subota, 22. veljače 2014.

FBI istraga bloga Mamina jela

Kada je za FBI rukavice odabran blog Mamina jela i kad sam ga "prelistala", shvatila sam da sam u posljednje vrijeme u potpunosti zanemarila kremaste kolače i torte. Zato je ovaj krug bio odličan da popravim kremastu bilancu bloga - ali eto, sve je ostalo na zabilježenim receptima, barem što se kremastih kolača tiče. S obzirom da sam već isprobala moto keksiće (i oduševila se), znala sam da će i ostali recepti biti izvrsni. U nastavku vam predstavljam svoj izbor (nazivi su ujedno i link na original recept).

Slatka pletenica

Kupljeno lisnato tijesto, pogotovo ono svježe, omogućava izradu brzinskih deserata, pogotovo kada je nadjev nezahtjevan. Takva je i ova slatka pletenica, a kombinacija dva okusa - cheesecake nadjeva i marmelade je božanstvena. Promjenom marmelade, svaki put se dobije novi okus. Za recept čista petica!




  • 275 g svježeg lisnatog tijesta (obožavam ono iz Lidla)
  • 100 g krem sira
  • 1 žlica kiselog vrhnja
  • 40 g šećera
  • 5 g vanilija šećera
  • 1/2 žlice brašna
  • nekoliko žlica marmelade po želji (koristila sam onu od borovnica)


U manjoj posudi pomiješajte krem sir, kiselo vrhnje, brašno, šećer i vanilija šećer. Lisnato tijesto podijelite na tri jednaka dijela. Rubove tijesta izrežite na kose trakice širine 2,5 cm. Središnji dio premažite marmeladom na koju stavite nadjev od sira, a zatim još malo marmelade po vrhu. Naizmjenično prebacujte trakice tijesta preko nadjeva. Pletenicu premažite jajetom i pecite 25 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C.


Sve je krenulo sa svinjicama od fondanta koje mi je poslala Tamara. Neću ni pisati koje smo sve peripetije prošle oko slanja i preuzimanja paketa uz kišu koja nije prestajala danima (i prijetila da se fondant počne topiti). Kako je radni naziv torte bio "pigs in mud", tražila sam tortu čiji će me okus navesti da se osjećam sretno kao svinja u blatu. Sastojci iz nutella torte su puno obećavali, a ispunjena su sva moja očekivanja. Biskvit je fanstastičan! Samo ... naziv torte bi zapravo trebao biti nussa torta, budući da sam umjesto nutelle koristila Lidlovu nussu.


Biskvit
  • 6 jaja
  • 125 g maslaca sobne temperature
  • 400 g nutelle (koristila sam Lidlov namaz Choco nussa)
  • 100 g mljevenih tostiranih lješnjaka
  • 100 g rastopljene tamne čokolade
  • 1 žličica ekstrakta vanilije
Izmiksajte maslac i nutellu. Dodajte žumanjke i otopljenu čokoladu pa miksajte da se sastojci sjedine. Lagano umiješajte snijeg od bjelanjaka, a zatim dodajte mljevene lješnjake. Smjesu izlijte u kalup za tortu promjera 24 cm obložen papirom za pečenje. Pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Pustite da se torta ohladi u kalupu.


Dekoracija
  • 150 g tamne čokolade nasjeckane na komadiće
  • 200 ml slatkog vrhnja
  • 300 g čokoladnih štapića (za dekoraciju)
  • fondant figurice
Slatko vrhnje zagrijte do vrenja pa prelijte preko komadića čokolade. Pustite da odstoji par minuta pa miješajte dok se smjesa ne ujednači. Pustite na sobnoj temperaturi da se počne stiskati. Kad postane gušći, premažite u tankom sloju rub torte pa zalijepite čokoladne štapiće. Preostali ganache izlijte u sredinu torte, utisnite figurice i lagano prošarajte preostalu površinu. Tortu stavite u frižider na par sati ili preko noći.


Ovaj nezahtjevan recept, koji može odlično poslužiti za brzinski i vrlo jednostavan ručak, odmah mi je zapeo za oko. Samo što mi je 500 g tjestenine zvučalo kao količina koja bi nahranila pola susjedstva pa sam ju odlučila prepoloviti, a nešto sam u receptu i dodala i promijenila. U nastavku slijedi opis moje interpretacije ovog recepta.



  • 250 g tjestenine (koristila sam mini penne)
  • 500 ml mlijeka
  • 2 jaja
  • 100 g ribanog masdamera (može i gouda, podravec ili neki sličan sir)
  • 50 g ribanog parmezana
  • gorgonzola natrgana na manje komadiće (u manjoj količini, tako da ne preuzme okus)
  • 5 sušenih pumidori narezanih na manje komade 
  • 200 ml vrhnja za kuhanje
  • sol i papar


Tjesteninu prelijte mlijekom, pokrijte prijanjajućom folijom i ostavite u frižideru minimalno dva sata (recept sam do sada radila dva puta - jednom je tjestenina bila u frižideru 5 sati, a jednom 9 i nisam osjetila razliku u okusu). Razmutite jaja, dodajte vrhnje za kuhanje i začine pa dobro promiješajte. Smjesu umiješajte u tjesteninu s mlijekom pa dodajte naribani sir i sušene pumidore. Smjesu izlijte u nauljeni keramički kalup/lim za pečenje ili napravite pojedinačne porcije u manjim kalupima. Pecite 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Tijekom pečenja promiješajte nekoliko puta, kako ne bi stalno ista tjestenina bila na vrhu - promiješala sam nakon 20 i nakon 35 minuta. Poslužite toplo, a odlično paše uz hrskavo pečenu pancetu (koju možete ispeći u pećnici zajedno s tjesteninom, taman u vremenu između dva miješanja).

33 komentara:

  1. Kakve divne stvari! Ova zapecena tjestenina mi odlicno zvuci, posebno sto volim i gorgonzolu i suseni paradajz. A zdjelice su preslatke :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zapečena tjestenina je odlična, pravo otkriće, pogotovo ovako poboljšana novim okusima.

      Izbriši
  2. Znaš da sam ja uvijek iskren s komentarima i nikada neću reći da mi se nešto ne sviđa. Ukusi su različiti, premda većinu puta radije nešto neću niti komentirati da ne bih nekoga povrijedio jer sto ljudi, sto čudi. :) A i iskreno rijetko kada komentiram po drugim blogovima, jer ne želim ostaviti nekakav utisak "ulizivanja", što ne znači da ne pratim svakoga i što sve ljudi rade. Jedino ukoliko vidim da mi nešto zbilja nema smisla ( a malo je takvih ), onda isto rijetko kada ostavim komentar. Sve mi fantastično izgleda, fotografije isto tako, a i s obzirom kako te već duže vrijeme "pratim" sve mi bolje i bolje izgleda, a i ti si vjerojatno napredovala što se kulinarskog svijeta tiče, barem ja to tako vidim, baš kao što vjerujem da je puno ljubavi i truda uloženo u sve što si dosada radila. Ne znam kako drugi, no kad god imam priliku isprobati nešto što je netko drugi radio uvijek mogu osjetiti u tom jelu, nebitno da li je slano ili slatko, da li je pravljeno s ljubavlju ili nije. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svi mi imamo trenutke kad smo ljuti, tužni ili nešto treće, i to se, barem kod mene, osjeti i na kuhanju, mada sam takav ručak možda napravila već xy puta. Isto tako se osjeti i kada je jelo napravljeno s ljubavlju.

      Zahvaljujući bloganju, napredak naravno postoji. Ne možda toliko u nekim tehničkim stvarima (jer sam to znala i ranije), koliko u napretku u širinu. Evo da nije 365 projekta, vjerojatno ne bih nikad izabrala ovu zapečenu tjesteninu za isprobavanje u okviru igrice.
      Trenutno učim kako lijepo prezentirati i pofotkati ručak dok si gladan :D

      Izbriši
    2. Naravno. :) Sviđa mi se tvoj pristup prema hrani. Nastavi i dalje samo tako s ovim finim receptima i odličnim fotkama. :)

      Izbriši
  3. Dobar izbor recepata! Testenina je moj favorit, ali i ova pletenica mi izgleda prelepo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Što je najvažnije, oba recepta spadaju u kategoriju brzo, jednostavno i jaaaaako ukusno.

      Izbriši
  4. Uvek otkrijem neki novi receptic u igricama i svidja mi se sto biramo razlicite.:) Kod tebe sve izgleda tako ukusno, a tortica sa prascicima je posebno "cool".:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je ova igrica draga baš zbog toga što npr. neki recept uopće nisam registrirala na blogu kojeg istražujemo, ali onda osvane u sasvim novom svjetlu na nekom drugom blogu i zapne mi za oko.

      Izbriši
  5. odlican izbor, i slano i slatko i kremasto ;-)

    OdgovoriIzbriši
  6. Baš iz tog razloga sam ZA širenje recepata, naravno sa originalnim linkom do recepta jer puno puta preskočimo dobre recepte i prava je šteta ne isprobati ih. Super si recepte izabrala a na Željkinom blogu ima puno toga da se isproba.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da samo znaš koliko mi je dugačak spisak, pun krasota koje čekaju isprobavanje

      Izbriši
  7. omy I love these Little pigs sooooooo cute!!!!

    OdgovoriIzbriši
  8. Prasici su neodoljivi; rado bih jednoga gricnula za guzu...sa odredjenom dozom blata, naravno!

    OdgovoriIzbriši
  9. Odličan izbor recepata, sve si fino pripremila. Pajceki u blatu su pravi hit! :))
    I sviđaju mi se ove vilice pokraj tjestenine :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Sve izgleda potpuno savršeno,ali ovi praščići su mi fora skroz,genijalno zbilja!..tijesto iz Lidla definitivno je najbolje,ja samo njega preferiram,sada znam što ću od njega prvo isprobati ..pletenicu.

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlično si pripremila sve odabrano,i pletenica, i torta i tjestenina su super, a praščići su me posebno osvojili :) Pletenica su sam i ja mjerkala kod Željke, na kraju je nisam isprobala, ali doći će već na red.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pletenica će ti se sigurno svidjeti, pogotovo s tvojom kolekcijom marmelada

      Izbriši
  12. I meni su u užem izboru bili NUtela torta i Zepečena testenina, ali opet nisam stigla isprobati sve zabeleženo... Divan izbor!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dva mjeseca zvuči puno, ali obično je to premalo vremena s obzirom da se nađe puno zanimljivih recepata koje se želi isprobati

      Izbriši
  13. Krasan odabir, ova torta sa svinjicama mi je posebno zapela za oko.

    OdgovoriIzbriši
  14. Sve ti je super. Tortu si odlično dekorirala i sviđa mi se što si upotrijebila čoko namaz, a ne nutelu.

    OdgovoriIzbriši
  15. Draga Tamara, zaista sam srećna i ponosna kada vidim da se nekome sviđaju recepti sa mog bloga. Ne mogu reći "moji", i ja ih negde vidim, malo dodam, oduzmem i napravim. Zato uvek volim da kažem "recepti sa mog bloga" a ne "moji". Posebno me raduje što si isprobala slatku pletenicu jer mi je to jedan od omiljenih kolačića. Kod nas mnogi još uvek po malo zaziru od kolača tipa cheesecake, tj. sa sirom. Možda nisu imali priliku da probaju dobar cheesecake, kao npr. moja sestra koja je došla sa predrasudama jer je prvi put probala neki loš u poslastičarnici, ali dobar cheesecake, naročito u kombinaciji sa voćem, je neponovljiv ukus! Hvala ti mnogo na ovako lepoj prezentaciji, fotografije su divne i tvoje izvedbe su divne. Veliki pozdrav ti šaljem... <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim cheesecake i držim se recepta koji sam prvi isprobala. Malo manje mi se sviđa pjenasti cheesecake koji nastane pečenjem u vodenoj kupki. Vjerojatno je i tvoja sestra naišla na neki koji joj se nije svidio pa sad misli da su svi takvi.
      Recepti na tvom blogu su baš super i sve što sam do sad probala mi se jako svidilo, a vjerujem da će se i u budućnosti naći neki recept koji će mi zapeti za oko.

      Izbriši
  16. Jooojj ako si za da mi napravis ovu tortu sa svinjicama za sestrin rodendan,naravno placeno :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne radim kolače po narudžbi. Prašćiće mi je napravila Tamara s bloga Ave dulcis, obrati se njoj, možda ti ona može pomoći

      Izbriši