ponedjeljak, 27. travnja 2015.

FBI istraga bloga Kuhinja zaposlene žene


Dva smo mjeseca u sklopu igrice FBI rukavice istraživali Tanjin blog Kuhinja zaposlene žene, koji krije puno ukusnih recepata. Nemojte da vas naziv bloga zavara - osim recepata prikladnih za radni tjedan, postoje i oni koji zahtijevaju nešto više vremena. Već sam ranije isprobala recept za doboš tortu, a sad sam "prelistala" blog od početka do kraja i pronašla puno zanimljivih recepata. Neki su mi predstavljali pravi izazov, a za što sam se odlučila, pročitajte u nastavku (naziv recepta ujedno je link na original recept).



Već duže vrijeme imam rezač za perece koji stoji u svojoj ambalaži, onako kako je kupljen. Čim sam vidjela ovaj recept, znala sam da ga moram isprobati i konačno je došlo vrijeme da izvadim rezač iz omota. Umjesto preporučenog feta sira sam koristila ementaler i dobila sam zarazne grickalice.


  • 250 g maslaca sobne temperature
  • 1 jaje
  • 5 žlica mlijeka
  • 1   1/2 žličica soli
  • svježe mljeveni papar
  • 250 g ribanog ementalera
  • 300 g glatkog brašna
  • 1/2 vrećice praška za pecivo
  • lan (za posipanje)
Kratko izmiksajte maslac sa žumanjkom. Dodajte sol, papar i mlijeko. Umiješajte brašno pomiješano sa praškom za pecivo i ribani sir. Na pobrašnjenoj površini zamijesite tijesto. Razvaljajte na debljinu 1 cm. Uz pomoć rezača izrežite perece i stavite ih na lim obložen papirom za pečenje. Premažite razmućenim bjelanjkom i pospite lanom. Pecite 15-20 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C, dok ne dobiju lijepu boju. Poslužite mlako ili hladno.   


Kod razvlačenja domaćih kora problem mi je prostor za razvlačenje. U kuhinji nemam kuhinjski stol nego poluotok pa ne mogu šetati oko njega i razvlačiti tijesto. Kako se bliže topliji dani, stol na terasi sve više mami. Konačno ću moći razvući ogromnu koru i baš se veselim. Što se nadjeva tiče, nije postojala dvojba - biti će to slatki puž sa sirom.


Tijesto
  • 500 g glatkog brašna
  • 300 ml mlake vode
  • prstohvat soli
  • 2 žlice ulja
  • 1 žlica octa
U brašno dodajte sol, ulje, ocat i mlaku vodu pa uz pomoć miksera zamijesite glatko tijesto. Tijesto podijelite na dva dijela i svaki oblikujte u kuglu. Lagano nauljite tijesto, pokrijte ga staklenom zdjelom i pustite da odmara 30 minuta. Za to vrijeme pripremite nadjev.

Nadjev
  • 500 g svježeg sira
  • 200 g kiselog vrhnja
  • 3 jaja
  • 100 - 150 g šećera (prema ukusu povećajte ili smanjite količinu)
Pomiješajte svježi sir sa kiselim vrhnjem. Dodajte šećer i razmućena jaja. Kad je tijesto odmorilo, prebacite jedan dio na čisti stolnjak posut brašnom i razvaljate. Ovo je prvi put da sam koristila "onaj dugački štap" i puno se jednostavnije razvlači tijesto na ovaj način, nego kad se odmah krene razvlačiti rukama. Za detaljne upute o razvlačenju tijesta na ovaj način pogledajte video naše majstorice Snježe. Razvučenu koru poprskajte uljem i lagano razmažite kistom. Rasporedite polovicu nadjeva po širim stranama, ostavljajući sredinu slobodnu. Uz pomoć stolnjaka zarolati tijesto do pola, pa isto ponoviti sa druge strane. Prerežite tijesto po sredini, kako bi se razdvojile štrudle. Štrudle rolajte u formu puža na lim obložen papirom za pečenje. Postupak ponovite sa drugim dijelom tijesta. Formiranog puža premažite uljem. Pecite 35 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C, a zatim smanjite temperaturu na 100°C i pecite još 5 - 10 minuta.

Broj komentara: 29:

  1. Hvala, draga, na probanju i lepim rečima! Baš mi je drago da ti se dopalo. Cmok!

    OdgovoriIzbriši
  2. Super odabir, ovaj puž baš izgleda primamljivo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Puž je bio fantastičan, već dugo nisam bila u prilici jesti slatki sir

      Izbriši
  3. Os pretzels ficaram tão lindos e perfeitos, o caracol também me agradou bastante, recheio de queijo é sempre uma delicia
    Boa semana

    OdgovoriIzbriši
  4. Oba receptica su super odabrana, verujem da ste uzivali u slano-slatkim zalogajcicima.:))) p.s. pitu si razvukla za desetku - 10+!:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je bio gušt razvlačiti tijesto onako slobodno hodati oko stola - koje veselje!

      Izbriši
  5. Uh ovo mi deluje fantastično i da znaš da bih ti se rado pridružila. Odlične si recepte izabrala a sličice me mame, samo tako.

    OdgovoriIzbriši
  6. obožavam pite i perece, ali pita mi ne ispedne uvijek kako ja hoću, probat ču i ovako kako si ti uradila..lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Puno je lakše ovako razvlačiti tijesto, nego od početka rukama. Probaj, nadam se da će i tebi ovaj način biti puno lakši

      Izbriši
  7. Divno sve, ovaj puz mi je zapao za oko jos juce na fb :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ne zna se koja je od vas cura lepsi izbor napravila, a bilo je sudeci po onome sto sam kod Tanje videla i od cega da se izabere:) Savrseno

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad krenu postovi s rezultatima istraživanja, uvijek mi nešto novo zapne za oko, što mi je promaklo tijekom istrage

      Izbriši
  9. look absolutely amazing and beautiful Tamara!

    OdgovoriIzbriši
  10. Svaka pohvala za vlastito razvuceno tijesto ;-)

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlican izbor, kod Tanje na blogu zaista ima za svakog po nesto :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Spisak recepata za isprobavanje uvijek bude dugačak, šteta što se ne stigne isprobati sve željeno

      Izbriši
  12. Nikad nisam razvlačila kore, moram probati. Super su ti ispali i pereci i pita

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Puno je lakše razvlačenje sa štapom, nego samo na ruke. Moj štap je nešto tanji, nije baš onaj pravi, ali poslužio je. Kad budem u prilici, obavezno ću si kupiti pravi

      Izbriši
  13. ovo izgleda tako okusno ! moram, da probam :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene su oba recepta oduševila, nadam se da će se i tebi svidjeti

      Izbriši