četvrtak, 27. lipnja 2013.

Daring Bakers June 2013 - Life of pie challenge

Rachel from Pizzarossa was our lovely June 2013 Daring Bakers' host and she had us whipping up delicious pies in our kitchens! Cream pies, fruit pies, chocolate pies, even crack pies! There's nothing like pie! In this challenge, the mandatory requirement was to make one or more pies using the recipes provided from Rachel. I decided to make two fruit pies - crostata di marmelatta di ciliegie (I was thrilled with the flavor of vanilla  in the pastry) and double crust apple pie (classic pie that we all love). Thanks Rachel for the wonderful challenge!

Crostata di marmellata di ciliegie




Pastry
  • 150 g butter (room temperature)
  • 75 g sugar
  • 1 large egg
  • 1 teaspoon vanilla extract
  • 225 g all purpose flour
Using a paddle attachmend on a stand mixer cream the butter and sugar until pale and fluffy (2 - 5 minutes). Add the egg and vanilla extract. Add the flour and mix until the dough comes together but remains soft (about 1 minute). Wrap dough in plastic wrap and refrigerate for 30 minutes. On a lightly floured surface roll 2/3 of the dough out to a circle to generously line the pie dish. Transfer the dough to the 24 cm metal pie dish and prick all over the bottom with a fork. Preheat oven to moderate 180°C. Line pastry with parchment and fill with dry beans. Bake around 15 minutes. Remove the weights and parchment and allow to cool.


Filling
  • 500 g jam (I used homemade cherry jam)
Spread the filling over the par-baked crust. Roll the remaining dough to fit the pie dish and cut it into 1,5 cm wide strips. Arrange the strips of dough in a lattice over the filling.  Bake it until lattice is golden, around 20 minutes. 

Double crust apple pie

Pastry
  • 150 g unsalted butter 
  • 250 g all purpose flour
  • 10 g sugar
  • 3 - 8 tablespoons cold water (I used 4 tablespoons)
Sift the flour, sugar and salt into a large bowl. Finely chop the butter and rub in with your fingertips, working quickly to avoid  warming it. Sprinkle 2 tablespoons of cold water over the mixture and mix together with the fork (add more water spoon by spoon as needed). Finish by using your hands to quickly bring the dough together into a ball. Wrap dough in plastic and refrigerate for at least 30 minutes. Preheat oven to hot 220°C. Take 2/3 of the pastry dough and roll out to fit 24 cm metal pie dish, right up to the rim. Line the pie dish with int, prick all over the bottom with a fork and set aside.


Filling
  • 1 - 1½  kg apples
  • 150 g sugar
  • 1 teaspoon ground cinnamon
Peel, quarter, core and slice (I used potato peeler) the apples and place in a bowl. Sprinkle the sugar and cinnamon all over the apples and toss well to coat. Pack the apples tightly into the lined pie dish. Roll out the remaining pastry dough to fit over the apples. Cut leafshaped vents and use the pieces you removed for decoration (moisten the back of the decorations with a wet finger and gently press onto the top of the pie). Bake for 20 minutes, then reduce heat to moderate 180°C and bake for a further 30 minutes. The top should be light golden brown.


Ovomjesečni Daring Bakers izazov zapravo ne bih ni mogla nazvati izazovom, jer mi je zadatak jako blizak i bez izazova bih svejedno ovaj mjesec pekla pite. Obožavam voćne pite i najčešće ih radim ljeti. Stoga je Rachelin zadatak (s bloga Pizzarossa) došao kao naručen i nisam mogla propustiti ovaj krug.

Krostata s džemom od trešanja

Tijesto
  • 150 g maslaca sobne temperature
  • 75 g šećera
  • 1 veliko jaje
  • 1 žličica ekstrakta vanilije
  • 225 g glatkog brašna
Izmiksajte maslac sa šećerom otprilike 2 - 5 minuta (što se duže miksa to je tijesto laganije, a samim time i lomljivije - kod mene uvijek pobijeđuje okus nauštrb izgleda tako da sam miksala duže).  Dodajte jaje i ekstrakt vanilije (odlično se uklopio u tijesto i nadjev od trešanja). Dodajte brašno i miksajte 1 minutu. Tijesto oblikujte u kuglu, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite u frižider na 30 minuta. Razvaljajte 2/3 tijesta na pobrašnjenoj površini pa obložite kalup promjera 24 cm (ili više manjih kalupa). Izbockajte vilicom, pokrijte papirom za pečenje, opteretite rižom i pecite 10 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Odstranite rižu i papir za pečenje pa vratite u pećnicu na par minuta da se tijesto posuši. Izvadite iz pećnice i pustite da se prohladi.


Nadjev
  • 500 g džema (koristila sam džem od trešanja koji sam napravila dan ranije)
Polupečeno tijesto premažite džemom. Ostatak tijesta razvaljajte, narežite na trakice i napravite mrežicu po nadjevu - moje tijesto je bilo jako lomljivo, ali je zato imalo fantastičan okus. Pite vratite u pećnicu i pecite dok tijesto ne dobije lijepu boju, otprilike 20 minuta. Ohladite na rešetki.

Pita od jabuka



Tijesto
  • 150 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 250 g glatkog brašna
  • 10 g šećera
  • 2 - 8 žlica hladne vode (meni su bile potrebne 4 žlice)
Maslac utrljajte u brašno da dobijete strukturu grubih mrvica. Umiješajte šećer. Dodajte 3 žlice vode i uz pomoć vilice pomiješajte sastojke te po potrebi dodajte još vode. Tijesto oblikujte u kuglu, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite u frižider na 30 minuta. Razvaljajte 2/3 tijesta i obložite kalup za pitu promjera 24 cm.


Nadjev
  • 1 - 1½ kg jabuka
  • 150 g šećera
  • 1 žličica mljevenog cimeta
Jabuke ogulite i očisitite. Narežite ih na kriškice (moje kriškice su bile jako tanke, jer sam koristila gulilicu za krompir) i stavite u zdjelu. Dodajte šećer i cimet pa dobro promiješajte. Nadjev stavite na tijesto pa na pobrašnjenoj površini razvaljajte ostatak tijesta. Na tijestu izrežite otvore pa ispuštanje pare. Tijesto stavite na jabuke, spojite rubove s donjim tijestom i po vrhu po želji poslažite dekoracije od ostatka tijesta. Pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 220°C. Zatim smanjite temperaturu na 180°C i pecite još 30 minuta dok površina ne dobije lijepu boju. Ohladite na rešetki.

Broj komentara: 56:

  1. Prva slikica mi je prelijepa a ni ne sumnjam ni u pitu.Ugodan vikend..

    OdgovoriIzbriši
  2. Obe pite su fenomenalne! Ja spadam u velike obožavaoce ovih poslastica i baš mi je žao što sad nisam učestvovala. Odavno se spremam da probam crack pie i baš mi je drago da sam imam originalan Momofuku recept. Slike su sve odlične!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadala sam se da ću stići napraviti crack pie, pogotovo kad sam pročitala kako su svi oduševljeni receptom, ali eto nisam stigla ... Žao mi je što nisi učestvovala :(

      Izbriši
  3. Bozanstveno izgledaju tvoje pite...Takva vrsta dezera mi je najdraza, vjerojatno zbog razlicitih tekstura...hrskava kora, voce koje se topi u ustima...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pite mada djeluju slično, nude toliku razliku okusa i tekstura da uvijek bude novi desert

      Izbriši
  4. Predivno izgledaju, a mogu samo da zamislim kako su ukusne! Obožavam sve vrste voćnih pita, a pravim vrlo sličnu sa džemom. Super su!

    OdgovoriIzbriši
  5. Adorei ambas ficaram lindas .
    Mas a primeira deixou-me com agua na boca..
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  6. Zaista su divne! Meni je krostata bila u planu. Htela sam ju praviti sa malinama, ali eto, desilo se da nisam stigla. Sad mi je baš zao. Ima da me izbace iz DB. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako nisu mene izbacili, neće ni tebe. Baš me zanima što će nam biti sljedeći zadatak :D

      Izbriši
  7. Both pie look gorgeous and yummy, great job!

    OdgovoriIzbriši
  8. ¡Qué lujo de pasteles! Me encantan los dos y los haré encantada. Los has decorado además con muy buen estilo y gusto.
    Felicidades. Besos

    OdgovoriIzbriši
  9. Uh, tako mame!:)) Obe pitice prekrasno izgledaju, mislim da bih najradije spakovala u korpicu i ponela ih na izlet.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Teško da bih ih uspjela spakirati za izlet, jako mame svojim mirisom

      Izbriši
  10. the both pies look amazing and delicious love your pictures!

    OdgovoriIzbriši
  11. Wow, both of these are so lovely! Beautiful pies!

    OdgovoriIzbriši
  12. Your pies look amazing, Makes me want to have some :) Beautifully done!

    OdgovoriIzbriši
  13. I like both your pies, but the apple one has an absolutelly gorgeous design!

    OdgovoriIzbriši
  14. ja sam odabrala čokoladnu pitu ali ne bih imala ništa protiv ove s trešnjama.
    ali ovog puta ptići su bili brži od mene i sve ih pozobali

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mi smo naše spasili i od kiše i od ptica tako da smo se naguštali

      Izbriši
  15. Both beautiful pies! Those cherries look magical! Thanks so much for baking with me this month :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you for delicious recipes, I still have to bake crack pie

      Izbriši
  16. Jako volim voćne pite,ove tvoje su savršene,skromno bih poželjela obje probati:)
    Kod na su ove godine trešnje podbacile,bilo ih je samo malo za pojesti,tako mi je žao da nisam uspjela niti jedan kolač od njih napraviti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod nas je prošle godine bio podbačaj, a ove sam ih godine na vrijeme spasila od svih vremenskih nepogoda i spremila za zimu te naravno guštala u svježima

      Izbriši
  17. Obožavam pite, ali nekako uvijek miksam sve u jednoj padeli. (zbog uštede vremena). Tvoje izgledaju odlično

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prošlo ljeto sam imala zalihe prhkog tijesta u škrinji i morat ću opet tako napraviti pa se onda stvarno uštedi na vremenu

      Izbriši
  18. They both look delicious, the real question is... which one is your favorite? :)
    lovely pictures

    OdgovoriIzbriši
  19. Volim pite, obe mi izgledaju jako fino ali bih ipak prvo parče ove sa jabukama ;)

    OdgovoriIzbriši
  20. Svaki put kad čitam tvoje postove, nakon par sekundi shvatim da oblizujem usnice i valjda virtualno jedem sva tvoja kulinarska savršenstva.
    Ova pita od jabuka mi se posebno dopada, okus jabuke i cimeta zajedno...nema boljeg ;))

    OdgovoriIzbriši
  21. Prelepi recepti. Fotke su me ostavile bez reci:) Svaka cast na umeću... Predivno, nema šta:)

    OdgovoriIzbriši
  22. Ooooooooh, homemade cherry jam! Lucky you to have cherry pentiful enough to make jam! I'd loved to try that pie!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. We have several trees in our garden so I have enough for jam and cakes

      Izbriši
  23. Divne su! Obozavam ovakve pite!

    OdgovoriIzbriši
  24. Ne znam koja mi je pita ljepša i koja mi bolje zvuči, obje si baš savršeno napravila, svaka ti čast !

    OdgovoriIzbriši
  25. Oh My God Tamara,

    So do I love pies, all of them !
    Yours are fantastic, both of them seem delicious ! :)

    Cheers,

    Isabel

    OdgovoriIzbriši
  26. Pite su moja slabost i volim ih sve slatke i slane..!!!!

    OdgovoriIzbriši