ponedjeljak, 17. lipnja 2013.

FBI istraga bloga Knjiški moljac u špajzu

Kada je za FBI rukavice izglasan blog Knjiški moljac u špajzu, nisam dugo razmišljala što ću isprobati. Jedan recept se nametnuo sam od sebe, jer mi se već neko vrijeme mota po mislima. Zatim sam navukla rukavice i pretražila cijeli blog u potrazi za zanimljivim receptima. Moram priznati da sam se dobro namučila dok sam pretraživala blog, jer je (barem meni) poprilično nepregledan - nema tražilice, nema klasičnog popisa recepata, a ni arhiva ne sadrži popis recepata. Što sam izabrala pogledajte u nastavku (nazivi su ujedno i link na original recept).


Uvijek mi je teško odoljeti kolačima s makom, tako da sam morala napraviti ovaj vijenac. Tijekom izrade, tijesto je malo tvrđe nego što inače bude za ovakve recepte, ali se nakon pečenja odlično slaže s bogatim nadjevom. Što se samog pečenja tiče, kod mene je to bilo puno kraće od navedenog vremena (45 - 60 minuta) i trajalo je samo 35 minuta. Primijetila sam da mi se ponekad kolači brže ispeku nego što je navedeno u receptu, ali uvijek je dobro voditi se za osjetilom njuha - kad se iz pećnice krene širiti primamljiv miris, pečenje je brzo gotovo.



Tijesto
  • 120 ml mlijeka
  • 20 g svježeg kvasca
  • 350 g glatkog brašna
  • 50 g šećera
  • 1 jaje
  • 1 žlica ruma
Razmrvite kvasac u zagrijano mlijeko. Dodajte žličicu šećera i žličicu brašna pa pustite da se kvasac digne. Tijesto možete zamijesiti na ruke ili koristiti mikser s nastavkom za tijesto - u posljednje vrijeme dizana tijesta radim uz pomoć miksera. U zdjelu miksera stavite brašno, šećer, jaje i rum. Dodajte dignuti kvasac i pustite da mikser zamijesi tijesto. Tijesto oblikujte u kuglu, stavite u pobrašnjenu zdjelu, pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže sat vremena. 


Nadjev
  • 700 ml mlijeka
  • 50 g maslaca
  • 250 g šećera
  • 500 g mljevenog maka
  • 50 g griza
  • 1 žlica ruma
U mlijeko dodati šećer i maslac pa zagrijati do vrenja. Maknuti s vatre, dodati mak i griz, promiješati pa vratiti na laganu vatru dok se smjesa ne zgusne. Dodati rum i pustiti da se ohladi. 

Dignuto tijesto kratko premijesite pa pravokutno razvaljajte. Pustite da odstoji 5 minuta pa premažite nadjevom. Zamotajte tijesto i prebacite u kalup za kuglof (rolada je dosta teška i nespretna za rukovanje), spojite krajeve i zarežite po vrhu. Pustite da se diže 15 minuta pa pecite otprilike 45 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Ohladite na rešetki pa pospite šećerom u prahu.


Veliki sam obožavatelj doručka i to je obrok koji nikad ne preskačem. Do sada sam na blogu objavila, pa recimo, delikatesne i manje zdrave obroke, a sada donosim onu zdravu varijantu, koju zapravo najčešće doručkujem.


  • 50 g maslaca
  • 160 g meda
  • 100 g zobenih pahuljica
  • 100 g ječmenih pahuljica
  • 100 g raženih pahuljica
  • 100 g lješnjaka
  • 50 g lana
  • 1 žličica cimeta
  • svježe ili sušeno voće po izboru (sušeno voće možete dodati odmah tijekom izrade, a svježe prilikom konzumiranja)

U srednje velikoj posudi zagrijavajte med i maslac dok ne zakuhaju. Dodajte pahuljice, lan, lješnjake i cimet i dobro promiješajte. Mješavinu rasporedite na lim obložen papirom za pečenje pa pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Pustite da se ohladi. Dodajte sušeno voće i spremite mješavinu u staklenku (potrošite u roku od 3 tjedna). Poslužite uz sezonsko voće, jogurt ili mlijeko.

Broj komentara: 36:

  1. kolači s makom su mi često i draži od sličnih varijanti s orasima. prekrasan je

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Po tom pitanju smo iste, uvijek ću dati prednost kolačima s makom

      Izbriši
  2. Sredjivanje indexa mi je sledece na to do listi za blog, a gde mi se zagubio pretrazivac ni sama ne znam!

    Jako mi se svidja strudla u tvojoj izvedbi.
    Hvala na probanju recepata :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Žao mi je što nisam stigla više toga isprobati, nadam se da ću u s koroj budućnosti napraviti onaj kruh punjen zapeštom. Indeks/pretraživač mi je bio potreban za pronaći vijenac, jer se nisam ogla sjetiti kada si ga točno radila.

      Izbriši
  3. Odlican izbor. Ovaj vijenac je tako privlacan:)

    OdgovoriIzbriši
  4. i ja sam isto isprobala oba recepta ;) strudla mi nije iz nekog razloga ispala najbolja (tijesto mi se nije bas diglo).. ali granola je super! ne mogu vjerovati da je nisam prije radila..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Do sada sam kupovala mix za doručak, ali od sada na dalje radim svoj, puno je ukusniji

      Izbriši
  5. Ne znam što mi je primamljivije,ovaj vijenac s makom izgleda perfektno,a granola prezentacija kao iz časopisa.

    OdgovoriIzbriši
  6. O bolo ficou lindo e com sementes agrada-me.
    Essa granola também me agradou pois esta maravilhosa.
    Boa semana
    bj

    OdgovoriIzbriši
  7. Vijenac s makom izgleda mocno - to bih rado sama probala, a granolu bih pripremila djecacima za dorucak. Uvijek vodis racuna o lijepo stiliziranoj pozadini na fotografiji....

    OdgovoriIzbriši
  8. what beautiful and delicious cake Tamara!! I love your photos!!

    OdgovoriIzbriši
  9. Izbor za 5+ i sve si divno napravila, oba recepta su i kod mene isto na listi za probu, ali nekako vreme uvek brzo prodje i ne stignem da isprobam puno toga sto sam planirala, doci ce vec na red za probu... tvoj venac tako dobro izgleda da sam vec zamislila i teksturu i ukus.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da samo znaš koliko puta sam planirala napraviti vijenac pa nikako da dođe na red, tako da ćeš ga i ti sigurno uspjeti napraviti

      Izbriši
  10. I meni je štrudla na listi, ali još ju nisam stigla isprobati. Nešto mi se sada, leti, ne jedu dizana testa, ali kod Sanje ima milion prefinih stvari... :)

    OdgovoriIzbriši
  11. mak ne ljubim ali granola je divna

    OdgovoriIzbriši
  12. Vijenac sa makom je odličan izbor, ja ga ovaj put nisam pravila ali sam ga zabilježila i doći će na red. Super izgleda kao i granola, to je i meni najčešći doručak.

    OdgovoriIzbriši
  13. Hello Tamara,

    Cake is fantastic, I love cakes with seeds ! :)
    And your breakfast look delicious and really healhty !
    Precious photos indeed ! :)

    Cheers

    Isabel

    OdgovoriIzbriši
  14. Querida Tamara, cada vez que vengo a ver tus recetas son más y más deliciosas, impresionante este pastel y el pan-pizza anterior ¡Delicioso!
    Besos y feliz día.

    OdgovoriIzbriši
  15. Ja nisam ni skužila te recepte, a ni ne vjerujem da ću stići i ono što sam skužila. Super su ti ispali, ona cvjetna krpica je baš slatka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko se meni puta dogodi da neke recepte uopće ne skužim na blogu već tek kad ih drugi isprobaju. Nadam se da ćeš ipak nešto od planiranog stići isprobati

      Izbriši
  16. Yum! I’m so glad I clicked on this blog, now I know what I’ll make for dessert

    OdgovoriIzbriši
  17. Sve s makom kod mene prolazi, i ovaj vijenac mi izgleda jako primamljivo, a granolu isprobavam odmah sutra, volim ovakve kombinacije :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Granola mi je odličan doručak preko tjedna i jako mi se sviđa dodatak cimeta. O maku ne trebam ništa pričati, to je ljubav na prvi pogled

      Izbriši
  18. Krasan ti je ovaj vijenac, volim kad ima tako puno file.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Najrađe bih pojela nadjev na žlicu kad je mak u pitanju :D

      Izbriši
  19. a joj! mak! obožavam ga ali, rijetko pravim...samo ja ga volim...
    predivan izbor, slike,..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo sam sebi radila za gušt pa sam višak podijelila na manje dijelove i zaledila - tako mogu uživati u kolaču s makom kad god poželim

      Izbriši