelog brašna)
  • 12 g praška za pecivo
  • 2 zrele banane (zdrobljene vilicom)
  • 75 g krem sira (umjesto krem sira sam stavila neiskorišteno kiselo vrhnje, otprilike 90 g)
Kratko izmiksajte maslac pa dodajte sirup od agave i miksajte da se sastojci sjedine. Dodajte jedno po jedno jaje i miksajte dok ne dobijete glatku smjesu. Dodajte mrkvu, sol, datulje, brašno, prašak za pecivo, banane i kiselo vrhnje (krem sir). Kratko miksajte dok se sastojci ne povežu. Izlijte smjesu u duguljasti kalup obložen papirom za pečenje. Pecite 45 - 60 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C - moj kolač se pekao 45 minuta (provjerite čačakalicom ako je pečeno). Kolač ohladite na rešetki.


Nevjerojatno je koliko je ovaj kolač ukusan i sočan, pravo iznenađenje. Još jedno povrće daje sočnost biskvitu. To su tikvice - isprobajte ih u ovom fantastičnom čokoladnom kolaču.

Broj komentara: 27:

  1. Krasan kolac, pa jos sa mrkvom iz vrta :) Mozda tecni med od bagrema moze zamijeniti agavin sirup, mislim na gustinu. Super mi je ovo da se dodaju datule i banana, mora biti jako socan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislila sam da će agavin sirup biti skuplji, ali ako je DM u blizini, stvarno nema razloga da ga se ne kupi, a i okus mu je fora

      Izbriši
  2. This is my kind of bread! Looks so moist and super.

    OdgovoriIzbriši
  3. Biti angazovan u vrtu i posmatrati kako biljke napreduju, ne samo da ima terapeutski efekt, nego uci i o smislu zivota. Uzivam da se 'iznenadim' kada ugledam novi izdanak, pupoljak ili plod. Jos kada se plodovi rada iskoriste na najbolji moguc nacin (kao npr u divnom kolacu), tesko da se moze pronaci vece zadovoljstvo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, pravo je zadovoljstvo kad vidiš da niče nešto što si posijao, a kasnije je još veći gušt kad krenu prvi plodovi.

      Izbriši
  4. Ficou lindo e essas fatias estão muito tentadoras
    Boa semana
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  5. Super izgleda ta tvoj kolač od mrkve.

    OdgovoriIzbriši
  6. rekli bi naši stari da je u radu spas i koliko god danas to zvuči otrcano, u pravu su..
    Vrt će tvoj rad nagraditi najljepšim plodovima!!! Nek i tebi i njemu bude na ponos.

    volim mrkvu u kolačima!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je ovo prvi mrkvasti recept, a s obzirom na to koliko me oduševio, biti će ih sigurno još.

      Sve one otrcane izreke stoje, ali koliko god vrijeme prolazi i život ide dalje, bol i tuga ostaju zauvijek

      Izbriši
  7. A ja nikada nisam radila i ako mi se želja ispuni, nikada ni neću, u vrtu.:)) Eto, ja sam od onih koje čeprkanje po zemlji uopće ne zanima. Moj sin obično veli da sam seljanka jer sam dobar dio djetinjstva provela kod dede i bake i među njihovim biljkama, livadama, oranicama, voćkama, stokom, peradi ... moj muž, koji se rodio i živio na asfaltu, voli vrt i on je taj koji čeprka. barem netko!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vrtlarenje je kao i sve drugo, nismo svi stvoreni za sve. Moj muž isto nije od čeprkanja u vrtu i pred slomom živaca je kad vidi s koliko strpljenja čupam korov među nečim pimpljavim poput iznikle mrkve/poriluka, ali zato gušta gledati vrt kad krenu plodovi.

      Izbriši
  8. Sigurna sam da bi tata bio ponosan na tebe. Kolač super izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  9. Divno izgleda, volim da upotrebljavam integralno brasno. Belezim recept:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo mi je tek drugi slatki recept s integralnim brašnom, više ga koristim u slanim receptima

      Izbriši
  10. Mogu misliti kako ti je bilo, jer i moja mama sve radi u vrtu i često se pitam što bi ja s tom silnom površinom. Komadić je u redu, ali toliko... ne znam...Sigurna sam da i ti sve radiš kako treba i da bi tata bio ponosan. Kolačić je odličan i to sa slatkom domaćom mrkvom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za riječke pojmove je stvarno velika površina, ali ako to prenesemo u neko drugo okruženje, ne mogu se mjeriti s ogromnim poljima. Jedan vrt smo čak i zapostavili, jednostavno se ne stigne sve - taj vrt nije neposredno uz kuću pa je i zalijevanje problem

      Izbriši
  11. Drago mi je da si našla ponovnu i pravu inspiraciju i osim što ćeš i dalje njegovati vrt tati na ponos znaš da si i ti uvijek njegov veliki ponos ! Ja sam kao dijete pomalo radila u vrtu, sviđali su mi se radovi nakon kojih se odmah vidi rezultat, oni drugi već malo manje. Danas vrta više nema, često promislim kako bi bilo lijepo da osjetim onaj miris zemlje i da pojedem nešto iz vlastitog vrta. Mrkvice su super, a kolač još bolji, jako dobar , volim ove zdravije varijante slastica !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sad sam baš "svježa" i puna ideja. Super je kad iz nečeg lošeg (zanemarivanje bloga) izađe nešto super (novi elan i inspiracija).
      Vrt ne bih mijenjala za ništa, toliko je dragocjeno ono što pojedeš iz vlastitog uzgoja, pogotovo kad se čita što se sve stavlja u hranu i s čime se sve tretira ...

      Izbriši
  12. Sigurna sam da bi tata bio veoma ponosan da vidi kako vrt lepo napreduje... divan je kolacic, vec dugo zelim da napravim neki kolac sa sargarepom (zamisli, nisam jos nikada:) a ovaj tvoj bas mami da se isproba.:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo i meni je ovo prvi mrkvasti kolač, tako da nikad nije kasno

      Izbriši
  13. iskreno, ja se još nisam usudila praviti kolače s povrćem..ne znam kako bi to prošlo kod mojih ziheraša :) vjerujem, kao i kod drugih stvari ako im ne kažem da bi prošlo...neznanje je ponekada i dobro...
    uglavnom, meni se sviđa..i sviđa mi se ovaj tvoj post...imaš ti svoga anđela, tvoga dragog tatu..
    nisam za rad u vrtu, nisam za saginjanje, čučanje, moja leđa, kuk :) to mi ne dopuštaju....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislila sam da se kolač neće svidjeti mom suprugu, ali samo je grabio kriške sa seta. Ukoliko njim ne kažeš što je unutra, sigurno neće njurgati, jako je sočan i ukusan.
      Rad u vrtu nije za svakog baš zbog tog čučanja i saginjanja, ali može biti odličan za tjelovježbu, tko naravno nema zdravstvenih problema

      Izbriši
  14. Moja baka ima vrt, tako da cesto dobijem nesto. Ovo priljece je zvijezda bio mladi spinat, kojeg sam tamanila kao salatu!
    Kolac iugleda divno, nekako starinski, i morat cu ga probati napraviti kad se vratim s godisnjeg!! <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene su kiše spriječile u sijanju špinata (i jako mi je žao zbog toga), ali imat ću sad "popravni" sa se nadam da će vremenski uvjeti biti bolji.
      Kolač je odličan i nadam se da će ti se svidjeti kao i nama

      Izbriši