utorak, 2. travnja 2013.

Prekmurska gibanica


Sigurno ste čuli za izreku "što možeš napraviti danas, ne ostavljaj za sutra". Ovu izreku mogu primijeniti na posljednji krug kuVarijacija. Već sam nekoliko puta bezuspješno prijavila prekmursku gibanicu za glasanje i kada je konačno dobila najviše glasova, ja sam zakazala. Na početku mjeseca sam se jako razveselila kad sam vidjela da je gibanica izglasana za isprobavanje i odlučila sam da ću ju napraviti za Uskrs. Međutim, nekoliko dana prije Uskrsa sam se razboljela i moji su planovi pali u vodu. Jedva sam čekala da ozdravim, kako bih, između ostalog, mogla isprobati recept.


Prekmursku gibanicu sam radila više puta, ali nikad s domaćim korama, nikad s prhkim tijestom i nikad ovako duplu. Dupla gibanica mi se jako sviđa i sjećam se svog prvog susreta s njom. Bilo je to u Sloveniji, nakon obilnog ručka. Poželjela sam nešto slatko i naručila gibanicu. Kad je konobar donio ogromnu kocku s dvostrukim nadjevom, bila sam na čudu!

Prhko tijesto
  • 100 g glatkog brašna
  • 100 g oštrog brašna
  • 100 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • prstohvat soli
  • 100 ml hladne vode

Maslac utrljajte u brašno da se dobije struktura grubih mrvica. Napravite hrpicu s udubinom u sredini u koju stavite vodu i sol pa zamijesite prhko tijesto. Tijesto oblikujte u kuglu, spljoštite u disk, omotajte prijanjajućom folijom i stavite u frižider na 15 minuta. Razvaljajte tijesto na pobrašnjenoj površini na debljinu 1/2 cm i obložite lim za pečenje dimenzija 36 x 26 cm. Tijesto izbodite vilicom i pecite 5 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C pa pustite da se ohladi.

Vučeno tijesto
  • 800 g glatkog brašna
  • 1 jaje
  • 1 žlica ulja
  • prstohvat šećera
  • mlaka voda (u količini koja je dovoljna za zamijesiti tijesto, minimalno 300 ml)

Od navedenih sastojaka zamijesite glatko tijesto. Tijesto oblikujte u kuglu, premažite uljem i stavite u frižider na pola sata.  Dok tijesto odmara u frižideru, pripremite nadjeve.


Nadjev od maka
  • 200 g mljevenog maka
  • 70 g šećera
  • 10 g vanilija šećera

Pomiješajte mak sa šećerom i vanilija šećerom.

Nadjev od sira
  • 800 g skute (može se koristiti i svježi sir)
  • 100 g šećera
  • 10 g vanilija šećera

Pomiješajte skutu sa šećerom i vanilija šećerom.

Nadjev od oraha
  • 200 g mljevenih oraha
  • 70 g šećera
  • 10 g vanilija šećera

Pomiješajte orahe sa šećerom i vanilija šećerom.

Nadjev od jabuka
  • 1 kg naribanih jabuka
  • 90 g šećera
  • 10 g vanilija šećera

Pomiješajte jabuke sa šećerom i vanilija šećerom.

Preljev
  • 600 g kiselog vrhnja
  • 3 jaja

Razmutite jaja. Dodajte kiselo vrhnje i dobro promiješajte.


Vučeno tijesto podijelite na 9 dijelova. Jedan dio razvucite tanko na pobrašnjenom stolnjaku. Stavite na prhko tijesto a rubove pustite da prelaze preko ruba kalupa. Na tijesto stavite polovicu nadjeva od maka. Na nadjev stavite nekoliko žlica preljeva. Stavite drugu koru i rasporedite polovicu nadjeva od sira. Prelijte s nekoliko žlica preljeva. Stavite treću koru. Rasporedite pola nadjeva od oraha i prelijte s nekoliko žlica preljeva. Stavite četvrtu koru. Rasporedite pola nadjeva od jabuka. Prelijte s nekoliko žlica preljeva. Stavite petu koru. Na tijesto stavite ostatak nadjeva od maka i prelijte s nekoliko žlica preljeva. Stavite šestu koru. Na tijesto stavite ostatak nadjeva od sira. Stavite sedmu koru. Na tijesto stavite ostatak nadjeva od oraha i prelijte s nekoliko žlica preljeva. Stavite osmu koru. Na tijesto stavite ostatak nadjeva od jabuka. Stavite posljednju koru i prekrijte ju rubovima prve kore. 

Završni preljev
  • 200 g kiselog vrhnja
  • 1 žumanjak

Pomiješajte kiselo vrhnje i žumanjak pa prelijte po vrhu gibanice. Tijesto ravnomjerno izbodite drvenim ražnjićem i stavite peći sat vremena u pećnicu zagrijanu na 190°C (ukoliko gornji dio počne prebrzo tamniti, pokrijte aluminijskom folijom). Ohladite na rešetki i prije posluživanja pospite šećerom u prahu. Ukoliko ste karakter, probajte gibanicu pustiti da odstoji do sljedećeg dana, jer stajanjem postaje sve ukusnija.

Broj komentara: 56:

  1. Predivno si ih napravila...veliki pozz,javi mi se na mail da realizujemo ono nase gostovanje...

    OdgovoriIzbriši
  2. jako volim prekmursku :)
    krasno si je napravila!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ajajaj! Kako divno izgleda! Nisam nikad jela :sram: :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obavezno moraš probati, ne mora čak ni biti ovako dupla

      Izbriši
    2. Gledam ih već dugo, ali nikako da probam. Ova mi izgleda tako dobro da bih odmah očistila tanjur. Znam da bi mi se svidjela. Jednostavno izgleda predobro :D. Najljepša koju sam vidjela, bez uljepšavanja :). Stavljam si u folder s receptima za isprobavanje.

      Izbriši
  4. Bas je dobra, svi slojevi se odlicno vide i vrlo lepo si je napravila, a posebno volim te tvoje slicice iz baste.:)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Prekrasno si je napravila :). Izgleda, da je stvarno vreme, da je opet pravim :).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ima posla oko nje, ali se isplati. Hvala ti na odličnom receptu!

      Izbriši
  6. Odlično si ga napravila, jako primamljivo izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  7. genijalno izgledaju, samo sto izgleda ima i posla oko njih, hehe

    OdgovoriIzbriši
  8. Lindos e com um aspecto super delicioso.
    Gostei muito.
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  9. ja je jako volim ali, vše niko u mojoj kući. jednom sam je pravila i nisu je htjeli jesti. niti vole mak a o siru u kolačima da ne pričam...
    ispala ti je predivno, slike su krasne

    OdgovoriIzbriši
  10. Esppero que ya te encuentres bien de salud Tamara. Este pastel me ha cautivado, me encantaría probar un buen trozo.
    Besos!

    OdgovoriIzbriši
  11. Prekrasno izgleda. Mogu misliti kako se topi u ustima :)

    OdgovoriIzbriši
  12. OMG! izgleda komlikovana , ali TAKO DOBRA! Mak...jabuke...orasi...slojevi!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije komplicirano, samo treba puno posuđa uprljati i malo više vremena izdvojiti

      Izbriši
  13. Prekrasno ti izgleda, ja nisam baš fan prekomurske pa je nisam ni pravila.

    OdgovoriIzbriši
  14. Super ti je ispala, meni se činila komplicirana odnosno puno vremena treba tako da se nisam ni usudila započeti

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije komplicirana, samo treba odvojiti malo više vremena za izradu

      Izbriši
  15. Jako volim ovu gibanicu. Odlično izgleda. Jel to kod tebe sunce provirilo? :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Obožavam gibanicu, a tvoja izgleda mrak! I još ne mogu vjerovati da si se dobrovoljno primila tog posla, meni se to čini ko nemoguča misija...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad je hrana u pitanju, dobrovoljno se primam izrade svega što volim

      Izbriši
  17. gledam i divim se ,iako ne volim
    dvije vrste tijesta, 4 nadjev i preljev!! Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  18. Krasna je ovako bogata,slojevita,stvarno kolač za uživanje:)

    OdgovoriIzbriši
  19. ...ajme draga, divim seee...divota!!!...obožavam prekmursku gibanicu i gdje god ju poslužuju to je moj prvi izbor kolača... samo, moram priznati nisam ju nikada radila, uvijek nekako mislim da će mi ispasti neuredna od toliko slojeva... ova tvoja izgleda božanstveno.... savršeno ti je ispala... ;))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije problem napraviti urednu gibanicu, samo treba prije stavljanja novog nadjeva, a nakon stavljanja kore, pritisnuti odozgora da se nadjev lijepo rasporedi

      Izbriši
  20. Nikada je nisam jela a milion puta sam za nju cula...prelepo izgleda ovako kako ti je ispala ! Ovo mi se cini da je kolac da se u njemu uziva i da ga treba jesti daleko od obroka, uz caj ili kafu posle podne...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo je, kako bi se reklo, konkretan kolač i treba biti kapacitet za pojesti ga nakon ručka

      Izbriši
    2. cak i da je neko kapacitet cini mi se da gubi mnogo kada ga jedes posle napr. punjene curke uz prilog a pre toga si jos nesto jeo...! Gube i kolac i ono sto si jeo pre kolaca..onako kada ga pojedes samog, to je slast i uzivanjcija !

      Izbriši
    3. Nismo svi isti. Meni je gušt poslije ručka u kojem sam uživala pojesti dobar desert, mada postoji neka hrana poslije koje mi ne pada na pamet više jesti

      Izbriši
    4. Ma naravno da nismo svi isti, bitno je da je koolac dobar a svako ga jede kada hoce !
      Kiss

      Izbriši
  21. Unos pastelitos seguro que muy ricos. Un saludo.

    OdgovoriIzbriši
  22. Prvo sam pomislila nema šanse da napravim, pa onda me nešto zagolicalo i razmišljala sam da je pravim a onda sam se sjetila da moja kćerka, kad god su mi "ruke u tijestu" od kuće napravi haos. Kad se okrenem, pola sobe je dovukla u kuhinju pa će tako i ovj desert morati da pričeka dok ona malo poodraste.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ha, ha, ovdje bi dobila punooooo vremena za manevriranje

      Izbriši
  23. Querida Tamara se ven muy ricos y crujientes los pateles quiero ir a tu casa por varios,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  24. Joj, kako je divno ispao! Čula sam dosta puta za ovaj kolač ali ga još nisam probala, mislim da bi mi se JAKO svidio :)

    OdgovoriIzbriši
  25. jela sam ju dvaput, obožavam ju! nikako da napravim. stvarno je krasna

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Isplati se potruditi i napraviti ju, pogotovo u ovoj verziji s domaćim korama

      Izbriši
  26. Dear Tamara,

    I loved this cakes, they are beautiful and inviting ! :)
    You have an enormous talent ! :)

    Have a nice evening !

    Isabel

    OdgovoriIzbriši