ponedjeljak, 12. siječnja 2015.

Gost post - Darkova web kuharica i mesno-voćni burger s plemenitim sirom


Odlučila sam da će prvi ovogodišnji recept biti pravi muški. Znate ono - prvo pa muško. Ne samo da je ovaj recept pravi muški, nego ga je za mene i čitatelje mog bloga napravio muškarac. Već sam više puta spomenula kako sam slaba na muškarce koji kuhaju i svima njima skidam kapu do poda. Stoga sam ove godine na blogu odlučila ugostiti tri mušketira, a prvog ću vam predstaviti danas. Riječ je o blogeru Darku, koji piše blog Darkova web kuharica. Njegovi recepti su maštoviti i voli eksperimentirati, a prednost daje slanim jelima. Kada smo se dogovarali za gostovanje, dala sam mu slobodan izbor po pitanju recepta, mada sam se potajno nadala da će pripremiti slastan burger. Ne mogu vam opisati svoje oduševljenje kad mi je poslao recept i fotke!! Jedva čekam isprobati! A sada riječ prepuštam Darku, kojem ovim putem još jednom zahvaljujem na gostovanju i divnom receptu.



Hamburger je idealan za eksperimentiranje i isprobavanje nekih novih kombinacija namirnica. Kako u sebi sadrži sve od mesa, povrća i peciva i najmanjom promjenom bilo kojeg od tih dijelova dobije se potpuno novi okus cijelog hamburgera. Zato obožavam kada mi ga drugi spremaju te ga i sam dosta često pripremam sebi doma, i naravno rijetko kada ponovim isti recept dva puta :). Ovaj recept je do sada najveći eksperiment koji sam imao s hamburgerima i pljeskavicama jer sam odlučio ukomponirati voće u samu pljeskavicu. Da voće, konkretno šljive i jabuke, idealno pašu uz svinjetinu i govedinu svi znamo, a u ovoj kombinaciji taj spoj stvarno dolazi do izražaja. Rezultat je sočna i ukusna pljeskavica koja neće nikoga ostaviti ravnodušnim, a uz to je i puno “lakša” za pojesti bez da se izgubi onaj mesni okus kojeg svi kod nje volimo. Zbog voća u pljeskavici potrebno je iskombinirati i neki posebniji sir i konačni rezultat neće razočarati nikoga. Evo kako i vi možete pripremiti svoju gurmansku pljeskavicu s jabukama za hamburger.


  • 450 g mljevene svinjetine
  • 200 g kiselih jabuka (očišćenih i naribanih)
  • 5 g svježeg peršina
  • 50 g sira s plemenitom plijesni
  • ljubičasti luk
  • rajčica
  • zelje
  • peciva za hamburger
  • 25 g maslaca
  • senf
  • sol, šareni papar, sušeni šafran, mljevena crvena paprika


Mljeveno meso sobne temperature stavite u duboku posudu zajedno s naribanom jabukom. Dodajte začine: 2 čajne žličice soli, žličicu mljevenog šarenog papra, sitno sjeckani svježi peršin, žličicu crvene paprike te prstohvat sušenog šafrana. Ako imate možete dodati i pola žličice mljevenog kumina kojeg osobno jako volim i često koristim u kombinaciji s mljevenim mesom. Rukama dobro promiješajte sve sastojke, stisnite u kuglu, prekrijte prozirnom folijom i stavite u hladnjak na barem 30 minuta da se smjesa ohladi. Pljeskavice možete oblikovati rukom ili nekim od alata koje doma imate za njihovu izradu. Ja sam koristio plastični kalup s kojim sam uspio brzo dobiti 3 jednake pljeskavice. 

Na grill tavi otopite 25 grama maslaca te na jačem plamenu kada je tava vruća stavite peći pljeskavice. Čak ako ih i jače pokušate ispeći one će zbog jabuke i dalje zadržati sočnost tako da ne brinite da ćete presušiti pljeskavice. Samo ih nemojte pritiskati da iz njih izađe tekućina jer želite da ih upravo ta tekućina iznutra termički obradi. Pred kraj pečenja na pljeskavice stavite tanke šnite sira kako bi se on počeo lagano topiti prije nego pljeskavice stavite u pecivo. Zelje prije upotrebe posolite i stavite u malo vode da omekša. Polovicu hamburger peciva prekrijte sa zeljem, zatim preko njega stavite pljeskavicu s jabukom i sirom. Na vrh namažite senf, dodajte ljubičasti luk i svježu rajčicu te poslužite uz pržene krumpire ili neki drugi prilog po želji. 
Nadam se da će vam se svidjeti ova pljeskavica. Dobar tek!

Broj komentara: 18:

  1. Inventivno, nema sta. Kako sam odrasla u Vojvodini, kombinacije mesa i voca su mi jako bliske, ali ovako pripremnjeno jos nisam probala. Divan post:)

    OdgovoriIzbriši
  2. prekrasan burger!! Darko je baš maher!

    OdgovoriIzbriši
  3. Hello Tamara,

    Happy 2015 ! :)
    Lovely hamburguers, seem delicious ! :)

    Cheers,

    OdgovoriIzbriši
  4. Mmm, hamburgeri sa jabukama, moram probati. Izgleda fantastično ;).

    OdgovoriIzbriši
  5. Uuu, kako divno zvuči. Zaista interesantno i za svaku pohvalu:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Gosto tanto e essa ficou uma delicia
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  7. Zamisljam slatkocu i vlaznost jabuka u mesu; mora da je divno sa svim ostalim sastojcima!..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Darko kaže da se koriste kiselkaste jabuke, ne bih imala hrabrosti staviti slatke :D

      Izbriši
  8. Ovo je savršena kombinacija! Meni se posebno dopada dodatak plavog sira.

    OdgovoriIzbriši
  9. Da nisam prestao jesti meso, odmah bi zagrizo u njega ;)
    Prava divota.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da bih se čak i slatkog mogla odreći prije mesa, a nadam se da neću morati ni jedno ni drugo

      Izbriši
  10. Pratim Darka i ima super recepte. Fotke kao i gostovanje odlično!

    OdgovoriIzbriši