subota, 1. lipnja 2013.

Gost post - Ave dulcis i čokoladna torta s jagodama

Dugo je ispred mene poskakivao kursor na praznoj podlozi ... Da ovo pišem na papiru, sigurno bih  neko vrijeme držala olovku u ruci i buljila u papir ... Neovisno o mediju na kojem pišem, sve se svodi na jedno - kako izraziti tugu. Mnogi su mislili da ću u teškim trenucima posegnuti za slasticama, da će krik iz duše zatomiti zvuk miksera, da će tupi pogled zamijeniti pretraživanje recepata. Ali ne mogu. Jednostavno mi ne pada napamet niti jedan kolač koji bih mogla napraviti i koji bi ublažio ili izbrisao moju tugu i bol.

Kako blog ipak ne bi pao u zaborav, iskoristila sam sve recepte iz zalihe. Ali i dalje mi se ništa nije radilo. Znala sam da se mogu osloniti na svoju prijateljicu Tamaru koja piše blog Ave dulcis pa sam joj predložila gostovanje na blogu. I ne samo da sam predložila gostovanje, već sam si i naručila tortu s jagodama. Tamari veliko hvala, ne samo za gostovanje i tortu (koja izgleda fenomenalno - uronila bih u nju bez ikakvog pribora za jelo), već i za podršku koju mi je pružila. Svakako pogledajte njezin blog, (bilo da ste u potrazi za slatkim ili slanim receptom) koji se trenutno crveni od jagoda.




Kad me je Tamara pitala da gostujem na njenom blogu malo je reći da sam bila počašćena. Poznajemo se prilično dugo, skoro u isto vrijeme krenule smo pisati blogove i izmjenjivati iskustva i recepte.

Pred mene je stavila prilično lagan zadatak. Njena želja je bila da to bude desert s jagodama. Ostavila mi je prilično otvorene ruke a ja sam željela taj desert što više prilagoditi njenom ukusu. Sad već znam koje su namirnice koje ne ljubi pa sam njih automatski izbacila. Za vanjski izgled odlučila sam se da to bude pravo iznenađenje. Pretpostavljam da je očekivala neku "obučenu" tortu ili u fondant ili u dekorirani biskvit. A ja sam napravila suprotno, "skinula" sam tortu do kraja! Ovo je doslovno gola torta. Trenutno su vrlo popularne pa sam odlučila vidjeti kako to uživo izgleda. Biskvit je mokri i čokoladni, krema je bogata, a torta je pretrpana sočnim, zrelim jagodama. Nadam se da će joj se svidjeti.


Biskvit

  • 1   1/2 šalica šećera
  • 1 šalica glatkog brašna
  • 1 šalica oštrog brašna
  • 1/2 šalice kakao praha
  • 2 jaja
  • 1 šalica mlijeka
  • 1/2 šalice ulja
  • 1  1/2 žličica praška za pecivo
  • 1  1/2 žličica sode bikarbone
  • 1 žličica ekstrakta vanilije
  • 1 šalica vrele vode

U posudu stavite sve suhe sastojke pa ih promiješajte. Dodajte mlijeko, ulje i jaja i miksajte dok se smjesa je ujednači. Na kraju dodajte vrelu vodu. Smjesu ulijte u kalup za pečenje. Ja sam pekla u malom kalupu promjera 18 cm pa je torta prilično visoka, a inače je ova doza dostatna za kalup od 26 cm. Peći u zagrijanoj pećnici na 180°C otprilike 40 minuta. Ohlađeni biskvit prerezati na tri dijela.


Krema

  • 200 ml slatkog vrhnja
  • 200 ml kondenziranog mlijeka
  • 500 g zrelih jagoda

Slatko vrhnje umutite u čvrsti šlag. Postepeno dodavajte kondenzirano mlijeko i miksajte dok se sve ne poveže. Jagode nasjeckajte na tanke listiće. Ako nisu dovoljno slatke, pospite ih šećerom i ostavite da se "mariniraju".

Na pladanj za serviranje stavite biskvit pa sloj kreme na koju posložite jagode. Zatim stavite sljedeći biskvit, sloj kreme i opet jagode i tako dalje dok ne potrošite sve sastojke. Tortu fiksirajte pomoću štapića za ražnjiće i stavite u frižider dok se ne stisne.

Broj komentara: 65:

  1. Izgleda fenomenalno. Uz tebe sam i znas da mozes uvek da mi pises...sta god da je!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ficou um bolo fantástico.
    Adoro essa combinação de chocolate e morangos.
    O creme também me parece bem delicioso.
    Gostei muito.
    Bom fim de semana
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  3. Tamarina torta zaista izgleda predivno, ali je pala u senku tvog uvoda. Ne znam šta se desilo, i razne ružne mogućnosti mi padaju na pamet. :( U svakom slučaju, jako mi je žao.

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga Tamara,
    svako na sopstveni nacin ispoljava tugu...odsustvo svakog oblika kreativnosti je njen neizbezni deo.
    Ima nekog dostojanstva u ovoj torti i mislim da nije slucajno sto je ispala ovako visoka - stoji ispravno i govori ti da i ti moras tako...
    p.s. nikada nisam mutila slag sa kondenzovanim mlekom...sta mu daje ? Mora da je kremastije...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne znam odgovor na tvoje pitanje, morat ćemo pričekati da Tamara odgovori

      Izbriši
    2. evo i odgovora, kombinacija slatkog vrhnja i kondenziranog mlijeka se sama od sebe nametnula kao odličan izbor jer nisam željela običnu šlag kremu, kondenzirno mlijeko ju je zasladilo i "omekšalo"

      Izbriši
  5. Torta je predivna, zbilja ima onaj wow efekt.. :)
    Nadam se da si dobro, znaš da uvijek možeš računati na blog zajednicu i pisati što želiš, a mi ćemo čitati :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Žao mi je što se dogodilo to što se dogodilo, ali samo jedno znam, a to je da svi problemi koji nas muče trebamo ih podijeliti s drugima. S osobama koje nas vole, cijene,slušaju i koje su uvijek uz dana i kada grmi i kada je sunčano, ipak kasnije bude malo lakše kada otvorimo drugima svoju dušu i naravno osobama koje to zaslužuju. Tamara(ave dulcis) ima zbilja predivnih recepata i puno puta sam joj "skidao" vlastitu kapu na tome što radi i općenito svime čime se bavi. Torta je lijepa samo ja ne znam odakle bih započeo s rezanjem. :D Ili jednostavno staviti je na stol, pa neka si svatko rukama ili noževima uzima koliko god želi. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pretpostavljam da je ovo torta koja se ne reže, barem takav poriv dobivam dok ju gledam - vilicu u ruke i udri

      Izbriši
  7. Torta je divna zbilja,iako ovaj uvod stavio je tužnu sjenu na nju,žao mi je što prolaziš kroz takve trenutke tuge,šaljem ti svu podršku što god da je u pitanju.

    OdgovoriIzbriši
  8. Torta izgleda fantastično a da si i objavila i prazan post samo s fotkom rado bi svratile do tebe i ostavile komentar a tugu treba dijeli s drugima kao i radost.

    OdgovoriIzbriši
  9. Draga Tamara,
    zao mi je sto si tuzna i sto prolazis kroz teske trenutke, ali kao sto vecina smatra, tugu treba podijeliti s drugima. Ti si meni uvijek bila draga sa tvojim vedrim komentarima i volim svracati na tvoj blog. Ova torta je stvarno prelijepa, ne mogu je se nagledati. Saljem ti veliki, veliki pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  10. wooow! torta je fantastična!

    OdgovoriIzbriši
  11. :( Ne znam čime je tuga izazvana ali sam TU i uz tebe... Želim ti svako dobro!

    OdgovoriIzbriši
  12. Iako ljudi misle da je tugu moguće podijeliti i olakšati, nije tako. jednostavno, čovjek mora prebroditi sam. prolazim nešto slično, razumijem te i želim da se osjećaš bolje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, mora proći određeno vrijeme kako bi se oporavili od tog teškog udarca i velike tuge

      Izbriši
  13. torta izgleda super! bas kao da je Tamara sastojke slozno nabacala =)))

    saljem ti toplu i suncanu podrsku..

    OdgovoriIzbriši
  14. OH MT GOD !! Tamara this look amazing and delicious!!!

    OdgovoriIzbriši
  15. drago mi je da ti se torta svidjela,
    rado ću ponovo biti gost na tvom blogu!!

    OdgovoriIzbriši
  16. Jako mi je žao što prolaziš kroz takve trenutke tuge, šaljem ti makar jedan virtualni hug, i želim ti svako dobro!!
    Tamarina torta je prekrasna!

    OdgovoriIzbriši
  17. torta je wow!!! ja je sigurno ne bih išla kvariti na način da je zapravo narežem i pojedem... :)
    drži se draga! :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Draga Tamara, nisam mogla ni pretpostaviti da prolazis kroz tako tezak period, ne znam detalje ali znas da mozes uvek racunati na nasu podrsku, sta god da je u pitanju uz tebe smo, i tuga je uvek laksa kad se podeli sa prijateljima, drzi se... saljem ti big kiss & hug!:))) p.s. tortica je predivna a Tamara jedno veliko srce, veliki pozdrav za vas dve!:)))

    OdgovoriIzbriši
  19. <3 <3 sto god da zatrebas, sto god mogu da ponudim i pomognem,tu sam..
    Torta, biskvit izgleda super socno..

    OdgovoriIzbriši
  20. izgleda fenomenalno...ja bih je jela sloj po sloj...

    OdgovoriIzbriši
  21. Draga Tamara , žao mi je zbog velike tuge i teškog razdoblja koje prolaziš i znam da je u takvim trenutcima teško bilo što napisati ili napraviti. Lijepo je da je prijateljica tu da pomogne sa ovom krasnom tortom, a i mi blog-prijatelji smo tu da budemo uz tebe. Drži se dobro ! A tortica je uistinu posebno lijepa !

    OdgovoriIzbriši
  22. Ovaj tvoj post je kao i život, s jedne strane tuga, s druge radost.
    Što god proživljavaš sigurno nije lako, i šaljem ti veliki zagrljaj i želim da tuga čim prije prođe.
    Torta izgleda vrlo efektno, šteta da je u ovako tuznom postu. Ali ako te je razveselila onda ima svoju svrhu.

    OdgovoriIzbriši
  23. Oh My God, dear Tamara...

    This cake is gorgeous, so beautiful and delicious !
    Congratulations, really fantastic !

    Note: I didn't forget about your invitation, ok ?

    Have a nice evening :)

    Isabel

    OdgovoriIzbriši
  24. Wow,...kakav 'neboder' impozantnog izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  25. ...ne znam o kakvoj vrsti tuge govorish, ali znam da ovdje imash jako puno prijatelja koji zele da te vide sretnu i nasmijanu ponovno!

    OdgovoriIzbriši
  26. Looks absolutely delicious! Almost too good to eat.

    OdgovoriIzbriši
  27. Valjda je to neki životni ciklus kojeg svi moramo proći, od neizmjerne sreće do duboke boli i obratno... želim ti od srca da što brže prođe ova tužna faza.. i hvala ti što i u tuzi misliš na nas i dijeliš svoje i tuđe recepte:)
    Torta izgleda božanstveno, vjerujem da je i ukusom neodoljiva!

    OdgovoriIzbriši
  28. Teško je čovjeku kad se nalazi u takvoj situaciji...i bilo kakve riječi vjerojatno nisu utjeha, znaj da mislimo na tebe i da se držiš ma što to bilo...

    OdgovoriIzbriši
  29. Volim kad je biskvit ovako taman, čokoladni.
    Postoje situacije kada nas ništa ne može utješiti i jednostavno moramo odtugovati. Vremenom prestane manje da bili.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Skoro sve izreke su potvrđene, pa tako i ona da vrijeme sve liječi

      Izbriši
  30. Žao mi je što si tužna i bezvoljna, nadam se da ćeš uskoro biti bolje. Drži se , ako ikako mogu pomoći samo javi.

    OdgovoriIzbriši
  31. Torta izgleda fantasticno. Htela bih da je napravim pa me zanima koliko jaja ide posto nisam videla u receptu? Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ispričavam se, vjerojatno sam slučajno izostavila dok sam pisala post. U biskvit idu 2 jaja

      Izbriši