srijeda, 11. prosinca 2013.

Moto keksići


Pričala sam vam već svoja razmišljanja o keksima. Cijelu godinu ih ignoriram, a zatim u prosincu doslovno podivljam. Bez keksića prosinac jednostavno nije prosinac, a u ostalim mjesecima keksi nemaju tako fini okus. Imam nekoliko provjerenih recepata koje radim svakog Božića, a obavezno isprobam i pokoji novi. Tako su me danas oduševili ovi keksići i sigurno ću ih opet napraviti za blagdane. Ukusno prhko tijesto i još ukusniji nadjev. P.S. otkrila sam namaz koji mi je još ukusniji od Nutelle, a to je Lidlov Choco nussa namaz (400 g = 10 kn).



  • 430 g glatkog brašna
  • 250 g hladnog maslaca (narezanog na komadiće)
  • 100 g šećera u prahu
  • 10 g vanilija šećera
  • 1/2 žličice praška za pecivo
  • 1 jaje
  • 1 žumanjak
  • 3 žličice kakaa
  • Nutella ili neki slični namaz (koristila sam Lidlov Choco nussa)
Utrljajte maslac u brašno da se dobije struktura grubih mrvica. Dodajte ostale sastojke (osim kakaa) i zamijesite tijesto. Podijelite ga na dva dijela, a u jednog dodajte kakao. Svaki dio spljoštite u disk, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite u frižider na 30 minuta. Razvaljajte tijesto na pobrašnjenoj površini i uz pomoć rezača za kekse od tamnog tijesta izrežite cvjetiće, a od svjetlog tijesta cvjetiće s rupom u sredini. Pecite 10 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Kad se ohlade, spajajte po dva cvjetićaNutellom (jedan bez i jedan s rupom).


Na mom pladnju s keksićima za blagdane će se naći i

Broj komentara: 48:

  1. Perfektni keksici. Prekrasno izgledaju tako u kutiji i u pravu si, decembar je mjesec keksica :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Joj, kako ti divno izgledaju! Ja bome kekse radim i kroz godinu, to mi je uvijek fora s klincima, pa kad je vani kisa onda se tako zabavljamo... Ove moramo probati!

    OdgovoriIzbriši
  3. Predivni! Znam da ne voliš keksiće, a baš ti idu od ruke :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislila sam da uopće ne volim kekse, a zapravo mi se nisu sviđali presušeni/previše pečeni keksi koje sam imala priliku probati. Otkad ih radim, prilagodila sam ih svom ukusu.

      Izbriši
  4. već sam komentirala na fb: prekrasni i tako si ih pedantno uradila... i ja nešto mislim da je ovo vrijeme kada se prave keksići...hladnije je i daleko ih je lakše pripremati nego ljeti kada zavladaju one silne vrućine....a mislim i manje se krećem, pa zašto tada navalim sa ovakvim stvarima? nikako sastaviti dva dobra :) :)
    moji dečki najviše vole lino ladu .... ja ne volim niti jedan od tih namaza :)

    OdgovoriIzbriši
  5. odlično izgledaju, bas me mame da ih isprobam :). A i ja poludim u porsincu sa tim keksima :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Bez keksića prosinac jednostavno nije prosinac, a u ostalim mjesecima keksi nemaju tako fini okus. veliki potpis :))

    OdgovoriIzbriši
  7. Predivni keksići, baš onakvi kakve i ja volim! Pravi za ovo doba godine! :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ficaram tão lindos e perfeitos.
    Aqui em casa iam desaparecer depressa
    bj

    OdgovoriIzbriši
  9. I ja volim taj namaz iz Lidla, puno bolji od Nutele koja je postala čisti šećer. Prekrasni keksići, savršeno uredni. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nussa je odlična, a i puno se lakše rukuje s njom budući da je malo čvršća

      Izbriši
  10. Podsjetila si me na Moto koji sam obožavala. Ovi tvoji savršeno izgledaju, a znam da je s njima puno posla. U svakom slučaju, volim jesti (jako), ali ne volim praviti:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Od ove mjere ispadne 70ak keksića, što je zapravo 140 ispečenih , baš ima posla, ali se isplati

      Izbriši
  11. Izgledaju tako savrseno!
    Moto mi je bio 'prehrambena osnova' dok sam studirala...Nadam se da su tvoji okusom bliski; probam sljedece sedmice! Inace jako malo vremena imam (ovog mjeseca) za isprobavanje novih keksica, tako da sam ostala vjerna starim receptima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bolji su, po meni se industrijski keks ne može mjeriti s domaćim

      Izbriši
  12. Savrseni! nikako da se odvazim i isprobam ih..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma nije problem, samo treba paziti da se ne prepeku i biti će savršeni

      Izbriši
  13. Prelepi kolačići... Stvarno im je teško odoleti u ovim prazničnim danima. Divni!

    OdgovoriIzbriši
  14. Izgledaju bolje nego originalni. Odlično!

    OdgovoriIzbriši
  15. odlični keksići, prhki kao snježne pahuljice :D lp

    OdgovoriIzbriši
  16. U ove keksice se moras zaljubiti na prvi pogled, vec su stavljeni na listu praznicnih kolacica.:))

    OdgovoriIzbriši
  17. Potpisujem i kod mene tako nešto što se tiče keksića a ovi tvoji su posebno lijepi jako lijepi, svaka čast Tamara i vanilin kiflice jako volim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kiflice sam zaobilazila u širokom luku sve dok ih nisam sama napravila. Mislila sam da mi se ni onda neće svidjeti, ali sam shvatila da su sve ove koje sam do sada probala bile predugo pečene (i užasno suhe)

      Izbriši
  18. Izgledaju jako lijepo. Ja sam valjda jedina koja ne voli moto kekse, ali imam nekog ko ih voli pa možda isprobam :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Savršeni ! Napravila si ih baš majstorski , a i zaintrigirala me sa ovim namazom, potražiti ću ga i isprobati. Inače volim raditi keksiće i da nisam upala u gužvu kakvu jesam već bi se punile limene kutije sa raznim vrstama, ovako ću kako se čini u zadnji tren navaliti na pećnicu i plehove sa keksićima, popis onih koje ću raditi sam napravila :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene nema šanse da keksi prežive duže od jednog dana, tako da nikakvo skrivanje u kutije ne pomaže

      Izbriši
  20. Ajme kako savršeno izgledaju. Moje su djeca radila pa su svakavi, sad vidim da su ih ljepili na krivu stranu. Ovaj namaz i mi koristimo za jelo i mazali smo keksiće.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema veze ako su zalijepljeni na krivu stranu kad su ih djeca radila, bitno da su se oni zabavili i da je krajnji rezultat svima ukusan

      Izbriši
  21. Tienen que estar buenísimas. Feliz Navidad

    OdgovoriIzbriši
  22. Perfect cookies, Tamara, really beautiful...
    Wouldn't last if I was around ! :)

    Cheers,

    OdgovoriIzbriši
  23. Draga Tamara, mnogo mi žao što ranije nisam videla ove keksiće, da ti kažem kako si ih predivno napravila i da ti se zahvalim na isprobavanju! Drago mi je dasu vam se svideli. Hvala i veliki pozdrav... :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti što si podijelila recept za ove ukusne i dekorativne keksiće

      Izbriši
  24. Može li se koristiti svinjska mast umjesto maslaca i ako da , da li količina ostaje jednaka? :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svinjska mast se može koristiti umjesto maslaca za izradu tijesta za kekse, mada to kod ovog recepta ne bih preporučila.
      Ukoliko se ipak odlučite za mast, stavite 150 - 180 g masti (količina masti ovisi o njezinoj kvaliteti)

      Izbriši
    2. Sad sam provjerila po receptima - za kekse na 500 g brašna ide 200 g svinjske masti.
      Kako ovdje ide nešto više od 400 g brašna, išlo bi otprilike 170 g masti

      Izbriši