petak, 23. ožujka 2012.

Torta s jabukama i makom


Napokon je i službeno stiglo. Moje najdraže godišnje doba - proljeće! Sunčani dani, buđenje prirode, cvrkut ptica i sve u cvatu mame ni osmijeh na lice. Mogla bih satima ljenčariti u ležaljci i čitati dobru knjigu ili prelistavati neku kuharicu. Ali proljeće nije vrijeme za ljenčarenje, pogotovo ako imate vrt koji treba pripremiti za sadnju povrća. A cvijetnjak treba očistiti od suhog lišća.













Bijeli zumbuli sa debelim stabljikama su zaštitni znak mog dvorišta u proljeće. Uživam u njihovom opojnom mirisu i stvarno su prekrasni. Proljeće je stiglo i u šumu. Tratinčice, ljubičice,  maslačak u cvatu, ...




















Nisam pretjerani ljubitelj časopisa. Ne zanima me tko s kim hoda, tko se rastaje, tko je dobio novu ulogu u filmu, tko je promijenio frizuru i tko je bio kako obučen na nekoj manifestaciji. Ali zato ne mogu odoljeti razno raznim prigodnim izdanjima časopisa s receptima i mini kuharica iz dnevnih novina. Posebno uživam u predblagdanskim izdanjima. Tako me je iz prošlogodišnjeg izdanja Slatki Uskrs zaintrigirala torta s makom, sirom i jabukama.

Biskvit
  • 3 jaja
  • 150 g šećera
  • 3 žlice vode
  • 50 g glatkog brašna
  • 25 g škrobnog brašna
  • 1 žličica praška za pecivo

Izmiksajte žumanjke sa šećerom i vodom. Posebno pomiješajte obije vrste brašna s praškom za pecivo pa umiješajte u žumanjke naizmjenice sa snijegom od bjelanjaka. Ulijte u namašten i pobrašnjen kalup za tortu i pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 175°C. Provjerite čačkalicom da li je biskvit pečen pa ga preokrenite na kuhinjsku krpu, pustite da se ohladi i prerežite na dva dijela. Biskvit neće jako narasti, ali bude dovoljno visok za prerezati na dva dijela.


Krema
  • 5 žlica mlijeka
  • 2 žlice šećera
  • 1 vanilija šećer
  • 100 g mljevenog maka

Zagrijte mlijeko sa šećerom i vanilija šećerom. Kad mlijeko provrije, umiješajte mak i po potrebi dolijte još mlijeka. Čim opet provrije, smanjite temperaturu i neprekidno miješajući kuhajte 5 minuta. Pustite da se ohladi.

  • 1000 g jabuka
  • 300 ml jabučnog soka
  • 100 g šećera
  • 125 ml jabučnog soka
  • 1 omot praška za puding s okusom vanilije

Jabuke ogulite, očistite i naribajte. Prokuhate 300 ml soka od jabuka sa šećerom. Umiješajte jabuke pa kuhajte 3 - 5 minuta uz povremeno miješanje. U 125 ml jabučnog soka umiješajte prašak za puding pa dodajte jabukama i kratko prokuhajte. Pustite da se ohladi.

  • 250 g mascarponea
  • 500 g svježeg sira
  • 1 vanilija šećer
  • 250 ml slatkog vrhnja

Pomiješajte mascarpone i svježi sir uz dodatak vanilija šećera. Izmiksajte slatko vrhnje u šlag pa dodajte siru. Smjesu podijelite na pola i u polovicu umiješajte mak. 

Slaganje i ukrašavanje torte
  • 300 ml slatkog vrhnja
  • 2 žlice šećera
  • šlagfix

Na pladanj za tortu stavite donji dio biskvita i oko njega obruč kalupa za tortu. Nanesite 1/2 kreme od jabuka  i 1/2 kreme s makom te 1/2 kreme bez maka. Pokrijte drugim dijelom biskvita i rasporedite ostatak kreme od jabuka, ostatak kreme s makom i ostatak bijele kreme. Stavite u frižidern a tri sata. Odstranite obruč kalupa za tortu pa premažite rub torte i ukrasite vrh tučenim slatkim vrhnjem. Ukrasite tučenim slatkim vrhnjem i stavite tortu na hlađenje u frižider na još dva sata.






Laka kuharica me izazvala u kratkoj blogerskoj igrici Izazov. Pravila igrice:

  1. Nabrojati 3 alatke koje u svom hobiju najviše koristiti ili koje su vam najdraže - silikonski kalupi za praline, Wilton nastavci za dekoriranje, kalupi za pite
  2. Nabrojati 3 stvari s popisa želja - stalak za cupcakes, stalak za tortu u plavoj boji, romantični desertni tanjurići
  3. Izazvati 3 blog prijatelja - Tamara Ave dulcis, Jasna Around the world, Maja Dalmatia gourmande




51 komentar:

  1. OMG dear !! this is absolutely beautiful and georgeous!!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Divna je torta, obožavam kolače sa maskarponeom. A što si je lepo ukrasila! Svaka čast. kako si pravila ružice?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kako napraviti dvobojne ružice sam napisala u ovom postu http://cake-cookie-pie.blogspot.com/2011/11/ruze-za.html Samo, nikad ih više ne bih radila s tučenim slatkim vrhnjem, jer je premekano.

      Izbriši
  3. prekrasna je torta! divna mi je ta kombinacija mascarponea, jabuka i maka, zaista predivno.

    OdgovoriIzbriši
  4. Predivna torta s predivnim sastojcima:) A dekoracija je neopisiva, obožavam takve romantične torte. Baš bih mogla napraviti nešto s ovakvom kombinacijom, kreme su odlične za različite varijacije :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imaš pravo, kreme su odlične i zasebno, a ovako u kombinaciji jako sliče gibanici.

      Izbriši
    2. Kakva dekoracija - ostavila si me bez teksta! I verovatno sam ti bar deset puta rekla, i opet ću: blago tebi što imaš baštu, šumu i prirodnu prirodu oko sebe.

      Izbriši
    3. U današnje vrijeme je stvarno privilegija uživati u prirodnoj prirodi

      Izbriši
  5. Torta ti je predivna, baš predivna ! A što se tiče sastojaka i mene je definitivno zaintrigirala, odličan izbor !
    Inače, i ja sam ista po pitanju časopisa, tračevi su mi skroz nezanimljivi, ali kada vidim nešto sa receptima odmah se zainteresiram :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Savršena tortica,a i dekoracija je super!

    OdgovoriIzbriši
  7. Sto su ti divne ruzice, za trenutak sam pomislila da su prave!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da sam ih radila s nekom čvršćom kremom, još bi više ličile na prave

      Izbriši
  8. nice blog posting. I like it to stop here and read your articles

    OdgovoriIzbriši
  9. Jako zanimljiva torta. Sastojci su fenomenalni!

    OdgovoriIzbriši
  10. Predivno! Krasna torta, recept i slikice!
    Volim proljeće a ovo je meni najljepši tvoj post do sada.
    Lp :)
    (cookandplay)

    OdgovoriIzbriši
  11. Ajme oduševila si me postom,ne znam što prije gledati ovu tortu koja izgleda malo reći čarobno kako sastojcima,tako dekorom koji ti je vrh vrhova,ili ovo cvijeće koje se u svoj svojoj ljepoti pokazalo..jednostavno prelijepo!

    OdgovoriIzbriši
  12. Jao što lijepo izgleda ova torta! Prekrasno si ju ukrasila :)
    i posebno mi se sviđa ovaj tanjurić i njegov neobičan oblik.

    Fotografije - divne :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Kada sam vidjela ovu tortu ukrašenu bijelo-ružilčastim ružicama bila sam zadivljena :) Jedino bih mak izbacila od sastojaka jer ga ne volim, ali inače mora da je fina :) I krasne fotke cvijeća :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Suprotno od tebe, obožavam mak i zato mi je torta bila zanimljiva

      Izbriši
  14. Ma quant'è bello il tuo blog! Come ha fatto a sfuggirmi??? Mi metto subito tra i tuoi sostenitori, così non ti perdo più :-)

    OdgovoriIzbriši
  15. ma tko nije lud za proljećem... baš je divno, kao i tvoj današnji desertić! fenomenalno izgleda! ružice su ti predivne!!! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ima ljudi koji ne vole proljeće, a često se spominje i proljetni umor. Meni proljeće jako odgovara.

      Izbriši
  16. Prelepa tortica, prava prolecna fotka i taaaako romanticna... a tek rascvetali vrt na slikama, ma bas si nas obradovala ovim postom!:)))

    OdgovoriIzbriši
  17. Prva slika me je oborila ,zaista je prelijepa a torta zaista mora biti fina s tako ukusnim sastojcima.

    OdgovoriIzbriši
  18. Torta ljepotica... i fotke proljetnih cvjetova su krasne!

    OdgovoriIzbriši
  19. Predivno, ali bas predivno.Ružice si vrhunski napravila, ja ću ovo pod hitno probati!!!

    OdgovoriIzbriši
  20. Mmmm, obožavam mak, a ovako u kombinaciji s jabukama vjerojatno je još sočniji. Predivne slikice, pravo osvježenje za ovo proljeće.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Probala sam tortu nakon odmah nakon dekoriranja i fotkanja i kasnije nakon što je odstajala u frižideru - tada je bila fenomenalnog ukusa i jako sočna

      Izbriši
  21. Fantastične fotke, recept, divnoo!

    OdgovoriIzbriši
  22. Prelijpo si je ukrasila..ruzice,znaci cvijetanja na tvom blogu !!!!!

    OdgovoriIzbriši
  23. Oduzima dah ova tortica :) Prekrasno!

    OdgovoriIzbriši
  24. Prekrasna je torta! Odlična mi je kombinacija mascarponea, jabuka i maka, a ružice obaraju s nogu! Wow :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Jako mi se sviđa torta. Super dekorirana, ali žao mi da nema slika presjeka. Baš me zanima kako su svi oni divni sastojci izgledali.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imam i fotke presjeka, ali mi se nije sviđalo kako izgleda kombinacija boja s obzirom na rozu dekoraciju pa zato nisam objavila

      Izbriši
  26. Krasno izgleda, pogotovo ove roze ružice na vrhu.

    OdgovoriIzbriši
  27. predivno, tamara, predivno!
    ružice su mrak :)
    ovu sam foru kod tebe pokupila pa tako ukrasila cupcakese, još ih nisam digla na blog.

    OdgovoriIzbriši
  28. tortica je prekrasna s prekrasnom dekoracijom
    mogu samo potvrditi da sve časopise koji imaju recepte moram imati ;)

    OdgovoriIzbriši
  29. Divno izgleda torta i slike su super, nisam probala kombinaciju maka i jabuka. Moram se potruditi prema tvojim uputama napraviti tortu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kombinacija je odlična, samo dobro rashladi tortu prije degustacije

      Izbriši